poster

Zelená vlna

Komedie

Československo, 1982, 87 min

Scénář:

Vladimír Kalina

Kamera:

Josef Vaniš

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Radovan Lukavský, Rudolf Jelínek, Josef Chvalina, Jiří Adamíra, Pavel Zedníček, Monika Hálová, Lukáš Bech, Jiří Bartoška, Veronika Jeníková, Karel Koloušek, Svatava Hubeňáková, Soběslav Sejk, Vladimír Menšík, Laďka Kozderková, Ivana Andrlová, Jiří Wohanka, Josef Kubíček, Renáta Doleželová, Oldřich Musil, Jiří Kodeš, Jiří Sequens ml., Ludmila Roubíková, Jiří Růžička ml., Jan Kuželka, Jiří Knot, Lukáš Vaculík, Karel Hábl, Václav Vorlíček, Klára Jirsáková, Daniel Rous, Dana Bartůňková, Olga Blechová-Matušková, Martin Velda, Jitka Zelenohorská, Karel Augusta, Pavel Havránek, Jitka Asterová, Vlastimil Bedrna, Jiří Bruder, František Filipovský, Vladimír Hlavatý, Vladimír Hrabánek, Zdena Hadrbolcová, Milada Ježková, Václav Kaňkovský, Ferdinand Krůta, Lubomír Kostelka, Alena Kreuzmannová, Jiří Lír, Stanislava Coufalová, Miroslav Macháček, Ladislav Pešek, Michal Pavlata, Boris Rösner, Jan Přeučil, Dagmar Patrasová, Bronislav Poloczek, Ladislav Potměšil, Marie Rosůlková, Milan Riehs, Zdeněk Srstka, Raoul Schránil, Robert Vrchota, Miloslav Štibich, Bohumil Vávra, Otto Šimánek, Roman Skamene, Ladislav Županič, Václav Vydra nejml., Miroslav Zounar, Marcel Vašinka, Ondřej Pavelka, Oldřich Vlach, Jiřina Jelenská, Miroslav Nohýnek, Kateřina Urbancová, Otakar Brousek ml., Martina Gasparovičová-Bezoušková, Miluše Šplechtová, Zdeněk Hess, Miroslav Středa, David Schneider, Antonín Molčík, Daniel Netušil, Rudolf Vodrážka, Karel Urbánek, Slávka Hamouzová, Jarmila Beránková
(další profese)
  • Drom
    *

    Zelená vlna pravděpodobně zalila režiséra, v důsledku čehož s nepozemským řevem vyvrhl na diváka napůl vytrávené cáry čehosi. Co tím chtěl básník říct? To je samozřejmě řečnická otázka, je mi to jasný - je to koláž nebo koláč. A tvůrce neumí vystřihovat nebo péct. Já se jen tak lehce pozastavuji nad tou formou průstřihů několika nezáživných či fantaskních příběhů nějakých pražáků s nevtipnými ?pointami (které ovšem mají být oním nosníkem celé konstrukce chatrče). Příběhy filmu jsou dokonce ještě pitomější, než ty strašný rozprávky, který (navzdory slibům ČT) pořád dávají. Jednu hvězdičku za hezkou přehlídku ňader různých velikostí (ňam, mláďátka), ale i tak jsem rozmařile rozdávačnej, protože tahle patlanina je sprostá slátanina křížená se splácaninou. Navíc halabala bez ladu a skladu. Saprlot!(7.2.2015)

  • dobytek
    ****

    Tolik známejch herců v jednom filmu pohromadě asi jinde nenajdete. Komentáře a hodnocení mě sice odrazovaly, ale chtěl jsem to vidět, protože jsem si moc nedokázal představit, jak se vůbec tolik herců může do těch 87 minut vejít. A vešli se tam všichni. Film je taková mozaika sestavená z mnoha krátkejch příběhů a herci se tam střídaj jeden za druhym. Některý příběhy jsou lepší, jiný horší, ale každej má jakous-takous pointu. Jinak moc nechápu, proč je tady uvedeno, že je to komedie, protože rozhodně né všechny příběhy byly komický. Abych se vrátil k hercům. Většina z nich má sice jen takový štěky, ale dokázali i na tom malym prostoru na sebe strhnout pozornost, takže film mě dokázal bavit po celou dobu. A pro mě jako milovníka youngtimerů je navíc zajímavý pozorovat tehdejší vozovej park. 70%(7.10.2011)

  • Opferlamm
    ***

    Trochu zvláštní film, o jehož existenci jsem neměl tušení. Nesourodý povídkový slepenec o Pražácích a jejich osudech jednoho pátečního odpoledne. Místy komediální a místy vážnější, zato však s množstvím legendárních herců. Linie, v níž Radovan Lukavský pátrá po sebevrahovi jako kdyby do tohoto filmu ani nepatřila. Obsah je často naivní a veskrze průměrný. Mojí pozornost poutaly spíše záběry Prahy, vozový park, oblečení lidí (mladá Patrasová v plavkách!) a celková atmosféra doby, která je nenávratně pryč.(24.5.2013)

  • sud
    ***

    Vždycky jsem o tomto filmu četl jako o nejslabším filmu Václava Vorlíčka či jako o ztrátě času. Já bych se nejspíš nepřiklonil ani k jedné variantě. Osobně bych jej spíše tituloval jako překobinovaný film se slušným (a nepříliš využitým) námětem. Zobrazit páteční shon obyčejných obyvatel Prahy je téma k nezaplacení, avšak těch příběhu je hrozně moc a většina z nich vyznívá do prázdna. Stačilo zvolit méně témat (Lukavský hledající potenciálního sebevraha, Adamíra a Hubeňáková nostalgicky vzpomínající na mládí či vtipná epizoda se ztraceným záletným ženichem) a mohl vzniknout o hodně lepší film. Takhle tu máme (pouze) pozoruhodný film, který ocení spíše pamětníci a fandové Václava Vorlíčka (navíc si v tomto pro něho obzvlášť netradičním díle zahrál malinkou roličku řidiče v dopravní zácpě). 50%.(10.11.2012)

  • Schlierkamp
    ***

    Zelená vlna je pozoruhodná tím, že se skládá z řady rozmanitých, navzájem nesouvisejích kratších příběhů a scének, jež mají jeden společný znak, a sice páteční odpolední chaos v Praze. Komicky laděné příběhy jsou různého druhu, některé jsou dominantnější a prolínají se celým filmem a jiné naopak trvají minutu a ihned mizí v zapomění. V tomto snímku z pochopitelných důvodů neexistuje hlavní postava, přesto někteří umělci dostali o poznání více prostoru, např. R. Lukavský pátrající po osamělém sebevrahovi. Jednotlivé příběhy jsou však různé kvality, následují rychle za sebou a řadu z nich bych se nebál ohodnotit jako hrubě nepovedené. Jako nejvíce oku lahodící bych označil scénku s rozpustilými stopařkami. Zelená vlna se jen hemží známými hereckými jmény, o nějaké výrazném hereckém výkonu však v tomto případě nelze hovořit. Z mého pohledu snímku nejvíce neprospívá skutečnost, že jednotlivé scénky jsou velmi rozdílné úrovně a celek působí značně nesourodě a z toho důvodu bych souhlasil z názorem, že se jedná o nejhorší Vorlíčkův film.(8.5.2013)

  • - Režisér Vorlíček se objevil na začátku filmu v koloně aut. (M.B)

  • - Pracovní název filmu zněl Milión každý pátek. (Xell)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace