Kamera:
Gilbert TaylorHudba:
John AddisonObsahy(1)
Vědec, kterého děsí síla jaderných zbraní, ukradne atomovou bombu a vyhrožuje jejím odpálením, pokud vláda nezastaví svůj jaderný program. (Netflix)
Recenze (12)
Velmi dobrý thriller, obzvlášť od evakuace Londýna až do konce vážně působivý, protože tísnivé záběry liduprázdného velkoměsta se asi nikdy neomrzí. Trochu mě jen mátlo, že zdaleka nejvýraznější postavou ze všech je onen s bombou uprchlý vědec, zatímco po něm jdoucí kladné hrdiny odklonil scénář někdy v polovině na druhou kolej, ačkoliv ze začátku sliboval něco úplně jiného. Hitchcockovi, na kterého jsem během sledování často myslel, by se to asi nestalo. ()
Veľmi zaujímavý a originálny námet s jasným antimilitaristickým odkazom, ktorý ale dopláca na menej záživné spracovanie, ktoré asi aj v dobe vzniku muselo pôsobiť iba priemerne. Napätia je tu iba ako šafránu, preto som si užíval aspoň momentov, v ktorých bola britská kinematografia tak príznačná - detaily, rozhovory bežných ľudí, drobný populičný ruch a s nimi spojený jemný britský humor. Bohužiaľ aj strach, ktorú mala bomba evokovať, bol často preložený nejakým odľahčením. Záverečné zneškodnenie bomby a oneskorená reakcia postaršieho teroristu pôsobili zasa nechcene úsmevne. Herecky nikto nevybočoval, dokonca ani André Morell. ()
Krásná ukázka mašinérie, kterou dokáže rozpoutat jeden člověk. Jedná se o pacifistu, který je ochoten při nesplnění jeho podmínek vyhodit kus Londýna do luftu. Ve filmu byl velký prostor pro ztvárnění různých postaviček, ale Angličané většinou toto prostě neumí, takže film není tak zajímavý, jak by mohl být. ()
V roku 1950 na hrozbu použitia atómových zbraní neupozorňovali ešte mimozemšťania, ale obyčajní ľudia. Či skôr neobyčajní, vedec, ktorý má prístup k zbraniam a v podstate si môže robiť čo chce, je predsa len iná kategória. V podstate už z popisu deja vieme, že má pravdu a je nám v priebehu deja len potvrdzovaná, avšak jeho cieľ zničiť Londýn a upozorniť na to, čo môže čakať celý svet, je už cez čiaru. Nechýba humor, filmu ale dominuje dobová atmosféra Londýna. Nie je to už síce strhujúce, ale ani rozvláčne a utečie to pomerne rýchlo. Napriek tomu sa film asi málokomu dnes dlhšie udrží v pamäti. 70% ()
Vyklizený Londýn, jehož prázdné ulice připomínaly svojí atmosférou lockdown minulých měsíců. Námět, který má námět lehce podobný Čapkově Bílé nemoci. Spousta naivních záběrů a dějových zápletek, ale také spousta hezkých záběrů a hezkých (a vtipných) hereckých výkonů. Navíc černobílá kamera má něco do sebe, a tak tenhle film byl příjemným filmovým kouskem. ()
Galerie (2)
Photo © Filmjuwelen
Reklama