poster

Vykoupení L.B. Jonese

  • USA

    Liberation of L.B. Jones, The

  • slovenský

    Vykúpenie L.B. Jonesa

Drama / Krimi

USA, 1970, 102 min

  • nascendi
    ***

    Posledný film režiséra, ktorého mám zaradeného v desiatke najobľúbenejších ma nesklamal. Relatívne nízke hodnotenie je dôsledkom istého schematizmu, ktorý som vnímal pri čierno-bielom členení postáv. Na druhej strane musím uznať, že v roku 1970 ešte doznievali veľké rasové nepokoje, ešte bolo v živej pamäti zavraždenie M.L. Kinga a tak museli aj výrazové prostriedky rešpektovať aktuálnu rasovú situáciu v USA. Herecky exceloval Lee J. Cobb, ktorý mal aj najzaujímavejšie napísanú úlohu. Ostatní herci boli dosť plochí. Paradoxné je, že stačilo ani nie 50 rokov a v Európe môžeme zažiť niečo veľmi podobné, pričom kritériom nebude farba pokožky, ale vzťah k islamu. Vtedy pochopíme niekdajšiu beznádej černochov a nebude nám to nič platné.(12.10.2015)

  • markotter
    ***

    Američani (ti bílí) jsou svině. Vyhubili Indiány, přivlekli si černochy z Afriky na práci a pak s nima nechtěj mít nic společnýho atd. Tenhle film pěkně ukazuje, jak to ještě v 60. letech minulého století na jihu USA chodilo. Kromě posledních 20-30 minut, kdy začal film pořádně odsýpat, jsem z něho ale zas tak nadšený jako ostatní okolo nebyl.(1.8.2015)

  • dopitak
    *****

    Horký jih, symbolický závěr v domě a ve vlaku a fantastický dabing hereckých es (Větrovec, Munzar, Haničinec, Němec). Při hlubším zamyšlení mrazí, děj pěkně odsýpá a vy si říkáte, že je to jenom "pár" let, kdy tohle bylo možný. Amerika se změnila, v Bílém domě Obama. Ale je to pravda? Film za čtyři, pátá hvězda patří Cinemaxu (!), který film odvysílal v původním dabingu (!). Jen houšť.(26.7.2015)

  • Eddard
    ****

    Pěkně a bez zbytečného patosu či přehánění zobrazené téma rasismu na americkém jihu 60. let. Labutí píseň Williama Wylera, jednoho z největších režisérů všech dob, za kterou se mistr rozhodně stydět nemusí. Vůbec nejsilněji na mě v celém filmu působil výkon Lee J. Cobba, který se do role jižanského právníka, v jehož nitru se jakoby odráží paradoxní a děsivý konflikt mezi předsudky a raciem, emocemi a rasismem, zakořeněný po století na Jihu, trefil NAPROSTO přesně. Zarámování snímku (příjezd vlaku symbolizující naději a radost a jeho odjezd, naznačující smutek a rezignaci) je taky bezchybný. Rozhodně stojí za zhlédnutí. 80%(2.5.2007)

  • cheyene
    *****

    Neuvěřitelně složité bylo sehnat si tento snímek, neboť v televizi není vysílán (nepochopitelně!), zakoupit si jej na DVD taktéž není možné a získat nějakou pirátskou verzi na nejrůznějších serverech je rovněž nemožné. Nakonec, po mnoha letech pátrání, se mi film podařilo zhlédnout. Čekání se vyplatilo. Už od samého začátku je Wylerův počin silný nejen ve svém příběhu, ale také v atmosféře, hudební složce a hereckých výkonech. Příběhy zabývající se apartheidem se těší moji oblibě již dlouhé roky a tudíž i Vykoupení L.B. Jonese jsem si patřičně užil. Úvodní scéna s vyskočením z vlaku je pamětihodná, podobně jako naháněčka na vrakovišti.(1.12.2016)

  • - Brenda Sykes v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

  • - Lola Falana v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace