Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama o dvojici mladých učitelek, jimž jedna nenávistná dětská lež bezmála zničí život, je prvním významným snímkem v kariéře Williama Wylera a zároveň okamžikem několika klíčových tvůrčích i lidských setkání. (Letní filmová škola)

Recenze (8)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Tak jako, drzitelka jednoho z nejkrasnejsich usmevu svetove kinematografie, ma oblibena Miriam, je pro mne uz sama o sobe za ctyri hvezdy, ze... Pak je tady ale zadrhel s tim, ze temer vsechny postavy jsou zenske, a to vsech vekovych kategorii. Nadevsemi pak vycniva dvanactileta rozmazlena hysterka (v podani vynikajici Bonity Granville), ktera asi tretinu filmu projeci...cili docela dobra antikoncepce. :-) ()

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Na všech frontách výborně zahrané drama, ve kterém se z pohádky stane noční můra. Wyler tady dětské herečky zvládl bravurně (naopak si nepohlidal detaily typu prázdných kufrů apod.) a hodina a půl se vypaří jako úsměv hlavních postav. Škoda 63 jsem se nechal nachytat českým překladem a byl jsem naladěn na nějakou tu mrtvolku. ()

Reklama

Rybizek 

všechny recenze uživatele

Jako pedagogický pracovník dobře vím, jak smradi dokáží potrápit. Ale, jak jsme dobře mohli vidět, tak ani moc nezáleží na smradech nýbrž na jejich rodičích, v tomto případě prarodičích. Takže se milí rodiče zamyslete, zda ten váš rozmazlený "anídlek" není náhodou pěknej "sráč". Nakonec k zamyšlení přecejen došlo, ale způsobená škoda byla již nezvratná. Přesto mě film pohladil a konec potěšil, takže 72%. (LFŠ 2019) ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Wyler mě tady překvapil. Velmi příjemně, musím říct. Film, který začíná jako klasické hollywoodské melodrama se v druhé polovině překlopí do poměrně temných tónů, kdy jedna dětská lež pozvolna rozleptá přátelství i vztahy. V této souvislosti je škoda dosti násilně přilepeného happy endu. Celkem by mě zajímalo, jestli to byl Wylerův nápad, nebo vstup producenta. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Producent Samuel Goldwyn svěřil realizaci filmu tehdy málo známému Williamu Wylerovi a Vražedná lež se tak stala počátkem jejích dlouhého tvůrčího partnerství, z nějž v následujících letech mělo vzejít dalších sedm veleúspěšných snímků. (Zdroj Letní filmová škola)
  • Příběh dvou nadšených, začínajících učitelek, které si otevřou vlastní soukromou školu, vychází z divadelní hry Lillian Hellmanové „Dětská hodinka“ („The Children’s Hour“), která byla uvedena v roce 1934 s mimořádným úspěchem na Broadwayi. Její zfilmování se tedy nabízelo a producent Samuel Goldwyn si proto obratem zajistil práva. Adaptace hry ve stávající podobě byla ovšem vyloučená, protože její zápletka – totiž že jedna z žákyň obviní své učitelky z lesbického vztahu – by přes cenzurní Hayesův úřad nikdy neprošla. Vyloučeno bylo i použití originálního názvu, který by mohlo ke skandální hře odkazovat. Lillian Hellmanová proto příběh přepracovala tak, že lesbický vztah nahradila nevěrou, resp. nedovoleným vztahem jedné z učitelek ke snoubenci učitelky druhé, a vlastním tématem snímku se tak stala síla lži. (Zdroj Letní filmová škola)

Reklama

Reklama