poster

Muž s kinoaparátem

  • Československo

    Muž s kinoaparátem

  • Sovětský svaz

    Čelověk s kinoapparatom

  • Sovětský svaz

    Человек с киноаппаратом

  • Sovětský svaz

    Chelovek s kinoapparatom

  • anglický

    Man with a Movie Camera

  • Československo

    Muž s kinoaparátom

  • Slovensko

    Muž s kinoaparátom

  • USA

    Living Russia, or The Man with a Camera

Dokumentární / Experimentální

Sovětský svaz, 1929, 68 min

Režie:

Dziga Vertov

Scénář:

Dziga Vertov

Kamera:

Michail Kaufman

Hrají:

Michail Kaufman

Střih:

Dziga Vertov
(další profese)
  • mohamedsfinger
    *****

    Film jako pohyb. Pohyb jako film. Dynamika, to je Muž s kinoaparátem. Je zajímavé, že dokázal udržet mou pozornost bez hudby po celou dobu. Ale pak přišla verze se soundtrackem The Cinematic orchestra, jejichž nu-jazz posunul celý zážitek z dynamiky ještě dál, k mnohem umělečtějšímu a futurističtějšímu (možná lépe nadčasovému) vyznění. Střih.(25.1.2011)

  • sta
    *****

    Neskutečný! Myslim, že to byl Godard, který kdysi prohlásil, že natáčet film v podstatě znamená skládat hudbu obrazem. Vertov tímto svým metafilmem o filmu položil základy veškeré elektronické hudbě a industriálu, čímž předstihl dobu víc než o padesát let... Vrcholy: poprvé vlak a pak střihová sekvence lidí v různých továrnách - to je prostě genialita.(27.4.2006)

  • H34D
    ***

    Poznat historickou filmovou tvorbu tak zásadní a vyčnívající, jako Muž s kinoaparátem, je do jisté míry vzrušující a fascinující. Některé hrátky s kamerou byly originální a působivé i na dnešní dobu, změny tempa filmu a tedy i tempa vyprávění (obraz u tohoto filmu = vyprávění) zabraňují upadnutí do monotónnosti, ale přesto jsem byl onoho "běžného života zachyceného okem a nikoliv kamerou" nasycen dřív, než film skončil. Z vědeckého hlediska je to jiná, nemusíme si to někde přečíst, abychom mohli sami odvodit, že Muž s kinoaparátem ve své době značně dopomohl k tvorbě filmového jazyka, ale můj osobní filmový prožitek se v dnešní době rovnal 6/10(2.8.2009)

  • Eddard
    *****

    Tuhle kinematogracky-sebereflexivní lahůdku narozdíl od většiny ostatních sovětských "perel" dvacátých a ranně třicátých let s klidem doporučím všem. Dodnes svěží Film, z nějž čiší nadšení z nového možného vnímání světa, z technických možností a kouzel kamery a střihu. V několika kapitolách se nám Vertov postupně vyznává ze svého okouzlení z technického zázraku, kterým je pro něj kinoaparát. Z tohoto nadšení vyšel snad největší filmový dokumentární film všech dob, který, i když samozřejmě ideologicky vyhraněný (hollywoodské hrané filmy či alkohol tady dostávají kartáč), je zároveň asi největší oslavou samotného technického zázraku zvaného kinematografie. Pro někoho, kdo se o film zajímá trochu do hloubky povinnost.(20.7.2006)

  • ybuko
    *****

    Zakladni ucebnice. Kdo da min jak ctyri hvezdicky, ten nic nevi o filmu. Vertov se inspiroval filmem Berlin: Die Sinfonie der Großstadt ( http://www.csfd.cz/film/166659-berlin-symphony-of-a-great-city-berlin-die-sinfonie-der-grostadt/ ) , ktery ovsem prekonal.(28.10.2007)

  • - Film nastiňuje řadu technik, které byly o 50 let později použity ve snímku Koyaanisqatsi (1982). (džanik)

  • - Film byl natočen v Kyjevě a v Oděse na Ukrajině a v Moskvě v Rusku. (rafix)

  • - Norové si pro Mezinárodní filmový festival v Tromsø (1996) připravili ke svojí verzi Mannen med filmkameraet vlastní soundtrack (autoři Geir Jenssen a Per Martinsen). Vycházelo se z původních režisérských instrukcí pro klavíristu. V roce 2001 soundtrack vyšel na CD. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace