Režie:
John WooKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
John Travolta, Nicolas Cage, Joan Allen, Alessandro Nivola, Gina Gershon, Dominique Swain, Nick Cassavetes, Harve Presnell, Colm Feore, John Carroll Lynch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Čínský režisér John Woo (nar. 1946) se prosadil v osmdesátých letech sérií akčních filmů (Lepší zítřek, Killer, Hard-Boiled aj.), jež mu vynesly hollywoodské angažmá. Svou zálibu v pečlivě choreograficky připravené akci a ve zpomalených scénách brutálního násilí zdařile přenesl s výrazně vyššími rozpočty do západního prostředí. Ve svém třetím americkém snímku Tváří v tvář (1997) proti sobě postavil člena protiteroristické jednotky FBI Seana Archera (John Travolta) a psychopatického zločince Castora Troye (Nicolas Cage). Jejich vzájemný souboj, jenž je živený letitou nenávistí, ozvláštňuje speciální lékařský zákrok, při němž si oba protagonisté v podstatě vymění své totožnosti. Režisér se spoléhal především na vlastní vyzkoušené postupy (např. působivá akční scéna s holuby v kostele) a také na herectví obou hlavních představitelů, kteří přesvědčivě zvládají obě polohy svých rolí. Nicolas Cage tímto titulem uzavřel volnou trilogii, v níž ztělesnil neohroženého akčního hrdinu (předtím Skála a Con Air). Není bez zajímavosti, že motiv transplantace nové tváře zločinci byl využit už před lety v českém fantastickém filmu Ztracená tvář (1965), natočeném režisérem Pavlem Hoblem podle námětu Josefa Nesvadby. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (841)
Jeden z těch zlatých akčních filmů mého mládí. Parádní nápad s výměnou obličejů je podán tak, že tomu člověk snad i věří. Cage vzhledem k postavě, kterou hraje či má předstírat, že je - naprosto potrhlý magor - zde uplatňuje svou zálibu v přehrávání tentokrát s velmi pozitivním výsledkem. Vedle něj perlí "kladný záporný" Travolta, který si polohu totální shnilosti svojí postavy očividně velmi užívá. Doplňme sympatickou Joan Allen a sexy Ginou Gershon, přidejme vysoce efektní akční scény a hudbu a super finále a máme 90% superakčňák. Nedám dopustit! ()
Až do zhliadnutia Face/Off som mal pocit, že neviem doceniť akčné filmy. Die Hard, Speed, The Rock... všetky tito masovo uznávané pecky žánru mi pripadali obsahovo príliš jednoduché. Boli efektne natočené, dalo sa pri nich príjemne odreagovať, ale neboli vťahujúcim zážitkom. A potom prišiel Face/Off a moje obavy z nekompetentnosti hodnotiť akčné filmy opadly. John Woo ma presvedčil, že aj efektný akčňák môže disponovať silnou dramaturgiou s prepracovanou psychológiou postáv a že aj pri akčnom filme, hoci sa v ňom zrovna nestrieľa, môžem cítiť záujem o príbeh a byť ním strhnutý. ___ Face/Off má fantastický námet výmeny tvárí, elegantne zasadený do súčasnosti tak, aby nevyznel smiešne nerealisticky. Má nepredvídateľný príbeh s prekvapujúcimi zvratmi a v rámci žánru unikátne herecké výkony. A to všetko prekladané famóznymi wooovskými akčnými scénami, ktoré sú už samé o sebe pohľadením po duši každého milovníka efektne štylizovanej akcie. Keďže som pred Face/Off videl iba Wooove hollywoodske začiatky Hard Target a Broken Arrow, tonto jeho majsterštyk je pre mňa tým, čím sú pre niekoho iného Hard Boiled a The Killer. Face/Off je najlepší hollywoodský akčňák ever. ()
Ten nápad je možná originální, nicméně naprosto dementní. Nebylo by jednodušší ty informace z toho typa vymlátit, než nějaká transplantace xichtu? A to je stejně naprostá kravina a vůbec v tom filmu si zřejmě logika vzala volno. Sice beru, že ve filmu si tvůrci můžou vymejšlet, ale nemusej dělat z diváků idioty. Navíc v takhle vysoko hodnocenym akčnim filmu bych očekával víc akce a né pořád koukat na to, jak nějakej kokot brečí nad fotkou. A Travolta ten ať radši hraje jenom ve filmech typu Kdopak to mluví a podobnejch ptákovinách a Cage se tady taky moc nepředved. Takže sečteno, podtřženo: Průměrnej akční film s dementnim námětem a podprůměrnejma hercema. FACE/OFF??? FUCK OFF!!! ()
Kdyby se to trochu zkrátilo, tak bych dal plný počet. Akční scény jsou bezchybné, chvílemi i originální (masakr vnímaný dítětem se sluchátky na uších). Velmi pěkně je i natočená sekvence s výměnou tváří. Oba hlavní herci mají možnost představit se jak v kladné tak záporné roli a oba si to patřičně vychutnávají - i když o něco více se mi líbil Travolta - hlavně jako padouch. ()
80% - Krásně udělaný akční film, kde nehraje prim jen zběsilé pobíhání a vymlacování se navzájem, ale i zajímavá zápletka a velmi přesvědčivé herecké výkony. Moje výtka směřuje paradoxně právě k akčním sekvencím. Jakkoliv byly stylové, často mi přišly velmi naivní (myslím například způsob, jakým se nechávali ti či oni lehce odrovnávat) a to mi trochu kazilo celkový dojem. Kdyby se jednalo jen o bezduchou střílečku, neřeknu na to ani slovo, ale vzhledem k širokému spektru, které tenhle film obsáhl, mi to vadilo... ()
Galerie (50)
Zajímavosti (34)
- V jedné scéně je vidět bedna s logem "ingen". Tato fiktivní společnost v příslušném filmu založila Jurský park. (duklak2)
- Ve filmu Skála (1996) říká Stanley Goodspeed (Nicolas Cage), že jezdí béžovým Volvem. Když v tomto filmu Castor Troy (Nicolas Cage) ukradne po útěku z vězení na placeném parkovišti auto, je to béžové Volvo. (Okurka89)
Reklama