Reklama

Reklama

Štěstí

Trailer 3

Obsahy(1)

Monotónní život v nevěstinci se pro Saschu změní ve chvíli, kdy se do týmu přidá Maria. Obě ženy v sobě rychle naleznou zalíbení a vytvoří se mezi nimi vztah plný něhy, který je však zkomplikovaný jejich profesí. Maria se sice umí do určité míry odpoutat od své práce, zato Saschu život sexuální pracovnice stále více emocionálně vyčerpává. A do toho všeho se jako rozvedená matka snaží udržovat vztah se svým synem. Jak to dopadne, když se všechny její světy protnou? Přežije láska v prostředí, kde se za ni platí? To se dozvíte v intimním snímku režisérky Henriky Kull, který měl premiéru na festivalu Berlinale. (Queer Kino)

(více)

Recenze (9)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Příjemně tělesná a dynamická kamera nejprve vtáhne, ukáže nám laskavé a laskající prostředí útulného domu lásky, vstřícné a bezpečné zóny nejen pro zákazníky, ale i pro milostnice. V kontrastu k tomu se svět venku, mimo vždy připravené hřejivé úsměvy, krajky a objímání, i mezi děvčaty navzájem, vždy k sobě lehounce milými, jeví problematický a nevlídný, tam je svět Sašiny minulosti, v němž měla jiné jméno, pro ni odpudivý svět "venkovských buranů", komplikovaný svět, v němž Sašina synka vychovává jeho otec, zatímco ona si ho tu a tam půjčuje, jen aby ho provezla po pouťových atrakcích a koupila mu zbytečného plyšového plameňáka, odtamtud si přicházejí pro placené nekomplikované objetí upracovaní manažeři a uštvaní otcové a manželé, tam se ale také odehrává všechno to těžké, co dává váhu skutečnému štěstí. Mezi Sašou a mladou Maríou se odehrává bezpečný nenáročný románek, téměř pubertální flirtování, k němuž stačí doteky, náruče, hřejivé usmívání, prvotní okouzlená zamilovanost, která ale na starší Saše vypadá od počátku dost nepatřičně, ten bláhový úsměv v očích s vějířky vrásek, který říká, že tohle je ono, že tohle a takhle to stačí... Měla-li by se zamilovanost prohloubit, přijít láska, muselo by vtrhnout všechno to zvenčí, zminula, to složité, co si Saša drží od těla... to, co odmítá, když od sebe odhání muže, nabídku sňatku, nového domova v Portugalsku. Když se nezajímá o syna, o jeho otce... V Saše vře konflikt, chtěla by víc, něco, co má váhu, ale nechce to těžké, ty těžkosti. A tak Maríu, jejíž jméno a možná osud "performerky" jí připomíná mladou sebe samu, zároveň prosí, aby zůstala, i vyhání. Ale obě to táhne k sobě, do hřejivých náručí a útulného bezpečí, které si jako profesionálky umí poskytnout. Vždyť i María raději obelhává otce vtipnými zprávami, a vyhýbá se mu, aby nemusela čelit těžkostem reality. Možná proto se do sebe zamilovávají. A film končí otevřeně, nedozvíme se, jestli spolu zůstanou nebo ne, a pokud ano, jestli zůstanou u toho, že si budou vzájemně domem lásky, třpytivým a hřejivým, ale nenáročným azylem od světa těžkostí - a od váhy štěstí. *** Film nicméně všechno to, co zmiňuji, vypráví nenápadně, vlastně to z něj jen vyplývá, když se divák zamýšlí nad viděným a pociťovaným, když si navnímá Sašino za úsměvy dokonale skryté hořké zoufalství a vyprahlost. Teprve hodiny po shlédnutí mi dochází, že je naprosto minuciózně bravurně zahraný i zrežírovaný, až tak, že řadu diváků svede všemi těmi krajkami, objetími a hřejivostí na scestí - dokáže i jim předstírat, že štěstí je to, co dívky mají, nikoli to, před čím se tím vším právě chrání. (Mezipatra, Světozor). *~ ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pekný film, ale dosť trpí tým, že ako pocitovka s minimom deja dostal dynamický trailer, ktorý ukázal dve tretiny filmu. A európska festivalová snaha o čo najväčšiu autentickosť klasicky eliminuje všetku hudbu, a teda aj emócie. Fakt neviem, kto ešte dnes považuje uprednostňovanie zvukov pozadia pred melodrámou za pozitívum. Obe herečky dobre hrajú, takže to vo mne v záverečnej scéne vyvolalo skoro až pocit, aj keď proti tomu režisérka krvopotne bojovala. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

To sa nám tu zišli rozumbrady zo zvrhlej komunity. Reálny film z bordelu, kde je plno škaredých germánskych žien. V hlavnej úlohe nemecká Diana Mórová, ale ešte viac vyžitá, a jej lesbická partnerka s chlpatou pazuchou s ňou natočila scénky, no v tom čase už prechádzala tranzíciou na muža. Čiže reálna kurva z bordelu menom Eva Collé sa rozhodla byť mužom, vo filme honí vtáka ako hetero a lesbí sa s Katharinou Behrens ako homo, no pri premiére filmu už lesbenie sa bolo hetero a honenie vtáka vlastne homo. Mätúce však? Ono to je tak, keď si osoby s vtákom začnú hovoriť ženy a naopak mušle s priami začnú tvrdiť, že sú muži. Potom vzniká totálny zmätok, ale miestne zvrátené rozumbrady zas onanujú, aké umenie to videli. A prečo to robia? Lebo si tým lepia svedomie a svoju deviáciu, sexuálnu či mentálnu, si chcú zakryť za tzv. progres. Ktorý je v skutočnosti úpadkom, ktorý bol vždy zo sveta po čase zmetený. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film, částečně by se dalo říci, že i milý. Největší problém spatřuji ve scénáři, s ním si to autorka příliš ulehčila a nechala to na divácích. Nechá děj jen tak plynout, příliš nám toho o ústředních postavách, o vedlejších nemluvě, nesdělí a jen nás nechá pozorovat svět jednoho menšího nevěstince, v němž se zrodí něco jako láska a něha. Žena za kamerou je rozpoznatelná v citlivosti podání, ale ten film nefunguje hlavně v dějové linii. ()

kolemjdouc odpad!

všechny recenze uživatele

to fakt lidi zajímá tajný život prostitutek?zejména když musejí obsloužit poněkud nechutné klienty.A i s detaily? Nedalo se to dokoukat a tak ani nevím, jestli dívčiny nakonec nevstoupily do kláštera ()

Aleister 

všechny recenze uživatele

O svobodné lásce bez nároků, slibů, závazků. Duhý celovečerní film německé režisérky vyniká silou přítomného okamžiku. Vyjadřuje se obrazem, který nepotřebuje dialogy, je nepřříjmně fyzický i poeticky krásný. Nejde o sociální drama o prostitutkách, ale o emotivní romanci z prostředí sexu na prodej. ()

CampaHD 

všechny recenze uživatele

50% Artova záležitosť ktorá nie je až taká artová. Silenie démonov hlavnej "hure" je dosť nepresvedcive, ako jej potláčanie šťastia. Príjemná je celková surovost prostredia a podania , I tak dám radšej opäť prednosť života s Adelle. ()

Reklama

Reklama