Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eddard
    *****

    Tááák, po prvním shlédnutí jsem tuhle černobílou nádheru ještě nechtěl hodnotit, teď už si tu výsadu neodpustím. Tak zaprvé - scénář. Z toho prostě mrazí. Kdyby se dal bokem sebereflexivní (hollywoodský) aspekt příběhu, který patří spolu s Rickmanovým Hráčem k nejlepším jaké kdy vznikly, pořád by nám zůstal neuvěřitelně silný motiv seboupohrdajícího mladého muže, trochu proti své vůli zneužívajícího obdivu polonepříčetné, zámožné ženy, na který je navěšeno několik podzápletek (sluha Max, nezkažená Betty), které by sami mohly sloužit jako pilíře průměrného filmu. Postavy jsou prvotřídně vypiplané, výborně odehrané (přesně funguje zj. duo Swansonová - Holden, ale potěší snad všechny výkony) a vržené do prostředí obrovského prázdného domu, kde se na dvacet let zastavil čas. Wilder, který by byl slavný i kdyby nenatočil nic jiného než tenhle film, si navíc hraje s paralelami se skutečným světem s lehkostí mistra. Erich von Stroheim (Max) totiž skutečně patřil ve dvacátých letech spolu s DeMillem a Griffithem k největším režisérům a opravdu točil filmy se Swansonovou (Norma), velkou hvězdou němého filmu, v době natáčení Bulvardu dvacet let vyhaslou. Film, který si Norma v jedné scéně promítá - Queen Kelly - byl skutečně jejím filmem, který pro ni znamenal osudový konec kariéry a jeho režisérem byl právě von Stroheim. Holden byl před snímkem podobnou zkrachovalou existencí (ne tolik, byl pozapomenutou hvězdou) jako jeho scénárista Joe. A samozřejmě - C. B. DeMill, wax works a Buster Keaton (jeho dvě repilky pronesené jak jinak než s kamenou tváří - "Pass." "Pass." mě dostaly). Film, který si užijete ještě jednou tolik, pokud víte něco o Hollywoodu 20. a 50. let. Film, který tvoří pomyslný mezník mezi starým a novým Hollywoodem, který je velkým (i když poněkud hořkým) pomníkem jak éře němého filmu, tak mašinérie studiových systémů. Skutečný FILM. 100% P.S.: Líbí se mi Geminiho komentář:"Až teď jsem pochopil co je to noir-film. Slečna Desmondová je skutečně děsivá." - podepisuju v plném rozsahu, OPRAVDU děsivá!(29.6.2006)

  • berg.12
    *****

    Černá duše filmu.(20.2.2007)

  • woody
    *****

    Billy byl génius a sotvaco je toho důkazem než tenhle film který léty zraje jako víno.Holden si přál bazén,dočkal se ho,pro Glorii Swansonovou jsou teď filmy malé a její poslední sestup po schodišti a detail budou navždy zapsány do dějin filmu!Zkrátka a dobře:Genialita Sunsetu předčila má očekávání!(19.5.2003)

  • DaViD´82
    *****

    Buster Keaton. Je v tom všehovšudy snad ani ne půl minuty, nemá žádnou repliku a stejně ten jeho jeden melancholický pohled zvládne divákovi sdělit tak mnoho... A tak je to v tomhle vtipně jízlivém noirově laděném "nastavování zrcadel" Hollywoodu vlastně úplně se vším.(17.8.2010)

  • emma53
    *****

    Dokonalý noir film s dokonalými hereckými výkony a já nemám jediný důvod nedat nejvyšší hodnocení. Přes šedesát let starý film a tak úžasný zážitek, kde můj velký dík patří zcela určitě i Billymu Wilderovi.(4.10.2013)

  • - Sídlo Normy Desmond bylo vystavěno v roce 1924 Williamem Jenkinsem za čtvrt milionu dolarů. Jeho druhý vlastník byl Jean Paul Getty, který to zakoupil pro svou druhou manželku. S tou se však rozvedl a paní Getty se stala opatrovnictví tohoto sídla a pronajala to Paramount pro filmování. (Kulmon)

  • - Postava Joe Gillise byla velmi podobná té, jakou měl William Holden při svém vstupu do filmu Golden Boy v roce 1939. Kvůli problémům s alkoholem rychle upadl. (Kulmon)

  • - Příběh byl zpracován i do podoby úspěšného divadelního muzikálu, který měl premiéru v Londýně v červenci 1993. Odehrálo se celkem 1529 představení. (Cherish)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace