• Mirokukii
    ***

    Režisér Vávra v naprosté velkoleposti a kráse představil půvaby a taje našich jarních lesů a tůní, jimiž se prohání víla. Víla, jež podlehne svodům pražského floutka a lenocha. Atmosféry venkova a probouzející se krajiny jsem si, pro její skvělé nasnímání, užil do syta, milostného vzplanutí, pro nesympatické a nedotažené postavy, už méně.(19.10.2015)

  • vitekpe
    **

    Jednoduchy pribeh, klasicka cervena knihovna. Ale je to tak strasne utahane a preromantizovane, ze jedine co dokazu rict je to, ze tam hrali hlavni role Benes a Gollova, a ze to bylo o poeticke lasce a o naprave zhyraleho studenta. Natocene je to krasne, ale je jaksi "zbytecne" na to koukat... P.S.: nejvic se mi libila Vlasta jako pani domaci...takovou by chtel mit kazdy. ;) 2+(13.4.2015)

  • Blofeld
    *****

    Vynikající kamera (na poslední záběr budu ještě dlouho vzpomínat) a krásné herecké výkony - vedle ústřední dvojice si velké uznání zaslouží dokonalá Vlasta Fabianová, která ve svém filmovém debutu předvádí velice vyzrálý výkon. Jako celek je film tak trochu sladkobolný a patetický, ale to ostatně člověku čas od času také neuškodí...(3.2.2009)

  • tahit
    ***

    Dnes už jen s úsměvem mohu film vnímat v celé jeho kráse. Chybí snad už jen otevírání studánek, takže jsem zamáčkl slzu dojetí. Výlupek Ríša (Beneš) plný rebelství, a coby Helenka (Gollová) roztomile křehká. I to bylo pro ni příznačné. Lyrika Mrštíkových dialogů v idylické scenerii venkova má snad i cosi společného s Karlem Hynkem Máchou. Byl pozdní večer první máj…(28.9.2016)

  • Marthos
    ****

    K Mrštíkově milostnému románu Pohádka máje, který posloužil už v němé éře jako předloha ke slavnému stejnojmennému filmu Karla Antona s Jiřím Voskovcem v hlavní roli, se v roce 1940 znovu obrátil Otakar Vávra. Vávra se soustředil na zachycení prosté poezie mladé lásky uprostřed jarní, civilizací nedotčené přírody. Ireálnost přírodních záběrů byla uměleckým záměrem. Vávra s kameramanem Pečenkou nenatáčeli film o májové přírodě, ale o pohádce májové přírody. Proto Pečenka zcela záměrně použil zvláštních a do té doby v českém filmu v takové míře zcela nezvyklých kameramanských postupů: natáčel se speciálními filtry nebo na speciální infračervený materiál, čímž dosáhl dojmu odhmotněnosti. V hlavních rolích dostáli výrazného úspěchu Nataša Gollová se Svatoplukem Benešem, kdy oba představitelé dokázali svým postavám vtisknout určitý půvab přirozenosti a hereckého ostychu. Vávrova Pohádka máje je mimořádně silným filmovým dílem, tvořené především kamerou Ferdinanda Pečenky a působivou hudbou Jiřího Srnky. Je skutečnou pohádkou mládí a elixírem života, protkaným májovou vůní křivoklátských lesů.(6.10.2008)

  • - Helence mělo být 16 a Gollové bylo téměř 30. Kvůli tomu byl do role Ríši obsazen Svatopluk Beneš, protože Rudolf Hrušínský, kterému byla role již dříve slíbena, byl ke Gollové příliš mladý. (Kulmon)

  • - Filmovanie prebiehalo v okolí mesta Dobříš. (dyfur)

  • - Otakar Vávra a Nataša Gollová dostali za tento film Národní filmovou cenu. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace