Reklama

Reklama

Za sklem

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Klaus je bývalý doktor z nacistického tábora, kde se podílel na sexuálním zneužívání a mučení malých chlapců. Naneštěstí je nyní od krku dolů ochrnutý. Jednoho dne na jeho dveře zaklepe podivný mladý muž Angelo a stává se jeho opatrovatelem. Angelovo záhadné chování začíná poukazovat na fakt, že možná i on strávil dětství v koncentračním táboře, jako oběť zvrácených pokusů a nyní si přišel pro pomalou a krutou pomstu. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

Paldini 

všechny recenze uživatele

Depresivní a znepokojující film. Klaus je starý muž, ochrnutý po neúspěšném pokusu o sebevraždu. Je odkázaný na speciální přístroj, tlakovou komoru, která mu umožňuje přežít. Klaus má ovšem barvitou minulost nacistického lékaře, homosexuálního pedofila a sadisty. Angelo je mladý muž, který se nabídne dělat Klausovi ošetřovatele. "A to je začátek zajímavého přátelství". Pozor, film je v několika zemích zakázán, protože obsahuje dosti kruté scény, v nichž hlavní roli hraje vraždění a zneužívaní dětí, a proto nedoporučuji slabším povahám. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Tohle je hlavně drásající psychothriller, horor to připomene jen zřídka. I přesto se může chlubit atmosférou natolik hutnou, jako chlapcovo semeno na ksichtě starýho pedofila. Navíc hodně znepokojivé téma okolo koncentračních táborů, tamních zvěrstvech a sexuálního násilí na dětech. Závěr pak podtrhne bezvýchodnou situaci z šílené posedlosti, kdy oběť věrně napodobuje dávné zločiny svého trýznitele. Must see... ()

Reklama

BoPo 

všechny recenze uživatele

Vždy keď som si začal hovoriť, že sa konečne začína tlačiť na pílu, tak zasa spomalenie. Pochmúrne, nepríjemné, depresívne, ale nevytvárajúce neprerušované dojmy. Neustále som vypadával z naladenia. Zaujímavé svojim námetom, popis filmu úspešne namotá, ale na mňa priveľmi art. Ten postupný rozklad baráku mi pripomenul film matka! (2017). ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Zde forma jasně vítězí nad obsahem, resp. dějem ... Ono se toho ve filmu totiž moc neděje, 100 minut v podstatě o ničem. Nebo o nečem, ale děj se nikam neubírá, zůstává stát na stanovené situaci a pouze se mírně obměňuje a mírně graduje ... Od poloviny již i docela nudí a pokud bych měl přihlížet hodně i k ději a vyústění filmu, za plný počet by to nebylo. Ovšem forma, jakou je film zpracován, atmosféra, prostředí, herci, kamera, kamerové záběry a některé "tabu scény" - např. vraždění dětí, jejich zneužívání apod., dále ten šííílený stroj na udržení dědka při životě a jeho monotónní depresivní a nervy drásající zvuk ... to vše dává dohromady zážitek tak silný, tíživý, perverzní a bezvýchodný, že film hodnotím naprosto plnou měrou. Navíc před sledováním filmu je zbytečné mít jakékoliv představy o něm ... výsledek bude úplně jiný. Nic podobného jsem osobně nikdy neviděl ... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Lidé jsou někdy hodně…divní.“ Trauma, posedlost, touha po nadvládě, pedofilie…kolem všech těchto „milých“ věcí se točí toto španělské drama s prvky thrilleru (rozhodně však nejde o horor a nejblíže mu je jediná lekačka na celý film). Co se týče mysteriózna, navzdory časté tmě/přítmí ho tam překvapivě moc není a navíc od 50. minuty jsou už na stole vyloženy definitivně všechny karty a divák „pouze” sleduje jakousi rekonstrukci (nutno přiznat, že docela působivou), která mu má zprostředkovat čemu byl Angelo a jeho vrstevníci vystavováni (ne že bych s hlavní postavou či snad jakoukoliv jinou nějak cítil nebo sympatizoval). A když už jsme u toho zobrazování vzpomínek, scény s dětmi by nesměly být tak „necitlivě“ sestříhané, aby se dostavil opravdu drtivý emoční efekt, jakože ten potenciál tu rozhodně byl (i když pak by s tím asi měly cenzura a slabší povahy problém…ale někomu, co tak čtu, to stačilo i takhle). Po všech těch rekonstrukcích pak navíc přijde závěrečná pasáž, která je hrozně naivní (až samoúčelná) a celkový dojem ještě víc sráží (v mém případě na ne zrovna čistý průměr). A možná je ještě brzo na to vynášet soudy, ale po 4 režisérových snímcích se pro mě Villaronga začíná stávat tvůrcem jediného (více podařeného) filmu, a to Tmavého chleba. ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama