poster

Bakuto gaidžin butai

  • japonský

    博徒外人部隊

  • japonský

    Bakuto gaijin butai

  • anglický

    Gamblers in Okinawa

  • anglický

    Sympathy for the Underdog

Krimi / Drama

Japonsko, 1971, 93 min

Scénář:

Kindži Fukasaku
  • Cedr
    ****

    Zkušeně podaný příběh cesty na vrchol, který hned zaujme skvělým jazzovým doprovodem. Film skvěle odsýpá a ač jde převážně o přímočarou yakuza podívanou, tak působivé vyobrazení Okinawy jako posledního divokého místa napoví dost o poválečném uspořádaní Japonska. Fukasaku kladl důraz jak na silné dialogy a střetnutí ala oldschool bushido way tak i na akci samotnou. Kinji Fukasaku zde byl později jasnou inspirací i pro Takeshiho Kitana.(25.10.2014)

  • ORIN
    ****

    Jeden z nejstylovějších Fukasakových filmů je opět částí nepříliš svázané desetidílné série studia Tóei natáčené mezi léty 1964-1971. Série Gambler s Kódžim Curutou byla pro ninkjó eiga jedním ze základních stavebních kamenů, přesněji řečeno prvních pět dílů, než se svým zmodernizovaným příspěvkem Ceremony of Disbanding v roce 1968 přišel Kindži Fukasaku. O tři roky později Fukasaku přidal ještě jeden díl, v pořadí devátý, který je znám především pod názvy Sympathy for the Underdog či Gamblers in Okinawa, nicméně z hlediska celé série spíše jako Gambler – Foreign Opposition. Kopíruje již mnohokrát omílaný vzorec o z vězení se navrátivším se gangsterovi, který nenajde stav věcí zdaleka tak, jak jej ponechal. Tentokrát jeho gang ztratil výsadní postavení, zbylo jen pár posledních věrných členů. Přesouvá se s nimi nuceně do Okinawy, kde začíná budovat síť podniků, aby si i on urval část z celkových nelegálních příjmů jakuzy. To samozřejmě vyvolá pozornost ostatních klanů a vzájemné konfrontace vrcholí ve finální přestřelce, kde základní džicuroku formulka „zabít nebo být zabit“ ještě znamenala „zabít a být zabit“. Přestože v Sympathy for the Underdog syžetový vzorec neukazuje, že by se mělo jednat o kdovíjak výjimečný film, v rukách Fukasaky je povýšen na neuvěřitelně stylovou podívanou plnou sytých barev, cigaretového kouře a přepálených dialogů. Svůj velký díl má i Kódži Curuta, jehož Masuo Gundži se skvěle padnoucím oblekem a černými brýlemi, které neodloží dokonce ani v posteli se ženou, představuje jednu z nejvíce cool postav jakuzáckých dobrodružství.(7.5.2016)

  • strougy
    ****

    Podařená gangsterka zahalená do nostalgického oparu z laciné pašované whisky, kvalitního jazzu a vzpomínání na staré dobré časy Yakuzy, kdy se před hierarchicky řízenou organizací plně podřízenou svému cíli dávalo přednost osobním vazbám založených na cti a věrnosti. Celé se to nese v rychlém, nikoli však zběsilém tempu, spíše než heroické a patosu plné gangsterky od Wooa a jiných to připomíná klasické samurajské filmy, avšak plné drsných hochů, co na sebe hází zavilé pohledy skrze sluneční brýle a spojenectví zakládají spíše na instinktivní příchylnosti k tomu, kdo má stejně velké „koule“, než na nějaké pragmatické úvaze. Což mně osobně ke spokojenosti stačí. Slušné 4*.(3.10.2014)

  • Terva
    ***

    Yakuza - svět, kterému vůbec nerozumím. Povedená kamera a závěrečné střetnutí mě nutí dát tři hvězdy.(2.1.2012)

  • - Snímek byl inspirací (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace