Tvůrci:
Mike WhiteRežie:
Mike WhiteScénář:
Mike WhiteKamera:
Ben KutchinsHudba:
Cristobal Tapia de VeerHrají:
Jennifer Coolidge, Murray Bartlett, Lukas Gage, Jolene Purdy, Natasha Rothwell, Connie Britton, Alexandra Daddario, Fred Hechinger (více)Epizody(6)
-
Příjezd (S01E01)
-
Nový den (S01E02)
-
Tajemné opice (S01E03)
-
Změna konverzace (S01E04)
-
Lotosoví žrouti (S01E05)
-
Odjezd (S01E06)
Obsahy(1)
Bílý lotos, šestidílná satirická minisérie HBO z dílny Mikea Whitea (Mé nové Já z produkce HBO), se odehrává v luxusním havajském letovisku. Seriál, jehož protagonisty jsou Murray Bartlett, Connie Brittonová, Jennifer Coolidgeová, Alexandra Daddariová, Fred Hechinger, Jake Lacy, Brittany O‘Gradyová, Natasha Rothwellová, Sydney Sweeneyová a Steve Zahn, sleduje pestrou škálu hotelových hostů během jejich týdenní odpočinkové a omlazující dovolené v ráji. S každým dalším dnem však vychází najevo, že tito zdánlivě dokonalí turisté, usměvaví zaměstnanci hotelu i samotný idylický resort mají i svou temnější stránku. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
// Fenomenální společenská sonda, možná dokonce i vtipnější a ostřejší než letošní Trojúhelník smutku, byť bez jedné teď už asi legendární lodní sekvence. Mike White si tady vzal v průběhu jednoho týdne v exotickém rezortu na paškál všechno od milostných vztahů, přes ty rodinné, kamarádské, až po ty třídní. Vznikla tak fantastická satirická mozaika s neuvěřitelným množstvím postřehů, které se doslova trefují do černého. Opravdu geniální záležitost z toho ale dělá propojení s hudbou a střih, kdy se z už tak parádně nevyzpytatelného dramatu stává ještě navíc extrémně napínavý thriller. Normálně smekám a všechna čest. HBO je prostě jinde. 10/10 ()
Budiž zmíněno, že Mark White už napsal jeden brilantní scénář na stejné téma a s velmi podobným nenápadným, byť stejně silným kouzlem a vyzněním, a to k těžce nedoceněnému filmovému skvostu Večeře s Beatriz (moje recenze). V něm se stejně jako zde naprosto bez dramatu, bez skutečného střetu, odehrává klidné míjení dvou protisměrných proudů lidství: obranného sobectví boháčů a mocipánů a bezbranného přirozeného soucitu, pokory a napojení těch nesobeckých, jenže zatímco v Beatriz byl ještě dán dostatek prostoru oběma silám a jejich moci a bezmoci a poetickému vyústění vévodil tichý žal, zde už nás režisér noří výhradně do konejšivé lázně mocné existence boháčů s jejich líbeznými starostmi a zájmy a opájí nás jejich téměř virtuózním talentem bohorovně ignorovat všechno, čemu je - i v přímém důsledku jejich činů - ubližováno a co je tragicky ničeno. Díváme se, jak se zkázonosné dopady chování a jednání mocných a bohatých automaticky, samosebou retušují, jak do jejich světa nepronikají, jak jsou vědomí o nich dokonale vymazávána různými obrannými mechanismy dřív, než by k nim mohla proniknout... Ti, kterým na něčem záleží, právě proto prohrávají, slábnou a jsou splachováni do nebytí s postupnou destrukcí všeho. Ale zkázy se odehrávají někde jinde, nekonečně daleko, v paralelním vesmíru, mimo pozornost a svět bohatých, nepředmětné, a pokud je bohatí nevidí a neslyší, tedy stejně jako onen pověstný pád stromu v prázdném lese v jejich světě ani neexistují. To jen my někteří slyšíme na pozadí hlasitého a barevného ráje uměle uspokojených potřeb těch nejbohatších hroutit se, tříštit a praskat v kostech lidské životy a naděje, včetně svých vlastních, stejně jako tající ledovce. (S O. na B12.) *~ ()
Nekompromisní seknutí do všeho a všech. Před Mikem Whitem a jeho ironickým komentářem současného světa nejsou ušetřeni kritici, zastánci, muži, ženy, přímí ani falešní. Všichni v jistou chvíli více či méně prohrají, protože v životě prohrát alespoň jednou musí. Nejraději budu vzpomínat na životní roli Murrayho Bartletta, jehož chameleonský Armond se mi ve vzpomínkách vrací i pěkných pár měsíců po zhlédnutí. Od nejvyššího hodnocení mě nakonec drží množství prostoru, které dostává Shane. Chápu pointu jeho dějové linky, ale Jake Lacy je po Girls opět králem nesympaťáků. A co vy? Dokážete havajský soundtrack plný "kukání" dostat z hlavy? ()
První série je satirickým pohledem na střetávání odlišných kultur, socio-ekonomických bublin a excentrických individualit. Vyvedená je téměř k audiovizuální dokonalosti, herecky nesmírně povedená. Mike White ukazuje svět svojí optikou, která vlastně více než posuzuje jen hezky ukazuje. Trochu mi tu chybělo větší propracování postav, ale jinak super 80%. ()
Týdenní dovolená na Havaji? Co by se tady mohlo pokazit? Prakticky úplně všechno. Satira o toxicitě peněz, v které si každá postava projde určitým zhroucením se a jakousi katarzí, aby se nakonec všichni, s jednou čestnou vyjímkou, vrátili znovu na úplný začátek bez jakéhokoliv ponaučení. Slušná noční můra. Bolehlav a kocovina. Hlavně buďme šťastní. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (6)
- To nie je skutočný penis Steva Zahna, ktorý vidíme v epizóde, je to protéza, ktorú "nosí" jeho dablér. Jej aplikácia trvala 2 hodiny a Zahn ju musel najprv schváliť. Herec bol z celej procedúry veľmi rozpačitý, keďže sa pravidelne objavuje nahý (zozadu) vo filmoch ako Jazda do pekiel (2001) a televíznych seriáloch ako Treme (od r. 2010). (molcan2)
- Natočené v hoteli Four Seasons na Maui. Herci a štáb boli prvými ľuďmi, ktorí sa v hoteli ubytovali od prvého uzavretia v marci 2020. (molcan2)
- Murray Bartlett a Lukas Gage prišli s nápadom, že Armonda (Murray Bartlett) prichytia pri lízaní Dillona (Lukas Gage), pretože mali pocit, že to bude viac šokujúce ako akýkoľvek iný typický sexuálny akt. (molcan2)
Reklama