Reklama

Reklama

Obsahy(1)

John Cassellis je skúsený televízny reportér, ktorý neváha pre dobrý záber nastaviť vlastný krk. So svojou kamerou sleduje rasové napätie v getách a verí, že pravdivý obraz skutočnosti môže realitu zmeniť. Keď sa dozvie, že televízny kanál, pre ktorý pracuje, poskytuje jeho zábery FBI pri hľadaní podozrivých, musí sa vysporiadať s vlastným svedomím. Keď protestuje, je prepustený a vyberie sa aj s kamerou na národný konvent demokratov v Chicagu.
Film kameramana a režiséra Haskella Wexlera, inšpirovaný úvahami filozofa médií Marshalla McLuhana, využíva miešanie postupov hraného a dokumentárneho filmu a reflektuje vplyv informačných médií na modernú spoločnosť. Na MFF v Mannheime získal Veľkú cenu ex aeqo spolu so slovenským filmom 322 od režiséra Dušana Hanáka. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (6)

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Tematizace objektivu a jeho funkce v kapitalistické společnosti, sociální kritika, rodinné drama a milostný příběh o šviháckém novináři a svobodné matce. Snímek obsahuje mnoho různorodých téma, možná až příliš mnoho, na můj vkus. Roztříštěnost a ne zrovna prvotřídní herecký výkony bohužel trochu kazí pětihvězdičkový potenciál. ()

Reklama

knoxville 

všechny recenze uživatele

Cital som McLuhana a myslim ze viem cca o co ide ale tento film ma nejak neuchvatil...skoda. Ale keby som to pozeral v roku 69 tak by som pravdepodobne par hviezdiciek pridal. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Celý svět se dívá… na jak pitomou story Wexler (úmyslně?) nabalil svou sérii ostrých výpadů proti řemeslu, jež ho živí. Trapný milostný příběh (hlavním aktérem Tarantinem znovuobjevený Robert Forster) prošpikovaný ozvuky doby a holubem coby symbolem míru a volnosti soudný člověk vážně myslet nemohl, proto budí podezření. Nápadně promyšlené přechody mezi záběry na sebe zákonitě strhávají pozornost. Zároveň s nimi paradoxně není dodržovaná kauzalita a svinčík, který se před námi odvíjí tak funguje na podobném principu jako Brechtovo epické divadlo. Minimálně svou stavbou důmyslnější satira než kupříkladu Lumetův Network, ale současně film, který od svého vzniku hodně zestárl a nejednou si uvědomíte, o kolik se za tu dobu svět, nejen médií, změnil. 75% ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama