• HanaM.
    ***

    Fanny Briceová je pro mě jedna z nejsilnějších filmových postav. Holka, která nemá vzhled, ani původ, aby se stala divadelní hvězdou. Má však odhodlání, pěvecký talent a hlavně smysl pro humor - takže se hvězdou stane. Chce, aby se lidi smáli s ní a ne ji, proto možná geniální číslo s těhotnou nevěstou, nebo kolečkovými bruslemi. "Děvčata promiňte, že jsem Vám zkazila to číslo, ale nemohla jsem si pomoct." Kromě této postavy a hříček na divadelním jevišti, však film moc nenabízí, hudba už v muzikálech byla lepší, vztah s Nickym Arnsteinem je jaksi těžko uvěřitelný, jeho postava je jen povrchně vykreslena, takže v druhé polovině filmu vás už ani nezajímá, co se s nimi stane a chcete zase Fanny vidět na jevišti.(6.7.2010)

  • Oskar
    **

    Pokud někomu není jasné, co je vlastně na té Barbře tak strašného, měl by se podívat právě na Funny Girl. Není to dobrý muzikál, ale za jistých okolností by byl alespoň snesitelný. Kdyby byl natočen o patnáct let dřív, mohla v roli Fanny zářit Debbie Reynoldsová. O pět až deset let dřív to mohla být Shirley MacLaineová. To se bohužel nestalo, a tak musíme vzít zavděk Barbrou. Je strašná. Má hlasový fond, má komický talent, má dokonce i svůj zvláštní půvab. Hrozné ale je, jak na to pořád upozorňuje. Ve zpěvu jsou to všechny ty afektované přídechy, přivřené oči, házení hlavou atd. V hraní přehnaně emotivní zkraty v jednotlivých scénách (často během jediné věty), aby každý viděl, jak je schopná "střídat dramatické polohy". To, co by dobrá herečka vyřešila drobnou intonační nuancí, Streisandová prodává rozmáchlým teatrálním gestem. Bohužel právě za tuto roli dostala Oscara, což ji zřejmě utvrdilo v tom, že to dělá správně. Začátek filmu (a hlavní hrdinky u divadla) je ještě zábavný a docela svěží, ale pak už to jde od desíti k pěti skrz nekonečné množství lyrických songů a zpatetizovaných banalit, jako vystřižených z Pytlákovy schovanky, ale myšlených tentokrát vážně. 30%(27.7.2006)

  • mortak
    ***

    One-woman show Barbry Streisand, která ukazuje v plné nahotě, proč ji lidé v Hollywoodu nenávidí. Její sebestřednost a ego čiší z každého záběru, kamera ji vždycky zabírá tak, aby byla centrem všeho okolo, co scéna, to nové opulentní šaty, nový účes, všichni ostatní jsou odsunuti na vedlejší kolej, protože nikoho nepustí ke zpěvu, takže nejde ani o klasický muzikál, protože tu chybí TI DRUZÍ. A je to škoda, protože právě scény ze Ziegfield Follies patří k vrcholům filmu, neboť na jevišti se Barbra musí alespoň trochu přizpůsobit celku. Funny Girl není špatný mix zpěvu, romance a pohádky o tom, jak prostořeká chudá dívka ke slávě přišla, jenže Wyler nebyl schopný odkázat Streisand do patřičných mezí a ukočírovat její ego.(7.5.2011)

  • kaylin
    ****

    Je to skutečně zábavná dívka, ale takovým zvláštně tragickým způsobem, což se projevuje hlavně v závěru, kde Barbara Streisand ukazuje svoje mistrovství naplno a celkem logicky se natahuje po Oscaru, který dostala. Za mě zaslouženě. Je úchvatná, zábavná, emotivní, prostě všechno, navíc je její role zajímavá.(13.12.2016)

  • Anderton
    ***

    Fanny by si podľa mňa zaslúžila lepší príbeh. Barbra ju zahrala takmer famózne, občas jej scenár vkladá do úst vynikajúce repliky a je nesmierne sympatická. Čím ďalej, tým viac. Len mám väčší problém s tým, ako mám vlastne film chápať. Asi je to oslava ženskej sily a oddanosti, len mi tu tieto vlastnosti hraničia s hlúposťou. Prečo máme spoločne s Fanny dávať šancu jej manželovi? Pretože je to taký elegantný fešák? Pretože ho hrá Omar? Prvá polovica je o jej vzostupe a začínajúcom vzťahu, tá druhá skoro už iba o tom vzťahu a na ploche dvoch a pol hodín ma to nedokázalo po celý čas uhranúť. Akoby bol film určený pre trpezlivejší indický trh. Ale pochopiteľne tu cítiť, kto to točil a že je to stopercentne profesionálne odvedená práca.(27.12.2016)

  • - Frank Sinatra byl vážně zvazován do role Nickyho Arnsteina, ale Barbra Streisand byla zásadně proti této volbě. Role nakonec připadla Omaru Sharifovi. (Karlos80)

  • - Několik herců veřejně vytýkalo režiséru Williamu Wylerovi, že byly jejich scény až příliš ořezány kvůli tomu, aby se veškerá divákova pozornost soustředila výhradně na Barbru Streisand. (Aknah)

  • - William Wyler nejdříve nabídku role odmítl, protože byl hluchý na jedno ucho, což pro natáčení muzikálu nebylo právě ideální. (Puyi)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace