Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 25.6.2019

    Boyle chystá pokračování 28 dní poté

    Zatímco scenárista a režisér Danny Boyle (Steve Jobs, Trans) promuje v rozhovorech svůj nejnovější snímek, hudební komedii Yesterday, rozpovídal se teď i o dalších věcech a kromě toho, že se zaslíbil, že už nikdy nezkusí točit studiový film (po fiasku s Bondem), zmínil také plány na pokračování svého post-apokalyptického hororu 28 dní poté. Ten se dočkal v roce 2007 pokračování s názvem 28 týdnů poté, a nyní prý Boyle a režisér Alex Garland (Ex-Machina) přišli s vážně skvělým nápadem na třetí film. Žádné další detaily neposkytl a oficiálně mají oba tvůrci rozdělané jiné projekty, zdá se, že vznik sequelu 28 měsíců/roků poté je ale v tuhle chvíli reálně v dohledu.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 25.6.2019

    Hvězda Studené války jako slavný vynálezce

    Polský herec Tomasz Kot (Bohové), který loni vešel do povědomí díky roli v oceňovaném evropském snímku Studená válka režiséra Pawła Pawlikowskiho (Ida), se teď díky úspěchu výše zmíněného filmu dostal pravděpodobně ke své největší roli. Zahraje si totiž srbského vynálezce Nikolu Teslu v připravované biografii Nikola od scenáristy a režiséra Ananda Tuckera (Hilary a Jackie). Snímek zatím nemá oznámené datum premiéry. Slavný fyzik a konstruktér už byl v minulosti ztvárněn například herci Nicholasem Houltem (The Current War), nebo Davidem Bowiem (Dokonalý trik). V současnosti vzniká ještě jedna biografie, ve které si Teslu zahraje Ethan Hawke (Zoufalství a naděje).

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 24.6.2019

    Zabije streamování klasická kina?

    Pokud se zajímáte o filmy a jste zvědaví, jak bude průmysl vypadat třeba za takových deset let, novinář Kyle Buchanan teď pro The New York Times sepsal zajímavý článek, který stojí za to přečíst. V něm hovořil se 24 známými hollywoodskými osobnostmi jako např. J. J. Abramsem, Avou DuVernay, nebo Jasonem Blumem, a diskutoval s nimi na téma vzestupu streamovacích služeb a jak tento model ovlivní klasické návštěvy kin. Pojďme si to shrnout.

     

    Většina lidí se shoduje na tom, že streamovací služby do jisté míry plní funkci, kterou Hollywood v posledních letech už nezvládal. Kromě toho, že dávají prostor vzniku menším až středně rozpočtovým snímkům, nabízí taky dostatek příležitostí pro ty skupiny tvůrců, které se v Hollywoodu až donedávna z různých důvodů tolik neprosazovaly. A to je dobře.

     

    Zároveň zde ovšem hraje roli generační propast. Zatímco jedna generace diváků je zvyklá na chození do kina a sledování filmů, mezitím už tu roste nová generace, která obsah konzumuje z YouTube prostřednictvím mobilních telefonů, nebo skrz sociální sítě jako IGTV. Z pohledu mladších diváků to totiž dává perfektní smysl, je to zdarma, mají to doslova ve svých rukou, a nikdy jim nedojde obsah. Klasické filmy tak mají daleko složitější situaci než jenom konkurenci v podobě streamovacích služeb.

     

    Závěrem článku nicméně je, že kina jako taková kompletně nezaniknou. Místo toho se jen přizpůsobí době. Čím dál častěji tak budeme v kinech vídat velkolepé blockbustery, drahé animáky a nízkorozpočtové horory. To jsou totiž žánry, které stále mají budoucnost. Ten zbytek se přesune na vaše domácí obrazovky, tablety a telefony. A pak už bude jen na vás, jakým způsobem si obsah vyhledáte, a jakým způsobem ho budete konzumovat.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 24.6.2019

    Toy Story 4 v zámoří uspělo

    Letošní nadvláda studia Disney v kinech pokračuje, díky zámořské premiéře Toy Story 4: Příběh hraček si totiž připsalo další obří otvírák a nyní drží čtyři nejvyšší otevírací víkendy roku. Úvodní částka 118 milionů dolarů je ale přesto výrazně pod hranicí 140 milionů, které studio původně očekávalo. Stačilo to ale pořád na nejlepší otevírací víkend v sérii, třetí Toy Story totiž před lety otevřelo jenom za 110 milionů. Recenze i divácké reakce jsou ale nadšené a snímek teď bude mít v kinech poměrně dlouho klid, žánrová konkurence mu totiž dorazí až 19. července, kdy do kin vstupuje Lví král, tedy další Disney. Dalším animovaným filmem jsou navíc až Angry Birds ve filmu 2, kteří mají premiéru v půlce srpna. V zahraničí si pak Toy Story přišlo na dalších 120 milionů a celková částka tak činí 238 milionů dolarů z 37 zemí světa.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 23.6.2019

    Jaký dostal Nolan rozpočet?

    Režisér Christopher Nolan se za poslední roky vypracoval do pozice, kdy je vlastně úplně jedno, co se rozhodne natočit, domovské studio Warner Bros. mu na to totiž dá takový rozpočet, jaký si řekne, a on jim na oplátku vyrobí hit, jaký by jiný režisér jen tak z fleku nezvládl. Tahle spolupráce už funguje řadu let a nejnovější snímek Christophera Nolana nebude výjimkou. Špionážní thriller Tenet v hl. rolích s Robertem Pattinsonem, Johnem Davidem Washingtonem a Elizabeth Debicki totiž podle nejnovějších zpráv operuje s rozpočtem 225 milionů dolarů. Pokud jste tedy čekali komorního bratříčka Bonda nebo něco podobného, chystá si pro vás režisér překvapení. Každopádně jedná se o druhý nejvyšší rozpočet, jaký Nolan zatím obdržel. První místo drží závěr trilogie o Temném rytíři, na který režisér dostal 250 milionů. Počátek a Interstellar stály shodně okolo 160 milionů, Temný rytíř 185, Dunkirk „jen“ 100 a Dokonalý trik 40 milionů. Premiéra snímku Tenet se každopádně chystá na 17. července 2020.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 23.6.2019

    Rudá Sonja našla náhradu za Singera

    S režisérem Bryanem Singerem (X-Men: Apokalypsa) teď v Hollywoodu nikdo nechce být moc spojován, dohnala jej totiž minulost, a po jeho vyhazovu od Bohemian Rhapsody to s jeho kariérou zkrátka nevypadá moc dobře. Chvíli se sice zdálo, že by mohl natočit Rudou Sonju pro Millennium Films, studio se ale před nějakou dobou rozhodlo vyhnout ošklivému PR a raději začalo hledat náhradu. To se teď povedlo, oproti Singerovi se jedná ale o dost razantní tvůrčí změnu. Film o drsné komiksové válečnici, která se v jednu chvíli potkala na plátně i se Schwarzeneggerovým Conanem, teď totiž napíše a natočí scenáristka a režisérka Jill Soloway, která je známá především coby showrunnerka seriálu Transparent. Rudá Sonja má každopádně nejblíže ke vzniku od doby, co se o režii ucházel Robert Rodriguez, který plánoval do hlavní role obsadit Rose McGowan. Snímek tehdy skončil v tzv. development hell a studio jej znovu vzkřísilo až po úspěchu Wonder Woman.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 21.6.2019

    Fantasy Kolo času nabírá obsazení

    Amazon se v nejbližších letech hodlá se svými seriály naplno opřít do žánru fantasy. Kromě připraveného Pána prstenů totiž chystá taky adaptaci masivní fantasy série Kolo času od Roberta Jordana, která teď čerstvě začala obsazovat hlavní hrdiny. První hvězdou se pak stala Rosamund Pike (Zmizelá), která ztvární kouzelnici Moirain, hlavní postavu celé ságy. Ta pak cestuje se skupinou mladých lidí, přičemž jeden z nich je možná předpovězen k záchraně světa. Knižní série čítá čtrnáct knih, prequelovou knížku a dva doplňující samostatné příběhy, materiálu na seriál je tu tak plno. Seriál zatím nemá stanovené datum premiéry ani začátek natáčení, ještě pár let tak potrvá, než jej na obrazovce uvidíme.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 21.6.2019

    Kdy dorazí pokračování Halloweenu?

    Loňský návrat Halloweenu se navzdory očekávání celkem povedl. Film pochválili kritici a v kinech si došel pro úctyhodných 255 milionů dolarů, což je při desetimilionovém rozpočtu velmi solidní číslo. Zároveň to byla taky jasná zpráva studiu, že musí co nejdříve odklepnout sequel. To se stalo a dvojka Halloweenu se tak začne točit ještě letos, aby se stihla premiéra příští rok v říjnu. Vrátit by se pak měla nejen Jamie Lee Curtis (Pravdivé lži), ale i Judy Greer (Ant-Man) a Andi Matichak (Replicate), které ve filmu ztvárnily její dceru a vnučku. Scénář ke dvojce napsal David Gordon Green, který se nejspíš vrátí i k režii. U produkce zůstávají Danny McBride i Jason Blum.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 20.6.2019

    Adam Sandler hitem Netflixu

    Rozdíl mezi čísly od studií, jejichž snímky jdou do kin, a čísly, které zveřejňuje Netflix, je v tom, že zatímco to první si lze snadno ověřit, u toho druhého musíme streamovacímu gigantovi zkrátka věřit. Netflix navíc není nijak zavázán se o čísla sledovanosti svých filmů a seriálů s veřejností jakkoli dělit, může tak jednoduše zveřejňovat jen ty nejhezčí, což teď koneckonců taky dělá. Řeč je o filmu Murder MysteryAdamem Sandlerem (Zkus mě rozesmát) a Jennifer Aniston (Millerovi na tripu) v hlavních rolích. Ten teď totiž podle všeho překonal veškeré dosavadní rekordy, když si jej o prvním víkendu pustilo 30 milionů účtů. Specificky to pak bylo 13,374,914 v USA a Kanadě a 17,494,949 ve zbytku světa. Ať už si tak o kvalitách jeho posledních filmů myslíte cokoliv, jedna věc je jasná. Adamu Sandlerovi je na Netflixu dobře.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 20.6.2019

    Vzpoura na setu Bonda kvůli PlayStationu?

    Aktualizováno: Fukunaga měl před pár měsíci propadnout hraní Red Dead Redemption 2, jak ale píše na svém Instagramu, prý se jeho progress už před měsíci zasekl na 63 %, a natáčení má teď přednost.

     

    Původní zpráva: O problémech na setu Bonda 25 jsme psali tolikrát, že mně samotnému se už do dalšího článku příliš nechtělo. Tenhle je ale výjimečně docela vtipný, tedy alespoň pokud budeme věřit britskému deníku The Sun. V podstatě šlo o to, že režisér Cary Fukunaga dorazil na jeden z natáčecích dnů o tři hodiny později, celý štáb na něj tak musel čekat a byl extrémně naštvaný, jelikož natáčení se už tak dost zdrželo a celá produkce je pozadu. A důvod režisérova zdržení? Podle všeho intenzivní herní sezení u PlayStationu. Bohužel není známo u jaké hry se Fukunaga přesně zdržel, pokud je to ale pravda, pak je hezké vědět, že i takhle vážený a talentovaný člověk dokáže zabíjet čas u hraní. Hned se budou mnozí z nás cítit lépe. Tedy s výjimkou štábu. Ten teď bude muset promeškaný čas dohnat během svátků.

    (dO_od)
<< předchozí 1 2 3 4 128 254 381 507

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 13.5.2019

    59. Zlín Film Festival se blíží

    59. ročník festivalu představí letos na 280 filmových snímků z 51 zemí světa. Hlavní téma bude s ohledem na sté výročí narození cestovatele Miroslava Zikmunda zaměřeno na objevování a poznávání. Cestovatelská témata se tak budou prolínat jak filmovým, tak doprovodným programem. V mimosoutěžní sekci věnované Přírodě se představí světoznámé přírodopisné dokumenty, které především mladým divákům přinesou zajímavé, poučné a jedinečné momenty (Zrozeni v Číně, Jane, Příběh lesa). Filmy neopomenou akcentovat ani témata ekologie a ochrany životního prostředí (Home, A Plastic Ocean). Hostem bude např. producent, režisér a filmař žraloků Steve Lichtag, který malé diváky provede nejen unikátním ekosystémem atolu Aldabra. Hostem bude třeba také Přemysl Rabas, ředitel ZOO ve Dvoře Králové. Doprovodí dokument mapující život a smrt Sudána, posledního samce nosorožce bílého ve filmu Poslední na světě.

    Kapitola věnovaná tématu Lidé se zaměří na celovečerní hrané filmy o původních obyvatelích různých koutů světa – od Inuitů, Austrálců, Maorů, Indiánů a řady dalších, jejichž prostřednictvím budeme moci nahlédnout do neobyčejných životů těchto etnických skupin (Indian Horse, Legenda o Sarile, Pán velryb). Hostem této sekce bude např. Frank Tomas Grapl, který divákům ukáže tradiční maorský tanec Haka a povypráví o životě svých předků na Novém Zélandu.

    Sekce Země uvede profil balkánské kinematografie. V 14 celovečerních hraných filmech poznají diváci temperamentní a pohostinnou atmosféru zemí bývalé Jugoslávie, ale třeba také Bulharska či Albánie. Festival představí dílo albánské dětské režisérky Xhanfise Keko. Za přispění albánského Národního filmového archivu budou dvě její díla součástí přehlídky balkánských filmů - Rozmazlená Mimoza a Tomka a jeho kamarádi.

    Významnou součástí sekce Země bude programový blok věnovaný Miroslavu Zikmundovi a jeho následovatelům. Festival uvede dvě komentovaná pásma složená z filmů H&Z určená i dětem a mládeži. Následovat budou projekce filmů a besedy s cestovateli. Zajímavou sondou do života lidí na jednom z nejchladnějších trvale obydlených míst na Zemi – v ruské vesnici Ojmjakon (-72 stupňů Celsia) bude snímek talentovaného mladého studenta Dominika Bariho, který získal podporu nadace Leonarda DiCapria a jehož film byl nominován na Oscara.

    Zlín Film Festival přivítá tři mladé evropské herečky. Jordanne Jones z Irska se po letech vrací do Zlína a uvede soutěžní debut irského herce Hugha O'Conora Metal Heart. Z Velké Británie přijede společně s režisérem Williamem McGregorem sedmnáctiletá herečka Eleanor Worthington-Cox, která se ve svých 10 letech stala nejmladší držitelkou Ceny Laurence Oliviera za výkon z muzikálu Matilda. V současné době hraje v populárním seriálu Britannia. Do Zlína přiváží temný historický příběh z Walesu Gwen. Trojici letošních Young Star doplní Milena Tscharntke, čerstvá držitelka německé ceny Zlatá kamera za objev roku. Diváci mohou tuto vycházející německou hvězdu vidět v dramatu Vše zapomenuto, vše odpuštěno.

  • Obrázek k novince 25.4.2019

    21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

    Letošní ročník mezinárodního filmového festivalu Kino na Hranici v Těšíně (27. 4. – 3. 5. 2019) představí více než 150 hraných a dokumentárních filmů z Polska, Česka a dalších zemí střední a východní Evropy. Kromě výběru nejvýraznějších snímků z uplynulého roku zahrnuje program přehlídky řadu retrospektivních sekcí, jež jsou tento rok věnovány Janu Švankmajerovi, osudovým ženám českého a polského filmu či znovunabytí svobody v roce 1989.

    Českému divákovi nabízí Kino na hranici především jedinečnou příležitost vidět nové filmy výrazné generace polských tvůrců, která po světě sbírá prestižní filmové ceny. Letos mezi ně patří nevšední psychologický thriller Monument Jagody Szelc, oceněné na loňském Berlinale, či snímek Sladký konec dne Jacka Borcucha, jenž byl uveden na festivalu Sundance, z něhož si představitelka hlavní role Krystyna Janda přivezla cenu za nejlepší herecký výkon. Velkou mezinárodní prestiž získal i polsko-španělský snímek Ještě den života, který obdržel Evropskou filmovou cenu za nejlepší animovaný film a pojednává o proměně válečného reportéra uprostřed krvavého konfliktu v Africe. Polskou filmovou událostí minulého roku se nicméně stal snímek Klér z utajovaného zákulisí katolické církve, jenž i přes kontroverzní přijetí dosáhl dosud nejvyšší domácí návštěvnosti v 21. století. Program nabízí i příležitost setkat se s novinkami filmových veteránů jako je Krzysztof Zanussi, jež osobně uvede snímek Éter, či tvůrce i u nás oblíbených akčních filmů Władysław Pasikowski, jehož Kurýr zdařile navazuje na úspěchy současných polských válečných velkofilmů. I sekce dalších zemí mají co nabídnout – například sci-fi novinku a možná poslední film Györge Pálfiho Pánův hlas či českou předpremiéru úspěšného slovenského hororu Trhlina.

    Díky intimní a přátelské atmosféře si kultovní festival oblíbili přední režiséři i herci, se kterými je možné se osobně potkávat na projekcích i debatách. A díky přímému vlakovému spojení z větších měst je možné do Těšína dorazit za pár hodin ze všech koutů republiky. Více informací zde.

  • Obrázek k novince 11.4.2019

    32. ročník festivalu Finále Plzeň se blíží

    Finále Plzeň zveřejňuje program svého 32. ročníku, který proběhne od 11. do 16. dubna v západočeské metropoli. I v letošním roce je filmová přehlídka především oslavou českého filmu a jeho tvůrců – jako jediný domácí festival má v hledáčku svého zájmu českou filmovou, televizní i internetovou tvorbu a nověji také počiny, které vznikly v české koprodukci. Šestidenní program nabídne divákům celkem 124 projekcí, filmy v 5 soutěžních a 10 nesoutěžních sekcích, doprovodné koncerty, autorská čtení a mimo jiné také třeba venkovní silent kino s maratony nových seriálů České televize Most! a Zkáza Dejvického divadla. Zahajovacím filmem festivalu bude ve čtvrtek 11. dubna od 19.30 cestopisný dokument Cesta jako žádná ze sta Lukáše Sochy a Tomáše Vaňourka, kteří se rozhodli vydat se po stopách legend Jiřího Hanzelky a plzeňského rodáka Miroslava Zikmunda, který letos oslavil 100. narozeniny, na jejich slavnou euroasijskou cestu.

    Průvodci festivalem a moderátory zahajovacího i finálového večera budou herci Jan CinaPetr Vančura, kteří jsou rovněž hlavními tvářemi festivalové kampaně. Finále bude letos hostit jako již tradičně Měšťanská beseda, dále DEPO2015, Anděl Music Bar, Café Regner, MōōVEMENT a Kopeckého sady. Pro rychlejší pohyb mezi festivalovými stanovišti mohou návštěvníci využít půjčovnu kol před Besedou, kterou zajistí Kolem Plzně.

    Rádi bychom, aby festival lidem umožnil užít si českou filmovou tvorbu a podpořit ji. Stejně jako fandíme českým hokejistům nebo vyhledáváme lokální potraviny, můžeme být hrdí i na naše filmaře,“ vzkazuje ředitelka festivalu Eva Veruňková Košařová. „Finále Plzeň již několikátým rokem není pouhou bilanční přehlídkou, tedy neobsahuje kompletní přehled filmů z minulého roku, ale vybíráme pozoruhodné filmové, televizní a internetové počiny z uplynulého roku nebo také filmy v premiéře či předpremiéře. A nově jsou v soutěži zahrnuty také snímky, které vznikly v mezinárodních koprodukcích,“ dodává.

  • Obrázek k novince 6.4.2019

    AFO bude bořit mýty

    Blíží se 54. ročník mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc (AFO). Čeká vás 6 dní plných vědy, poznání, filmů a mnohem víc! Od 23. do 28. dubna si nenechte ujít tuto vědeckou i kulturní událost. Akreditace je totiž zdarma! Letos se mýtus stane všudypřítomným, bude zastřešujícím tématem všech programových sekcí. V těch se vám představí mnoho hostů a hostek z celého světa a čeká vás výběr populárně-vědeckých filmů. Američtí bohové, Thor: Ragnarok nebo Star Gate jsou jen malým výběrem z mytologických a mýtických projekcí, na které se návštěvníci mohou těšit.

    Festivalová soutěž přinese mnoho zásadních snímků, které nebudou jinde v Česku ke zhlédnutí a některé se objeví i v české premiéře. Do soutěže se letos probojovalo 83 filmů, které nabídnou to nejlepší ze současné světové produkce v oblasti popularizace vědy. První vlaštovka, kterou vás lákáme na soutěžní program, je Eastern Memories, snímek představí jeho tvůrci Niklas Kullström a Martti Kaartinen. Filmem provede deník finského lingvisty G. J. Ramstedta, do kterého si zapisoval poznámky ze svého putování přes mongolské stepi do Číny, Koreji a Japonska. Greg Boustead je producent, který stojí za dvěma dokumenty, jež rezonují na mnoha filmových festivalech a zhlédnout je můžete i na AFO. Ve snímku The Most Unknown devět vědců poznává výzkumné oblasti svých kolegů a společně hledají cestu k odpovědím na zásadní otázky lidstva. Druhým snímkem je Human Nature. Film je sondou do dalekosáhlých důsledků objevu CRISPR, který umožňuje zásahy do DNA. Na loňský divácký úspěch filmu Jane letos naváže National Geographic filmem Science fair, který získal diváckou cenu na Sundance.

    Sekce Archivní horečka přinese špeky z všemožných filmových archivů. Staré, nikdy neviděné záběry, nové kontexty i příběhy. Peter Jackson dal dohromady unikátní snímky z 1. světové války, které přetavil do podoby filmu They Shall Not Grow Old. Bizarnost britského venkova, tradice, folklor, to vše doplněné elektroakustickou hudbou od muzikantů z Goldfrapp a Portishead bude artovou esencí této sekce ve snímku Arcadia.

    Akreditace na festival je již tradičně zdarma. Celý program a další informace k festivalu najdete zde.

  • Obrázek k novince 4.4.2019

    26. Dny evropského filmu

    Dny evropského filmu již 26. rokem nabízí divákům to nejzajímavější ze současné evropské kinematografie. Letos zvou do kin na 45 filmů z různých koutů Evropy a výběrem filmů se snaží přiblížit běžnému divákovi. Věnují se tedy tématům každodenního života: erotika, sport, příroda, hudba, láska, volby… Diváci se mohou těšit na celou řadu domácích i zahraničních hostů, kteří své filmy na projekcích osobně představí. Co ale DEF nabízí především, je kvalitní evropský film!

    DEF zahájí 4. 4. francouzský film Edmond, první celovečerní film režiséra Alexise Michalika. Velkolepé kostýmní komediální drama bylo natáčeno zejména v lokacích ČR. V sekci Best of je připravena severská černá komedie Boj sněžného pluhu s mafií se Stellanem Skarsgård a Bruno Ganzem o pomstě jednoho spořádaného občana. Lucemburský Supermaník se vrací je natočený podle vyhlášené komiksové předlohy. Snímek se stal nejúspěšnějším lucemburským filmem všech dob. Tradiční sekce K věci se letos zaměřuje na volby, ale i téma mediálního zobrazování. Film Mrtvý úhel představí belgického elitního vyšetřovatele, který vstoupí do voleb za kontroverzní populistickou stranu. Retro komedie Ženou z boží vůle zase ukazuje boj švýcarských žen za volební právo. Milovníci hudby si přijdou na své u dokumentu Whitney o známé zpěvačce. Ani obdivovatelé klasiky nepřijdou zkrátka – dokument Opera je provede pařížskou budovou opery, představí jim příběhy jejích pracovníků a nechá je nahlédnout do zákulisí. DEF nezapomenou ani na LUX Film Prize, kteru letos vyhrála islandská komedie Žena na válečné stezce o padesátnici Halle, která vezme ekologický boj do vlastních rukou. Z dokumentů, kterým sluší velké plátno, DEF představí například Říši dokonalosti, vizuálně opulentní studii hry Johna McEnroea a českého tenisty Ivana Lendla. Z českých filmů promítnou intimní debut Sněží! režisérky Kristiny Nedvědové a to v exkluzivní předpremiéře nebo koprodukční lotyšský film Bille.

    Součástí doprovodného programu bude filmová výchova a seminář pro filmové profesionály KINO 2019. Evropský dům se v době konání DEF promění na kino a galerii. Více informací zde.

     

  • Obrázek k novince 28.3.2019

    Nový seriál televize Mall.tv

    Ústřední trio mediální agentury VJJ je mladé, nadějné a odhodlané přicházet s unikátními kreativními koncepty, kterými zasáhnou srdce koncového spotřebitele a přepíšou dějiny marketingové komunikace. Aspoň do chvíle, než přijde první reakce od klienta a všechno je jinak. Šest dílů eponymního komediálního seriálu vzniklo v režii spolužáků ze scenáristiky Jana Prušinovského a Vladimíra Škultétyho a spolu s Jaroslavem Žváčkem, autorem dramatu Kobry a užovky, je psal sám život.

    Tři lidé a reklamní agentura. Vlastně je to spíš mediálka než reklamka, ale protože chce nabízet full service, pořídila si místnost v montovaném baráku a nahnala tam kreativce svádějící nikdy nekončící boj ve snaze naplnit „kápéíčka“ svého šéfa i neustále se měnící zadání klientů. Všechno je jinak, je zkrátka potřeba nehledat výmluvy, ale řešení a přemýšlet „out of the box“. A pro takový přístup mají copywriterka Lištice v podání Elišky Křenkové, Kryštof Hádek jako vedoucí Král a Jan Strejcovský coby grafik Levy všechny předpoklady.

    V režisérském křesle se s Janem Prušinovským střídal Vladimír Škultéty. Prušinovský ho ke spolupráci oslovil z důvodu velkého časového vytížení. K dělbě seriálu přitom přistoupili spravedlivě a velkoryse. Domluvili se, že oba natočí po třech dílech, přičemž Vladimír nastoupí do rozjetého vlaku a zřekne se dílu o počítačových hrách, protože v nich nikdy nenašel zalíbení.

    Sitcom Všechno je jinak byl poprvé představen během slavnostní premiéry v rámci Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest 2019. Na Mall.tv bude k vidění od 28. března, kdy internetová televize odvysílá jeho první díl a další budou následovat v týdenní periodicitě každý čtvrtek. Netrpěliví fanoušci si mohou čekání na nové epizody ukrátit a zhlédnout je všechny najednou na speciální projekci za účasti herců a tvůrců, která se uskuteční v pátek 29. března od 18:00 v kině Světozor.

  • Obrázek k novince 23.3.2019

    26. Český lev – výsledky

    Letošní 26. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer plný největších hvězd českého filmu moderoval herec Václav Kopta, a to poprvé pod režijním vedením Marka Najbrta, známého díky Kanceláři Blaník či Čertímu brku. Největší počet nominací měl historický snímek Ondřeje Trojana nazvaný Toman, který neproměnil ani jednu z nich. U akademiků neuspěl ani Jan Palach s osmi nominacemi, Zlatý podraz s devíti či Tlumočník se čtyřmi.

    Naopak nejvíce sošek proměnilo drama Všechno bude režiséra Olma Omerzu, jež se stalo jak nejlepším filmem roku, tak držitelem ceny za režii, scénář, vedlejší herecký výkon absolutního neherce Jana Uhera anebo střih. Oceněn byl také hlavní herecký výkon Jenovéfy Bokové ve filmu Chvilky – jednalo se o jedinou nominaci tohoto snímku. Mužskou hereckou kategorii ovládl Karel Dobrý za film Hastrman. Šéf ČSFD.cz Martin Pomothy předal na tiskové konferenci Danu Svátkovi Cenu filmových fanoušků za snímek Úsměvy smutných mužů.

    Po letošním ročníku se tak dá říct, že akademici uplatňují pravidlo „méně je někdy více“. Celý seznam oceněných a nominovaných najdete na tomto odkazu.

    (SimpanzJi)
  • Obrázek k novince 23.3.2019

    Festival ProTibet připomíná smutné výročí

    Hlavním motivem letošního ročníku je připomenutí významného výročí – 60 let od tibetského povstání proti čínské okupaci a následný odchod Jeho Svatosti dalajlamy do exilu. Výtěžek festivalu probíhajícího celý březen poputuje na podporu tibetských seniorů, zejména na lékařskou péči a zlepšení jejich životních podmínek. Osmnáctý ročník Festivalu ProTibet se koná od 1. do 31. března v desítkách měst České republiky. V kinech, knihovnách nebo čajovnách budete mít příležitost vidět snímky, které vám přiblíží tibetskou kulturu, buddhismus nebo aktuální politickou situaci. I tento rok nabídne festival návštěvníkům několik filmových projekcí. Šedesát let od povstání zachycuje filmový dokument Kauza Tibet. Připomíná nucenou emigraci Jeho Svatosti dalajlamy a dalších tisíce následovníků, zničení 6 254 klášterů a násilnou smrt 1,2 milionu Tibeťanů. Dodnes jsou Tibeťané ve své zemi občany druhé kategorie bez přístupu k vyššímu vzdělání a k lepší práci.

    Na letošním Festivalu ProTibet diváky čekají i české filmové premiéry. Současnou situaci v Tibetu se snažili zmapovat dva američtí filmaři ve filmu State of Control. Jejich snažení vedlo až k pokusu o otravu jednoho z nich. Jak natáčení dopadlo? Druhou premiérou je snímek Pawo, příběh mladého Tibeťana Dorjeho, který utekl do exilu v Indii, kde si musí vybrat mezi novým životem a bojem za svobodu Tibetu. Tento ročník nabízí i dva environmentální filmy – Tání v Tibetu a Drancování Tibetu. Čína se snaží získat přírodní bohatství Tibetu. Daří se jí to? Dva struhující dokumenty uvede i německá režisérka Maria Blumencron. Snímky Útěk přes Himálaj a Na druhé straně Himálaje mapují osudy dětí, které byly nuceny překročit Himálaj na cestě za svobodou. A klade si otázku, zda tato cesta stála za všechno to utrpení.

    U příležitosti 60. výročí lhaského povstání chceme natočit pozdrav všem Tibeťanům. Z každého festivalového města bychom rádi získali minutový spot. Ze všech pozdravů vytvoříme video, které prostřednictvím tibetské exilové vlády předáme Tibeťanům. Výtěžek letošního Festivalu ProTibet poputuje tibetským seniorům prostřednictvím nadace The Dalailama Trust.

    Za podporu letošního ročníku děkujeme Statutárnímu městu Ostrava, Moravskoslezskému kraji a Městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Kompletní program Festivalu ProTibet naleznete na www.protibet.cz.

  • Obrázek k novince 19.3.2019

    Na Febiofestu uvidíte oscarové snímky

    26. ročník Mezinárodního filmového festivalu – Febiofest přiveze do Prahy francouzského herce a režiséra Louise Garrela, který 25. března osobně uvede svůj nejnovější film Věrní nevěrní. Komediální drama o milostném trojúhelníku Garrel režíroval, podílel se na scénáři a hraje v něm hlavní postavu. Do dalších dvou hlavních rolí obsadil také svou manželku, modelku Laetitiu Castu a dceru Johnnyho Deppa Lily-Rose Depp. Festival jej představí také v Bertolucciho Snílcích a v jeho celovečerním režijním debutu Dva přátelé.

    Febiofest přivítá také oscarového režiséra Bille Augusta. Významný dánský filmař se režii věnuje čtyřicet let a získal již řadu ocenění na mezinárodních festivalech. Mezi jeho nejvýznamnější úspěchy patří Zlatá palma a Oscar pro nejlepší cizojazyčný film za historické drama Pelle Dobyvatel, které mu přineslo celosvětový ohlas, mimo jiné i díky hereckému výkonu Maxe von Sydowa. Druhou Zlatou palmu získal o čtyři roky později za snímek S nejlepšími úmysly natočený podle scénáře Ingmara Bergmana. Velkou část Augustovy tvorby představují filmové adaptace. Na plátno přenesl mnoho slavných literárních příběhů, mezi něž se řadí například romány Noční vlak do Lisabonu, Cit slečny Smily pro sníh, Dům duchů nebo Bídníci, jejichž adaptace částečně vznikala na pražském Barrandově. Bille August, který pracuje po celém světě s těmi největšími hereckými hvězdami, povede na Febiofestu 27. března svou masterclass a představí svůj nejnovější snímek Šťastný to muž. Festival dále promítne jeho snímky Pelle Dobyvatel, S nejlepšími úmysly, Dům duchů a Tiché srdce.

    Febiofest nabídne celkem více než 150 filmů v 16 sekcích a většinu z nich v premiéře. Část filmů nepůjde ani do české distribuce. Nebudou chybět snímky, jejichž kvalitu potvrdilo nedávné vyhlašování cen Americké filmové akademie. V rámci sekce Docs bude na programu například dokumentární thriller Free Solo, který získal Oscara za Nejlepší celovečerní dokument. Sekce Central park zase představí snímek Kdyby ulice Beale mohla mluvit, love story z newyorského Harlemu 70. let, kterou porota ocenila v kategorii Nejlepší ženský výkon ve vedlejší roli soškou pro herečku Reginu King. K vidění bude i životopisné drama Vice o bývalém viceprezidentovi USA Dicku Cheneym, které získalo Oscara za nejlepší masky. Z nominovaných potom festival nabídne U brány věčnosti, Dokážete mi kdy odpustit?, Werk ohne Autor nebo Mirai.

    V rámci doprovodného programu letos mohou diváci navštívit Klub FAMU, který se promění na festivalový klub, či Národní filmové muzeum NaFilM, jež letos Febiofest podporuje navýšením vstupného na vytipovaná představení. Vybraná suma poputuje na podporu muzea. S festivalem se propojila také pražská Pragovka či Městská knihovna s dětskou projekcí večerníčkové série. Více informací o festivalu naleznete na zde.

  • Obrázek k novince 9.3.2019

    12. ročník festivalu EIGASAI se blíží

    Filmový festival Eigasai, pořádaný již tradičně jako každé jaro Česko-japonskou společností ve spolupráci s Kinem Lucerna a Japonským velvyslanectvím v Praze, nabízí divákům v již 12. ročníku jedinečnou příležitost seznámit se pro­střednictvím současné filmové tvorby s japonskou kulturou, zvyky, ale především s aktuálním obrazem japonské spo­lečnosti. Festival letos představí především hrané filmy ze současnosti, ale i umělecké dokumenty, vzácné cestopisy a animovaný film pro celou rodinu s hlavním mottem: MOJE MÍSTO POD SLUNCEM. Zvláštní událostí je právě na rodiny s dětmi zaměřený sobotní Japonský den (23. března 2019 - vstup zdarma), kde se budou moci zájemci seznámit s kaligrafií, origami, hrou šógi, okinawským tancem, či bubny taiko. Živé umění na jevišti reprezentují divadelní komedie kjógen, bubny taiko či japonský tanec.

    Filmovými díly vybranými pro letošní ročník z nabídky Japan Foundation se vine zásadní otázka samotné lidské existence: „Kdo jsem? Kam patřím?“. Homogenitou japonské společnosti umocněná síla vnímání „svého místa pod slun­cem“ a hledání vlastní identity poskytují českému divákovi příležitost nahlédnout problémy v současném Japonsku z perspektivy země, která má před námi stále ještě jistý technologický náskok. Můžeme tak reflektovat, jakým životním situacím můžeme v budoucnosti být vystaveni i my. Festival bude za účasti japonského velvyslance Kaoru Šimazakiho a mnoha dalších hostů zahájen snímkem Bublina (natočeného v roce 2017 podle bestselleru spisovatele Asa Nonami "Kam patřím"). Film s magickými přírodními záběry vykresluje příběh mladého zločince, který najde svou šanci k nápravě mezi obyčejnými venkovany v hlubokých horách zapadlé provincie Mijazaki, kde ještě přežívají prastaré tradice a me­zilidské vztahy. Historický film Prasata a válečné lodě od nositele dvou Zlatých palem z Cannes, Šóheie Imamury, poodhalí metodou syrového poválečného neorealismu prostředí gangů jakuza na pozadí okupace Japonska armádou USA. Dokument Továrna na ústřice přináší pohled na pro­blematiku života obyvatel přesídlených z původních domovů po fukušimské tragédii, stejně jako obraz života čínských imigrantů v Japonsku, kterému se díky stárnoucí populaci palčivě nedostává pracovních sil. Ve snímku Věčné sakury je s pokáním i humorem vylíčen příběh bývalého učitele na vojenské škole, který si vyčítá, kolik studentů poslal zemřít během 2. světové války a zasvěcuje svůj zbývající život šlechtění a celosvětovému šíření sakur coby symbolů světového míru. Své místo na slunci hledá i dvanáctiletá hrdinka v psychologickém dramatu Propletení, jež nabízí originálně ztvárněný pohled na transgenderovou problematiku a jí ovlivněné vztahy v rodině i ve společnosti.

    V rámci festivalu Japonský den je na sobotní odpoledne připraven rodinný kreslený film z pera Keiičiho Hary, au­tora legendárního anime Kreion Šinčan, Prázdniny s vodníčkem Kúem, vykreslující trable i radosti obyčejné japonské rodiny, jejíž syn se rozhodl přes prázdniny adoptovat malého vodníka. Sobotní den pak zakončí komediální příběh mladé učitelky, která omylem nastoupí dráhu dirigenta v městském orchestru seniorů, Starci v orchestru.

    Mimo hlavní program jsou pak pro letošní festival připraveny výjimečné doprovodné projekce. Především jde o představení historických záznamů pořízených cestovateli Hanzelkou a Zikmundem během jejich putování po Japonsku v roce 1963. Vzácný filmový materiál si od letos stoletého Miroslava Zikmunda zapůjčil a komentářem je uvede cestovatel z další generace, dnes již osmdesátiletý fotograf Zdeněk Thoma. Vynikající dokumentární tvorbu televizní stanice NHK WORLD reprezentuje cyklocestopis Na kole po Japonsku (Cycle Around Japan) – představující očima cizinců ze sedla kola severní ostrov Japonska, Hokkaidó. Letošní festival uzavře úsměvný a něžný Dobrák Jonosuke, líčící nové vztahy a známosti nezkaženého venkovského mladíka z dalekého přístavu Nagasaki, jenž si svým naivním a vřelým srdcem získává přátele na studiích ve studeném a odcizeném velkoměstě Tokiu v době ekonomického rozkvětu Japonska v 80. letech.

    Využijte možnost vidět dnešní Japonsko očima současných režisérů ve filmech vybraných pro celou rodinu. Těšíme se na shledání v kině Cineport v Ostravě od 15. do 17. března 2019 a v kině Lucerna v Praze, kde proběhne hlavní část festivalu, od 18. do 24. března 2019.

1 2 3 4 5 17 33 48 64
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace