poster

Odpolední láska

  • USA

    Love in the Afternoon

  • Československo

    Popoludňajšia láska

Komedie / Romantický

USA, 1957, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (110)

  • GilEstel
    ***

    Popravdě nechápu, proč Audrey dávali v dobách její největší slávy o tolik starší herecké partnery. Ta love story pak vyznívá strašně málo uvěřitelně. Je to podobný případ jako SABRINA s Bogartem. Mám rád klasické herce starého Hollywoodu, ale ne za každou cenu. Tohle je jako pěst na oko. Přitom Audrey hraje skvěle. Zůstává tak komedie, ale spíš divadelní než romantická. 63%(30.1.2012)

  • Matty
    ****

    „Přišla jsem dřív, abych vám řekla, že později nepřijdu“. Wilderova odpověď na Wylerovy Prázdniny v Římě. Více konverzační, více sentimentální, ale se stejně kouzelnou Audrey Hepburnouvou v hlavní ženské roli. Jejím mužským partnerem byl výrazně starší Gary Copper, muž ze západu, který uměl být v pravé poledne na tom pravém místě a kterému komediálněji laděná role rovněž prospívá. Úvodní monolog, typický snad pro všechny Wilderovy filmy, nás blíže seznamuje s prostředím, do kterého bude následující romantický příběh situovaný. Není to Řím, nýbrž – snad ještě romantičtější – Paříž, kde se dokonce i existencialisté milují. Pařížské exteriéry však reprezentuje všehovšudy ta Eiffelovka v pozadí, jinak dostávají prostor jenom americké interiéry a lehkou rukou psané dialogy. Wilder opět řeší svá oblíbené témata, to znamená manželství, nevěru, lásku, které není přáno… co je však sympatické, náruživost nekritizuje, pouze si ji vybírá jako ideální výchozí bod pro mnoho komických situací. Zde jde ale stejně více o vztah dvou lidí a o výkony dvou vynikajících herců, než o smršť vtipů. V několika scénách, nejlépe v té „pijácké“, pak byla výborně využita čardášová muzika, obstarávána skupinkou domnělých cikánů. 80%(14.8.2007)

  • T2
    **

    Rozpočet $2,1miliónaTržby Celosvetovo $5,000,000▐ No tak tu je veľké fópa casting v podobe obsadenia Garyho Coopera, ten sa ale vôbec ale vôbec nehodí k Audrey Hepburn, ich vzťah je bez kúska iskry, úplne nezmyselný, neuveriteľný,... celý film zachraňuje len pôvab Hepburnovej ale ináč to je nezmyselná prázdnota. /40%/(4.3.2012)

  • Pohrobek
    ****

    Plynulá, inteligentní, mistrně natočená romantická komedie, taková, na jakou jsem u Billyho Wildera zvyklý. Postarší elegán Gary Cooper jako lehkomyslný svůdník a krásná, mladá, upřímná Audrey Hepburn tvoří pár k pohledání a ten, komu by vadil jistý věkový rozdíl, by si měl uvědomit, že právě o něj tu šlo. Spousta výborných vtípků umně prokvétajících celým snímkem spolu s místy skutečně krásnou romantickou atmosférou je hlavní devizou tohoto více než příjemného snímku. A závěrečný happyend - moc krásný, bez něj by byl film o něco melancholičtější, ale zase by nám asi u závěrečných titulků úsměv nevydržel na rtech.(29.6.2006)

  • Jossie
    ****

    Já bych to tak vysoko nehodnotila, je to sice milý film s mými oblíbenými herci, ale nic tak zvláštního a Gary Cooper je pro tu roli starý až moc, ale pro tu postavu otce Ariane a kvůli krásnému závěru (Audrey běžící za vlakem, tak zoufalá, tak se snažící zachránit co se dá, plácá nesmysly a vrší jeden na druhý, až jí prostě musíte milovat a litovat), jsem prostě musela přilepšit.(2.1.2008)

  • RHK

    Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(30.9.2012)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Teď mi řekněte vše, co o ní víte. - Vím, že se nejmenuje Adolf." Chlípný svůdník a svůdný chlípník v osobě pana Flannagana mě bavil a co teprve Ariane. Ta byla ve svém fantazírování úžasně roztomilá, takže jsem jí hrozně fandil, i když jako pragmatik jsem byl trošku zklamán z její nepříliš propracované strategie. Také tempu vyprávění v tomto případě nelze vyčítat přílišnou svižnost, nicméně atmosféra byla báječná, cikánská kapela brilantní a skvělými hláškami se rozhodně nešetřilo.(18.4.2016)

  • Madison
    ***

    Trošku slabší Wilder, ktorého špecifický rukopis cítim iba v prvej sympatickej hodinke so skvelými hercami a dávkou rozkošného humoru. Keď sa však prvá obsahová dilema vyriešila, pýtala som sa v duchu: ,,Čo teraz, Billy? Vyčerpal si všetky možnosti, ale aj tak pevne verím, že máš nejaké eso v rukáve."......... Očakávania zostali nesplnené. Nekonečne natiahnutá lovestory s hapkajúcim scenárom, občas zábavnými scénami a sladkým koncom. Wildera milujem, ale pri myšlienke na jeho iné unikátne snímky sa tvárim, že som Odpolední lásku vlastne nikdy nevidela.(3.4.2010)

  • sportovec
    *****

    Audrey Hepburnová je i dvacet let o své smrti pojmem. Romantické ženství, něžné v ctnosti a nevinné ve vášni, tvořivost, která jejím hrdinkám vždy přidává cosi navíc k obvyklým ženským strategiím, to je přelud, který nemůže zmizet dotud, pokud tu bude žena a muž, láska a vášeň, prolnutí nejen fyzicky milostné, ale i mysl láskou prosycená. V době sexu ta slova znění staromódně, možná i nemožně. Ale kouzlo, které skrývají, mění i neohroženého cowboye v romantického milovníka, a tak koncert tří - zapomínat na Maurice Chevaliera, stejnou legendu, kterou bývala Mistinguette nebo Edith Piaf či muž 10 000 voltů Gilbert Becaud, by bylo neodůvodnitelným hříchem - může začít. Banálního příběhu jako by se kouzelnou hůlkou dotkl mistr posvěcené lásky Alexander Grin. Je to i není pohádka. Pohádka pravdivější než život. Skutečné umění, při němž se tají dech. Paříž je jen jedna. A tento příběh, který v ní s jeho hrdiny prožijeme -.tak odlišný a přitom v mnohém souznějící s PRÁZDNINAMI V ŘÍMĚ - také.(23.1.2012)

  • hellstruck
    ****

    Film, ve kterém hraje Audrey je většinou záruka sentimentální old-fashion romantiky, na kterou patrně člověk musí mít zrovna náladu. Já v tom správném rozpoložení úplně nebyla a tak přesto, že si mě získal začátek, v půlce filmu jsem se dost nudila. Pomalá část se však nakonec přehoupla do druhé poloviny, která je rozhodně dějově zajímavější a svižnější a díky tomu si mne příběh zase získal. Je to přesně takový druh filmu, jenž potěší, pokud jste přesyceni novodobou romantikou, která se obvykle nevyhne trapným, ne-li fekálním vtípkům. Humor je sice i součástí "Love in the afternoon", ale jedná se o nenásilné a rozkošné fórky, žádné tlačení na pilu. Já byla dojatá i pobavená a samozřejmě okouzlená tím krásným milým stvořením s velkýma očima - Audrey zkrátka pozvedne jakýkoli film o několik úrovní výš. Jediné, co mi kromě vleklého prostředku úplně nesedělo byl věkový rozdíl mezi hlavními hrdiny (nedivím se, že Cary Grant odmítnul..) a tatínkovo svolení ke konci filmu. Ale nad příběhem se asi spíše vyplatí nepřemýšlet. :-)(30.1.2013)

  • Sarkastic
    ****

    Úsměvná oddechovka s velmi příjemným hereckým obsazením, krásnou hudbou a správnou romantickou atmosférou. Prozatím je pro mě vrcholem Wilderovy tvorby Sabrina, ale nejspíš si na tohoto zajímavého režiséra ještě posvítím ;-). "Stali se imunní, mechanizovaní, klimatizovaní, hydrauličtí...Nejsem si vždy jista zda měl srdce." - "Co on je....příšera z vesmíru?" - "Ne, je to Američan."(2.4.2010)

  • lesumir
    ****

    Gary Cooper si zahrál loverboye jak Audrey, tak Grace a to mu nikdy neodpustím!! :-) Wilder je mistr, ale tady, mám pocit, že mu o nic nešlo, trošku s nudou odtočil romantickou komedii, která vlastně ani komedie není. Milej film.(15.5.2009)

  • burina
    ****

    S pozretím tejto komédie som dlho váhala a teraz vidím. že to bola chyba. Vyzdvihla by som hlavne výborný scenár, vďaka ktorému vám počas celého filmu nezmizne úsmev z tváre. S Wilderovou tvorbou sa len začínam zoznamovať, ale už teraz viem, že sa mám na čo tešiť.:)(15.5.2008)

  • ajuska
    ****

    Miluju Audrey, miluju Wildera, ale tohle na plný počet není. I když jsou některé scény skvělé, film se hrozně táhne a člověk má pocit, že se toho konce, který je samozřejmě jasný od první desetiminutovky, snad nedočká..(22.7.2011)

  • cheyene
    *****

    Se zcela čistým svědomím hodnotím nejvyšším počtem hvězdiček, jelikož od samého začátku až po úplný konec jsem byl vtažen do této naivní romantické komedie s excelující ústřední dvojicí Cooper - Audrey alias Frank Flannagan a Ariane. Některé scény jsou vskutku nezapomenutelné stejně jako melodie, které hraje cikánská muzika stále dokola a dodává některým záběrům na romantičnosti či komičnosti. Vypočítávání mužských společníků Ariany, grandiózní pití v apartmánu 14 za tónů čardáše nebo scénu na nadráží jen tak z paměti nevymažu. Audrey Hepburn ztvárnila svoji postavu opravdu výjimečně.(12.12.2010)

  • Brygmi
    *****

    Láska a Paříž. V mnoha filmech se tato dvě slova spojují, ale v žádném to není činěno takovým způsobem jako v Love in the Afternoon. Po romantickém úvodu o podobách lásky v Paříži se objeví cynické soukromé očko, které zcela neromanticky na těchto láskách těží. Tentokrát se ovšem nebude jednat o nějaký jeho případ, ale o dceru, která se právě kvůli povolání svého otce zaplete do vztahu se starším mužem. Jenže někdy věk nevadí. Ani když je on už prošedivělý seladon a ona naivní holka. Romantika největšího možného kalibru, občas nahořklá, občas viděná ironickým pohledem a občas očima zamilovaného děvčete. Dokonalé. (Jen ještě poznámka na okraj. Já být na místě hlavní hrdinky, tak Flannagana nechám s klidem zastřelit. Takových hovad, pro které jsou ženy jen nástrojem k použití, by se našlo. Žádná škoda.)(29.12.2008)

  • Aky
    ****

    I téměř kýčovitý příběh dokázal Billy Wilder zkroutit tak a vyprávět způsobem, že odolává času a je pořád inteligentní stejně jako milý. Herci si své repliky pohazují, jako by je právě napadaly, děj plyne překvapivě, ale krásně logicky, a Maurice Chevalier je k sežrání.(24.1.2010)

  • IQ Tiqe
    ****

    Velmi zdařilá romantická komedie, která mi hodně připomíná českou meziválečnou tvorbu, a proto podobné filmy vyhledávám. 4* dávám za naivní příběh a Garyho Coopera (jeho výkon bez připomínek, mavíc ho mám rád, ale na jeho místě bych si přece jen představoval někoho mladšího). Každopádně mě tato poutavá romance celou dobu dobře bavila a navíc Audrey Hepburn je prostě kouzelná. (dabing A. Hepburn: Nikola Votočková)(17.10.2009)

  • misterz
    ***

    Zatiaľ môj najslabší Wilder. Nuž, aj majster tesár sa môže utnúť. Odhliadnuc od mne nesympatického námetu kde starý, bohatý a chlípny slintoš slintá nad naivnou dvadsiatkou, celá kostra príbehu zaváňa až prílišnou naivitou, čo malo za následok viac trápnosti ako zábavy. Keby aspoň ten koniec nebol tak trápne presladený, ale to nie, na konci treba ešte pritlačiť. A aby toho nebolo málo, tento nezáživný gýč bol natiahnutý na dve hodiny. Dve hodiny zbytočných rečičiek a prostoduchej hlúpej romantickej premisy v podobe trápneho doberania si záletného bonvivána naivnou školáčkou. To je taktika balenia opačného pohlavia tak u 12-ročných detí. Veľmi slabý priemer, najmä vďaka kukadlám A. Hepburn a sympatickej postavičke Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). 50/100(18.1.2018)

  • pepo
    ****

    Mal som s tým trochu viac problémov než s Wilderovkami zvyknem mať. Prvý problém sú postavy - ona je naivná krava a on úplný zmrd. Problém č.2 - mal som pocit, že Wilder sa príliš opantáva svojou genialitou a každá druhá scéna je asi o polovicu dlhšia než by mala byť. Ale Audrey aj Gary Copper dokázali zázrak a aj napriek nesympatiám k hlavnej dvojici ma zaujímali a fandil som im. A aj keď to nemá ten správny drive majstrovych najlepších filmov stále je to skvelé a navyše korunované nádherným záverom. 8/10(12.8.2015)

  • nascendi
    ***

    To mohla byť veľmi dobrá romantická komédia. Len keby tam nebol ten "sympatický dezertér z domova dôchodcov", ako napísal jeden z užívateľov. Štyri roky pred smrťou by už žiaden herec so štipkou sebakritičnosti nemal vziať rolu playboya. Ani očarujúca Audrey nezabezpečila filmu viac ako tri hviezdičky. Páčil sa mi však viac, ako Nebožtíci žičia láske, hodnotení rovnako.(30.10.2009)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace