poster

Pojistka smrti

  • USA

    Double Indemnity

  • Slovensko

    Poistka smrti

Drama / Film-Noir / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 1944, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    **

    Až do první zápletky se jednalo a neskutečně skutečnou nudnou hovadinu. Poté už film nabral solidní tempo, ze kterého ani trošku neslevil. Atmosféra i napětí by se dalo krájet. Několik výtek bych přesto rozhodně našel. Děj je naprosto jednoduchý a hloupý o samotném provedení vraždy raději budu mlčet. A hlavně a především Barbara Stanwyck je skutečně velmi ošklivá a nestála by ani za opření kola, tím více je zarážející, že se našel někdo, kdo pro ni byl ochoten zabít. Nevidím to na více než na 2*. Film je zbytečně nadhodnocen.(15.12.2012)

  • Malarkey
    ***

    Vždycky mě hrozně zajímal starej noir z období války. Užíval jsem si ho hlavně z amerických detektivek a kriminálek z devadesátých let, které na tuto dobu absolutně odkazovaly. Když už jsem se ale do něčeho takového opravdu pustil, nějak jsem v tom nenašel to, co jsem si pod tím celou dobu představoval. A nejvíc mi chybělo cokoliv, co by připomínalo mystično a s tím spojenou atmosféru.(15.4.2016)

  • Slasher
    ****

    Chladná, výborně vystavěná krimi romance, je často braná za vzorový noir (x) a skutečně obsahuje všechny hlavní prvky žánru. Zrádná manipulativní krasotinka, úkladná vražda, morální úpadek hlavního hrdiny, noční LA, fatalistický feel a předem jasný závěrečný držkopád... Odškrtnu si další starou must-see klasiku, všeho všudy fajn filmový zážitek.(8.9.2020)

  • Shadwell
    *****

    Kamera sleduje záda kráčející postavy, postava vchází na balkón a uhýbá, kamera jede dál k zábradlí, ale nepokračuje dolů, jen se naklání, žádný průlet kancelářemi nás nečeká, jsme přece jen ve 40. letech. Klasika žánru se všemi potřebnými součástkami a proprietami - předně pak naturalismem, ale ne ve smyslu drastičnosti, ale v prvotním významu determinismu, prostředí a pudů na úkor racionality (což v noirech, kde se uhlazený postavy zdánlivě instinkty neřídí, vyniká). Stísněný prostory a snímání hrdinů přes horizontální žaluzie je signum mříží žaláře, kde bachaře dělá osud. Pojišťovák Fred MacMurray valí hlášky a při prvním setkání s Phyllis neklesnou jeho odpovědi pod deset slov. Termín trapné ticho jde evidentně mimo něj.(22.1.2008)

  • RasputincZ
    *****

    Nejlepší klasický noir, který jsem viděl. Spousta lidí tvrdí, že za nejklasičtější, nejzákladnějších a nejdůležitějších film noir hnutí je považován Maltézský sokol, ale Pojistka smrti je pro mě ještě o jeden level jinde. Nenapadá mě jediný malý detail, který bych filmu mohl vytknout k nesmrtelné dokonalosti.(29.9.2012)

  • - Billy Wilder se nikdy zpětně nekochal svými filmy a nedíval se na ně. Tento přesto považoval za svůj oblíbený, a to pro jeho úsečnost, znepokojivost a staccatový způsob vyprávění – stejně jako je tomu ve stejnojmenné knižní předloze Jamese M. Caina. (thestral)

  • - Film je adaptací knihy Jamese M. Caina založené na skutečném procesu s Ruth Snyder, který se odehrál ve 30. letech 20. století. (liquido26)

  • - Kvůli různým požadavkům se režisér Billy Wilder a scenárista Raymond Chandler navzájem nesnášeli. (Kulmon)