Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posádka sovětského letounu Tu-154 má své každodenní problémy, starosti i radosti. Kapitán Kimčenko poněkud laboruje se zdravím, druhý pilot Nenarokov řeší obtížný rozchod s manželkou, která podle něj využívá jeho náročné služby k obviňování a dehonestování jeho osoby. Palubní inženýr Skvorcov žije rozmařilým životem a ohromuje své přechodné lásky nákladnou stereosoupravou spojenou s barevnou hudbou. V malém městečku v sousedství ropné rafinérie dochází k zemětřesení a obyvatelům hrozí smrt, pokud nebudou co nejrychleji evakuováni. Hrozí výbuch, sesuv půdy, a dokonce záplavy, záleží jen na posádce, jak si s celou situací poradí a hlavně jestli všechno stihne. Ani když se letoun odlepí z kritické oblasti, není ještě vyhráno. Chaotický odlet si vyžádal svou daň a vůbec není jisté, jestli ''túčko'' doletí zpět na letiště. (Stoka)

(více)

Recenze (25)

Trustme 

všechny recenze uživatele

Kultovní film mého dětství spatřený na školní povinné návštěvě kina. Jako socialistického žáka mne film uhranul. Na velkém plátně nervy drásající scény, které malé dítě uvyklé veselým pohádkám a světovému míru prostě šokovaly. Ruské filmy mají vždy příklon neskrývavě zobrazit lidské utrpení a krev. A tak dodnes si hlavně vybavuji jako všichni moji vrstevníci scénu, kde veškerým oblečením nabalený hrdina jde za letu a mrazivé venkovní teploty opravit díru v letadle. Film má delší stopáž a je někde uváděn jako dvoudílný. Rozdělen přesně na část seznamovací s postavami a na část katastrofickou, akční. Jak bývá u katastrofických filmů zvykem (např. Skleněné peklo). Po zhlédnutí filmu jsme měli napsat slohovou práci jak na nás film zapůsobil. Napsal jsem tenkrát vlastně svojí první filmovou recenzi. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Výjimečný film, už jenom tím, že jej lze snadno rozdělit na dvě rovnocenné (i když kvalitativně odlišně hodnotitelné) části. První je psychologické drama, jak vystřižené ze života, sledující osudy a peripetie tří přeci jen stárnoucích letců Aeroflotu. Prvním z nich je kapitán Andrej Timčenko, nastupující na palubu do jedné ze svých posledních sezón. Jeho sotva dospělá dcera čeká dítě s nýmandem a rodinu tak čeká těžká zkouška. Druhou postavou, jenž si režisér Mitta vybral do příběhu, je pilot Valentin Nenarokov, rozvádějící se se ženou. Jeho osud je asi ze všech nejsmutnější. Žije ve svazku a je docela v pohodě, jeho žena se ale ukáže být bestií, která první navrhne, aby se rozvedli, po té díky tomu (přestože je ona z obou rodičů horší), že ona je matka a Valentin bývá jako pilot často pryč, získá opatrovnictví syna a pak ještě zamezí jeho návštěvám, najde si burana a Valentinovi se posmívá. Třetí ústřední postavou je Igor Skvorcov, palubní inženýr, seladon a děvkař, jehož život vyplňují románky s letuškami a speciálně upravená postel s disko barvami a zvuky. 80 minut sledujeme střídavě život těchto tří, je to spíš smutné než zábava, ale i v dnešní době veskrze aktuální podívaná. Ve druhé části scénáři dochází dech - bylo nutné všechny tři muže slepit v jednom příběhu, a protože film to měl být původně katastrofický, tedy vyšleme osobní letadlo docela nepochopitelně do oblasti zemětřesení převážet raněné a přeživší. V oblasti však zuří další živelné katastrofy (požáry, sesuvy půdy) a tak letadlo neodletí zcela nepoškozené. A konečně se dostáváme k tomu, o co od začátku šlo, pořádné drama s katastrofickým tématem. Tahle část film je možná trikově slabší, ale dívat se na to dá. Konec je rychlý, přesně naopak než celý film. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Asi bych vůbec neměl hodnotit, protože to je opravdu hodně hodně hodně dlouho, co jsem to viděl v televizi a byl jsem hodně hodně hodně malej. Pamatuju si pár úryvků, jakýsi zemětřesení, úlet mojí oblíbenou Tu-stopadesátčtyřkou, opravu letadla za letu, omrzlýho hrdinu a ulomení ocasu letadla při přistání. Rodiče už tenkrát tvrdili, jak je to naivní, já měl ale oči navrch hlavy a nadskakoval na gauči jak to dopadne. Asi bych dneska tvrdil to samý co rodiče, ale zatím mám docela hezkou vzpomínku. Tak kompromis a radši to nechci vidět, co kdybych si to zkazil. Vlastně je to skoro stejnej případ jako Aféra concorde. Update 3.4.2015: koukám, scéna vzletu se dá dokonce najít a náhodou to na rok vzniku nijak tragicky nevypadá. A naopak závěrečné přistání je podle mě uděláno výborně, ne zbytečně přeefektovaně, přitom to nevypadá špatně a jak je obraz rozpitý v dešti, to tomu v kombinaci s hudbou dodává pěknou atmosféru. A už za to zvedám na čtyři. BTW natáčí se remake s Danilou Kozlovským, tentokrát se na tom asi vyřádí víc (větší, hlasitější, přeefektované), ach jo :) ()

Zazie 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se těžko hodnotí. Ty tři hvězdy jsou nejspíš dost nadnesené, ale bavila jsem se. I když asi jinak, než si tvůrci představovali. Sovětský pokus o akční katastrofický film sice díru do kinematografie neudělal, ale některé scény (start letadla z letiště ohrožovaného explozí nebo oprava letadla za letu) jsou prostě nezapomenutelné. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak co se to k nám dostalo tentokrát? Sovětský katastrofický film? No vida. Objevil jsem to úplnou náhodou ale o to víc mě to lákalo. Bohužel se jedná o dost rozporuplný kousek. Na vině je hlavně přepálená stopáž, kdy první díl filmu který má téměř 80 minut a věnuje se životům pilotů a jejich osobním problémům je k nepřežití. Jenom se žvaní a navrch jsem ještě bojoval s tou zpropadenou Ruštinou. Druhá část která má bohužel jenom necelou hodinu je o poznání lepší a musím konstatovat, že co se triků a technické stránky týče, tak to není vůbec špatný. Možná přehnaný, ale rozhodně na svou dobu podařený. Škoda zkrátit to o hodinu a hodnotil bych líp.45% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Jeden letecký inženýr se specializací na bezpečnost provozu podotknul, že drtivá většina scén po návratu od ropné rafinérie byla zpracována na základě reálných možností, včetně onoho manévru na letišti. (Stoka)
  • Snímek je prvním sovětským filmem, kde byli před kamerou ukázáni nahý herci. (Stoka)

Reklama

Reklama