Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný spisovatel Jan Herold se při jednom večerním posezení ve vinárně, kde se schází umělecká bohéma, seznámí s mladou začínající malířkou Jarmilou Bendovou. Jarmila je v krizi finanční i umělecké, neboť ztratila model pro svůj poslední obraz, bez něhož nemůže uskutečnit výstavu a bez prodeje obrazů na výstavě nebude moci zaplatit dluh panu domácímu. Herold se o jejích problémech dozví a protože se do dívky zamiloval, snaží se jí všemožně pomoci. Jako stařeček jí sedí modelem, aby mohla dokončit obraz, jako věštec postraší pana domácího, aby na ní nevymáhal činži, a u svého nového nakladatele jí zařídí výstavu v prestižní výstavní síni. (NFA)

(více)

Recenze (44)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Malířka Lída Baarová vyhlíží neznámého dobrodince, do kavárny vplouvá Oldřich Nový a pianista laškovně zapreluduje motiv "jen pro ten dnešní den"... :o) Spisovatel Herold je vlastně antitezí Kristiána. Úspěšný, bohatý a sebevědomý muž, který se vydává za žebravého staříka s niněrou, aby užil trochu té legrace a zavděčil se své vyvolené, která touží takového zablešence namalovat. K tomu má další alter-ego, tajemného věštce Karmina, v jehož proroctvích nenápadně trousí indicie své pravé identity a Lída Baarová je sbírá a skládá dohromady... Tomuto málo známému filmu můžete vytknout řadu objektivních nedostatků, ale proč, když vás subjektivně chytne za srdce? Oldřich Nový v nejnezvyklejší (troj)roli své kariéry, luxusní Lída Baarová umazaná od barev a jedna z mála krystalicky čistých romantických komedií, jaké v českém filmu máme. 80% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Život je krásný lze použít jako příklad typického filmu, který vznikl na základě obliby předchozí tvorby svých hlavních představitelů. Jednoduše řečeno, líbila se vám Dívka v modrém, považujete za zdařilého Kristiana, měl by se vám líbit i tento film. Ačkoli je to ve skutečnosti jen falešná kombinace němých skvostů jakými byl Ahasver nebo Takový je život. Příběh bez začátku a konce, bez jakékoli hlubší charakteristiky jednajících postav s primitivní snahou o zopakování úspěchu svých předchůdců. Mladá bohémská trojice Lída Baarová - Zita Kabátová - Ladislav Pešek trpí neznámo proč, neznáme ani základní skicu jejich předchozího života, jen zkratkovitou tezi o zmaru a neúspěchu. Do toho přichází převleková role pro Oldřicha Nového verze B5 (v kombinaci seladon neurčitého věku, ale s uměleckou kariérou - dědeček s niněrou - orientální vykladač osudu z ruky s židovským nosem) a s hláškujícím Bedřichem Veverkou po boku jako zdatným partnerem a Růženou Šlemrovou jako brebentivou tetinkou (postavy vytvořené opět jen ve variaci rolí mnohokrát sehraných předtím i potom). Není mnoho, co by zde fungovalo, snad jen Nováčkova píseň Bílé ruce, ovšem i ta je rámována poněkud těžkopádným dialogem, a svérázná výstavka v baru Kouřící králík patrně z pera karikaturisty Honzy. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Mám tenhle film moc rád a ani postoprvé mě neomrzí. Vlastně mi připomíná snímky Woodyho Allena - nejen tím, že vcelku klasické schéma podobných romantických komedií podává trochu jinak (ale zase dobře a svěže), ale i tou štědrou porcí slovního humoru. Navíc Oldřich Nový je opět senzační a jeho zdejší výkon mě jen a jen utvrzuje v tom, že škatulku stoprocentního milovníka (jak ho dnes bohužel řada lidí stále vnímá) si nezasloužil, protože byl především stoprocentním komikem s, řekněme, milovnickými sklony. No a když mu sekundují Lída Baarová, Bedřich Veverka, Zita Kabátová, Ladislav Pešek a jako vždy skvělý Václav Trégl, nemám si nač stěžovat. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Zamilovaný Oldřich Nový vyvádí psí kusy, aby získal Lídu Baarovou. Coby dědeček s niněrou je naprosto dokonalý a scéna v níž coby věštec čte z ruky své tetičce nemá chybu stejně jako barová slovní přestřelka "hulváta" Nového a "dotčené" Baarové. Zábavná romantická komedie plná nápadů, bohužel však poněkud nedoceněná. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Čtyřicátá léta jsou, navzdory době, která rozhodně nebyla tak růžová, jak se z těch mámivých celuloidových obrázků může zdát, vzývána coby zlatý věk české filmové komedie a filmových hvězd. Těmi dozajista byli také Oldřich Nový a Lída Baarová, jejichž popularita v té době kulminovala, a kteří se poprvé na plátně setkali v předchozí Vávrově komedii Dívka v modrém. A protože úspěch plodí úspěch, bylo vcelku jasné, že i jejich další společný film bude výjimečnou záležitostí jak pro diváky, tak pro producenty. Ladislav Brom navíc patřil k blízkým osobním přátelům Lídy Baarové a její angažování do nového filmu lze chápat i jako jakousi nenápadnou přátelskou výpomoc pomluvami pronásledované herečce. Filmová romance mezi mladou, talentovanou malířkou, která touží po úspěchu a uznání, a šlechetným gentlemanem, tajným ctitelem jejího umění i sličné tváře, je ovšem oživena sérií důmyslných převleků v podání Oldřicha Nového, který tu s bravurou, elegancí a vtipem střídá masky šmatlavého dědečka s niněrou a orientálního věštce. Na vlně situační grotesky se potom pohybují herecké výkony dalších protagonistů v čele s báječnou Růženou Šlemrovou, Bedřichem Veverkou, Lálou Peškem, Zitou Kabátovou a Václavem Tréglem v roli nerudného pana domácího. A nelze opomenout ani sochařský ateliér, prozrazující vytrvalý zápas o seberealizaci mladých začínajících umělců, či Kouřícího králíka, bar s vskutku originálním názvem a vzornou obsluhou. A co teprve magické fluidum orientální věštírny a krejčí Láska, který zrovna láskou k bližnímu neoplývá? Společně s Nováčkovým evergreenem Bílé ruce klíč k divácké nesmrtelnosti. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Scénář mi přišel v mnohém velmi nedotažený a chvílemi nedávající smysl a logiku. Třeba malířka potřebuje k domalování obrazu svou předlohu - stařečka s niněrou, který se už týden na rohu ulice neobjevil. A když se konečně objeví, tak ho zavede do ateliéru, ale místo toho, aby se malířka chopila štětce a palety, jde do kavárny a dědečka má hlídat kamarád sochař. Nebo jindy - malířka jde ven stařečkovi pro jídlo, ale cestou se staví u kamarádky, a nakonec stejně žádné jídlo nepřinese. Když na konci Nový odhalí svou identitu, že byl i tím věštcem, být tou malířkou, dám mu pár facek, a ne že mu padnu do náruče. Ale jinak jde o pohodový film, pár hlášek je skvělých, takže nelituji času ke zhlédnutí. ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Myšlenka filmu krásná, ale tak nějak už dopředu člověk věděl, jak všechno dopadne. Název filmu měl určitě podpořit sociální cítění našeho národa v začínající těžké době okupace. Pan Veverka a pan Trégl vynikající. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,..., když večer se svým krbem tiše hovořím,..., až jednou obejmou,..., tvé bílé ruce hlavu mou,..., s důvěrou svoje skráně do nich položím,..., pak prvně v žití uvěřím, že život nešel jen o okolo mě jako šedivý stín,..., uvěřím, a budu šťasten snad,..., dvě bílé ruce znám,..., o lásce své jim povídám,.., když večer se svým krbem tiše hovořím,.., do rudých plamenů zašeptám, že tě mám opravdu rád... "Proč pláčete, má lásko?"..."Protože život je krásný." ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Oldřich jako spisovatel ,který se zamiluje do malířky Lídy. A tak jí dělá v převlečení dědka s niněrou a zároven si jí zve do své věštírny ,aby jí předurčil sám sebe. Velice vymakané jak zbalit dívku. Nesmím zapomenout na Václava Trégla jako domovníka ,který stále čeká ,že mu chudí umělci zaplatí činži. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Ladislava Broma Život je krásný je nenáročné a příjemné dílko žánru romantické komedie. Silnou zbraní je hravost s detaily, optimismus a Nového exhibice nenuceného a přirozeného šarmu. On všemu vládne a s neuvěřitelnou lehkostí mění polohy, které ve svém kontextu představují vynalézavé soustrojí dobývacího systému srdce vytoužené ženy. S nadhledem využívá každé zákoutí jednoduché zápletky a lehce baví až ke svému předpokládanému šťastnému konci. Hvězdou příběhu je uznávaný spisovatel Jan Herold (vynikající Oldřich Nový). Osidla lásky důmyslně klade přesně v duchu svých literárních výtvorů zábavně napínavé kriminálky, do zvolených rolí vkládá veškerou energii. Udává rytmus i směr, náladu i touhy. Přináší závan naděje, rozdává radost a štěstí. Kouzlí pouhou svou přítomností. Hlavní ženskou postavou je začínající talentovaná malířka Jarmila Bendová (příjemná Lída Baarová), směřující veškerou svou pozornost na plnohodnotné vykročení vytoužené umělecké kariéry. Rafinovaná osidla občas dráždivě poodhalí masku a tajemno je mocným pokušením. Výraznou postavou je mumlající Heroldův sekretář Bedřich (velmi zajímavý Bedřich Veverka), který mistrně a pohotově balancuje na hraně stálých finančních potíží. Mezi výraznější postavy patří Jarmilina osamělá kamarádka a malířka Helena (sympatická Zita Kabátová), další umělecký kumpán a roztržitý sochař Vojta Polívka (zajímavý Ladislav Pešek) a přehlíživý nakladatel Arnošt Hartl (dobrý Jiří Steimar). Z dalších rolí: v hysterickém naléhání po splacení dluhů nikdy neustávající pan domácí umělců (dobrý Václav Trégl), poslušná úřednice u Hartla (Lola Skrbková), netrpělivý krejčí Láska (Vladimír Majer), po klevetách lačná Heroldova teta Hermína (příjemná Růžena Šlemrová), úslužný sekretář nakladatele Hartla (František Filipovský), či stylový sluha mysteriózního věštce (dobrý Antonín Zacpal). Život je krásný nemá ambice mimo svůj žánr, nenáročnou zápletku naplnil hravým nadhledem a elegantním hereckým vladařem. Šířit radost a optimismus je jeho určením. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

I když nejde o bůhvíjak vtipnou komedii a zápletka je trochu kostrbatá, přesto ŽJK nijak zvlášť nezaostává za předválečnými klasikami. Resp. pokud na vás funguje kouzlo starých filmů s ON a LB, nudit se i přes ten poněkud strnulý závěr nebudete. Slabší 4*. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Velice pěkný starý film, Nový snad sedí ke každé partnerce, navíc s Lídou Baarovou jim to opravdu sluší. Hodně vtipu, narážek i milostných slov. A maskér musel také odvést slušnou práci. Tento film snad více než jiné stojí na herectví Oldřicha Nového, který v této zkoušce obstál na výbornou. Pěti hvězdičkám ale přesto ještě něco chybí (to, co nalezneme v Kristiánovi, Hotelu Modrá hvězda, Dívce v modrém nebo Eva tropí hlouposti) - asi určitá jiskra. ()

Reklama

Reklama