poster

Cizinec

  • anglický

    The Stranger

Film-Noir / Thriller

USA, 1946, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • cheyene
    *****

    Vynikající noir-film, napínavý od samého začátku až do poslední minuty. Geniálně vykreslena atmosféra poklidného amerického městečka, v němž se odehraje nečekané drama. Excelentní herecké výkony podává celá ústřední trojice - Charles Rankin alias Franz Kindler, Mary Longstreet i Mr. Wilson. Ostatní herci zdárně sekundují a vytváří tak jedno kompaktní a nezapomenutelné dílo. Do poslední chvíle jsem netušil, jak celý děj dopadne a to dodává celému filmu ještě větší kouzlo. Nelze nezmínit gradaci, stále se děj někam posunuje a doslova se řítí k tomu strhujícímu závěru, jenž je dokonalou tečkou za 95minutami. Malinko se mi nelíbil konec Franze Kindlera, ale to je jen nepodstatný detail. Další z vynikajících snímků, na které budu s radostí vzpomínat! Pro mě na úrovni filmů Denunciant, Byl jsem lynčován, Štvanec, Mít a nemít, Nepravý muž,......ani si nedovedu všechny vybavit. Zkrátka Cizinec je film, který navzdory svému stáří neztrácí a nepostrádá nic, co by měl správný snímek mít. Diváka musí potěšit také zmínka o Československu, ovšem to už jen dobarvuje genialitu tohoto díla, které je opravdovým filmovým zážitek. Mohu doporučit!(26.12.2008)

  • Lavran
    *****

    The Stranger - Nelítostný souboj po "wellesovsku". Co to značí? Výbornou a notně temnou atmosféru (do mrtě naplňující ideál žánru film-noir...), (nad)kvalitní vizuál, byť lehce latentního charakteru (chce to více si všímat drobností), dynamický střih, skvělé herecké obsazení a výtečně vypointované finále na téma "Komu tiká ve věži". Vpravdě geniální filmař O. W. si nenechal ujít příležitost příležitostně a hlavně cynicky zavtipkovat (svastika mimoděk), pohrávat si s divákovým očekáváním či glosovat děj pomocí celé plejády originálních symbolů a znaků - pročež jeho styl obdivuji. Navíc jde o úžasně srozumitelný film. Nuže, Bravo!(3.10.2008)

  • Reiniš
    *****

    Napínavá noir podívaná, obohacená o typicky Wellesovské inovativní úhly kamery, působivou hru se světlem a stíny a hutnou atmosféru. Herecky vyčnívá ústřední trojice, charismatický Edward G. Robinson, mírně stylizovaná Loretta Young a hlavně démonický Orson Welles, který jakoby místy parodoval sám sebe. Klasická podívaná studia RKO, opět ovšem nesmírně kvalitní.(10.5.2011)

  • Rogue
    **

    Lehká naivita je v roce 46 sice odpustitelná, protináckovské téma je běžné a wellesova hra se stíny je věc pěkná, ale když chybí napětí, je to chyba. Především se ale film bere strašně vážně, nemá ani kufřík hromadného ničení, ani uranium v lahvích od vína, ani tajné zprávy v dortech. Hlavně, že má záběry z koncentráku... prostě ne. Navíc Colombovsky vlezlého Robinsona fakt nemusím. A Wellese taky ne.(5.10.2009)

  • Kulmon
    *****

    Někomu to může připadat divné, ale mě si Orson Welles získal "až" tímto filmem. Příběh, který geniálně geometrickou řadou graduje až ke scéně s hodinami. Technicky dokonalý snímek, se kterým si Welles evidentně velmi dobře pohrál. Jeho herecký výkon je dechberoucí a naprosto jedinečný. O jeho filmové manželce už tak přesvědčen nejsem, ale to je jen můj momentální subjektivní názor.(10.5.2009)

  • - První film natočený po druhé světoivé válce, který ukázal koncentrační tábory. (Kulmon)

  • - Dlouhá scéna, ve které Meineke hledá Kindlera byla natočena, ale ve studiu vystřihnuta. (Kulmon)

  • - Nejméně oblíbený vlastní Wellesův film. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace