Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neapol, poisťovňa La Proteggici, ktorej šéfuje mafián Alberto Rampone, využíva gang mafiánskych kamorristov na čele so sicílskym Vitom Santorom (Antonio Sabato) na vyhrážanie sa obchodníkom a nezávislým pracovníkom mesta. Títo kamorristi majú za cieľ presvedčiť obchodníkov, aby spolupracovali pri vyberaní výpalného a podpísali pár – pre nich nevýhodných zmlúv – z ktorých bude profitovať dotyčná spoločnosť. (Martin741)

(více)

Recenze (2)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tohle poliziesco jsem dlouho odkládal a to z prostého důvodu, oběma těmto pánům (Brescia & Merola) a jejich filmům jsem nikdy nějak nepřišel na chuť, teď však musím říct, že po shlédnutí tohoto kousku, jsem toho nakonec vůbec nelitoval a hrdě můžu prohlásit, ač jsem od této dvojky ještě neviděl všechno, že tohle je jejich nejlepší společný projekt-nejlepší poliziotteschi film, a jeden z těch lepších filmů i v samotném subžánru! Trocha statistiky : Režisér Brescia natočil celkem 8 eurocrimi filmů (jeden z nich "Napoli Palermo New York il triangolo della camorra" vyšel i tady u nás z českou podporou a to u firmy Řiťka video), osobně jsem viděl 3 kousky. Herec Merola (10 eurocrimi filmů), hrál v celkem v 7 režisérových filmech, krom prvního Bresciova filmu"Sangue di sbirro". K filmu; Snímek jsem viděl bohužel jen v originál znění bez titulek, ale příběh tu kupodivu funguje velmi dobře a není vůbec těžký k pochopení a je opravdu velmi snadné jej sledovat. Naznačím jen, že děj se odehrává v Neapoli a týká se drobných obchodníků-podnikatelů, kteří musejí platit povinné výpalné místnímu gangu Rampone (jemuž velí Antonio Sabato jako Vito), který jej vydírá. Samozřejmě že tohle všechno bezpráví nemůže dlouho trvat (protože mezitím dochází už i k násilí a to na rodinách podnikatelů) a někomu za čas prasknou nervy. Stalo se, u tohoto zlomu stál Don Francesco Gargiulo (Merola) majitel malé loděnice, mírumilovný človek se silnou citovou vazbou ke své rodině. Závěrečné poněkud zvláštní a velmi násilné zúčtování bylo oním nádherným vyvrcholením a třešničkou na dortu, postarali se o to staříci, tátové od rodin, kteří se zdarma vyzbrojili a šli dotoho s plnou vervou, odhodláním, a to i za cenu nejvyšší. Nic jiného jim asi nezbývalo. Tady to finále, které se odehrávalo v kryptě kostela a v kostnici, mě připomenulo krvavý masakr z Castellariho o tři roky mladšího majstštyku "BIG RACKET", i zde bylo plno dobrých vzpomalovaček točených na efekt, ale to se odehrávalo tuším někde v nějaké továrně (skladu). Ono krvavé finále je tu opravdu velkým překvapením, když uvážíme jakým "poměrně" klidným směrem se do té doby film ubíral (žádné zbraně, jen nějaké ty pěsti apod), ale při sledování filmu a jednotlivých úseků, není vůbec těžké odhadnout kam se to všechno pomalu schyluje a jak to asi skončí. Ale není to jen ono vzrušující finále, které jistě potěší fandu eurocrimi a především přitažlivé akce. Těch dobrých-skvělých a napínavých momentů je tu ale víc, vyzdvihl bych ještě docela drsné znásilnění a zmlácení Merolova syna Marka, výslech-identifikace pachatelů, a pasáž na psychiatrii, skvělé zahraný part šílenství a nepříčetnosti Merolova syna ve svěrací kazajce, opravdu všechno hodně silné scény. Jinak Merola, známý to zpěvák v Itálii ve své době, tu dopěje i perfektní serenádu na svatební párty svého syna (on zřejmě zpíval v každém svém filmu viz třeba "Napoli..serenata calibro 9"), vůbec soundtrack je fantastický. Film je velmi dobře obsazen, hlavní role jsou důvěryhodné a jsou zahrány s velkým přehledem a citem. Bresciova režie je velmi intenzivní (po technické stránce taky good), v té době už italský zločinecký film byl trochu jinde, něž někdy na začátku 70 let, ale přesto i zde se nachází ještě všechny ty známé a osvědčené žánrové trademarky, které fanda od tohoto žánrového filmu může očekávat. Skvělý film, který pokud na něj narazíte, tak si ho určitě užijete. () (méně) (více)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsie perfektne poliziotteschi od rezisera Bresciu /Trojuhelnik mafie, L Ultimo Guappo/. Mario Merola si prisiel na najslavnejsie filmy prave spolupracou s Bresciom ako reziserom, a nebol by to Merola, keby vynechal slavne neapolske pesnicky - musim zdoraznit, ze mal brutalny hlas, masakrozne dobre vedel spievat. Brescia netrpel talianskou amerikanofiliou, dej sa odohrava v relnom Neapoli. To mam vzdy problem - chcem si pozriet talianske filmy povedzme z BS/TH a uz som filmovo v USA. Tuna to neplati, a to je dobre. Merola riesi to, ze drobni podnikatelia musia platit vypalne mafii- aby sa im nic nestalo a aby obchodik mohol dalej fungovat. A ako to u poliziotteschi filmov byva, nechybaju prestrelky, rvacky, ktore su samy o sebe namakane, a hlavne perfektne dialogy. Mesto Neapol hra samostatnu rolu, okrem Merolu sa pred kamerou zjavil aj samotny reziser Brescia - to praktizoval ja Hitchcock, mimochodom. Kazdopadne oplati sa vydrzat az do konca,tak namakane, genialne natocene masakrozne finale som uz dlho nevidel. Suverenne mozno aj najlepsi film Bresciu a Merolu . 89 % ()

Reklama

Reklama