Reklama

Reklama

Demonik

(festivalový název)
  • Kanada Demonic (více)
všechny plakáty
Trailer 1

Obsahy(1)

Carly a Angela jsou dcera a matka, které spolu moc často nemluví. Když Carly kontaktují z nemocnice, kde Angela leží v kómatu a s jizvami na rukou, jen velmi neochotně přistoupí na experiment: pomocí počítačové simulace může s matkou promluvit. Tím ovšem žena probudí ďábelské síly, které jen tak zastavit nepůjde. Film Neilla Blomkampa slibuje intenzivní kombinaci duchařského hororu a napínavého sci-fi thrilleru. (Future Gate)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (61)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Neill Blomkamp se snaží podat mnohokrát omletý motiv posedlosti démonem z poměrně originálního náhledu a načíná při tom i pár zajímavých nápadů, ale nic z toho nedělá důsledně a nedotahuje do konce. Všechno ryze hororové a zajímavé se odehrává buď mimo záběr, nebo to je odbyto stylem, že snad ani sám Blomkamp coby žánrový fanda s takovým výsledkem nemůže být spokojen (nápad o militantním komandu exorcistů by si zasloužil vlastní film, ale zde je zahozen během pár vteřin). Vše, co ve filmu zbývá, je jen práce s postavami - zejména s hlavní hrdinkou, od níž se kamera celý film prakticky nehne, ale i ten její vztah s matkou, potažmo s přáteli tu působí zkratkovitě, ba až uměle a prakticky divácky vůbec nefunguje. S ohledem na rozpočet a natáčení během pandemie se nějaký ten respekt hodí, ale jinak to opravdu ve všech směrech končí někde na půl cesty a neumím si představit, že to někoho může nadchnout. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Who the fuck is Neill Blomkamp? Tento Jihoafričan se někdy kolem roku 2006 motal kolem adaptace Halo, přičemž mu jeho režijní debut měl produkčně zajistit Peter Jackson. Halo nakonec realizováno nebylo, Jackson ovšem Blomkampa znal jako prověřeného animátora a dal mu 30 milionů dolarů na to, aby si mohl Blomkamp natočit co chtěl. A tak vznikl District 9, který Blomkampovi otevřel dveře do Hollywoodu. Blomkampovi tehdy byla predikovaná velká budoucnost, kdy ho mnozí přirovnávali k takovému Samovi Raimimu či právě Jacksonovi. Na svůj druhý film Elysium již dostal 115 milionů dolarů, do hlavní role obsadil Matta Damona a časem se motal i kolem pátého Vetřelce či nového Robocopa. Jeho třetí film Chappie už kritiky a diváky dvakrát nepotěšil a Blomkamp se od té doby věnoval tvorbě experimentálních krátkometrážních filmů. Teprve až v době pandemie Blomkamp natočil svůj čtvrtý film. A velký důvod k radosti to zrovna není.   Při vzpomínání na District 9 či Elysium musí být divákovi při sledování Demonica velmi smutno. Blomkamp má pořád talent a dokáže servírovat hned několik nápadů, jeho návrat k nízkorozpočtového filmu je ovšem ukázkou vyloženého plýtvání. Tohle je ten režisér, kterému by člověk pár let nazpátek s chutí svěřil nového Batmana, nové Star Wars či nového Vetřelce? Tohle je skutečně nový film toho talentovaného tvůrce z Jižní Afriky? Velmi smutné.   Nový Blomkamp přitom měl potenciál. Nápad s virtuální realitou zní sám o sobě zajímavě, výsledek je ovšem neuspokojivý. Ať už vzhledem oné virtuální reality či faktem, že si to celé hraje na strašně uvědomělou a chytrou podívanou. Demonic přitom nejspíš bude důležitý film, který vyšlape cestičku mnoha dalším filmům v tom, že byl realizován i díky virtuální realitě. Je přitom smutné, že tak významné postavení bude mít právě tento film. Jde přitom o prozatím o experimentální techniku, která ještě není dokonalá (a ve filmu je to poznat), přesto má tato technika rozhodně budoucnost. A za pár let se s ní budou dít velmi zajímavé věci.   Blomkamp pořád očividně talent má, tohle ovšem nebyla šťastná volba. Rozhodl se natočit v podstatě klasický horor okořeněn sci-fi prvky, vůbec se mu ovšem nedaří vybudovat pořádnou atmosféru. Sem tam se objeví skutečně zajímavý nápad, ve finále jich ovšem vlastně moc není a celkově by člověk těžko tipoval, že tohle točil zrovna Blomkamp. Jako debut začínajícího tvůrce by člověk nejspíš mohl mít nižší nároky, od prověřeného tvůrce ovšem člověk čeká tak trochu lepší věci. A i na scenáristické půdě by od Blomkampa člověk čekal trochu víc.   Blomkamp byl zajímavý v tom, že točil v podstatě akční sci-fi, které ovšem vždy měli nějaké sociální komentáře. District 9 je v podstatě film o xenofobii (Blomkamp tehdy obdržel oscarovou nominaci za scénář), Elysium též řešil politická a sociální témata a i Chappie měl nějaké zajímavé myšlenky. Demonic nemá nic. Nefunguje v něm ani snaha o nějaké rodinné drama a ani relativně fajn herci tomu všemu dvakrát nepomáhají.   Blomkamp natočil svůj zatím nejhorší film, kterému se nedá upřít to velmi pravděpodobně důležité využití virtuální reality a fakt, že to pořád není vyložená tragédie a nějaká stavidla tam jsou. Přesto je vlastně bolest ten film sledovat, když si člověk uvědomí, co za filmy jeho tvůrce točil předtím...... () (méně) (více)

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Když Neill Blomkamp oznámil, že potají během Koronaviru vytvořil horor, tak jsme se všichni těšili, leč zbytečně, tohle totiž vypadá, že natočil 10 let zpět, během koronaviru objevil ztracený klíč k trezoru a s výmluvou film vyslal do světa.Demonic opravdu vypadá i působí, jakoby jej natáčel začínající debutant, za malý peníz, který má docela zajímavý koncept v žánru Démonického posednutí, ale vybral si tu nejméně atraktivní látku, která v hororu vůbec je. Jestli takhle měl vypadat i jeho Alien, tak potěš pánbůh.Je to zbytečně dlouhé, ukecané, málo akční ( téměř žádné gore ani lekačky) a ta simulace působí spíš jako background verze the Sims, což byl hodně špatný vtip. O záporákovi radši nepíšu už nic, jinak bych se rozčílil. Tohle fakt ne Neille.Démonická zívačka. Příběh 2/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 1/5, Zábavnost 2/5 Hudba 2/5, Vizuál 2/5, Atmosféra 3/5, Napětí 1/5, Emoce 1/5. 4/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Ja vlastne ani neviem, či mám chuť tomu dať „až“ 2*. Ale dám ich, lebo to môže znieť neuveriteľne, ale v živote som videl ešte oveľa horšie horory. Aj keď neviem, či Demonik vôbec horor je (asi až ku koncu a aj vtedy je to otázne... a hlavne vtedy už bolo neskoro). Nesympatická hrdinka, nulové tempo rozprávania, absolútne mdlá a nezaujímavá zápletka, stopové prvky po atmosfére, skoro žiadne zapamätateľné scény, povinné akčné finále a postavy, ktoré nie sú schopné vystreliť a držať baterku ako normálni ľudia. Prvý (a zároveň posledný) vyložene super film, ktorý som od tohto režiséra videl, je z roku 2009. Takže asi toľko. ()

Real Tom Hardy odpad!

všechny recenze uživatele

Dlho očakávaný celovečerák istého režiséra je po 6 rokoch konečne tu a ospevovaný (kedysi aj mnou) Neill Blomkamp je, zdá sa, skutočne a bez srandy one-hit wonder. Po debutovom natočení pravdepodobne jedného z najlepších (sci-fi) filmov všetkých čias – kolosálneho a zároveň komorného (ak sú tieto dva protipóly vôbec možné) diela menom District 9 a následne slabšej dvojice Elysium & Chappie, sa Neill zahrabal vo svojom filmovom/VFX štúdiu Oats, kde pár rokov chrlil desiatky zbytočných kraťasov (slovo zbytočných neber v pravom zmysle slova). Prišli fámy. Najprv o dvojke/desiatke Districtu, potom novom Alienovi – z oboch nič, aby napokon po toľkých rokoch čakania a nádejach vyrukoval s týmto hovnom. Pozrieť výhradne z rešpektu k jeho predchádzajúcej tvorbe, inak sa vyhnúť oblúkom. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Velká část filmu využívá techniku zvanou „volumetrické video“, což je typ volumografie a fotogrammetrie, díky které je možné zaznamenávat trojrozměrný prostor. Uživatel se tak může v reálném čase pohybovat ve videu dle svého uvážení. (HellFire)
  • Natáčanie prebiehalo tajne počas pandémie COVID-19 v strede roku 2020 v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

27.02.2021

Je to už dvanáct let od doby, co do kin dorazilo akční sci-fi District 9 jihoafrického režiséra Neilla Blomkampa (Elysium, Chappie). Snímek získal velmi pozitivní reakce od kritiků i diváků, byl… (více)

Reklama

Reklama