poster

Lepší zítřek

  • Hong Kong

    Ying xiong ben se

  • Hong Kong

    英雄本色

  • Hong Kong

    Ying hung boon sik

  • Slovensko

    Lepší zajtrajšok

  • Velká Británie

    A Better Tomorrow

Akční / Krimi / Drama

Hong Kong, 1986, 95 min

Režie:

John Woo

Scénář:

John Woo, Hing-kai Chan

Kamera:

Horace Wong

Producenti:

John Woo, Hark Tsui

Střih:

David Wu
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lavran
    *****

    Dva bratři, dva světy, epický příběh o pomstě, nápravě, cti a vztazích mezi skutečnými muži a rodinnými příslušníky, velehora citů, geniální přestřelky, kupy mrtvých (podle údajů z bodycounts.com prý 65). Jinými slovy Velká legenda hongkongských pistol-řezničin, praotec celého lexikonu žánrových stereotypů a kultovní podívaná každou kapkou uroněné krve, jejíž kořeny lze vystopovat až daleko za rozlohu omnipotentní Asie - k Peckinpahovým westernům a francouzským gangsterkám ze 70. let. Lepší zítřek byl prostě první a to je nášivka, kterou mu už nikdo neodpáře - taková je skutečnost. A já si sypu popel na hlavu, že se k většině pokladů asijské kinematografie dostávám s takovým nezáviděníhodným zpožděním! Ale dost nadbytečných tlachů. Z filmotéky se na mne usmívá zbrusu nově zakoupený Killer a odolávat je tak těžké... To pravé baletění mělo teprve přijít! // P.S. Tento mistrovský kousek doporučuji každému, kdo se zajímá o netradiční využití květináčů.(28.3.2009)

  • mortak
    ****

    Woo převedl klasickou story - dva bratři na opačné straně zákona - do reality. Žádné technicolorové exteriery, ale špinavá současnost, žádná limonáda s láskyplným kamerovým laskáním zbraní, ale krev, pot a sliny. I když romantický původ této kostry archetypálního syžetu (už synové Oidipa v Thébách se pohybovali v jeho rámci a vrchol nastal v romantismu) podporuje občas hudba a scénáristická (z)vůle (takový okamžik pro smiřování,Marku), posun zobrazení gansterů ve filmu ke špinavé a hnusné skutečnosti je patrný na první pohled.(11.7.2009)

  • Iroquaise
    ****

    přistoupil jsem na určitou míru teatrality, infantility, na zbrklou dynamiku, dramatickou doslovnost a pominul fakt, že Woo není moc vtipný...výsledek jsem si docela užil.......Woo je dobrý vypravěč se zajímavě melodickou střihovou skladbou - nejen že stříhá po asijsku rychle, ale jeho tvrdé střihy přicházejí rytmicky o chlup dřív, než bych čekal na základě své západní divácké zkušenosti....dá se na to zvyknout a dá se s tím divácky srůst tak, že film dobře plyne.....forma je tu ještě dost neučesaná....Woo si z prostorovými vztahy taky hlavu příliš neláme.....ale spíš jde o onu hudebnost a agresivitu střihové skladby, než o perfekcionismus v rámci orientace v mizanscéně.......zpomalovaček není tolik, akčních scén je tu taky pomálu a nemají tu pověstnou baletní choreografii....to ale nevadí, protože akce dík tomu přirozeně zapadá do celkové dynamiky vyprávění.....spíš než o akční film jde o dynamické, tvrdé drama s několika akčními výboji....má to v sobě určitou špinavost a brakovost... v určitých ohledech se to dost blíží francouzské kriminálce ( pojetí postav a vztahů, nekompromisnost v násilí, hudební doprovod atd.)....(27.1.2012)

  • Jizni Tlapa
    **

    Nevěřicně jsem během sledování Lepšího zítřku otevřel zdejší komentáře,abych si dokázal ,zda jsme viděli stejný snímek..... Je opravdu jméno Woo natolik významné, že bez ohledu na jeho konkrétní dílo hodnotit tak nadneseně???naprosto neadekvátně hodnocené béčko, které postrádá to, co béčko má mít,a sice kvalitní akci!! Unulý scénář a místy až okatě neherecky vyspělých herců dělá z tohohle snímku 40% "střílečku.... ps: musel jsem si film znovu přetočit na zde opěvovanou scénu s květináči a opravdu na ni neshledávám naprosto nic výjimečného než fakt, že do květináče naládované devítky opravdu nepatří..... bída a veliké zklamání...(8.2.2013)

  • Divočák
    ****

    Jako odchovanec čisté hollywoodské Arnoldovsko/Slyovské akce jsem se k prvnímu setkání s Hongkongským Johnem Woo dlouho odhodlával. Sice jsem se těšil, ale nebyl jsem si jistý, jak moc mi tenhle styl sedne a taky jestli té akce nebude na mě trochu málo;). Moje obavy se vyplnili tak napůl. První půlka filmu a vesměs všechny ty neakční scény jsou opravdu děs a hrůza. Celou dobu na sebe řvou nějací Číňani a řeší rodinné problémy, přičemž u toho šíleně přehrávají a ty jejich kecy vás vůbec zajímat nebudou. Tvůrci filmu navíc neměli v castingu moc šťastnou ruku a skoro všichni hlavní (mužští;)) hrdinové jsou neuvěřitelně oškliví a ještě k tomu nosí takové ty nadýchané 8O´s svetry a neustále u toho kouří, takže si velice dobře dokážete představit, jak ty svetry musely pak asi smrdět. Výjimku ale naštěstí představuje do vedlejší role!!! odsunutý Chow Yun-Fat. Ten jediný totiž nic neřeší a když už ano, tak pomocí bouchaček a to tak neuvěřitelně cool způsobem, že hned po jeho prvním krvavém vystoupení se začnete modlit, aby se ve filmu už nic jiného ani neobjevilo. Kdykoliv totiž dojde na akci, stává se z Wooa filmový umělec, krev stříká po hektolitrech a bodycount roste takovým způsobem, že se pod Arnoldem skoro třese jeho guvernérské křeslo.(26.8.2007)

  • - Snímka je vedená ako číslo 2 na zozname Najlepších 100 čínskych filmov. (beso74)

  • - Film sa stal v Hongkongu tak extrémne populárnym, že deti sa po vzore ústredného hrdinu začali obliekať do dlhých kabátov zvaných dusters. (beso74)

  • - Počet mrtvých: 62. (Gastovski)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace