poster

Velká sýrová loupež

  • Západní Německo

    Die große Käseverschwörung

Animovaný / Komedie / Rodinný

Československo / Západní Německo, 1986, 50 min

  • Helgard
    *****

    Je několik filmů a filmových počinů které se dokázaly zabalit do dětství a vzpomínek na něho tak, že ani čas, komerce a pobrané IQ s vyspělostí tu deku tehdejší atmosféry netozbalí.....NIkdy nepřestanu obdivovat Stínadla a seriál Ježek v kleci....NIkdy nepřestanu mít rád Lolka a Bolka a jejich velké putování a nikdy nepřestanu mít rád filmy Karla zemana inspirované Verneovkami....A pak nikdy nepřestanu mít rád exkluzivitu a neuvěřitelnou atmosféru dvou animovaných králů----Čarodějův učeň a Velká sýrová loupež....Tady končí veškerá legrace.(10.12.2012)

  • KT_2011
    **

    Přes obrovský respekt k panu Bedřichovi, tohle má velmi slabý scénář, výtvarnou stránku (např. noční záběry v animáku pomocí americké noci????) a jen průměrnou animaci. Za celý film jsem nezaznamenal jediný alespoň průměrný nápad. Příběh je pomalý, pořád se na něco čeká nebo na něco kouká. Zrychlení hlasů myší je pro mě neposlouchatelné. Velké zklamání před mnoha lety, když jsem byl dítě a stejné zklamání i dnes. Akorát dnes vím, proč. Mj. autorem předlohy (kterého převzala i imdb) je v titulcích uveden jakýsi Jean Van Leeuwen Gavril. Nikdo takový neexistuje. Jean Van Leeuwen je autorkou knižní předlohy a David Gavril je jejím ilustrátorem. (vzdech)(30.4.2015)

  • tomtomtoma
    *****

    Inspiraci známým filmovým hitem lze ve Velká sýrové loupeži jednoduše rozpoznat. Václav Bedřich rozhodně nebyl špatným výtvarníkem a potvrdil to i v pokročilém věku. Důvtip a zakořeněná klukovská nezbednost určují směr výpravy. Velký tvrdý Marvin (s hlasem Josefa Dvořáka), vynalézavý Raymond (s hlasem Petra Nárožného) a bezstarostný nenasyta Tlouštík (s hlasem Luďka Soboty) po prvních nesmělých krůčcích za hranice důvěrně známého světa okusují podmanivou chuť skutečného života. A Vlastimil Hašek vše řídí s porozuměním a s nadhledem. Dobrodružství lze hltat z listů knih, stříbrných pláten i televizní obrazovky. Ale hmatatelný závan vzrušení v té nejčistší podobě umí přinést skutečnost, odvaha a představivost. Blahobyt nemusí uspokojit každého jedince, důležitější jsou cesty a způsoby, na které nám zůstane nesmazatelná památka jemného chvění, které pohání vpřed a výše. I slepý kocour znamená nebezpečí, pokud ho taháme za ocas. Film je laskavým pohlazením, ze kterého se nechceme nikdy probudit. Fantazie je kořením života, je ochranným krytem i moudrým slovem šlechetného proroka. Nehynoucí touha po klukovinách v opojně nakažlivé chuti se vyprošťuje ze zajetí a dokazuje svou nesmrtelnou tézi o významu způsobu. Cesta se může klikatit, bez odhodlání a s ustrašenou bojácností se po ní nelze vydat. Na ní je jiskra a rozmanitější skutečnost. I animovaná a předsudky nespoutaná hravost je jejím důsledkem. A výkřikem tvůrčího vzepjetí s jasnou vizí.(13.5.2017)

  • Hellboy
    ****

    Moje očekávání byla příliš velká, když jsem tady viděl těch 92%, takže pak jsem byl malinko zklamán, ale rozhodně se jedná o vtipný film s inteligentním příběhem, který ani na chvíli nenudí a končí ne křečovitým ponaučením. A taky musím zmínit kapelu výbornou českou V.T.Marvin, která po hlavním hrdinovi převzala jméno!!(20.5.2008)

  • Káronoš
    *****

    Pohádková klasika mého dětství. Propracovaná stylizace postav a chytrá zápletka dovedla tuto jednoduchou českou animaci k vytříběným dílům naší kinematografie. Jako malý jsem vždy snil, že budu jedna z myší - kuchař labužník a ve zlatém hrnci budu vařiti náramné, sýrové pochoutky. (:-D) - Ach, ta bezstarostná léta=)(29.8.2007)

  • - Jako autor předlohy je v titulcích uveden Jean Van Leeuwen Gavril. Nikdo takový neexistuje. Jean Van Leeuwen je autorkou knižní předlohy a David Gavril je jejím ilustrátorem. (KT_2011)

  • - Jméno jedné z hlavních postaviček Velký Tvrdý Marvin si roku 1990 vzala za své pražská punková kapela vystupující pod zkráceným V. T. Marvin. (Olík)

  • - Ve scéně, kdy se krabička "Lili" s myšáky uvnitř posunuje uličkou mezi sedadly, sedí na sedadlech nehybní lidé. Je to statický obrázek a krabička byla na průhledné fólii posunována po tomto obrázku. Animátoři ji však špatně očistili, proto se v této scéně, kde krabička je napravo, pohybují i smítka na fólii vlevo. (m.xFuck)