Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (124)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Většina lidí to neví, já jsem do jen tušil, ale pan Wilder si tím byl jistý - v zajateckém táboře za války může být sranda. A proč by nemohla být? Vždyť na práci toho moc není a trocha lumpáren vždy lépe ukrátí čas než sledování hnilobného procesu rozkládajícího se postelového dřeva. Tohle svižné kličkování mezi dramatickými okamžiky a humornými historkami z lágru zkrátka je podle mého gusta. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Takový žánrový filmový předchůdce MASHe. Parádní dramedy ve své ryzí a dobové podobě. Billy Wilder zdá se nezklamává. Že bych ho začal nakoukávat? Zatím jsem od něj viděl samé věci, které musím hodnotit absolutně tj. 10/10: Někdo to rád horké, Sunset Blvd. (jeden z mých nej. kinozážitků) a samozřejmě skvělý The Appartment, který bych dal určitě do své topky romcomů. A absolutní hodnocení dávám i tomuhle skvostu. Tenhle koktejl absurdního humoru a beznaděje mi neskutečně sedl. Tak zábavný a přitom tak klukovsky dobrobrodružný. Třeba u téhle scény se směju jak u máločeho už tak podvacáté. [link] Harry a Zvíře naprosto vládnou. A jestli se vám to nebude líbit, tak chcípn sí! 10/10 ()

Reklama

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Film z prostředí zajateckého tábora za druhé světové války. Film který se řekl bych až příliš snaží dělat z Američanů ty nejinteligentnější, nevyzrálejší, nejzkušenější a nejodvážnější na úkor Němců, z kterých dělá na druhou stranu naprosté idioty neschopné ničeho, toto mi prostě hodně vadilo. Těžko říct jak tento film brát, pokud ale jako komedii, no moc do smíchu mi nebylo. William Holden je asi jediný který mě tam opravdu zaujal, jinak ve všech směrech docela zklamání. 60%. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Věřím, že jako divadelní hra na Broadway to fungovalo skvěle, ale film tolik divadelní nadsázky už neunese. Eskapády "komické" dvojice zabírající podstatnou část filmu jsou totiž spíše trapné, a když klidně natřou skopčákovi obličej bílou barvou a nic se jim nestane, uvěřitelnost filmu jde pod kytičky. Tři hvězdy pouze za Holdena, který bohužel dostane dramatický prostor až v poslední třetině. On jediný je skutečně v zajateckém táboře, ostatní zůstali herecky ve frašce na Broadway. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nemecký zajatecký tábor som si predstavoval ako miesto, kde sa žije veľmi ťažko, preto ma dosť zaskočila miera optimizmu a humoru hlavne v prvej polovici filmu. Rádio, ďalekohľad, cigarety, "koňské" dostihy...éj, dobre im tam bolo...Dvojica klaunov pobaví, ale niekedy to až preháňali a ich kúsky dostali až nečakane veľký priestor. Musím ale uznať, že náter vápnom ma fakt skvele pobavil. Nemeckí oficieri sú v podstate zábavný chlapíci, ktorí majú k bezcitným nacistom trochu ďaleko. Sú milý, vtipný, zajatcom doprajú aj odvšivovací program a vianočné stromčeky, ale inak vedia o všetkom a sú vždy o krok vpred pred zajatcami. Niekto donáša...W. Holden nad všetkými výrazne trčí a je to aj chlapáckou postavou, ktorá priťahuje sympatie. ------ Inak , čo by sa stalo napr. v Osvienčime, keby niekto hodil do mláky kameň, rovno pred oficierov? Nechcem si ani predstaviť...80%. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (16)

  • Studio Paramount požadovalo, že aby film měl komerční úspěch v Západním Německu, bylo by lepší, aby stráže byli spíše Poláci než Němci. To Wilder odmítal, protože jeho matka a nevlastní otec zahynuli v koncentračním táboře. (Kulmon)
  • Titulní píseň „When Johnny Comes Marching Home“ je lidovou pochodovou protiválečnou písní z doby občanské války. Jejím obsahem je volání po návratu domů. Stejnou píseň později použil Stanley Kubrick k satirickému podbarvení několika scén ve filmu Dr. Divnoláska. (GilEstel)

Reklama

Reklama