Režie:
Joachim TrierKamera:
Kasper TuxenHudba:
Ola FløttumHrají:
Renate Reinsve, Anders Danielsen Lie, Herbert Nordrum, Maria Grazia Di Meo, Hans Olav Brenner, Deniz Kaya, Vidar Sandem, Olav Stubberud, Gisle Tveito (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Brzy třicetiletá Julie stále hledá své místo ve světě a experimentuje, zatímco její starší přítel Aksel by se rád usadil a začal novou životní etapu. Věci se zkomplikují, když zvídavá Julie pronikne na večírek, na kterém potká mladého a okouzlujícího Eivinda... Film na pomezí dramatu a komedie vypráví vtipně, pravdivě a s citem o vztazích a životě v době, kdy můžeme mít téměř nekonečné možnosti, a přesto si připadat jako nejhorší člověk na světě. (Aerofilms)
(více)Videa (5)
Recenze (243)
Dramédia, ktorá má slušný nábeh na úspech, ale vo finále to zas až také terno bohužiaľ nebolo. Julie mi prišla ako nejaká psychicky nestála ženuška, ktorá sama nevie, čo vlastne chce. A tak balansuje medzi sympatiou k Akselovi a následne Eivindovi. Schválne vravím, že sympatiou, lebo toto z jej strany rozhodne Láska nebola. Herecké výkony boli super, akurát ten scenár mi prišiel v konečnom dôsledku taký... akoby tomu niečo proste chýbalo. Ale aspoň na tie 3* to určite bolo. Ale vzhľadom na vysoké hodnotenia som čakal niečo oveľa lepšie. ()
Tady jsem se se nechala asi trochu unést davem a dívat se na tento film doma, tak vím jistě, že bych mu dala jen tři. Ve Varech to ale byla v kině taková pocitovka s celkem surrealistickými momenty a zajímavými prvky, že si to možná zaslouží trochu nad tím přivřít oko. Asi se tu s hlavní hrdinkou dokáže dost lidí ztotožnit a hlavně ženy, které prostě rády vzpomínají na prožívání té počáteční lásky. Herečka Renate Reinsve byla ve své roli opravdu velmi přirozená a sympatická, což taky přidává. Z obecného hlediska je ale příběh v závěrečné části zas taková ta klasická ždímačka, kterým já fakt neholduju a celkem mě zamrzelo, že takový ten všudypřítomný good-feel se vytratil do sfér, ve kterých bychom našli filmy jako třeba Hvězdy nám nepřály a podobné sentimentální hrůzy. Tři a půl zaokrouhlené. KVIFF 2021 ()
Je to daleko lepší než ty naše české sračky s uvadlejma nehercama z ulice. Příjemně natočený film se spoustou originálních prvků, které bych v tomto žánru nečekal. Film je rozdělem do 12 kapitol včetně epilogu, kamera zde byla na jedničku, herci taky zahráli svoje. Příběh o tom, že ne každá žena chce být ve 30 matkou a svět okolo jí přesvědčuje že musí se mi líbil, avšak nejedná se o nic převratného z čeho bych si sedal na zadek, ale natočeno to bylo hezky - za mě lepší 3 hvězdičky. ()
Ach, Trier, ako ja ťa nemám rád. Zase si naservíroval píčovinu, čo je problém dopozerať, ale v konečnom dôsledku, aj keď je to píčovina, niečo to v tom divákovi zanechá. Obyčajný príbeh jednej zmätenej ženskej, ktorá vlastne nikdy nevedela čo chce. Do toho nejaké tie vzťahovky, drámičky, rakovinka len tak na okraj, rozpadnutá rodina a ostatné klišé veci, ktoré poznáme. Stále sa točilo dokola, obviňovala z toho všetkých naokolo, nikde a nikdy nebola spokojná. A? Koľko takých pobahuje po svete, koľko krát sa už takáto postava objavila na plátne? Veľa. Takže, načo bolo dobré toto? Podprahovo na kritiku spoločnosti, jej konzumný spôsob života, na to prečo nemať alebo mať deti a hlavne kedy. A pri absencií zberačov, šikmých a buzerantov je mi záhadou, že toto prerazilo v holomúde a chce to dokonca dve sošky. Nebol som nadšený, ale jeho predošlé počiny sú podstatne väčšia katastrofa. S dabingom, k hubičkám a ako podnet na filozofickú debatu by to ale nemuselo byť od veci. Pokiaľ to niekto dokáže dopozerať dokonca. Dám ako dám ale nie som o tom vnútorne presvedčený. 2 z 5 ()
Ve vztahu roztěkané Julie a vnitřně již vyrovnaného Aksela se odrážejí všechny možné problémy a nectnosti současného světa, s nímž se dobrovolně řítíme do záhuby. Připadá mi docela zvláštní, že zde při tom volném pádu střemhlav probleskují šťastné okamžiky, které mají sílu diváka strhnout k radostné euforii. A přesně to se během sledování filmu párkrát stalo i mně. (85%) ()
Galerie (27)
Zajímavosti (3)
- Filmovalo sa na viacerých miestach v Nórsku a Švédsku. (MikaelSVK)
- Zástupcovia Nórska zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 94. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2022. (MikaelSVK)
- V kapitole 11 Aksel (Anders Danielsen Lie) spomína filmy Kmotor II (1974) a Psie popoludnie (1975), ktoré by si opäť rád pozrel. (BOURQUE)
Reklama