Když americké manželky opustí v létě s dětmi rozpálený Manhattan, jejich obětaví pracující manželé se věnují "kladení pastí, lovu a honu", jinak řečeno, zajišťují rodinu a "trpí" ve městě. Své utrpení a samotu si zlehčují občasným zakázaným doutníčkem, nezdravým jídlem, příležitostnou sklenkou whisky a ti nejodvážnější dokonce proměňují chtivé pohledy na ženské křivky mladých krasavic ve skutek. Také Richard Sherman je typickým manhattanským manželem, který pravidelně v červenci vyprovodí ženu Helenu a synka Rickyho na nádraží, aby si užívali venkovských radovánek. Poté se chce ve vší počestnosti soustředěně věnovat své práci v nakladatelství, protože v bytě je konečně klid, nemusí nikoho zdravit a odpovídat na stále stejné otázky. Může se věnovat například korektuře nové knihy "Člověk a podvědomí", která se sice zdá nezáživná, ale její třetí kapitola "Potlačovaná vášeň u muže středního věku, její kořeny a důsledky" je svým způsobem inspirativní. I ten nejvěrnější otec od rodiny však může podlehnout pokušení, když se o patro výš nečekaně nastěhuje blonďaté sexy stvoření, roztomile naivní a nedotčené, zato s křivkami hollywoodské hvězdy. Na scénu opět přichází
Marilyn Monroe ve své nezapomenutelné roli naivní a prosté dívenky, jejíž vlající sukně nad pouličním větrákem v jedné ze slavných scén tohoto filmu probouzela fantazii mužského publika mnoha generací. Předlohou k nestárnoucí konverzační komedii
Billyho Wildera se stala divadelní hra herce, scenáristy a producenta
Georga Axelroda (1922-2003) s původním názvem "
Sedmiroční kopřivka". Po boku M. Monroe uvidíme
Toma Ewella.
(Česká televize)
Slarque
Vtipná ateliérová komedie o typickém létě obyvatele Manhattanu spolehlivě pobaví i po více než šedesáti letech. Marilyn Monroe jako naivní blondýnka i Tom Ewell jako muž s příliš bujnou fantazií jsou výborní, výroky doktora Brubakera by se daly tesat a režisér Billy Wilder byl na vrcholu. Na druhou stranu jsem shledal, že scéna s výdechy newyorského metra už se mnou nic nedělá. Doba přece jen pokročila...(13.4.2019)
Rominator
Mladá dívka, kterou hraje Marilyn Monroe, nemá jméno, ale její vlastní ve filmu zazní. V kultovní scéně, kde jsou v záběru kamery pouze nohy, se Marilyn zvednou dvakrát šaty nad větrákem od metra krátce po opuštění kina, které hraje film Creature from the Black Lagoon (1954) / Netvor z Černé laguny. Snímek mě jako celek neoslovil, nebavil a v případné repríze bych si s největší pravděpodobností pustil pouze scény s Marilyn Monroe.(2.1.2017)
Tsunami_X
Křišťálově čistá konverzační komedie s úžasnými hlavními představiteli mezi kterými jiskry nepřeskakují, nýbrž je nechávají v jednom ohni. Wilder tentokrát rezignuje na nějaké to vážnější poselství a nabízí nám film plný úvah, pochyb a citových zmatků, který je ovšem tak korektní jak jen padesátá léta a cenzura dovolila. Marilyn je božská a dokážu si zcela jasně představit reakci zaplněného kina na onu nesmrtelnou scénu. Navíc vzít slečnu na Netvora z Černé laguny a pak ji nechat stát nad odvodem vzduchu z metra, neboli jakýmsi druhem kanálu, to je sen který dokáže nabídnout pouze Hollywood........(7.3.2005)
Djkoma
Kouzlo starých filmů je nepopíratelné a Marilyn Monroe s TOmem Ewellem září v této lehce ironické komedii. Hlavní hrdina je neuvěřitelně vtipný, ale přesto se neusměje. Marilyn je nevinná a naivní žena, po které na chodníku koukají snad i jiné ženy :). Slaměný vdovec je prostě klasikou mezi komediemi, kterou je povinnost vidět.(12.8.2006)
Autogram
Veľmi príjemná komédia o manželstve, vernosti a hlavne o predstavivosti. V tej predstavivosti hlavného hrdinu vznikajú dramatické príbehy, ktoré predčia aj skutočnosť, že v posteli má Marilyn. Spústa dobrých fórov, pobavil som sa. –––– Oblečení je náš nepřítel. Bez oblečení by nebylo nemocí a válek. –––– Všechno je senzační: ženatý muž, klimatizace, šampaňský, brambůrky. –––– Blondýnka v kuchyni... Možná je to Marilyn Monroe.(13.4.2019)