Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tady by se tak krásně vraždilo, kdyby se zrovna ve vedlejším pokoji nesebevraždilo… Walter Matthau v roli nájemného vraha Trabucca, kterému ze tří korunních svědků velkého soudního procesu s kalifornskou mafií zbývá zabít už jen toho posledního. Přísná ochrana klíčových svědků je k smíchu, Trabucco elegantně zlikviduje dva práskače, aniž by si hloupá policie čehokoliv všimla. Do soudního přelíčení zbývají už jen hodiny, a hotelové okno naproti budově soudu se zdá být ideálním místem pro ostřelovače… jen kdyby si sousední pokoj pronajal někdo trochu víc „normální“. Victor Clooney (Jack Lemmon) je ztroskotanec, jehož manželka Celia (Paula Prentiss) utekla s doktorem Zuckerbrotem (Klaus Kinski), ředitelem kalifornské sexuologické kliniky. Zhrzený Victor se v hotelovém pokoji pokouší spáchat sebevraždu, a dělá při tom takový hluk, že se Trabucco raději rozhodne svému sousedovi „trochu pomoci“. (dopitak)

(více)

Recenze (29)

dopitak 

všechny recenze uživatele

V českém znění: Vladimír Brabec – Jack Lemmon (Victor Clooney), Jaromír Meduna – Walter Matthau (Trabucco), Jana Boušková – Paula Prentiss (Celia Clooneyová), Jan Přeučil – Klaus Kinski (Dr. Hugo Zuckerbrot), Jiří Zahajský – Dana Elcar (kapitán Hubris); Česká televize 1994. "...A čím, že vylezeš na ulici, a pobliješ ho?" ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Nečekaně špatný Wilder, který se pohroužil do obscéních vtipů hodných televizní estrády a v žádném případě černé komedie o vrahovi a jeho příteli/nepříteli idiotovi. Velmi slibný začátek je brzo zapomenut a snad již na konci první třetiny získává divák pocit, že tady něco nehraje. A je to pocit oprávněný. Scénář toho hlavním představitelům, tradičně skvělým, moc nenabízí a když necháte rybu delší čas na suchu, tak vám spolehlivě lekne. Nepomůže ani extrémně podivná role Klause Kinskeho, jehož sexuální guru zapadá úplně jinam, než do filmu od génia ke kterému jsem si díky jeho standardním (čti výborným) výkonům vypracoval více než dobrý vztah. Píseň o marihuaně už pak působí jako pěst na oko, stejně jako televizní provedení celého snímku. Nejlepší prostě bude na tenhle kousek zapomenout a raději si pustit něco z lepších časů...... ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

I takový velikán, jakým byl Billy Wilder, musel občas "šlápnout vedle" a natočit něco méně vydařeného. Tohle je právě tento případ, ale v žádném případě bych nechtěl tento film nějak ostouzet, protože často je i méně zdařilý snímek takového tvůrce lepší, než nejvydařenější dílo nějakého rádobyumělce. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch výjimečných případů, kdy je remake francouzské komedie (Dotěrný chlap) stejně dobrý jako/o něco lepší než originál. Ostatně, skoro každý společný film Wildera a Diamonda je buď podle divadelní hry nebo filmu. A všechny mají společné know-how: Nikoli přiblížit se co nejvíc originálu, ale naopak. Odsekat vše přebytečné, ochutit neslané a nemastné a s přispěním vlastní invence i nějaký ten motiv přidat. No, co si budeme namlouvat, Wilder by si zasloužil i lepší labutí píseň. Bohužel se psal rok 1981. Starý Hollywood umírá na nedostatek výživy a nastupují osmdesátá léta, doba všeobecného kulturního úpadku, natupírovaných účesů, Stevena Spielberga a tendence zavrhovat vše, co se v minulosti osvědčilo. Billy Wilder už do tohoto světa nepatřil. A zdálo se, že ani Walter Matthau a Jack Lemmon, dokud nepřišel jejich comeback v letech devadesátých... 50 % ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Musim říct, že Jack Lemmon a Walter Matthau mi přišli o něco zábavnější, než Lino Ventura a Jacques Brel ve francouzský verzi. Bohužel ta zábava vydrží tak do půlky. Druhá polovina mi přišla dost odfláknutá a chvílema sklouzává až do trapnosti. Takovej Klaus Kinski, kterej hraje nějakýho doktora na sexuální klinice, neni vůbec vtipnej, ale působí spíš jako dement. Nakonec filmu dávám teda 3 hvězdy, který jsem dal i originálu s Venturou. Ale originál se mi líbil o něco víc. ()

MMR 

všechny recenze uživatele

Ty dva související filmy sou o dost lepší, zde bylo dost hluchých míst. Samozřejmě mohlo to být horší, zase to nehodlám zatracovat. Možná tomu napomohlo to, že jsem měl očekávání vyšší. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Francis Veber musí trpět masochistickými sklony, jinak by přece nemohl dovolit takhle zprasit svůj film. Američané se rozhodli vynechat 90% původních vtipů a přidat některé své vlastní. Výsledkem je trapná nuda, kterou nezachrání ani hvězdné duo v hlavních rolích. ()

Willy Kufalt odpad!

všechny recenze uživatele

Američané natočili takové množství remaků původně francouzských komedií, až by se v kruhu spřízněnců dalo mluvit o zcela samostatném fenoménu v americké kinematografii. Nicméně tento paskvil mě dokázal otrávit natolik, že nic dalšího z této řady raději dlouhou dobu nechci spatřit. Možná by si tento film jako takový zasloužil i malinko vyšší hodnocení, ale za tak příšerné sprznění velmi povedeného Dotěrného chlapa (1973) zasluhuje zaokruhlení směrem nadolu. Zatímco Dotěrný chlap byl nesmírně vtipný v dialozích, pointách, hereckých výkonech nenuceně komického Ventury a smutného Brela (který navíc složil velmi povedenou hudbu), Billy Wilder se rozhodl přepsat původní děj do velmi omšelé podoby bez vtipu, vypustil odzbrojující závěrečnou pointu a Jack Lemmon s Walterem Matthauem rutinně sehráli další variaci na jejich Podivný pár. Tohle divadélko na mě působilo od začátku dost trapně, byť teprve pasáž s uklízečkou dosáhla v pocitech trapnosti absolutního vrcholu. Aby toho nebylo málo, i Lemmon, který se v oné době úspěšně více přesunul z komických rolí do postav spíše charakterních, tentokrát naprosto nemožně přehrával. Hrůza, skoro se mi nechce věřit, že něco podobného mohl spáchat režisér grandiózního snímku Susent Boulevard i několika kultovních komedií. Škoda jen, že velký pan Billy nepomyslel na svůj tvůrčí důchod o pár měsíců dřív, nemusel na rozloučku natočit tak ukrutnou slátaninu. 10% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Doba kombinácie Billyho, Jacka a Waltera, skončila dávno pred týmto filmom. A presto všetko, sa o tomto filme nedá povedať, že by nebavil. Americký remake francúzskej veselohry DOTĚRNÝ CHLAP ( ktorú som nemal možnosť vidieť ), má to, čo by ste čakali od komédie ala America, ale nie vždy boduje. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Nejhorší komedie s dvojicí Lemmon - Matthau. Francis Veber, autor scénáře Dotěrného chlapa, říká, že chybou bylo obsadit Waltera Matthau jako nájemnáho vraha, protože po množství komedií už nepůsobí jako zabiják tak přesvědčivě jako Lino Ventura v Dotěrném chlapovi. Něco na tom bude. Jack Lemmon vlastně zase hraje Felixe Ungera z Podivného páru, přesto výkonům obou dvou nelze nic vytknout. Filmu ale kazí dojem přesně to, o čem píše Tsumani_X a Klaus Kinski to opravdu nezchraňuje (na rozdíl od hudby Lalo Schifrina). Francouzský originál se mi líbil o dost víc. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

ZBYL JEN POPEL NEBO JISKRA JEŠTĚ HORI?  Tak...a při telefonátu Lemmonově drahé Sylvii, kde zazněla tahle hláška jsem se snad ještě zasmál. Jinak zbyl právě  jen popel. Případnou jiskrou mohl být alespoň Jack Lemmon pro kterého mohla být postava nešťastně zamilovaného dotěrného sebevraha další dobrou příležitostí pro vyzralý komediální výkon namísto topornějšího Jacquese Brela z francouzského originalu. Bohužel i Lemmon mě v tomto případě moc nezaujal. Přišel mi už poněkud prošedivělý, z formy. Jakoby ani neměl co hrát. A  situace, které mu Wilderův scénář připravil byly opravdu nedůstojně. Původně by se mohlo zdát, že půjde jen o rutinní doslovný remake povedeného francouzského originalu s Linem Venturou. Jenže, pak Wilder začne dost jet bomby v podobě svých vlastních nových nápadů ale bohužel v negativním slova smyslu. Sexuální klinika s nafukovacími panami a drogy v čele se švihlým sexuologem v podání Klause Klinskiho (patrně nejtrapnější komediální výkon, co jsem letos viděl) byla opravdu moc a je mi opravdu líto Matthaua i Lemmona, že se toho museli zúčastnil. Do toho neustalé nepochopitelné zadní projekce (třeba i z okna) a hnusná prostředí. Ale hlavně se ptám, kam se poděl ten milý fajnový humor z Wilderových starších filmů, kdy hlavně Někdo to rád horké a Byt jsem si velmi oblíbil. Tohle je ale něco z úplně jiné galaxie, bohužel od stejných tvůrcu. Proto bych se přiklonil k názoru uživatele Oskar, že do osmdesátých let už Wilderův styl s Lemmonem a Matthaunem nepatřil. Jako by ,,Přišel čas holin´´, jak zpívají bratři Ebenové.  Tohle je opravdu hodně bezradný experiment. Dost velký kontrast k těm elegantním kouskům z dřívejška.  Budiž mu alespoň omluvou, že se do něj patrně nikomu nechtělo, všichni si oddychli, když to měli za sebou a k výsledku se nikdo nehlásil. No, učiním tak stejně a pokusím se raději zapomenout. Každopádně toto je opravdu smutný konec jedné velké legendy. ()

PAGE 

všechny recenze uživatele

Mám rád dvojku Lemmon-Matthau i filmy Billyho Wildera, ale tady to moc nesedlo.Francouzský originál "Dotěrný chlap" s výborným Venturou je opravdu o hodně lepší, nicméně i na tenhle film se dá kouknout. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Mno, jo, filmove ynteleguany zase tliachaju cosi o tom, ze Wilder "sliapol vedla", "vedu tu len obscenne vtipy hodne do tv estrady", "vysledkom je trapna nuda" : jdete s tim laskavo do prdele. Jedna z tych lepsich komedii dvojice Matthau s Jackom Lemmonom /Byt, Stistko, Cinsky syndrom/. Je sice pravdou, ze to uz nema na najlepsie filmy rezisera Wildera /Sunset Boulevard, Eso v Rukavu/, ale stale je to natocene bravurne, herecke vykony su vyborne, humoru je dostatok. Tempo je na urovni, film ma aj slusnu dejovu liniu. 85 % ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

"Nejlepší filmoví kámoši všech dob jsou zpět!", hlásal dobový plakát. Ač považuji dvojici Matthau - Lemmon za velmi plodnou a osobně si myslím, že jsou horkými kandidáty na výše zmíněný titul, nevím, jestli je ona radost na místě. Velký problém totiž vidím už v jejich obsazení - osobně chovám v mysli takovou teorii, že Jack Lemmon byl obsazen na základě toho, že jeho Clooney řeší stejně zapeklitou situaci, jako jeho starší a slavnější bratránek Felix Unger (tenhle postřeh jsem zaznamenal nezávisle na komentáři kolegy blooma). A Billy Wilder chtěl mít zřejmě Jacka pohromadě s jeho filmovým dvojčetem, tudíž silně zápornou postavu hraje právě Walter. Nemusel by to být prvoplánově špatný tah, Matthau si už podobnou roli střihl v jednom známém krimi-thrilleru (který ale nemůžu jmenovat, jelikož bych mohl způsobit spoiler). Po boku svého nejznámějšího komediálního parťáka ale těžce obhroublá mluva a zacházení působí nepřesvědčivě. Opačný problém mám zase s vedlejší rolí v podání Klause Kinskiho - šíblý psychiatr a'la dr. Fassbender (Peter Sellers ve What's New,...) dokáže navzdory malému prostoru rozesmát nejčastěji, ale chvíli mě přijde, jakoby sem vpadl z jiného filmového vesmíru. Zajímalo by mě, jakou úlohu má tato postava v původní předloze Francise Vebera (kterou si dodatečně zkusím sehnat), jejíž základní, víceméně protřelá idea slibovala rozhodně větší potenciál. Dle mě ale vysokým ambicím přistřihlo hřebínek také částečné podřízení tehdejším trendům - například větší zakomponování akčních prvků, které v té době pronikaly do komedií poměrně často (okrajově vzpomeňme třeba Policejní akademii), což si myslím, že nebylo tím pravým ořechovým pro Wildera. Nejvíce jsem si nad tímto filmem posteskl právě v souvislosti s panem režisérem - jednalo se o poslední dítě, které Billy choval ve své pomyslné kolébce. Tato komedie není v kontextu všeho viděného vůbec špatná, ale takto významné kariérní postavení si vůbec nezasluhuje, škoda, že i přes pokročilý věk nedošlo na návrat, jako v případě Waltera s Jackem o dvanáct let později. 60% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Neznam divadelni hru ani francouzsky film Doterny chlap. Hodnotim tedy pouze na zaklade tohoto snimku a musim rict, ze jsem se bavil dobre. Wilder je muj nejoblibenejsi reziser a jeho komedie miluji, podle zdejsiho hodnoceni jsem se bal nejakeho pruseru, uplne zbytecne... Je pravda, ze film pusobi, jako by ani do zacatku osmdesatych let nepatril. Coz ale vnimam jako devizu filmu. Matthau v roli najemneho vraha genialni, tradicne dobry je i Lemmon, lec jeho role mnohdy leze na nervy:-). Film nenudi a bavi svymi vtipnymi dialogy. ()

Reklama

Reklama