poster

Cizinec

  • anglický

    The Stranger

Film-Noir / Thriller

USA, 1946, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ***

    Jako druhyho Obcana Kanea jsem fakt necekal, ale stejne mi to prislo na Wellese slabsi. Natoceny to je dobre, ale ne nejak vyjimecne. Herci jsou slusny, ale vsechny je zastinuje paradni Welles. Jedinej vyraznejsi problem je pribeh, namet o hledani nacistickejch zlocincu zni zajimave, ale ten dej je az smesne jednoduchej. Navic i pres 90 minutovou delku ke konci uz silne natahovanej. Asi proste na tyhle stary filmy nejsem ten spravnej divak, jak koukam, tak vsichni ostatni tady zas hekaj nadsenim.(6.2.2010)

  • Slarque
    *****

    Orsona Wellese jsem už viděl ve Třetím muži, takže teď už vím, kde si toho padoucha natrénoval. Cizinec je naprosto ukázkový dramatický thriller, který poměrně připomíná práci mistra napětí – Alfreda Hitchcocka. Režisér samotný prý tenhle film natočil jen jako ústupek studiu, aby dostal peníze na Dámu ze Šanghaje. Kéž by umělci v podobných případech vždycky odvedli tak kvalitní práci!(24.2.2009)

  • Webb
    ****

    Tento kousek se mi od Orsona Wellese zamlouval více než jeho dřívější počin Citizen Kane. Zásluhu na tom má jednak zvolené téma, které mi přijde zajímavější. Díky tomu se tu vytvořila určitá atmosféra, ve které se mi líbilo vidět opět Orsona Wellese jako hlavního herce a jeho režijní zručnost tu zůstala opět při starém. [8/10] (Haig, International, RKO) (Produkce: Sam Spiegel /// Scénář: Victor Trivas, Anthony Veiller, Decla Dunning /// Kamera: Russell Metty /// Hudba: Bronislau Kaper /// Nominace na Oscara: Victor Trivas (scénář)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](17.3.2010)

  • GilEstel
    ****

    „Marx nebyl žádný Němec, byl to Žid. Přesně něco takového by řekl nacista. Myslím, že tu ještě nějakou dobu zůstanu.“ Zhoubný démon nacismu po šest let chlemtal krev svých obětí na evropských bojištích, aby se pak po roce lstivě vloudil do životů běžných Američanů prostřednictvím bezelstné tváře profesora historie. Welles rozehrál s divákem elektrizující hru ve vymazelném noir kabátě. Kontrasty světla a stínu jsou zde dokonalé a v detailech jednotlivých záběrů je vidět vysoká kvalita tvůrčí práce. Klasika žánru. 75%(28.10.2016)

  • Hwaelos
    ****

    Fabule Cizince je sice malinko banální, ale se stylistickými prostředky žánru noir si režisér opravdu pohrál. Nápadité kompozice světla a stínu a perfektní práce s kamerou a mizanscénou ukazují lépe než slavný Občan Kane, jaký génius ve Wellesovi dřímal. Zajímavé je, že oproti klasickém detektivnímu schématu filmů noir známe vraha prakticky od začátku. To ale nebrání budování stupňujícího se napětí ve jménu nejlepších Hitchcockových filmů. Jako diváci jsme udržováni v očekávání, kdy se smyčka okolo Kindlerova krku utáhne.(18.1.2011)

  • - První film natočený po druhé světoivé válce, který ukázal koncentrační tábory. (Kulmon)

  • - Dlouhá scéna, ve které Meineke hledá Kindlera byla natočena, ale ve studiu vystřihnuta. (Kulmon)

  • - Nejméně oblíbený vlastní Wellesův film. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace