poster

Železná dlaň

  • Hong Kong

    Tian xia di yi quan

  • Hong Kong

    天下第一拳

  • Hong Kong

    Tin ha dai yat kuen

  • anglický

    King Boxer

  • USA

    Five Fingers of Death

  • USA

    5 Fingers of Death

Akční

Hong Kong, 1972, 104 min

  • messi@h
    ****

    King Boxer by měl potěšit všechny příznivce kung-fu filmů. I když je stáří na něm znát, tak je to spíš pozitivum, protože má ten správný feeling. Je zcela zřejmé, že King Boxer byl velkou inspirací pro Tarantinova Kill Billa (ostatně jedna z melodií bude každému, kdo viděl Kill Billa, hodně známá). Film je to hodně drsný, nečekejte žádné vtípky, na které jste možná z obdobných fimů zvyklí. Potěší taky souboj, ve kterém se postaví kung fu proti karate a judu. Špička mezi kung fu filmy.(22.5.2010)

  • giallo
    ****

    Quentin Tarantino hadr. Ne vážně až postupem času, kdy má člověk opravdu nakoukáno, dokáže ocenit ty krásné odkazy v Kill Billovi. U Five Fingers of Death je to opravdu vážně hodně vidět a nebojím se prohlásit, že asi tenhle film byl to největší inspirací. Kung-fu/karate souboje, výchova drsným mistrem, utajovaný ultimátní chvat, hudební znělka, pár vytrhaných očí jako bonus, dochází vám to už? :-). A není náhodu, že si Quentin vybral pro práci na snímku legendární Shaw Brothers.(10.2.2012)

  • majo25
    ****

    Lo Lieh okrem kung-fu daností na rozdiel od väčšiny čínskych hercov má aj dávku charizmy. Je dobrým ťahúňom príbehu, ktorý sa môže oprieť o nadštandartne natočené akčné súboje. Nemôže to skaziť ani hasičská hudba, ktorú si požičal Tarantino tuším v Kill Billovi, ani na Hongkong tradičné logické nezmysly či určitá dejová skratkovitosť. Japonskú karate a judo školu si vážim, ale pri porovnaní sa pri rovnako vycvičených bojovníkoch s kung-fu umením nemôže rovnať, navyše judo nie je o úderoch. Škoda, že Bolo Jeung sa objavil iba v malej a málo podstatnej roli.(17.7.2018)

  • Pauliee
    *****

    Tento film bol pre mňa veľmi príjemným prekvapením. Jeden z najlepších martial arts filmov aké som mal možnosť vidieť. Je to klasický príbeh pre tento žáner a to, že bojujú medzi sebou dve kung-fu školy. Ale tento film má v sebe niečo viac ako väčšina iných podobných flickov. Je to bravúrne zvládnuté po príbehovej stránke taktiež aj po choreografickej stránke súbojov a ešte sú v tom aj zahrnuté emócie. Sledujeme príbeh mladíka, ktorého jeho vlastný učiteľ martial atrs posiela do jednej z najlepších škôl v meste. Prichádza tam plný nadšenia, že sa zdokonalí jeho kung-fu, ale oni ho do školy ani len neprijali, pretože na to ešte nemá. A tak sám trénoval dlhé mesiace aby sa tam mohol dostať. Toto mi pripomenulo podobný tréning hlavného hrdino z filmu Fighter in the wind, v ktorom bol jeho tréning v opustených horách jeným z toho najlepšieho čo som videl. A ten ostal neprekonaný. Vo Five fingers of death som bol trocha sklamaný z toho, že tu toto "cvičenie" bolo zobrazené veľmi krátko. To je asi jediná chyba, ktorú som si všimol na tomto filme. Neskôr sa ten mladík dostane do tej školy a chce sa stať úplným šampiónom martial arts. Cestou k tomuto víťazstvu na turnaji mu podkopúvajú nohy členovia z iného gangu z druhej školy. Film je plný myšlienky "nevzdávaj sa a bojuj až do konca". A to sa mi veľmi páči keď človek si ide za svojím aj napriek tomu, že už nemá síl. Za všetko môžem spomenúť scénu kde Chao Chih-Haovi (hlavná postava) totálne rozmlátili ruky aby nemohol bojovať. Ale on to nevzdal a tú bolesť sa snažil ingnorovať. Išiel až za hranice ľudských síl.(14.7.2009)

  • Modiwish
    *****

    Hodnocení budu muset navýšit o jednu hvězdu a tenhle film přiřadit k něm nejlepším co SB společnost mohla nabídnout. Raný a velmi charismatický Lo Lieh předvádí svům bojivý um a sílu jako nikdy. Opravdu nářez s krutými technikami a umíráním. Ultimátní, nabušené souboje o které se postaral génius Lau Kar Wing byly prostě peckovní a tady se hodně vyřádil v létajících sekvencích, to vše pod rytmy libozvučné muziky. Režisérem toho masakru je celkem neznámý Korejec Jeng Cheong-Woh. Jsem velmi nadšen...(19.12.2015)

  • - Režisér Jeng Cheong-Woh chtěl vytvořit nové metody a styl natáčení akčních scén. Chtěl, aby souboje vypadaly co nejtvrději a nejrealističtěji, a ne jako taneční kreace. Proto se rozhodl využít trampolínu, rychlou kompozici soubojů a choreografii, ale navíc nechal na podlahu nasypat pudr a prach, aby ho bojovníci při dopadu rozvířili. Tímto vylepšením chtěl, aby dopad vypadal efektně, tvrdě a bolestně. (Modiwish)

  • - Režisér Jeng Cheong-Woh strávil celé noci čtením knih s čínskými legendami. Vše jen pro to, aby zjistil, čím čínského diváka zaujmout, tj. co by mu bylo nejbližší. (Modiwish)

  • - Režisér Jeng Cheong-Woh uměl pouze korejsky, proto si najal tlumočníka, aby se mohl domluvit s akčním choreografem Lau Kar Wingem. Tlumočník uměl pouze kantonsky, takže Lau Kar Wing se s režisérem domlouval pomocí posunků a gest, protože kantonsky neumí. (Modiwish)