• NinadeL
    **

    Život je krásný lze použít jako příklad typického filmu, který vznikl na základě obliby předchozí tvorby svých hlavních představitelů. Jednoduše řečeno, líbila se vám Dívka v modrém, považujete za zdařilého Kristiana, měl by se vám líbit i tento film. Ačkoli je to ve skutečnosti jen falešná kombinace němých skvostů jakými byl Ahasver nebo Takový je život. Příběh bez začátku a konce, bez jakékoli hlubší charakteristiky jednajících postav s primitivní snahou o zopakování úspěchu svých předchůdců. Mladá bohémská trojice Lída Baarová - Zita Kabátová - Ladislav Pešek trpí neznámo proč, neznáme ani základní skicu jejich předchozího života, jen zkratkovitou tezi o zmaru a neúspěchu. Do toho přichází převleková role pro Oldřicha Nového verze B5 (v kombinaci seladon neurčitého věku, ale s uměleckou kariérou - dědeček s niněrou - orientální vykladač osudu z ruky s židovským nosem) a s hláškujícím Bedřichem Veverkou po boku jako zdatným partnerem a Růženou Šlemrovou jako brebentivou tetinkou (postavy vytvořené opět jen ve variaci rolí mnohokrát sehraných předtím i potom). Není mnoho, co by zde fungovalo, snad jen Nováčkova píseň Bílé ruce, ovšem i ta je rámována poněkud těžkopádným dialogem, a svérázná výstavka v baru Kouřící králík patrně z pera karikaturisty Honzy.(13.8.2010)

  • Skuby47
    ****

    Jedna z typických pamětnických komedií Oldřicha Nového coby dobyvatele ženských srdcí. Získat srdce krásné malířky Lídy Baárové určitě za námahu stálo. Ta si s rolí až překvapivě dobře poradila a Nového komické převleky byly taky kouzelné. I ve vedlejších a epizodních rolích se objevila řada výborných herců. Bylo to takové uvolněné, vtipné a optimistické.(11.2.2012)

  • pytlik...
    *****

    Filmu bych vytkl jen ten název, se kterým se dost dobře nedá souhlasit, neboť většina z miliard tvorů na téhle planetě nemá takové štěstí, aby si je oblíbil neznámý ctitel a zabezpečil jim všechny základní životní potřeby, tj. jídlo, pití, bydlení, cigarety a výstavu v galerii. Na rozdíl od mnohých komentátorů zde se mi líbil i herecký výkon Baarové, který posunuje tuto komedii do vážnější polohy. Ona by se se svým hlasem a projevem perfektně hodila do hlavních rolí nějakých antických tragédií.(30.11.2014)

  • Marthos
    *****

    Čtyřicátá léta byla navzdory vzrůstajícím protektorátním represím vzývána coby zlatý věk filmové komedie a filmových hvězd. Těmi dozajista byli také Oldřich Nový a Lída Baarová, jejichž popularita v té době kulminovala, a kteří se poprvé na plátně shledali v předchozí Vávrově komedii Dívka v modrém. A protože úspěch plodí úspěch, bylo vcelku jasné, že i jejich další společný film bude výjimečnou záležitostí jak pro diváky, tak pro producenty. Ladislav Brom navíc patřil k blízkým osobním přátelům Lídy Baarové a její angažování do nového filmu lze chápat i jako jakousi nenápadnou přátelskou výpomoc pomluvami pronásledované herečce. Ona je mladá talentovaná malířka, toužící po úspěchu a uznání, on šlechetný gentleman a spisovatel s rozumem v koncích. Klasické téma je ovšem ozvláštněno sérií důmyslných převleků v podání nenapodobitelného Oldřicha Nového, který během filmu střídá masky šmatlavého dědečka s niněrou a orientálního věštce, odlišených ovšem specifickým zabarvením hercova hlasu. Na vlně situační grotesky se potom pohybují výkony dalších protagonistů v čele s báječnou Růženou Šlemrovou, Bedřichem Veverkou, Lálou Peškem, Zitou Kabátovou a Václavem Tréglem v roli nerudného pana domácího. A ano ovšem, sochařský ateliér, prozrazující vytrvalý zápas o seberealizaci mladých začínajících umělců či Kouřící králík, bar s neobyčejným názvem a vzornou obsluhou. A co teprve magické fluidum orientální věštírny a krejčí Láska, který zrovna láskou k bližnímu neoplývá? Společně s Nováčkovým evergreenem Bílé ruce klíč k divácké nesmrtelnosti.(6.10.2008)

  • D.Moore
    *****

    Mám tenhle film moc rád a ani postoprvé mě neomrzí. Vlastně mi připomíná snímky Woodyho Allena - nejen tím, že vcelku klasické schéma podobných romantických komedií podává trochu jinak (ale zase dobře a svěže), ale i tou štědrou porcí slovního humoru. Navíc Oldřich Nový je opět senzační a jeho zdejší výkon mě jen a jen utvrzuje v tom, že škatulku stoprocentního milovníka (jak ho dnes bohužel řada lidí stále vnímá) si nezasloužil, protože byl především stoprocentním komikem s, řekněme, milovnickými sklony. No a když mu sekundují Lída Baarová, Bedřich Veverka, Zita Kabátová, Ladislav Pešek a jako vždy skvělý Václav Trégl, nemám si nač stěžovat.(3.12.2016)

  • - Když Herold (Oldřich Nový) vstupuje do klubu „U kouřícího králíka“, kde Jarmila (Lída Baarová) zrovna hledá tajemného muže, o kterém ví pouze to, že měl na ruce prsten ze zeleným broučkem, hrají klavíristé slavnou melodii S. E. Nováčka "Jen pro ten dnešní den", která se v předchozím roce objevila ve filmu Kristian (1939). (ilDivino)

  • - Roli listonoše si zahrál sám režisér Ladislav Brom. (Teres)

  • - Oficiální premiéra se konala v pražském kině Blaník, avšak ještě dříve mohli film spatřit diváci v Chocni, která je rodištěm režiséra Ladislava Broma. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace