poster

Pražská 5

  • Československo

    Pražská pětka

Povídkový / Komedie / Drama

Československo, 1988, 97 min

Scénář:

Tomáš Vorel st.

Hrají:

Michaela Pavlátová, Eva Holubová, Vlastimil Zavřel, David Vávra, Tomáš Vorel st., Marek Vašut, Radim Vašinka, Milan Šteindler, Tomáš Hanák, Jaroslav Dušek, Martin Dejdar, Jan Čenský, Šimon Caban, Karel Fiala, Jiří Krytinář, Aleš Najbrt, Radomil Uhlíř, Tomáš Vorel ml., Jiří Fero Burda, Jan Slovák, Jana Kušiaková, Luboš Xaver Veselý, Otakáro Maria Schmidt, Jiří Vorel, Václav Koubek, Věra Víchová, Martina Riedelbauchová, Petra Zelenková, Zuzana Fišerová-Svátková, Miloslav Štibich, Jiří Růžička ml., František Jákl, František Stupka, Petr Drozda, Pavel Švec, Olga Michálková, Lenka Vychodilová, Martin Zbrožek, Alena Augustová, Jiří Bauer, Tereza Kučerová, Jana Smrčková, Bára Dlouhá, Jaroslav Vaculík, Pavel Hrdlička, Ondřej Trojan, Hana Vávrová-Heřmánková, Jindra Kvardová, Pavel Havránek, Martin Faltýn, Madla Křenková, Andrea Sedláčková, Ivona Nováková, Marek Najbrt, Vanda Hybnerová, Jaroslav Tomsa, Ladislav Lahoda, Karel Vávrovec, Dimo Lipitkovský, Jaroslav Vlk, Petr Koutecký, Zdeněk Marek, Lumír Tuček, Miroslav Maruška, Simona Rybáková, Jana Tučková
(další profese)
  • Cimr
    ****

    Jak si to tak pročítám, Pražská pětka je úspěšná hlavně kvůli první a poslední povídce, ale u mě to je jinak. Oceňuju i zbylé tři povídky pro unikátní atmosféru, která není nikde jinde k vidění. Jistě, ty tři "černé ovce" nejsou tak vtipné, ale jsou velmi neotřelé a originální. No a první a poslední povídka, to je bez řečí jasný zásah.(30.6.2009)

  • M.Macho
    *****

    Divadelní senoseč. Jasně ohraničený okruh alternativních divadel - pražských. Mimóza, KoLoToČ, Vpčed, Křeč a Sklep. Je to jeden z nejlepších výtahů divadelní kultury vůbec. Tento filmový kompilát představuje poetiku jednotlivých souborů nejen díky brysknímu projevu Milana Schteindlera coby "vzdělaného" teatrologa. Vorel, voheň...(12.9.2006)

  • honajz
    ***

    Nebýt poslední povídky Na brigádě, která je dokonalou parodií s vynikajícími písničkami, těžko bych hodnotil nějak lépe. Taneční kreace rovnou pomíjím, s těmi jsem se minul, a Cesta na Karlštejn i Oldův večírek jsou toho druhy střelené komiky, již jsem nikdy nechápal. Ona je sice částečně použita i v Kouři, který se mi líbí, ale tam nějak ústrojně funguje, zde je jen bláíznovstvím pro bláznovství.(20.6.2013)

  • heyda
    ***

    1. povídka = 60% (průměrná groteska, trochu humoru bylo, ale nic převratnýho), 2. povídka = 10% (hrozné výtvarné cosi ke všemu s otravnou hudbou), 3. povídka = 50% (humorně antisocialistická recitační povídka), 4. povídka = 90% (na svou dobu nesmírně odvážný a zajímavý baletně-hudební kousek), 5. povídka = 100% (nejlepší povídka, paráda, kvůli tomuhle se vyplatí na to kouknout). Celkový průměr = 60%. Takže dám 3 hvězdičky a hotovo :-)(4.11.2011)

  • mohamedsfinger
    ****

    Toto hodnecení se odvíjí hlavně od posledních tří částí, které byly natolik působivé a výrazné, že dokázaly vyrovanat poměrně slabé první dvě části. Kdybych měl hodnotit jako celek asi bych dal jen tři, ale dojem ze zmíněných povídek je až příliš silný. A navíc je tu skvělé Šteindlerovo průvodní slovo...(29.3.2011)

  • - Původně za filmem stálo schválení režiséru Vorlovi natočit pět videoklipů na Barrandově. Z těch následně vzniklo 5 videopovídek, z nichž se stal celovečerní film. (meryl)

  • - Na filme spolupracovali pražské súbory divadelnej zostavy Sklep, baletná jednotka Křeč, výtvarné divadlo Kolotoč, recitačná skupina Vpřed a pantomimická skupina Mimóza. (Raccoon.city)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace