Kino

Milí ČSFĎáci, změny v datumech kinopremiér provádíme průběžně, na základě informací od filmových distributorů.

Kino premiéry

V kinech od 31.1.2019

V kinech od 25.1.2019

V kinech od 24.1.2019

V kinech od 19.1.2019

V kinech od 17.1.2019

V kinech od 15.1.2019

V kinech od 10.1.2019

V kinech od 3.1.2019

Komentáře k zobrazeným filmům

  • EvilPhoEniX -
    Ivan (2017)
    *** 12.1.2020

    Depresivní a nepříjemná depka ze Slovinska! Hlavní hrdinka je postavena do velmi nepříjemné situace, kde bude čelit rozhodnutí mezi svým čerstvě novorozeným synem anebo mužem, kterého až chorobně miluje. Slovinsko servíruje hodně hutnou psychologickou dramu, která se nebojí nahoty a detailního porodu za což zvedám palec nahoru, ale trošku mi vadilo pomalejší tempo. Je to trošku art. Matky film budou zvládat těžce, takže opatrně! 6/10.

  • whack -
    Žena na válečné stezce (2018)
    ***** 3.11.2019

    Mám rád takéto filmy bez pseudohrdinstva a superefektov, pôsobia prirodzene a na mňa aj trošku psychologicky. Keď som tento film dopozeral, nejakú chvíľku som stál pri okne a pozeral von na tie všetky paneláky a lampy a cesty a rozmýšľal, či je možné ešte vôbec zničeniu Zeme ľuďmi nejako zabrániť. Hoci nie je filozofický a dôvody počínania hlavnej hrdinky sa takmer nijako nerozoberajú, spontánne privodí divákovi otázku: Kde sú hranice? Chvíľkou filozofie je akurát čítanie jej manifestu: „Sabotáž naší přírody, která způsobuje oteplování planety a okyselování moří, je zločinem proti veškerému životu na Zemi. Mezinárodní koncerny jsou hnací silou tohoto zločinu, kterou očividně nemůže zastavit už ani demokracie. Žádám všechny, kdo tohle čtou, aby povstali, aby použili svou vynalézavost a působili škody těmto koncernům. To je totiž jediný jazyk, kterému tyto bezohledné globální koncerny rozumí. Sami totiž touto metodou pracují. Škodí přírodě i společnosti. Existuje právo, které je nadřazené všem lidským zákonům. Nelze ho nijak obejít. Slouží k ochraně života a zajištění zdraví budoucích generací. Současná generace je velmi silná, ne-li nejsilnější, co kdy byla. A je také tou poslední, která může reagovat a zastavit válku proti Matce přírodě. Pro naše děti a vnoučata už bude pozdě, ty už nebudou moct změnit nic. Momentálně je to na nás, abychom konečně jednali.“

  • Djoker -
    Skleněný (2019)
    ** 20.10.2019

    Když se Shy po tolika letech rozhodl uzavřít jeden se svých největších příběhů, tak bych čekal něco chytřejšího, než co plácá Skleněný. Spojka jeho trilogie v podobě Rozpolceného si ještě vystačila s magorem McAvoyem, ale tady překvapivě nudil i ten Vyvolený.

  • B!shop -
    Úniková hra (2019)
    *** 14.10.2019

    Sice jsem becko cekal, ale i tak lehky zklamani. Jako kopie Sawu to je malo krvavy, respektive skoro vubec a jako pokracovatel Kostky to je malo napinavy. Sice pribehove v pohode, dneska tolik oblibeny unikovy hry dotazeny do extremu, ale pohrbiva to zbytecne prekombinovanej konec a hlavne herecky obsazeni. To je banda urvanejch, nesympatickejch blbu, kterejm smrt kolikrat i prejete. Jinak design jednotlivejch mistnosti je docela fajn a nektery hadanky jsou docela napadity, ale proste kvuli hercum a misty trochu pomalejsimu tempu to obcas krapet nudi. Jako becko na jedno skouknuti v pohode, ale potencial byl o neco vyssi.

  • H34D -
    Favoritka (2018)
    *** 1.3.2019

    Osvěžující přístup k obvykle upjatému králov(en)skému dramatu výsostné Anglie je určitě největší devizou filmu. Dočkáme se několika podivných až černohumorných situací, z nichž jsem se však v konečném důsledku příliš neposadil na prdel. Ve filmu mi chyběla nějaká silnější pointa, nebo celkově silnější příběh. Téměř dvě hodiny sledujeme něco příjemně bizarního, avšak na konci stále zůstává viset otázník, k čemu to všechno bylo? 7/10

  • Pethushka -
    Ženy v běhu (2019)
    **** 22.2.2019

    Dalo by se říct, že na jednu stranu tenhle film ženy vybízí k sebedůvěře a oslavuje sílu, která může vzniknout, když se ženy spojí. Na druhou stranu ale ženy zobrazuje jako jednoduché živočichy, kteří mají v životě jeden jediný cíl - najít si chlapa a všemi možnými prostředky ho přinutit, aby jim nasadil prsten. Nejsem si jistá, jestli tím chtěl Martin poukázat na tohle smutné nastavení společnosti nebo má za to, že to takhle prostě na světě chodí. Každopádně se mu nějak podařilo najít v tom rovnováhu a nastavit příjemně bojovnou atmosféru, která diváky skoro až vybízela k tomu, aby se zvedli a začali běhat. Zkrátka, holky mě moc bavily a Ondra blbce taky zahrál dobře. Příště půjdu zas. 4*

  • cheyene -
    Psí domov (2019)
    ***** 5.2.2019

    Už Psí poslání se mi hodně líbilo, takže i od tohoto počinu jsem očekával, že bude zdařilým příspěvkem mezi snímky o psech. Psí domov je sice prvoplánovitě doják, ale nevyčítám mu to. Zvířecí filmy, resp. jejich čtyřnozí představitelé často dokáží v divákovi probudit takové emoce, jakých nejsou schopni ani ti nejlepší herci světa. Svým námětem je tento počin velice blízký kultovní Neuvěřitelné cestě. Není tu nouze o dobrodružství, humorné scény (zejména některé myšlenkové pochody Belly stojí za to), nějakou tu akci, ale i smutné pasáže. Samotný závěr je sice v duchu pravého amerického klišé, ale co - funguje to. Můj zážitek je umocněn projekcí v kině a jak tu již někdo zmínil, film zapůsobí asi na každého, kdo někdy měl psa.

  • Vitex -
    Narušitel (2019)
    ** 24.1.2019

    Natočit něco takového v sedmnácti a ještě to dostat do kin, klobouk dolů, což myslím zcela vážně. To ale neznamená, že ten film není totálně mimo ve vystihnutí zobrazované doby, naprosto ve všech aspektech, v každé scéně, v každém detailu. Herci hrají rezignovaně, jen Neškudla se snaží zachránit, co jde. Ale nejde to, scénář je příliš absurdní. Naopak mám pocit, že kdyby P. N. nehrál tak dobře, film by se přehoupl už úplně do nezáměrné komedie, což bych jako divák asi ocenil víc... Fungují jen scény, kde letadla prostě letí a nic víc se dějově neděje, ale i ty jsou příliš dlouhé a oslabuje je všudypřítomná hudba.

  • Enšpígl -
    Složka 64 (2018)
    *** 23.1.2019

    To odkrývání zločinu, kdo všechno za tím je, bylo fámozní o tom žádná. Filmařsky vyzrálé jak svině, ale při jednání poldů i záporáků jsem si ťukal tak na čelo až mě teď bolí hlava. Navíc se mě nelíbil ten závěr, z komornější temňárny přejít na akční nesmysl není úplně na cenu za nejlepší závěry v dějinách Dánské kinematografie.

  • D.Moore -
    Kursk (2018)
    ***** 18.1.2019

    Od K-19 tady tak dobrý ponorkový film nebyl. Je to stoprocentně působivé tíživé drama... Obzvlášť v momentech, kdy dává námořníkům a jejich rodinám třeba jen malou naději na to, že všechno může přece jenom dobře dopadnout. A vy si to přejete s nimi. Nicméně asi každý divák ví, jak to ve skutečnosti bylo, a právě proto jsou ty scény tak silné. Přiznávám, že jsem od Kursku příliš nečekal, ale nakonec jsem v kině nehnutě seděl, trnul napětím a při závěrečných titulcích se cítil dost mizerně. Natočeno je to skvěle (režie a kamera využívají klaustrofobické prostředí na maximum a například výprava pro kyslík bude nezapomenutelná), hudba Alexandra Desplata zase nezklamala a pro mě neznámí herci - jištění esy typu Colina Firtha či Maxe von Sydow - podávají velmi uvěřitelné výkony.

  • Marceloo -
    Husí kůže 2: Ukradený … (2018)
    *** 25.12.2018

    Pri upratovaní opusteného sídla nájdu Sonny (Jeremy Ray Taylor) a Sam (Caleel Harris) hračku, ktorá ožije. Povie im, že môže vyriešiť všetky ich problémy, ak sú ochotní stať sa jeho rodinou. Jeho schopnosti sa pre chlapcov stanú užitočnými, ale len do chvíle, keď zistia, že Slappyho úmysly sú nekalé a oni mu svojou nevedomosťou pomáhajú naplniť diabolský plán, ktorý ohrozuje celé mesto, ktoré zažije Halloween ako nikdy predtým. - Asi každému je jasné, že Hollywoodske hviezdy nemusím, ale tento pán Jack Black to je iný level, pretože tak nesympatického herca aby človek pohladal. Po tých dvoch tohtoročných prepadákoch si snáď uvedomí, že pri hororoch nemá čo hladať, a to ani v prípade, že ide o neškodné PG-13 filmy. Sequel k Goosebumps nie je zlý, ale je ešte menej hororový, než jeho predchodca. Masky sú ale stále velmi pekné, deti majú medzi sebou podarenú chémiu a keďže sa natáčalo v okolí Atlanty, je tu plno ludí, ktorí sa v menších úlohách objavili v Stranger Things. Aj vďaka krátkej stopáži to ubehne rýchlo a sviatočná nálada je spracovaná príjemne. Často sa pobavím na nezmyslených prekladoch názvov do našich jazykov, ale tentokrát v prípade vtipu víťazí uvedenie Halloweenskeho hororu, ktorý mimochodom nepatrí nikde inde než na DVD, do kín v marci. + herečka z Tales of Halloween + herec z It + herec z Castle Rock + herečka z The Collection + herec z Stranger Things

  • xxmartinxx -
    Máme na víc (2018)
    * 25.10.2018

    Výrazné zklamání. Všechno bude fajn byl pro mě úkaz - dokonalý příklad toho, jak má vypadat "osobní" film. Vlastním pohledem motivované vyprávění o něčem pro sebe důležitém, kdy se autor coby skoro hmatatelný prvek otiskuje až do samotného jádra filmu. Máme na víc je tomu všemu dokonalá antiteze. Obsahově v důsledku prázdný materiál je rámovaný Robinem Kvapilem na kameře, který říká, co si má divák myslet a co má ze záběrů vyplývat - a obzvlášť při posledním monologu je disonance zjevná. "Poselství" filmu je nakonec explicitně vyřčeno, aniž by zvlášť pevně vyplývalo z čehokoliv, co bylo pozorováno. Vlastně jsem byl překvapený, o čem měl ten film podle Robina být. Přitom Horáčkova kampaň nabízí spoustu potenciálu - uvěřil jsem mu nakonec, že skutečně chtěl zosobňovat všechny správné hodnoty (otázkou je, jestli je skutečně zastával, nebo to bylo jen jeho přání), každopádně jeho snaha udělat vždy to správné a to korektní rozhodnutí otevírá dveře k zásadním otázkám o tom, jak vlastně "vyrobit" politika, který by mohl konkurovat Zemanově formátu. Robin ale tenhle (a jakýkoliv) potenciál ignoruje a místo aby přemýšlel, co udělat s tím, co natočil, přerušuje materiál svými osobními úvahami, v podstatě mluví přes pořízené záběry, kterým nedovoluje jakkoliv vyniknout. (Proto mluvím o prázdnotě materiálu - není to ani tak inherentní, ale relativní.) Vůbec nechápu jeho představu jako dokumentaristy, koho krom dvaceti spolužáků z FAMU, kteří ho osobně znají, si myslí, že tenhle formát "Robin si vylije srdíčko a k tomu vám udělá sestřih z něčeho skoro souvisejícího" může zajímat. Tohle je formát, co se hodí spíš pro followery na Youtube než do kina nebo televize - teda pro publikum, které chce z nějakého důvodu primárně znát Robinův názor na věci - nehledě jaké a jak. Ale tak to přece v klasických médiích nefunguje, snad s výjimkou pár velkých jmen lidi zajímá dokument, ale proč by je proboha měl zajímat dokumentarista? Stejně jako třeba v médiích zajímá čtenáře většinou reportáž, ale ne reportér. Proč si tolik našich začínajících dokumentaristů myslí, že někoho osobně zajímají? Vysvětlí jim, probůh, někdo, že NEZAJÍMAJÍ ABSOLUTNĚ NIKOHO? Že nás zajímají jejich filmy - ale NE ONI? Samozřejmě zjednodušuju. Rád se dozvím, co člověka motivovalo, jak uvažoval (sám rád pořizuju rozhovory - rád s filmaři mluvím, a to včetně Robina) - ale zpětně, jako součást debaty nad dílem. V analogii s reportérem si rád přečtu i o životě kvalitního novináře - ale to až "navíc". Primárně pořád chci, aby psal dobré reportáže. Rozhodně jen málokdy potřebuju, aby si filmař stoupl před kameru a řekl mi, jak se právě cítí. Pokud se cítí smutně a chce, abych to věděl, mám to z filmu prostě cítit. Neříkám, že filmy nikdy nemůžou být o těžkostech filmaření a nemají se přihlašovat k subjektivitě - ostatně Všechno bude fajn bylo vzrušující právě tím, jak se Robinovo autorství proplétalo celým filmem. Ale to pasovalo tematicky, konceptuálně a formálně - nic z toho neplatí tady. Vlastně jsem nastoupil na trochu nešťastnou kolej - Z toho, co píšu, pravděpodobně vyplývá, že jednoduše nechci, aby se autoři dokumentů zpřítomňovali. I když jen nechci, aby to dělali tak líně, banálně a kontraproduktivně, jako je to uděláno tady. A právě proto, že minule mě tolik potěšilo Robinovo aktivní a zajímavé uchopení, kde se zajímavý postoj proměnil v zajímavý film, a Robin se dokázal zpřítomnit, aniž by byl jedinkrát vidět nebo slyšet (pokud se nepletu - rozhodně ne nějak výrazně), jsem sterilitou a zbytečností tohohle filmu úplně přejetý. 1 a 1/2 PS: Vím, že ignoruju přítomnost druhého režiséra. Samotného by mě zajímalo, jaká byla jeho role, ale nebudu o tom spekulovat a film je tak prominentně o Robinovi, že je mi to jedno.

  • Dan9K -
    Schindlerův seznam (1993)
    ***** 13.1.2006

    Schindlerův seznam, stejně jako Přelet nad kukaččím hnízdem a Vykoupení z věznice Shawshank, neskutečně těží ze zajímavého prostředí. Jsou mnohem nápaditější filmy, které by si zasloužily opěvovat mnohem víc. I přesto jde o jeden z vrcholů filmového umění/průmyslu, emocionálně vrchovatý počin, který nechá rýhy na duši dost dlouho.