poster

Dětská hodinka

  • anglický

    The Children's Hour

Drama

USA, 1961, 107 min

Režie:

William Wyler

Scénář:

John Michael Hayes, Lillian Hellman (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Franz Planer

Hudba:

Alex North

Producenti:

William Wyler

Střih:

Robert Swink

Masky:

Emile LaVigne

Kostýmy:

Dorothy Jeakins
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MartinNDL
    ***

    Nevěřte dětem, jsou malé, zákeřné, hloupé a lžou. No aspoň ta extrémně nesympatická baculka. Ty ostatní jsou zase pro jistotu zbabělé, takže lžou taky. A nebo ne? Dneska je všechno lesbičkovitý a gay strašně v módě a čest Wylerovi a o dost míň společnosti, že i když jde o rok 61, tak neprošlo datum spotřeby, takže smysl lízat jedno šťastný roztomilý lízátko, jednoho fešáka lázeňskýho a hodnou starou pannu má. Ještě zajímavější to ale bude, když se člověk vykašle na lesbičkovitý myšlenky a témata (což je v případě Hepburnový asi i škoda a možná nemožný) a zaměří se na vztah Hepburn - Garner z takovýho toho Shutter Island - kavkovskýho úhlu.(1.10.2014)

  • Stanislaus
    ****

    Opravdu silný a mrazivý snímek, který předběhl mnohé filmy o spoustu let, co se problematiky sexuální orientace týče. Dvě staré přítelkyně vedou v poklidu školu, ale netuší, čeho dokáže být schopné jedno pomstichtivé děvče (no řeknu na rovinu, že ta malá potvora byla fakt mrcha, která by přinejmenším zasloužila kulku do hlavy - možná tvrdé, ale rozhodně na místě). Jejich životy změní jedno (ne až tak) křivé obvinění a už nic nebude nikdy jako dřív. A návrat do původní reality nebude už vůbec jednoduchý. Skvělé herecké výkony Hepburn, MacLaine a malé Balkin (Mary). Během sledování filmu jsem pocítil vztek, protože mě maximálně naštvalo, jak všichni věřili tý malý ***** a jak se potom odvíjely osudy obou hlavních hrdinek, což bylo možná cílem filmu u diváka vyvolat. Zkrátka film na zamyšlení, ve kterém se mj. poukazuje na problém, který přetrval až dodnes - intolerance k sexuální orientaci.(10.8.2010)

  • Douglas
    **

    Na rozdíl od vynikající Vražedné lži mě tento remake iritoval stylově (neustálé otravné ostré prostřihy po ose z celků na polocelky a polodetailů na detaily), narativně (nekonečné vrstvení komplikací zejména v poslední dvacetiminutovce, kdy se charaktery postav radikálně mění minutu od minuty až k totálnímu nesmyslnosti a tupé hysterii) i ideologicky (ten film velká témata řve do ksichtu, aby bylo jasné, že tady jde "o hodně"). Navíc už v 60. letech to bylo dost dlouho přešlé dobou.(9.10.2009)

  • Sarkastic
    *****

    Vyrovnaně a se vztyčenou hlavou…tomu říkám tečka. Při první projekci mě dostaly především herecké výkony. S výjimkou hlavního mužského představitele, jehož herectví v tomto snímku bych si troufl ohodnotit jako „jen“ nadprůměrné, mě všechny 3 přítomné generace ženských představitelek dokázaly ohromit, tedy od té nejstarší (Bainter, Hopkins) přes střední (Hepburn, MacLaine) až po nejmladší (Balkin), přičemž z hlavy nedostanu (pochopitelně krom skvělé Audrey a její Karen) hlavně postavu Mary, která myslím může směle konkurovat těm největším spratkům stříbrného plátna vůbec (už dlouho jsem ve filmu někoho tak moc nenáviděl). Napodruhé mě však krom herců strhla podstatně víc atmosféra a nejedna z emocionálních bomb, kterých přicházelo směrem k závěru stále víc. Kombinace hněvu, opovržení (vůči okolí), beznaděje a lítosti mě dokonale vtáhla a ke konci, no proč to vlastně nepřiznat, jsem měl opravdu na krajíčku. A ten pohled z okna…tolik říkající. Zvyšuju hodnocení na slabších 5*, Wyler mě zas jednou naplno dostal.(22.1.2010)

  • pepo
    *****

    Tematicky chvalbohu neaktuálne. Filmársky stále skvelé. Vedel som, že sa mi ten film bude páčiť ale nečakal som, že až tak veľmi ma rozoberie. Bez výnimky fantasticky napísané a zahrané postavy (a Audrey prekvapivo nedominuje) podporené na svoju dobu neuveriteľným drivom a Wylerovou istou režijnou rukou . Posledných 20 minút je strašné emočné žrádlo. 10/10(8.3.2015)

  • - Film dostal své jméno z básně Longfellow od autora Henry Wadsworth. (Elwanelyn)

  • - Režisér William Wyler vystřihl několik scén ukazující Marthinu (Shirley MacLaine) homosexualitu v obavě, aby film nebyl zakázán. (Kulmon)

  • - Ve filmu se původně měla objevit i Katharine Hepburn. Nakonec však byla shledána jako příliš stará na to, aby jednu z hlavních hrdinek ztvárnila. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace