Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faidra
    ****

    Old, but cold... Tohle je tedy ten klenot a stavební kámen kinematografie v jednom? Rozhodně to není vůbec špatné, ale mně jsou tak nějak bližší nepatrné kamínky, nalezené čistě náhodou při okrajích mé životní cesty, a na tomhle monumentálním a mistrně vysochaném balvanu pro mě poupě emocí nevykvetlo. Ale při prvním zhlédnutí nějakých deset let zpátky to na mě vůbec nezapůsobilo, tak třeba za dalších deset let uvidím nefalšovanou dokonalost. Prozatím se pro mě vrchol Wellesova génia bude nacházet v poválečné Vídni. A něco málo vysvětlujících slov od mistra Michaela Chabona: "Dlouhý vertikální zdvih kamery zšeřelým zákulisím opery, jenž končil u dvou kulisáků, zacpávajících si nosy, když Susan Alexandrová nastoupila ke svému debutu. Kamera střešním oknem prudce sjela do zpustlého nočního klubu přímo na nebohou Susie. Jak se postavy dozvěděly o posledních slovech, když s ním v místnosti nikdo nebyl. Extrémní detaily, nezvyklé úhly záběru, rafinované aranžování pozadí i popředí, dokonalé propojení slova a obrazu. Bez ponurosti a odvážných kamerových experimentů, bez divadelního nasvícení a neobvyklých úhlů záběru by to byl pouze solidně napsaný film o zazobaném všivákovi."(4.11.2012)

  • T2
    ***

    Rozpočet $686,033Tržby USA $1,585,634Tržby Celosvetovo $1,605,000║ Neviem ale tento film ma až tak nezobral, má dosť pestrý príbeh o vzostupe človeka, ktorému k skutočnému šťastiu stále niečo chýba ale ako námet to nie je pre mňa moc pútavé, Orson Welles hrá bravúrne, vrátane premien počas období, kedy sa dej vypráva ale vôbec ma prezentovaní príbeh nevtiahol tak ako by mal. /65%/(24.7.2008)

  • niethustra

    Když tu tak čtu obraty typu: kánon povinně divácké četby; film, který se musí vidět, jinak jste neviděli nic, apod., uvědomuji si s narůstajícím pocitem úlevy následující skutečnost: kolem OK rozpačitě kroužím pěknou řádku let. Snad to opravdu je ona příslovečná must see záležitost? Snad se teprve po jejím zhlédnutí stanu stoprocentním divákem? Snad to je jeden ze sta filmů, které musím vidět, než zaklepu bačkorama? Pravda je ale taková, že nemusím. Fakt, nemusím. Stejně jako nemusím vidět Ejzenštejnova Potěmkina, Tarkovského Nostalgii; stejně jako nemusím číst Joycova Odyssea, Proustovo Hledání ztraceného času, Dostojevského Karamazovi nebo bibli. Nemusím se obdivovat originálu Rothkovy Oranžové, žluté, červené nebo Goghových Slunečnic. Proč bych proboha musel?! Znám celou řadu lidí, kteří OK viděli a dokázali ocenit. Ale skutečnost, že OK viděli a dokázali ho patřičně ocenit, z nich lepší lidi neudělala. Jaké z toho plyne ponaučení? Nenechte se tahat za fusekli, protože také nemusíte, ať si tu plácá kdochcecochce.(13.1.2017)

  • Boss321
    *****

    Legendární drama vyprávějící fiktivní příběh o magnátovi, který měl všechno, ale umíral vykořestěný a jeho poslední slovo bylo prosté: "Rosebud". Ve své době naprosto převratný film, který se stal filmovím milníkem hlavně díky do té doby neobvyklému scénáři a stylu vyprávění. Orson Welles si napsal scénář, zahrál hlavní roli a usedl i na režisérské křeslo. I kdyby nikdy předtím ani po tom ,nenatočil žádný film, stal by se stejně nesmrtelným. Existují filmy, které se musí vidět, ať už jste filmový maniak či ne, a tohle je jeden z nich......(1.2.2008)

  • TeeAge
    ***

    Bohužial to vyšlo tak, že u tochto filmu musím napísať môj, už dávnejšie vyvynutý názor: Niektoré filmy sú silne hodnotené len preto, že sú sakra staré, a videlo ich menej ľudí... A to teda zkresluje vo viacerých prípadoch vo veľkých percentách. A síce tento film je na svoj vek fakt nadpriemerný, nemôžem však povedať, že som priňom nezažil miestami pocit nudy. A taký film pre mňa kultovým nie je.(6.11.2008)

  • - Dorothy Comingore (Susan) byla v době natáčení těhotná. Orson Welles tuto skutečnost různě skrýval, točil ji například za stolem respektive halil do volných šatů. (džanik)

  • - Časopis Premiere film určil třetím nejlepším filmem všech dob. Total Film pak šestým nejlepším filmem všech dob. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Říká se, že Ted Turner plánoval snímek okolorovat (podobně jako to třeba učinil s westernem V pravé poledne), ale hlasitý protest veřejnosti ho od záměru odradil. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace