Reklama

Reklama

Jeffrey (Chow Yun-fat) je nájemný vrah. Vezme svou poslední zakázku, aby získal peníze a mohl zaplatit operaci ženě, kterou nechtěně téměř připravil o zrak. Za svou "práci" však nedostane zaplaceno. Naopak je na něj najat profesionální zabiják. Jeffrey se musí spojit s policejním inspektorem (Danny Lee), aby přežil útoky svých bývalých kolegů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (329)

misterz 

všechny recenze uživatele

Nemám moc v obľube ázijské akčné kriminálky, ale táto je predsa len trochu iná. Zaujal ma predovšetkým duálny charakter hlavného hrdinu (herec bol typovo vybraný veľmi dobre), na jednej strane to bol nemilosrdný zabijak, na strane druhej verný priateľ a láskavý partner plný citov a nehy, človek niekedy nevedel čo si má o ňom myslieť. A k tomu ten jeho zasnený, romantický výraz a smútok v očiach. Herec v hlavnej úlohe teda potiahol väčšinu filmu, k tomu keď ešte pribudla výborná hudba, slušná réžia a akcia, o ktorú teda núdza nebola (hlavne ten záverečný strelecký masaker), tak tu máme celkom fajn žánrovku. Vôbec sa nečudujem, že sa jedná o Tarantinov obľúbený film. Na druhú stranu ma ale dosť hnevala nekonečnosť zásobníkov v zbraniach hlavných postáv, okaté ba miestami až smiešno-teatrálne mrhanie strelivom a terminátorovanie hlavného zloducha. 70/100 ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Další skvělá akční klasika, která se mi líbila i o něco více než Hard Boiled, ale zase o něco méně než Full Contact, ve všech zmíněných však hraje Yun-Fat Chow, který je bezpochyby akčním tahounem Hong Kongu. Akce se skládá pouze z přestřelek, které jsou na svou dobu velmi slušné, protivníci padají jako švestky, krev poměrně slušně stříká a závěr v kostele je definitivní highlight, ovšem tohle není jen o akci má to i hezký příběh a určitou hloubku, takže jednoznačně doporučuji. Klasika jak víno, jejíž kvalitu mohu pouze potvrdit. 75 % ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kterak se elitnímu, nájemnému vrahovi skrze pokání dostane milosti Ducha svatého a povolá jej k sobě náš Pán. Těžko uvěřit, že všechnu tu symboliku s holubicemi, rozstřelenou bohorodičkou či kostelem myslel režisér vážně. Pouze cítím, byť nevím, že ano. Pokud někdo otevře ústa, lze očekávat, že mu z nich vyleze růžové hovínko. Všechny ty řeči o přátelství připomínají zamilované řeči z třetiřadých slaďáků pro děvčátka ve věku kolem první menstruace (proto je v tom filmu asi tolik krve), div, že si Chow Yun-Fat s Dannym Lee nedají francouzáka. Skutečně to mezi nimi sexuálně jiskřilo více než směrem k osleplé zpěvačce. +++++ Woo je zřejmě posedlý ohroženými dětmi. Tři filmy jsem od něj viděl, ve dvou z nich používá záchranu dítětě před deštěm kulek jako indikátor správňáckosti hrdinů. Přímočařeji to říci snad ani nejde. Absurdní na záchranářství ve Wooově podání je, že klaďas je obvykle jediným cílem kulek pro záporáky. Nevím tedy, nakolik se jedná o zachraňování nevinných kolemjdoucích, kolemzpívajících a kolemsihrajících nebo použití lidského štítu. Logika však nemá místo ve filmech hongkongského mistra ani ve scénách, které (snad) docela umí, přestřelkách. +++++ Nejlepší střelci jsou jako malíři či sochaři, svými štětci-dláty-pistolemi komponují prchavé kompozice škubajících se těl, cákanců krve, roztříštěného skla, rozlámaného dřeva, prýskající omítky. Namísto plátna se na těla napíná bělostná tepláková souprava - na ní krev lépe vyniká. Aby estetika otvory po kulkách unikající duše dostala čas rozněžnit divákovy žlázy s vnitřní sekrecí, pomáhá jim Woo zpomalovačkami. Rychlo(p/m)alba nějakou ochotnou oběť naběhnuvší před hlaveň vždy najde, šéf, jenž poslal na smrt již desítky podřízených disponuje nezpochybnitelnou autoritou a neomezenou zásobou poskoků. Ze své rezidence vidí Hong Kong jako na dlani (ano, občas tam je pěkná kamera, v tom filmu). +++++ Podzemní garáže, komornější přestřelky, člun, město, to vše mi nakonec bylo nejmilejší. Jinak bych půl filmu trpěl a půl se smál. Ta nekompromisní přímočarost, duchovnost Strážní věže a sladkobolná buddy romantika by na mě byla přepříliš. Silné **. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

DVD/// Obsazení 9/10 Děj 10/10 Hudba 8/10 Efekty 10/10/// +příběh, emoce, akce, přátelstvý, hudba, děj, herci, prostě vše -škoda, že už film skončil/// BOMBA. Nikdy bych nevěřil, že zhédnu film, který překoná všechny hranice a vše co jsem doposud viděl. Velice nadčasový film. Těžko se výjadřit, jen bych opakoval mnohé již vyřčené. Ale jsem uchvácen úplně vším a rozhodně si film dám ještě mnohokrát. Tak mě napadá, že si udělám kolekci azijských filmů. Jo a patřím mezi Killerovce. A to i přesto, že Haird-Boiled je taky slušný. Ovšem tohle překonává všechno./// Celkem 95%/// ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Wooči filmům Johna Woo začínám mít i vzhledem k jejich zdejší "stádo efektem" ovlivněné adoraci problém. Akční scény jsou sice choreograficky na žánrovém Olympu, prázdné nábojnice se míhají vzduchem a hrudníky plní olovem, ale u tak zhruba 73. šichty pro koronera to začne být už trochu jednotvárné a únavné. Ční snad tedy filmy J.Woo nad ostatními svou neakční linií, v tomto případě motivem přátelství uprostřed "Krveprolití dvou hrdinů"? To sotva, protože repliky pronášené hlavními postavami na dané téma byly na úrovni diskuze Brandona a Dylana na půdě plážového klubu Beverly Hills a já jen čekal, kdy místo slepé zpěvačky začnou ochraňovat nevidomé koťátko. Ale kdo ví, třeba je vinen dabing kantonštiny, který zavraždil veškerou hloubku těchto konverzací.. Jediný, kdo z toho u mě vyjde s čistou bílou šálou je aristokratický gunman Chow Yun-Fat, jehož noblesní pohybový valčík po scéně spojený s vysypáním zásobníků ze dvou metrů do padouchova těla má své ušlechtilé kouzlo. A navíc, opodál stojící autista Raymond s ním má při sčítání párátek docela lehkou práci.. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (21)

  • Několik dialogů z filmu použil ve svých skladbách Wu-Tang Clan. (Terva)
  • Jedná se o první snímek, ve kterém John Woo používá bílé holubice jako symbol lidské duše. Následně byly použiti i ve filmech Živý terč (1993) a Tváří v tvář (1997). (Terva)
  • Scéna se střelcem a tramvají se točila v hong-kongském Causeway Bay a byla natolik věrohodná, že obyvatelé zavolali místní policii. Danny Lee pak musel požádat šéfa policistů o povolení pokračovat v natáčení. (Terva)

Související novinky

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

05.05.2022

Čínský filmař John Woo známý pro své kultovní snímky jako Hard Boiled, Tváří v tvář či Killer se po letech konečně dostane k režii remaku svého dost možná nejzásadnějšího filmu. Je jím právě poslední… (více)

Reklama

Reklama