• nash.
    *****

    Ze svaté trojice Gollová-Mandlová-Baarová pro mě byla Lída vždy tou třetí a nikdy jsem moc nechápal co na ní ten Goebbels viděl. S jedinou výjimkou. A tou je role Blanky, které se Baarová zhostila geinálním způsobem a povýšila milou a dokonce i po 75 letech stále stejně zábavnou komedii na nezapomenutelný zážitek. Samozřejmě v dokonalé souhře s neodolatelně zamilovaným Oldřichem Novým. Další komedie ze třicátých let, která odmítá stárnout a zub času si na ní vylámal své nenechavé zuby. Ladná režie dokonale vysoustruženého scénáře, plného nápadů, jiskřivě odsýpající dialogy a dokonale fungující atmosféra, které dodává kouzlo nejen Blančina staročeština. A jako třešnička ve vedlejší roli nezapomenutelné české tornádo Gollová.(22.2.2014)

  • elizabeth_ba
    *****

    Jistě jsou i lepší filmy, ale pro tenhle já mám slabost. Snad proto, že chápu, jak se člověk dokáže zamilovat do obrazu nebo představy o něm :-)), a oceňuji, jak dokáže poučit o tom, že podobný člověk může žít a být docela blízko a člověk si toho, dokud si z něj někdo (přátelé nejvěrnější) neztropí šašky, ani nevšimne. A snad i proto, že jsem taky taková "dívka v modrém", ač teda Lídě Baarové se (ničím) nevyrovnám...(20.10.2011)

  • Marthos
    *****

    Dívku v modrém natočil Otakar Vávra podle námětu autora zábavné četby Felixe de la Cámary. Příběh je založen na vtipném, i když vlastně nijak originálním nápadu o dívce, která vystoupí ze starého obrazu a pohybuje se jako živoucí anachronismus v moderním prostředí. Doktor Karas v podání Oldřicha Nového se samozřejmě nemůže nezamilovat do sličné komtesy Lídy Baarové, která mluví tak půvabnou staročeštinou. Ve výborně rozehrané komedii nesmí scházet ani vedlejší postavy, které příběh obohacují o další komické situace a zároveň posouvají hlavní protagonisty k závěrečnému happyendu. Jízlivé dámy z lepší společnosti, představované obvykle bez sebemenšího zaváhání Růženou Šlemrovou, hledajíc přitom zálibu v klevetách a potenciálních snoubeních pro svou hloupoučkou dcerušku, byly nevyprchávající ozdobou takových filmů. Jisté satisfakce se zde dostává Jindřichu Lázničkovi, věčnému herci malých rolí, Nataše Gollové byl potom zcela výjimečně vyměřen jen velice zúžený prostor, ale i na něm bez problémů naznačuje své mimořádné komediální možnosti. Dialogy v romantické staročeštině, všudypřítomná úzkost z upírů i záhadný obraz spanilé krasavice vytvářejí z Vávrovy komedie vskutku originální snímek, kterému se můžeme obdivovat a klanět i po více než sedmdesáti letech. A to je víc, než by si bývali tvůrci mohli přát.(3.10.2008)

  • Sdoom
    ****

    Další z naprosto skvělých našich předválečných komedií. A stejně jako u mnoha dalších, její velkou devízou je skvěle propracovaný a inteligentní scénář, výborné a milé herecké výkony a taková ta pozitivní, veselá atmosféra. Lída Baarová a její staročeština je opravdu kouzelná a vůbec se pánům na plese nedivím, že jim tak učarovala. :-) Do 5 hvězdiček vážně moc nechybí.(22.3.2011)

  • brooklyn73
    *****

    Pravdepodobne nejsem prvnim a asi ani poslednim muzskym,kteremu se teprve pri sledovani Divky v modrem podarilo pro nej objevit Lidu Baarovou. Jeji herecky komedialni vykon je koncertem na tomto poli. Puvodne jsem chtel sledovat jenom par minut filmu,avsak absolutni lehkost a plynulost snimku mi nedala predcesne odejit.(29.4.2011)

  • - Lída Baarová se v tomto filmu poprvé a naposledy setkala před kamerou s Natašou Gollovou, bylo to jen v jediné scéně. (Kulmon)

  • - Hospodyně Otylka (Antonie Nedošinská) ke konci filmu, kdy se nabyvatel zámku přišel podívat se na obraz a oživlou dívku, říká Janu Karasovi (Oldřich Nový): „...šel nahoru", myšleno do knihovny. Dopustila se tím faux paux, protože svému zaměstnavateli tzv. onkala, co je v tomto vztahu nanejvýš nevhodné (oslovení leda pro služku či obecně podřízeného). Jedině správné bylo užít uctivějšího tvaru totiž „...šli nahoru". Nyní bychom to chápali jako rozdíl mezi tykáním a vykáním. (Brtniik)

  • - Film patril medzi "trezorové" kvôli účasti údajného kolaboranta, herca Vladimíra Majera, ktorý stvárnil postavu kastelána. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace