poster

Pojistka smrti

  • USA

    Double Indemnity

  • Slovensko

    Poistka smrti

Drama / Film-Noir / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 1944, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    *****

    Nebudu licitovat nad tím, kolikátá v pořadí nejkvalitnějších filmů noir by se v pomyslném žebříčku Pojistka smrti ocitla, ale musím konstatovat, že je to příklad vysoce profesionálního žánrového filmu, kde všechny složky od scénáře přes režii, casting, herecké výkony až po poslední technickou profesi fungují, jak mají, a výsledkem je podívaná, která je působivá i dnes a s ohledem na dobu vzniku je to jednoduše špičkový snímek. Takhle nějak si představuju žánrovou filmovou klasiku. Přitom scénář je v zásadě hodně jednoduchý, ale to zpracování, to je přímo lahůdka. Celkový dojem: 90 %.(30.6.2012)

  • H34D
    *****

    Pojistka smrti se neupíná ke své době dějem, ani způsobem jakým je natočena, je svěží, zajímavá, chytrá, středně komplikovaná a klasicky noirosvský cool, proto se řadí do, pro mě dosti úzké, skupinky starých filmů, které je schopen si plně užít i po stránce čisté zábavy a "nezdlouhavosti" i moderní konzumní divák (neboli člověk, kterým "my filmoví kritici" pohrdáme :)) o mnoho desítek let později od data svého vzniku. Kriminální zápletka je perfektní, atmosféra svízelná a vnitřní pohnuty a pocity postav dokonale vykresleny, jednoduše jde o nejlepsí noir, jaký jsem kdy viděl. 9/10(7.3.2009)

  • Falko
    *****

    O tom ze, Billy Wilder je talentovany reziser, niet pochyb. Ved uz samotna komedia s Marilyn Monroe NEKDO TO RAD HORKE (1959) je dnes uz klasikou a taktiez sa mi velmi pacil film SVEDEK OBZALOBY (1957) a preto sa velmi tesim na jeho dalsie filmy, ktore som zatial nevidel. V tomto filme ma nadchol genialny scenar takmer dokonale planovanej vrazde kvoli poistke. Ale vrahovia robia chyby a prave vo chvili, ked sa zdalo, ze vsetko slo ako po masle sa zacne vdaka upodozrievaniu vlastneho kolegu dokonaly plan sypat ako domcek z kariet a ja ako divak som ani nedychal napätim, ako to dopadne :-) Herci su super, film ma vynikajucu atmosferu, mozno ten zaciatok, kym doslo k vrazde bol trosku pridlhy, ale to mi vobec nevadilo... 05.02.2009 ____ Fred MacMurray - (Walter Neff) +++ Barbara Stanwyck - (Phyllis Dietrichson) +++ Edward G. Robinson - (Barton Keyes) +++ Porter Hall - (Pán Jackson) +++ Jean Heather - (Lola Ditrichson) +++ Tom Powers - (Pán Dietrichson) +++ Hudba: Miklos Rózsa +++(4.2.2009)

  • BigDeal
    ****

    Žáner film- noir sa mi naozaj pozdáva, monológy hlavného predstaviteľa som si vychutnal, rovnako aj temnú atmosféru, no Fred MacMurray mi do role nesadol (sám neviem prečo). Stále teda čakám na nejaký dokonalý noir, ktorý by mi doslova vyrazil dych, pretože pre mňa to ešte nie je dostatočne čierne a depresívne. Možno by to chcelo viac monológov, či väčšiu neschopnosť riešenia situácie, pretože takto ma úplne uspokojilo len pár scén a posledných 15 minút. 85%(8.8.2009)

  • lamps
    *****

    Černočerná, krystalicky čistá a téměř Hitchcockovsky preciczní noirovka o jednom téměř dokonalém zločinu, která definuje zaniklý žánr se vším, co ho tak zdobilo. Prolhaná femme fatale, která sbírá mužská srdce jako skalpy nepřátel, sympatický hrdina, který se pošetile nechal skalpovat, promyšlená a originální vražda chudáka manžílka a napětí trpělivě houstnoucí až do emocemi napěchovaného finále. Wilder si s jednoduchým příběhem zručně pohrává, a přestože je vlastně jasné, jak všechno musí skončit, divák mu to zbaští i s navijákem. Povinnost pro fanoušky filmu-noir, ostatním mohu jen upřímně doporučit. 90%(24.8.2013)

  • - Postava Waltera Neffa se původně jmenovala Walter Ness. Billy Wilder však zjistil, že u Beverly Hills žije chlápek, co se skutečně jmenuje Walter Ness a je pojišťovací agent. Aby se vyhnul nactiutrhání, přejmenoval hlavního hrdinu na Neffa. (Kulmon)

  • - Když ve filmu poprvé vidíme Waltera líbat Phyllis, na Walterově ruce můžeme spatřit snubní prsten. Fred MacMurray byl ženatý a postprodukce si toho nevšimla. (Kulmon)

  • - V roce 2007 vyhlásil Americký Filmový Institut tento film jako 29. nejlepší všech dob. (Kulmon)