poster

Zelená vlna

Komedie

Československo, 1982, 87 min

Scénář:

Vladimír Kalina

Kamera:

Josef Vaniš

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Radovan Lukavský, Rudolf Jelínek, Josef Chvalina, Jiří Adamíra, Pavel Zedníček, Monika Hálová, Lukáš Bech, Jiří Bartoška, Veronika Jeníková, Karel Koloušek, Svatava Hubeňáková, Soběslav Sejk, Vladimír Menšík, Laďka Kozderková, Ivana Andrlová, Jiří Wohanka, Josef Kubíček, Renáta Doleželová, Oldřich Musil, Jiří Kodeš, Jiří Sequens ml., Ludmila Roubíková, Jiří Růžička ml., Jan Kuželka, Jiří Knot, Lukáš Vaculík, Karel Hábl, Václav Vorlíček, Klára Jirsáková, Daniel Rous, Dana Bartůňková, Olga Blechová-Matušková, Martin Velda, Jitka Zelenohorská, Karel Augusta, Pavel Havránek, Jitka Asterová, Vlastimil Bedrna, Jiří Bruder, František Filipovský, Vladimír Hlavatý, Vladimír Hrabánek, Zdena Hadrbolcová, Milada Ježková, Václav Kaňkovský, Ferdinand Krůta, Lubomír Kostelka, Alena Kreuzmannová, Jiří Lír, Stanislava Coufalová, Miroslav Macháček, Ladislav Pešek, Michal Pavlata, Boris Rösner, Jan Přeučil, Dagmar Patrasová, Bronislav Poloczek, Ladislav Potměšil, Marie Rosůlková, Milan Riehs, Zdeněk Srstka, Raoul Schránil, Robert Vrchota, Miloslav Štibich, Bohumil Vávra, Otto Šimánek, Roman Skamene, Ladislav Županič, Václav Vydra nejml., Miroslav Zounar, Marcel Vašinka, Ondřej Pavelka, Oldřich Vlach, Jiřina Jelenská, Miroslav Nohýnek, Kateřina Urbancová, Otakar Brousek ml., Martina Gasparovičová-Bezoušková, Miluše Šplechtová, Zdeněk Hess, Miroslav Středa, David Schneider, Antonín Molčík, Daniel Netušil, Rudolf Vodrážka, Karel Urbánek, Slávka Hamouzová, Jarmila Beránková
(další profese)
  • Willy Kufalt
    ****

    ,,Na dobré věci v životě nikdy není pozdě." Trochu podhodnocený snímek s mozaikou smutných i veselých příběhů všedního dne. Dokonalé dílo to není a osobně mě třeba rušili ty násilně stylizované přechody zdůrazněny hudbou i vizuálními efekty, ale jako realistický film z 80. letech o běžných lidech - ano. Nejpůsobivějším byl lehce kriminální příběh doktora z Linky důvěry v podání charismatického Radovana Lukavského, jež věnuje celý svůj den záchraně neznámého člověka, který telefonem oznámil předem svou sebevraždu... příběh vyúšťující nakonec v nové přátelství. Potěšili i nostalgické epizodky postarších manželů (Jiří Adamíra, S. Hubeňáková) s rovněž nečekaně zajímavým koncem, možná tyhle dva příběhy si zasloužili v rámci filmu detailnější zpracování. Ve výsledném provedení a za doprovodu hudby Karla Svobody ale šlo o hezkou oddechovou podívanou. Zdejší žánrové zařazení bych rozšířil na: komedie / drama. 75%(13.5.2018)

  • Omnibus
    ***

    Bod navíc za to, že si ten film po takové době vůbec vybavuju, plus taky si pamatuju, jak jsem ho tenkrát hodnotil dost kladně. Že by to bylo kvůli mihnuvší se "mé" Ivance Andrlové ? :-) Ovšem, kdo chce téma dopravní zácpy a mozaikový film jako řemen, doporučuju Silnice Řím Neapol neprůjezdná...(12.1.2013)

  • xaver
    ****

    Je to taková sonda do života běžného českého člověka. Jsou to skutečné příběhy za života, jaké se přihodily určitě i mnohým z nás. Scéna, kdy Karel Augusta dorazí domu z práce a chlubí se manželce jak mu dneska vyšly všechny spoje MHD, takže je z práce doma v rekordním čase, aby mu pak jeho manželka, Zdeňka Hadrbolcová jen tak mimochodem sdělila, že dneska jel do práce autem, aby byl co nejdřív doma a mohli vyrazit na chalupu, je přímo ze života. Příběhy vzájemně nesouvisí, jednotlivý aktéři se neznají, některé jsou dojemné, některé smutné, některé komické, ale spojuje je jedno, a to krásně vykreslené běžné páteční odpoledne na osudech obyčejných lidí.Tak nějak to v životě chodí.(7.3.2012)

  • zette
    **

    Marne bych hledal film s takovym hereckym personalem jako prave v Zelene vlne. Myslim, ze dnes uz by bylo nemozne obsadit tolik znamych hercu, byt jen v epizodnich rolich. Jinak se jedna o velmi odpocinkovou veselohru o patecnim odpoledni v podani obycejnych obyvatel Prahy. Parkrat se clovek necemu zasmeje, jinak ale nic vyrazneho.(7.10.2011)

  • Opferlamm
    ***

    Trochu zvláštní film, o jehož existenci jsem neměl tušení. Nesourodý povídkový slepenec o Pražácích a jejich osudech jednoho pátečního odpoledne. Místy komediální a místy vážnější, zato však s množstvím legendárních herců. Linie, v níž Radovan Lukavský pátrá po sebevrahovi jako kdyby do tohoto filmu ani nepatřila. Obsah je často naivní a veskrze průměrný. Mojí pozornost poutaly spíše záběry Prahy, vozový park, oblečení lidí (mladá Patrasová v plavkách!) a celková atmosféra doby, která je nenávratně pryč.(24.5.2013)

  • - Pracovní název filmu zněl Milión každý pátek. (Xell)

  • - Režisér Vorlíček se objevil na začátku filmu v koloně aut. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace