poster

Bao zha ling

  • Hong Kong

    爆炸令

  • anglický

    Red Zone

Akční

Hong Kong, 1995, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (1)

  • HKstars
    **

    O existenci tohoto snímku jsem neměl sebemenší "šajn" a přitom je Red Zone jednou z mála hlavních rolí Kena Loa, což z něj dělá prakticky raritní kousek. Zajímavé je také jméno režiséra - Edward Tang je scenáristou spousty chanovek, od Police Story přes Project A až po novějšího Drunken Mastera 2 a Mr. Nice Guy. Bohužel Tang je mnohem lepší scenárista než režisér a jeho první a poslední film je tuctová televizní kriminálka. Což je o to smutnější, že vedle Loa se tu mihne ještě Yu Rong Guang, Waise Lee, Kenny Ho a Valerie Chow. Celkem hvězdná sestava, která vůbec neodpovídá vizuální fazóně filmu. Mám silné podezření, že Tang si tentokrát odlehčil a scénář nepsal, protože v roce 1995, kdy byl snímek natočen, působí zápletka s ovlivňováním soudu a vyhazováním rozličných lidí (svědků, soudců, policistů) do vzduchu už poněkud vyčpěle, hlavně proto, že se všechno odehrává nesmírně hekticky. Policie neví jak postupovat, takže najme tajného policistu Kwonga, profesionálního baliče ženských, který má okouzlit milenku gangstera hnijícího ve vězení, aby z ní dostal nějaké informace. Šéfův poskok si ale na dívku také dělá nároky, což vyústí v likvidaci Kwongova bytu. To je bohužel jedna z mála delších akčních scén (trvá cca minutu), což je vzhledem k talentovaným bijcům (Ken Lo a Yu Rong Guang) velké plýtvání. Navíc Ken Lo po barové estrádě (karaoke zpěv thajské verze písničky Love Hurts ;) už ničím nezaujme. Pár kolen do hlavy a strojově přesné otočky by zvedly moje obočí, kdyby si kameraman zrovna neodskočil na cigárko, protože kamera míří všude možně, jen ne tam, kde se něco děje. Bez akčních scén film míří do horoucích pekel, protože se v něm neděje nic překvapivého ani zábavného. Loa nevědomky práskne jeho kamarád z mládí a tím je náš hrdina mimo hru. Iniciativu přebírá Yu Rong Guang jako policejní inspektor, který spolu s parťákem najde skladiště, kde Loa vězní. Mezi těmito styčnými body se neděje nic, co by stálo za řeč (milostná scéna mezi Loem a Valerií Chow je mimořádně slabá, Waise Leeho jako gangsterského bosse uvidíte dohromady snad pět minut), takže všichni koušou nehty nudou než dojde k finálnímu útoku. Ani ten příliš nerespektuje slušné vychování hongkongských akcí - je trestuhodně krátký a místo končetin v něm mluví olovo. Kenny Ho popadne M4A1 s raketometem, takže je proti policejním revolverům ve slušné výhodě. Ken Lo se zbaví pout a běží oplatit tomu parchantovi elektrickou sprchu (jedna z mála věcí, která mě ve filmu zaujala). A co na to záporák? Normálně bych to nenapsal, ale tohle finále je tak stupidní, že nemůžu jinak... Záporák prostě z ničeho nic vybuchne. To jsem teda ještě nežral. Upřímně řečeno, Ken Lo není nějaký extrémní talent (je to vidět na akčních scénách filmu) a pokud nemá oporu v Chanově vychytané choreografii, nemají jeho protažené nohy divákům co sdělit. Svojí šanci si ale zasloužil a je škoda, že to dopadlo takhle. Yu Rong Guang si alespoň užil do poslední kapky hlavní part v Iron Monkey (i když ho Donnie Yen stihnul zastínit), Kenovi byl tenhle luxus odepřen. Nechci se pouštět do debaty o tom, kdo z těch dvou je lepší herec (Yu Rong Guang vyhrává o deset tříd a to stačí jen, aby se podíval do kamery ;), ale není těžké si představit, jak uzemňujícím dojmem musela tahle kriminálka působit po Loově exhibici v Drunken Masterovi 2 (jeho nejslavnější role). Inu, každý den není posvícení. 40%(20.4.2017)