poster

Odpolední láska

  • USA

    Love in the Afternoon

  • Československo

    Popoludňajšia láska

Komedie / Romantický

USA, 1957, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • VenDulin85
    *****

    Rozhodla jsem se rozjet Nový rok poněkud v romantickém duchu a proto jsem sáhla po Odpolední lásce s velmi štědrou stopáží, černobílým tónem a.. Audrey Hepburn. Měla bych dodat- a se skvělým Garym Cooperem, ale jako se to u filmů s Audrey stává, pole ovládne ona a všichni ostatní jsou jen doplňky. Audrey bylo v době natáčení tolik co mě teď a jako vždy exceluje, i díky ní už si pamatuji jméno scénáristy a režiséra Billyho Wildera. Zápletka je jednoduchá, láskou nepotrefená Ariana přistoupí na hru světáka Franka Flannagana, aby získala jeho pozornost, což se jí podaří, protože krom své fantazie má k dispozici spisy svého otce, soukromého detektiva. Přesto si zoufá, protože on nemá v úmyslu se někde usadit, a on si zoufá rovněž, protože o ní neví absolutně nic. Jak to může dopadnout? Filmem nás provází Marchettiho božská Fascination, kterou si broukáte spolu s hlavní hrdinkou a platí zde obecné ohrožení č. 1 (budete si ji broukat i nadále).(1.1.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Teď mi řekněte vše, co o ní víte. - Vím, že se nejmenuje Adolf." Chlípný svůdník a svůdný chlípník v osobě pana Flannagana mě bavil a co teprve Ariane. Ta byla ve svém fantazírování úžasně roztomilá, takže jsem jí hrozně fandil, i když jako pragmatik jsem byl trošku zklamán z její nepříliš propracované strategie. Také tempu vyprávění v tomto případě nelze vyčítat přílišnou svižnost, nicméně atmosféra byla báječná, cikánská kapela brilantní a skvělými hláškami se rozhodně nešetřilo.(18.4.2016)

  • Exkvizitor
    ***

    Rozumějte. Nebýt ten film od famózního Billyho Wildera, dal bych možná i čtyři hvězdičky. Ale na autora Bytu a Někdo to rád horké, který je jedním z tvůrců moderní romantické komedie, musím být chtě nechtě přísný. Tak v prvé řadě, myslím, že zde není ani jeden vtip, u něhož byste se mohli popadat za břicho. Vtipy jsou slušné, nadprůměrné, úsměv vzbuzující (pozornosti doporučuji zejména gagy s cikánskou kapelou), ale NEJSOU SKVOSTNÉ (a to dokonce přesto, že scénář dělal stejný člověk, který psal scénáře i k některým nejlepším Wilderovým snímkům: I.A.L. Diamond). Dále: Ten, jehož napadlo udělat romantickou dvojici z Audrey Hepburn a Garyho Coopera, by se měl nad sebou vážně zamyslet - onen věkový rozdíl 30 let je totiž VELMI znát. Cooper z roku 1957 dávno nevypadá jako někdejší neodolatelný svůdce, daleko spíš je podoben (byť sympatickému) dezertérovi z domova důchodců. - Komu by tohle stále nestačilo ke zdůvodnění tří hvězdiček, ten zjevně neviděl konec Odpolední lásky. Samozřejmě jde o happy end - ale jaký! Tak násilně přilepený a nepřirozený hepáč mé unavené oko už nespatřilo věky. A to tedy vidělo mnohé. - Sečteno a podtrženo: Slušný film. Ale nic víc.(15.5.2006)

  • ivishka
    *****

    "He who loves and runs away live to love another day." Překrásná a okouzlující herečka Audrey Hepburn a charismatický Gary Cooper. Neočekávaný konec a velmi slibná zápletka s mladou studentkou konzervatoře, která se snažila povýšit na úroveň pana Flannagana. Neexistuje zatím vůbec žádný film, který by v podání Audrey u mě měl nižší hodnocení než 100%. Ne jen proto, že jsem silně zaskočena jejím perfektně osobitým herectvím, ale také proto, že měla velké štěstí na nabídky a aby taky ne, když byla tak půvabná. Díky hercům a Billymu Wilderovi s I.A.L. Diamond za skvělý filmový zážitek.(6.1.2013)

  • sportovec
    *****

    Audrey Hepburnová je i dvacet let o své smrti pojmem. Romantické ženství, něžné v ctnosti a nevinné ve vášni, tvořivost, která jejím hrdinkám vždy přidává cosi navíc k obvyklým ženským strategiím, to je přelud, který nemůže zmizet dotud, pokud tu bude žena a muž, láska a vášeň, prolnutí nejen fyzicky milostné, ale i mysl láskou prosycená. V době sexu ta slova znění staromódně, možná i nemožně. Ale kouzlo, které skrývají, mění i neohroženého cowboye v romantického milovníka, a tak koncert tří - zapomínat na Maurice Chevaliera, stejnou legendu, kterou bývala Mistinguette nebo Edith Piaf či muž 10 000 voltů Gilbert Becaud, by bylo neodůvodnitelným hříchem - může začít. Banálního příběhu jako by se kouzelnou hůlkou dotkl mistr posvěcené lásky Alexander Grin. Je to i není pohádka. Pohádka pravdivější než život. Skutečné umění, při němž se tají dech. Paříž je jen jedna. A tento příběh, který v ní s jeho hrdiny prožijeme -.tak odlišný a přitom v mnohém souznějící s PRÁZDNINAMI V ŘÍMĚ - také.(23.1.2012)

  • - Flannagana měl původně hrát Cary Grant, ale odmítl kvůli věkovému rozdílu s Audrey Hepburnovou. (contrastic)

  • - Film byl nejen finančním propadákem v kinech, ale ve své době byl i vlažně přijat kritikou. Mnoho kritiků mělo pocit, že 55letý Gary Cooper byl pro svou roli příliš starý a měl ji odmítnout, tak jako to udělal Cary Grant. (orkadimenza)

  • - Během natáčení byl Gary Cooper velice zklamaný, protože Spojené státy sousedily se Sovětským svazem v Suezské krizi a odmítly podniknout nějaké kroky proti brutální invazi Sovětského svazu do Maďarska. (orkadimenza)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace