• Aluska88
    ****

    Výborná komedie s originálním námětem a krásnou Lídou Baarovou v hlavní roli. Role komtesy Blanky z Blankenburgu Lídě sedla jako ušitá. Ta její staročeština je perfektní. Taky tak začnu na lidi mluvit:) Odhalení pointy pro mě bylo překvapivé, říkala jsem si, proč najednou mluví tak normálně. Zároveň to vysvětlovalo ten obraz, který vypadal, že v něm komtesa skutečně stojí. Chvíli mi však nedocházelo, že všechno, co se až do onoho odhalení dělo, bylo vlastně dokonale sehrané divadlo. Scény z krejčovství a při telefonátu vedle Blanky patří k nejlepším gagům snímku. Nádherná lehkost komediálních kinematografických skvostů doby české dávno pominuvší, zdá se býti již nenávratně pryč:) "Já bych potřeboval šaty." - "Ach, lituji, my nevedeme pánské zboží.", "Má to být pro starší dámu, že ano?" - "Ne, ne, spíš pro mladší."- "Na kolik let asi?" - "Asi na 318." :D (3.3.2018)

  • Véronique
    ****

    Milá prvorepubliková komedia s tajemným podtextem... Moc se mi líbí celková atmosféra filmů, která chvílemi nahání až strach. Známé, ale kvalitní herecké obsazení spolu s neobvyklou dějovou zápletkou dělá z tohoto filmu nezapomenutelný kousek. Mně osobně moc nesedí postava Blanky a její ztvárnění Lídou Baarovou, i tak řadím tento film mezi ty velmi dobré.(24.8.2009)

  • petaspur
    ****

    Dr. Karas miluje dvojrozměrnou komtesu Blanku, kterou má umně vyvedenou v životní velikosti na historické malbě. Karas, jako žádáná partie, musí odolávat nájezdům vdavekchtivých dívek i jejich maminek a tajně sní o životě s dívkou z plátna. Sny se občas vyplní, což je i tento případ, protože jednoho dne komtesa získá potřebný třetí rozměr, s grácií vystoupí z plátna a plynnou staročeštinou začne bezprostředně způsobovat pozdvižení v doktorově dosud poklidném životě.(2.2.2009)

  • Mirokukii
    *****

    Geniální. Už jen ta představa toho, že by se událost, kterou si prošel Jan Karas (vystoupení dámy z obrazu), mohla udát, je geniální a v tomhle Vávrově černobílém filmovém provedení se jedná o nesmírně milý a zábavný snímek. V momentě vystoupení úžasné Komtesy Blanky z obrazu, jako bych se i já vrátil o nějakých 300 let zpět. Projev Lídy Baarové je famozní a když pominu zbytek skvělého osazenstva, tak si dovolím tvrdit, že tento snímek udělala právě ona. Velké štěstí Jana Karase (Nový), že má tak pohotové kamarády, kteří pro žert nejdou daleko. A teď mě omluvte, letím zlíbat obraz Audrey...(5.10.2015)

  • Chřástal
    *****

    Skvělá lehkonohá komedie z pera nacisty se zálibou v okultismu (nebo obráceně) Felixe de la Cámary (von Kutná Hora) - já vím, že to nijak nesouvisí s kvalitami filmu, ale musím si představovat ty diváky, jak se u jeho gagů v biografu popadají za břicho a (následuje střih) cca za pět let ho na Kampě polejvají benzínem a hledají po kapsách zápalky. Nemluvě o Baarové, ze které mohli v době natáčení ještě snímat Goebbelsovy otisky. Ale zpátky k věci. Oldřich Nový motající se pod vlivem v oblaku nikotinu, atakován upírem či ve víru taneční křeče jsou momenty k nezaplacení a celkově je to jeden z těch filmů, u kterého netřeba být shovívavý a zohledňovat, že je to „film pro pamětníky“ (ostatně taková nálepka pro snímek z roku 1939 už taky zavání okultismem).(4.9.2017)

  • - Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)

  • - Lída Baarová se v tomto filmu poprvé a naposledy setkala před kamerou s Natašou Gollovou, bylo to jen v jediné scéně. (Kulmon)

  • - Na prvním snímku filmu je zobrazen zámek ve Slavkově u Brna. (Lentilkatka)