Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (270)

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdina, nejspíš kříženec Humphreyho Bogarta a Lee Marvina, nakonec nedoplatí na chybu ve svém zdánlivě bezchybném plánu a dokonce ho ani nepřechytračí femme fatale, ale srazí ho do kolen kancelářská krysa v podobě Edwarda G. Robinsona (nic ve zlém). Důraz na zdánlivě nepodstatné detaily (ohnutý koberec) a napětí po většinu stopáže, to je to, co jsem u Billyho Wildera zatím nepoznal, ale snad budu mít možnost vidět i další jeho podobně laděné kousky. I přesto pro mě ale vrcholem žánru zůstávají Kubrickovo Zabíjení a Wellesův Dotek zla, natočené o dekádu později. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Podle všeho se zdá, že na této pojistce něco smrdí!!! Jo smrdí to průserem pro všechny zúčastněný. Ok já neříkám, že ten film nemá něco do sebe, ale do zdejší top 300 bych ho zase neřadil. Je to ten klasický typ noiru s takzvanou femme fatale která je samozřejmě ta největší mrcha z chlapem kterej je ten největší vocas co se nechá zmanipulovat a pak se potopí do sraček. Ono svým způsobem jsou tyhle filmy jako přes kopírák, stačí vidět jeden a je to jako vidět jich deset. Nemluvě o tom, že z mýho pohledu je tady zase ta frajerka pěkně hnusná (nemůžu si pomoct, ženský z týhle doby a jejich stylizace se mi nelíbí) jo kouká jí z očí, že je pěkná svině, ale to je tak všechno určitě bych kvůli ní nevraždil. Samotná první půle mi přišla mírně naivní, protože musí bejt každýmu jasný, že ač to vymysleli sebedokonaleji, tak prostě tenhle typ zločinu nikdy nikde neprojde. No a v druhý půlce se to snaží tvůrci až moc překombinovaně vypointovat, ale ok není to zlej film má slušnou atmosféru a nijak mě nenudil jenom si myslím, že lepší 3* v tomto případě bohatě postačí.65% ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu licitovat nad tím, kolikátá v pořadí nejkvalitnějších filmů noir by se v pomyslném žebříčku Pojistka smrti ocitla, ale musím konstatovat, že je to příklad vysoce profesionálního žánrového filmu, kde všechny složky od scénáře přes režii, casting, herecké výkony až po poslední technickou profesi fungují, jak mají, a výsledkem je podívaná, která je působivá i dnes a s ohledem na dobu vzniku je to jednoduše špičkový snímek. Takhle nějak si představuju žánrovou filmovou klasiku. Přitom scénář je v zásadě hodně jednoduchý, ale to zpracování, to je přímo lahůdka. Celkový dojem: 90 %. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Podľahnúť ilúzii dokonalého zločinu je síce pre niektorých lákavé, ale lož máva krátke nohy, nieto zločin. Precízne postavený poistný podvod sa odrazu rúca pod ťarchou nových okolností. V klasickom noir môžete takisto podľahnúť ilúzii dokonalého filmu. V tomto prípade sa ilúzia mení na fakt a vydrží až do konca. Ale to som si už u Billyho Wildera zvykol, že jeho filmy nemajú chybu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nebýt noirové stylizace, film díky znamenitě napsaným vedlejším figurkám krásně funguje jako černá komedie. Místy mi vlastně bylo líto, že jí není. Ústřední zločin působí po letech jako parodie „dokonalé vraždy“. Jen pár zločinných nápadů v historii filmových mordů bylo méně prozíravých, než představit tvář vraha celému vlakovému vagonu. Akt vraždy ke štěstí scénáře slouží pouze jako spouštěč pochyb a výčitek, které protagonistu zaženou do kouta. Z postu zručně zrežírovaného noiru bez jediné přebytečné scény povyšuje v mých očích Pojistku smrti do noirové síně slávy především sebevědomě přímočará Barbara Stanwyck. Její femme fatale ztělesňuje snad všechna nebezpečí svůdných stvoření ženského pohlaví. Ona do děje vnáší prvek zločinu a celá vražda se pak „odehraje" v její tváři. Je sice krásná, ale nepraktická (v domácnosti závislá na služebné), nebezpečně samostatná a mazanější než muži, jež jsou pouze jejími nástroji a které svádí se stejnou samozřejmostí, s jakou si zapaluje cigaretu. Nehodí se do rolí, které ženám ve společnosti přísluší, za což musí být potrestána. Zatímco osamocený McMurray chce jen ženskou, ona se chce vymanit z manželství, něco na tom trhnout a dál si jít cestou, kterou si sama zvolí. Muž se domnívá, že si plní svůj sen, zatímco ve skutečnosti pomáhá s realizací snu své partnerky. Možná cynické, snad trochu výstižné, jistě poněkud paranoidní. Finále filmu je definitivním popřením smysluplnosti (a právoplatnosti) ženské emancipaci. Je to začátek a zároveň konec jednoho krásného přátelství. Dojemné vyjádření respektu a soucitu muže muži, který odolal ženě. Jakoby v dané chvíli nemělo nic na světe větší váhu. 90% ()

Galerie (90)

Zajímavosti (46)

  • Postava Phyllis Dietrichson (Barbara Stanwyck) má ve filmu zvláštní blonďatou paruku, na které Billy Wilder trval a prohlásil, že se jedná o skvělý doplněk zlatého nákotníku. Chtěl z Phyllis vytvořit postavu tak lascivní, jak to jen bude možné. Později přiznal, že paruka asi nebyla nejlepším nápadem. Na place se dokonce ozývaly komentáře typu: „Chtěli jsme Barbaru Stanwyck, a přišel nám George Washington.“ (thestral)
  • Postava Waltera Neffa (Fred MacMurray) se původně jmenovala Walter Ness. Billy Wilder však zjistil, že u Beverly Hills žije chlápek, co se skutečně jmenuje Walter Ness a je pojišťovací agent. Aby se vyhnul nactiutrhání, přejmenoval hlavního hrdinu na Neffa. (Kulmon)

Reklama

Reklama