Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ***

    Bohužial to vyšlo tak, že u tochto filmu musím napísať môj, už dávnejšie vyvynutý názor: Niektoré filmy sú silne hodnotené len preto, že sú sakra staré, a videlo ich menej ľudí... A to teda zkresluje vo viacerých prípadoch vo veľkých percentách. A síce tento film je na svoj vek fakt nadpriemerný, nemôžem však povedať, že som priňom nezažil miestami pocit nudy. A taký film pre mňa kultovým nie je.(6.11.2008)

  • Dudek
    *****

    Občan Kane je pokládán za jedno z nejlepších kinematografických děl, neexistuje snad jediný prvek, který by nebyl vzpomínán a žádné místo, které by nebylo zbožňováno. Proto mě velice dlouho dobu mrzelo, že jsem neměl tu úžasnou možnost film zhlédnout, i když jsem nevěřil, že se přidám do dlouhého zástupu těch, kteří žasnou nad jeho kvalitou. Ovšem, opak se ukázal býti pravdou. Něco tak geniálního a pokrokového jsem snad neměl možnost vidět. Okouzlen prvním záběrem, který vypadal jako vystřižen z temné vize budoucnosti jsem nemohoucně zíral a snažil se uchopit každý kousek té balady, chvílemi jsem dokonce myslel, že všechny mé pocity mohou být jen součástí nějakého nebezkého snu, leč nebyly, to jeden pozemský film mi tak učaroval. Ani jsem nedoufal, že může na světě existovat tak inteligentní dílo, a už vůbec ne, že by mohlo vzniknout v průběhu války. Příběh madiálního magnáta Charlese Fostera Kanea není jen obyčejným vypravováním o osudech muže, který měl vše, ale zároveň nic, ale zároveň i snímkem s obrovskou výpovědní hodnotou. Rozhodně tleskám tvůrcům a modlím se, abychom měli ještě více šancí zhlédnout něco podobného. 100%(16.5.2006)

  • Matty
    *****

    Francois Truffaut kdysi řekl, že „vše, co je v kinematografii po roce 1940 cenné, vděčí za svou existenci Občanu Kaneovi“. S čímž z 90% a především v rámci kinematografie americké souhlasím. (Zároveň jde o nejoblíbenější americký film Woodyho Allena, což je rovněž velké plus.) Jde-li o zapojení diváka (pro kterého je pátrající novinář, jemuž pořádně nevidíme do tváře, ideálním avatarem), nabízí Kane jedno z nepromyšlenějších detektivních pátrání, které je přitom z hlediska detektivního žánru dost neuspokojivé (nebo vám stačí odpověď na to, co je ksakru "Rosebud"?). Pátrá se totiž po příčinách toho, čím se stal Charles Foster Kane, představený v úvodním týdeníkovém portrétu jako komunista, fašista i Američan. Celé pátrání provází otázka, lze-li osobní i pracovní život libovolného člověka shrnout do podoby uspokojivého uměleckého (nebo obecně audiovizuálního) díla. 100% Zajímavé komentáře: Marius, Radek99 , numi, Brygmi(5.11.2005)

  • paascha
    ****

    "GodComplex Citizen Kane je extremne spatny a neskutecne precenovany film." A ty jsi, milé dítě extrémně špatný a přeceňovaný vůl. Proč hodnotíš něco, čemu tvůj mozeček muší larvy nemůže rozumět? Proč si raději nehraješ s autíčkem a nekoukáš na Krtečka?(23.4.2008)

  • ORIN
    *****

    O Občanu Kaneovi byly napsány stovky nejrůznějších rozborů a analýz, cokoli napsat by bylo jako nošení dříví do lesa. Přesto bych se pokusil o vlastní interpretaci, tedy, jak jsem film pochopil já. Charles Foster Kane, tiskový magnát a jeden z nejvlivnějších Američanů posledních několika dekád, umírá ve svém přepychovém ale nedokončeném sídle Xanadu. Jeho posledním slovem před smrtí je jakýsi "Rosebud". Novináři si ale s touto informací nevědí rady. Vyšetřením původu tohoto slova je pověřen reportér Thomson. Během své pouti se Thomson setkává s osobami, které měli pro Kanea v určitých obdobích jeho života důležitý význam. Ty Thomsonovi (divákovi) zprostředkovávají velmi subjektivní a nejednoznačný pohled na Charlese Kanea. Každý zpovídaný totiž Kanea zná jen z určitého úhlu, a proto si o něm nelze udělat jasný obrázek. Vzniká tak na první pohled komplikovaná mozaika, při bližším pohledu se v ní ale lze bez větších potíží orientovat. Teď bych rád předestřel několik typických znaků tohoto veledíla. Především je to tolikrát zmiňovaná kamera s vysokou hloubkou ostrosti. I to vypovídá o nejednoznačnosti filmu. Divák se může v podstatě zaměřit na jakoukoli část záběru. Pokaždé tak může sledovat trochu odlišné vyprávění. Ač se zdá, že syžet snímku je komplikovaný, není to úplně pravda. Struktura retrospektiv a flashbacků se pravidelně opakuje. Do některých ale Welles vkládá i sekvence, které nemohou být vzpomínkami postav na Kanea, to může být občas trochu matoucí, Welles si jakoby pohrává s divákem. Dále bych uvedl např. extrémní nadhledy a podhledy - ty Kanea doslova monumentalizují. A nemohu zapomenout na časté užití dvojexpozic, jednoho z nejpřirozenějších filmových kódů :-). [==] Ve filmu lze najít různé paralely mezi hlavní postavou Kanea a skutečným tiskovým magnátem Williamem Randolphem Hearstem, který se snažil všemožně překazit natáčení snímku. [==] Orsonu Wellesovi bylo při natáčení jen 24 let, jedná se tak o předčasný vrchol jeho režisérské kariéry, jednak proto, že mu byla dovolena naprostá svoboda při realizaci, které se později již nikdy nedočkal. [FILM, KTERÝ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](15.3.2007)

  • - Orson Welles musel niekedy stráviť v maskérni aj viac než 6 a pol hodiny. (Don Jebal)

  • - William Randolph Hearst byl filmem popuzen do té míry, že ve snaze zabránit jeho uvedení, označil Orsona Wellese za komunistu. (džanik)

  • - Film vykazoval po roce ztrátu 150 000 dolarů. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace