• raroh
    ****

    Na této adaptaci se mi hlavně líbila úvodní scéna z maškarního plesu, ta byla zinscenována a nasnímána dokonale (plus ještě výkon balerin v čele s J. Nikolskou!). Problematické se mi zdá obsazení L. Baarové, na roli nestačila (typově podobná Marie Glázrová by byla určitě lepší), Gustav Nezval byl výraznější, jen škoda, že už v té době nebyl starší Vladimír Ráž, ten by byl dokonalý (zajímavý by byl i Karel Höger). Představitelé menších rolí - J. Šejbalová, R. Deyl st. a Jiří Stemar jsou typově ( a intonačně vybaveně) přesní.(12.7.2010)

  • dwi
    **

    Lehký a načinčaný romantický film sice nedosahuje kvalit Vávrových opusů z let pozdějších, ale s přihlédnutím na protektorátní poměry, které u nás panovaly, můžeme být jen rádi, že vznikaly i odlehčenější a nepropagandistické snímky usilující o uvolnění napjaté atmosféry. Až možná přílišná sentimentální okatost a kýčovitá cajdákovitost je trochu na škodu, avšak samotná předloha Honoré de Balzaca po literárních stránkách není ničím objevná. Milostný vztah mezi kapitánem a milenkou v podání Lídy Baarové a seladonského Gustava Nezvala při natáčení zdaleka nebyl tak uvolněný jako ve snímku samotném. I proto je někdy cítit v jejich vypjatých partech až přílišnou křeč a nevěrohodnost.(12.9.2004)

  • Radko
    *

    "On mi bude asi neverný!" "S kým?" "So mnou!" je najpôvabnejšia časť kostýmovej protektorátnej limonády. Podobne ako Slavínského ľudové veselohry, tak aj tento ambicióznejší , no dejovo rovnako nekomplikovaný projekt, slúžili vtedajšiemu diváctvu ako odreagovanie v ponurých časoch nacistickej okupácie (na čo upozornili už komentátori dwi a čiastočne Marthos i Gig). Po odmyslení si tejto skutočnosti ostáva len načančaný selankovitý ľúbostný príbeh z prostredia aristokracie.(4.9.2013)

  • tomtomtoma
    ****

    Kostýmní sladká romance. Škádlivá, s dobou trýznění, sladkým opojením a všeobecným uspokojením. Výpravná a kameramanská stránka filmu je nadprůměrná. A jsou tam i technické lahůdky, jimiž jsem byl velice příjemně překvapen a nadšen. U sladkého příběhu může někdo zamačkávat slzičky, objevující se samovolně v koutcích. A to je také účel. Baronka Lenka Rossetti (Lída Baarová) je předobrazem emancipované feministky. Poznamenaná životní zkušeností a obdařená finanční a existencionální jistotou, používá muže pouze k dosažení svých vlastních plánů a cílů. Kapitán kavalerie Leon z Costy (zajímavý Gustav Nezval) se snaží odstranit svou osamělost. Je přitahován tajemnem, neznámem a nevědomím. Skutečnost je nahrazena představou, která se stává postupem času tíživější a nesnesitelnější. Z krásného snu se stává noční můra. Jeho snahy o odpor narážejí na jeho citlivou duši romantického snílka. Vynikající postavou je Leonův sluha Ferdinand (skvělý Ladislav Pešek). Kárá, hubuje, povaluje se, a přesto je oddaným zaměstnancem zamilovaného blázna. Z dalších rolí: důvěrnice baronky Lenky Evženie, hraběnka Angely (Jiřina Šejbalová), zamilovaná Lenčina komorná (Božena Šustrová), a plod pragmatického tahu, chtíče a lásky Leonka (Jana Konůpková). Film má výjimečné momenty a plní to, co má: zabaví.(26.11.2014)

  • wosho
    **

    Hloupě naivní film, jenž je po obsahové stránce prázdný, za to je pěkně na oko udělaný. Přeci jen taková výpravnost byla na tehdejší dobu nezvyklá. Problémem je zde, že to není komedie a ona naivita je děsně ubíjející-až nudná. Baarová byla sice krásná žena a v kostýmu ještě krásnější, ale ani její půvab nedokáže tento film zachránit.(15.7.2010)

  • - Lída Baarová ve filmu nosí róby slavné módní návrhářky Hanny Podolské. (Cucina_Rc)

  • - Lída Baarová (Lenka) odmietla točiť na posteli, ktorú pôvodne vybrali do dekorácie z barrandovských skladov. Herečka využila kontakty s predstaviteľmi nemeckej moci a bez rozpakov si pre filmovanie vybrala vhodné lôžko v skladoch s ukradnutým nábytkom židovských rodín poslaných do koncentrákov. Keď sa išlo vyberať, viezla sa autom ozdobeným vlajočkami SS. (Raccoon.city)

  • - Posteľ, na ktorej sa filmovali milostné scény Lídy Baarovej (Lenka), spoznali po vojne na Barrandove podľa fotografie z filmu dvaja židovskí pôvodní vlastníci, deportovaní do koncentrákov. Pred užasnutými filmármi posteľ rozpárali a vybrali z nej 50 diamantov, ktoré si tam pred deportáciou schovali. (Raccoon.city)