Reklama

Reklama

Gendai jakuza: Hitokiri jota

  • Japonsko 現代やくざ 人斬り与太 (více)

Recenze (3)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Poslední šestý díl Modern Yakuza série, který bývá občas spojován s následujícícím Fukasakových filmem. Není divu, oba mají podobný námět, herecké obsazení, jeden z názvů (Modern Yakuza – Outlaw Killer vs. Outlaw Killers - Three Mad Dog Brothers) a oba byly natočeny v roce 1972. Právě tento rok znamenal svým způsobem střídání stráží. Džunkó Fudži, hvězda osmidílné ninkjó ságy Red Peony Gambler oznámila po svatbě s hercem kabuki konec herecké kariéry. Ten znamenal víceméně i konec samotného žánru ninkjó eiga, s tím spojený postupný ústup ze slávy Kódžiho Curuty a Kena Takakury, dvou nestorů žánru a zároveň nástup Kindžiho Fukasaky a Bunty Sugawary, na několik let dvorního herce kriminálních filmů ve studiu Tóei. Nástup to byl opravdu rázný. Fukasaku v tomto průlomovém filmu subžánru džicuroku eiga (primárně nemusí jít ani o to, jestli příběh je, nebo není založen na skutečných událostech) staví do centra pouličního gangstera Buntu Sugawaru, který se neštítí v podstatě ničeho – krade, znásilňuje, vraždí, jinými slovy doslova parazituje na systému. Vejde tak v nelibost jednoho místního bosse, který se ho snaží odstranit. Shodou okolností se při jedné z honiček dostane na území jiného bosse, který mu slíbí svou ochranu. Jelikož ale Sugawara vyznává intenzivní a sebedestruktivní způsob života, i tato ochrana dlouho nevydrží. Sugawara se musí skrývat, ale je brzy odhalen. Divák je pak opět přímým svědkem finální konfrontace, kterou Fukasaku servíruje jako delirickou, hyperrealistickou sekvenci plnou krve a chaosu. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Ľahkosť s akou Kindži Fukasaku dokáže znázorniť komplexnosť vzťahov u jednej skupiny ľudí na odvrátenej strane zákona je obdivuhodná. Nielenže robí z antihrdinov sympatické postavy schopné rozmýšľať a mať nejaké hodnoty, ale zároveň ich neustále stavia do opozície z bezútešným svetom mesta v ktorom funguje hierarchia. Street Mobster je ódou na človeka túžiaceho neskloniť hlavu v spoločnosti, ktorá to vyžaduje. Je plná násilia, nahoty, premárnených šancí, drsných príbehov a akejsi citlivej emočnej vyrovnanosti. Bunta Sugawara je vo svojej úlohe hodnotového šialenca výborný. Veľmi som si ten film užil. Tá hra s kamerou. Tá hra s emočnými presahmi. Takto nejako by mala vyzerať dráma z prostredia yakuzy. Tieto príbehy neskôr výborne odzrkadľoval a vzdával im hold Takeši Kitano. ()

Reklama

Reklama