Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 18.8.2019

    České špionážní drama Bez vědomí na TIFF

    Po obřím úspěchu českého dramatu Nabarvené ptáče, jenž bylo nominováno na hlavní cenu filmového festivalu v Benátkách, mají fanoušci české kinematografie další důvod k radosti. Připravované špionážní drama Bez vědomí režiséra Ivana Zachariáše (Pustina) bude uvedeno v září na filmovém festivalu v Torontu. Zařadilo se do sekce Primetime. Seriál pochází z dílny HBO Europe a už od začátku jej tvůrci plánovali uvést i v zahraničí. Šestidílné drama začíná v říjnu 1989 a vypráví o houslistce Marii (Táňa Pauhofová) a jejím politicky angažovaném manželovi Viktorovi. Ti se po 12 letech exilu vydávají na krátkou návštěvu Prahy, výlet se ale změní v drama poté, co se Marie probudí z bezvědomí v nemocnici, a po jejím manželovi se mezitím slehla zem. Na seriálu se podílel jako odborný poradce také spolupracovník CIA a světově uznávaný expert na špionážní techniku H. K. Melton.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.8.2019

    Režisér Kořisti a interaktivní horor

    Alexandre Aja (Kořist, Rohy) se upsal režii interaktivního hororového snímku z prostředí strašidelného domu pro produkční společnost Stevena Spielberga Amblin Partners. Scénář píší Jeff Howard (Geraldova hra), Nick Simon (The Girl in the Photographs) i samotný Aja. Námět pak pochází od dvojice Howard a Mike Flanagan (The Haunting of Hill House). O technologii potřebnou pro vznik takového filmu se pak postarají studia Amblin spolu s Kino Industries, které už má s podobnými projekty bohaté zkušenosti. Děj filmu pak diváci budou moci ovlivňovat pomocí mobilní aplikace, která bude sčítat hlasy a tím pádem určovat, jakým směrem se hlavní linka bude posouvat dál. Zápletka, konec i stopáž filmu se tak budou měnit v závislosti na diváckých rozhodnutích. Projekt je přirovnáván ke hře Until Dawn na PlayStationu, která právě kombinovala hororový příběh s interaktivní formou vyprávění.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.8.2019

    RoboCop přišel o režiséra

    Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve své prometheovské sérii a natočil propadák jménem Vetřelec: Covenant. Následně tak Blomkamp natočil spoustu kraťasů, rozjel vlastní malé studio a trpělivě čekal na další příležitost. Ta se mu před pár lety konečně naskytla, když mu byla nabídnuta režie pokračování RoboCopa. Teď to ale vypadá, že z toho opět nic nebude. Studio chce/potřebuje totiž začít natáčet co nejdřív, a Blomkamp, který v mezičase čekal, až bude hotový scénář, si odskočil k režii zatím nepojmenovaného hororu. Vznikl tak časový konflikt, po kterém režisér musel uvolnit místo jinému. Oznámil to na svém Twitteru. Scénář každopádně napsal Justin Rhodes (Terminátor: Temný osud) a film je přímým pokračováním Verhoevenova originálu z roku 1987.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.8.2019

    Ewan McGregor zpátky v předaleké galaxii

    Filmový svět obletěla zpráva, která by měla potěšit snad každého fanouška Hvězdných válek. Herec Ewan McGregor (Kryštůfek Robin, Nic nás nerozdělí) si podle všeho zopakuje roli Obi-Wana Kenobiho. Vrátí se totiž v chystané minisérii na streamovací službě Disney+. McGregor by měl být v posledních fázích jednání a následně bychom ho měli vidět v údajně šestidílné minisérii, která pravděpodobně vznikla po zániku spekulovaného spin-offu podobně, jako tomu bylo kdysi s Boba Fettem a seriálovým Mandalorianem. Na filmu původně pracoval režisér a scenárista Stephen Daldry, ten ale odešel ještě před proměnou filmu na seriál, s nejvyšší pravděpodobností jej tak u projektu neuvidíme. Žádné další informace nejsou zatím k dispozici, Obi-Wan se tak každopádně stane třetím připravovaným seriálem na Disney+ hned po Mandalorianovi Jona Favreaua a taky spin-offu s Cassianem Andorem z Rogue One.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 15.8.2019

    Marvel TV žije dál

    Když se řekne Marvel, spoustu lidí okamžitě napadne Kevin Feige, šéf filmové divize. Jenže pak je tu i Marvel TV, mladší bratříček, který má na svědomí například Agenti S.H.I.E.L.D., nebo všechny zrušené seriály na Netflixu (počínaje Daredevilem a konče Punisherem). Té pak pro změnu šéfuje Jeph Loeb, podle všeho ne zrovna milý pán, který se ještě navíc soustředí spíš na co nejmenší náklady (a co největší zisky), a nikoliv na to, aby fanouškům plnil přání. A to i přesto, že mu MCU konstantně dokazuje, jak se dá úspěšně kombinovat to druhé s tím prvním.

     

    Každopádně Loeb teď v čerstvém rozhovoru odhalil pár novinek, které by mohly fanoušky zajímat. Ze všeho nejdřív se opřel do Netflixu, který prý svým rozhodnutím zaříznout jednotlivé členy Defenders překvapil nejen diváky, ale i Marvel. Studio na seriálech několik měsíců aktivně pracovalo, než se dozvědělo, že Netflix o další spolupráci nestojí. V té době Loeb navíc neměl žádné jiné novinky, které by mohl oznámit, a s příchodem Disney+ a přesunem některých filmových hrdinů na malou obrazovku to vypadalo, že Marvel TV potichu končí. To ale zdá se není pravda.

     

    Nejprve je třeba zdůraznit, že chystané seriály jako Falcon & Winter Soldier nejsou součástí Marvel TV. To ale neznamená, že studio na streamovací službě Disney+ v budoucnu neuvede své vlastní projekty (to abyste v tom měli ještě větší nepořádek). Loeb zároveň připomněl, že chystané animované seriály jako Howard the Duck a týmovka Offenders stále vznikají. Nejsou však samy. Nově totiž bylo oznámeno, že se dočkáme skupiny známé jako Adventurers of Fear. O co jde? V podstatě má jít o hrdiny, kteří v komiksech vzbuzují do jisté míry strach a teror. Tím prvním je Ghost Rider, jehož si v Agentech zahrál Gabriel Luna, který se vrátí i v samostatném seriálu. Novým přírůstkem pak bude Helstrom, přičemž se prý chystají i další, zatím neoznámené sólovky (s Bladem ovšem nepočítejte, protože toho ukořistil filmový Marvel). Obsahu tak bude v budoucnu jistě dost, a jen čas ukáže, jestli se Marvel TV podaří někdy alespoň částečně dohnat svého staršího, úspěšnějšího sourozence.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 15.8.2019

    Dočká se Aladin pokračování?

    Po obřím úspěchu hraného Aladina od režiséra Guye Ritchieho (Král Artuš – Legenda o meči) není divu, že studio Disney aktuálně zvažuje pokračování. Snímek několik dní nazpátek překročil miliardu dolarů, producent Dan Lin tak již stihl prozradit, že jsou v počátečních debatách o případné dvojce. Nový film podle všeho nechává vrátka otevřená pro další příběhy, ostatně dvou pokračování se dočkal i původní animovaný snímek z roku 1992, jejich přijetí ale neznačí, že by se tvůrci chtěli ubírat právě touto cestou. Tak či tak nezbývá než doufat, že se pro případný druhý díl vrátí kompletní tvůrčí sestava, včetně Willa Smitha jako modrého džina z lahve.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 14.8.2019

    Netflix ukořistil sci-fi s Reese Witherspoon

    Netflix podle čerstvých zpráv přeplatil šest dalších velkých studií a získal tak práva na nové sci-fi Pyros v hl. roli s Reese Witherspoon (Pravá blondýnka, Sedmilhářky). Snímek bude produkovat a nejspíš i točit režisér X-Men: Dark Phoenix Simon Kinberg. Děj se pak točí okolo skupinky vylepšených lidí, která má k páteřím připevněné nezničitelné požární obleky. Tihle lidé tak pracují pro obří korporaci, která je posílá do hořících vil a luxusních sídel, odkud mají za úkol zachraňovat cenný majetek. Musí přitom dodržovat jediné pravidlo - nikdy se neodchýlit od mise, a to ani když je ohrožen lidský život. Hlavní hrdinka nicméně tohle pravidlo poruší a tím spustí nebezpečný řetězec událostí. Film vychází z chválené krátké povídky Tardy Man spisovatele Thomase Pierce, ten byl nyní pověřen napsáním scénáře.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 14.8.2019

    Přátelé poprvé v kinech

    Letos na podzim to bude 25 let od premiéry legendárního sitcomu Přátelé a k té příležitosti se teď Monika, Rachel, Phoebe, Chandler, Joey a Ross vůbec poprvé oficiálně podívají do kin. Událost Friends 25th: The One With The Anniversary potrvá dva týdny, přičemž kina budou promítat vybrané epizody tři večery po čtyřech dílech. První promítání proběhne 23. září, další 28. září a poslední pak 2. října. Co se epizod týče, diváci budou mít šanci si na velkém plátně zopakovat díly Zrušená svatba, Bez proudu, Narodil se kluk, Rossovo odhalení, Domácí video, Rossovo utrpení, Den poté, Sázka do loterie, Chandler v bedně, Rossova svatba – část 2., Všichni všechno vědí a Hříchy Rossova mládí, všechny epizody navíc budou nově remasterované ve 4K z originálního 35mm negativu. Každé promítání pak navíc uvede nikdy neviděné záběry a rozhovory s tvůrci. Jediný malý háček na téhle jinak super události tak je, že proběhne výhradně v amerických kinech. Alespoň to tak zatím vypadá. Každopádně Přátelé začátkem září dostanou k výročí i speciální LEGO edici, kdyby si někdo chtěl udělat radost.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.8.2019

    Shia LaBeouf a De Niro v rodinném dramatu

    Shia LaBeouf (Transformers) a  Robert De Niro (Stážista) si zahrají v novém rodinném dramatu režiséra Joshuy Michael Sterna (jOBS) After Exile. Snímek se začne natáčet letos v říjnu ve Filadelfii. Příběh pak bude vyprávět o mladém muži (LaBeouf), který si odpykal trest za vraždu nevinného civilisty při násilné loupeži. Po svém propuštění se musí usmířit se svým otcem (De Niro), který je alkoholik a rovněž bývalý kriminálník, aby společně zachránili jeho mladšího bratra od stejné životní dráhy, kterou si zvolili oni dva. Děj je inspirován skutečnými událostmi. De Nira letos uvidíme v očekávaných snímcích The Irishman a Joker, zatímco Shia LaBeouf se objeví v autobiografickém dramatu Honey Boy o jeho vlastním životě, ke kterému napsal scénář, a zároveň v něm ztvární postavu svého otce.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.8.2019

    Jak dlouhý je soundtrack devátých Star Wars?

    Přestože nás dělí necelých šest měsíců od premiéry Star Wars: Vzestup Skywalkera, pravdou je, že toho o filmu stále příliš mnoho nevíme. Kratičký teaser počet otázek spíš znásobil, a režisér J. J. Abrams je známý tajnůstkář, takže na ty největší překvápka si tak či tak budeme muset počkat až do kina – což je naprosto v pořádku. Pár nových informací jsme se ale přece jen dočkali, a to přímo od bratra slavného skladatele Johna Williamse, Dona Williamse.

     

    Ten prozradil, že hudební legenda má před sebou celých 135 minut hudby, kterou musí k filmu složit. To pochopitelně neznačí celkovou stopáž snímku, ve filmu bude jistě plno scén, při kterých žádná hudba hrát nebude, i kdybychom však brali 135 minut jako stopáž, zapadalo by to do průměrné délky všech filmů v sérii. Pro zajímavost nejdelším filmem byl Poslední z Jediů, který měl stopáž 150 minut. Co se hudby samotný týče, tam pak Williams slibuje, že se dočkáme jak kupy nových melodií, tak těch nejoblíbenějších, které ale budou zajímavým způsobem ukryté a diváci si je budou muset ve filmu najít. Každopádně to vypadá, že nám Abrams i Williams chystají opravdu monumentální rozlučku hodnou příběhu, který je tu s námi už přes čtyři dekády.

    (dO_od)
<< předchozí 1 2 3 4 130 259 387 516

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 26.5.2011

    10. Islandský den začíná a končí filmem

    Tradiční událost pořádaná Klubem islandských fanatiků Islandský den se uskuteční v sobotu 4. června 2011 v 9:00 v Městské knihovně v Praze. Letos byl přizván ke spolupráci také Severský filmový klub, takže se kromě maratonu přednášek, besed, koncertu islandské hobojistky Eydís Franzdóttir a vyhlášení výsledků fotosoutěže Magický Island můžete těšit také na dva filmy a setkání s islandským režisérem. Program bude zahájen dokumentem Příběh o lodi režisérky Ásdís Thoroddsen, pojednávajícím o historii a řemesle stavby klinkerových lodí. Závěr Islandského dne bude patřit celovečernímu filmu Prosinec, jemuž bude předcházet beseda s režisérem Hilmarem Oddssonem. Oba filmy budou uvedeny s českými titulky, film Prosinec pak s barevnými titulky vhodnými i pro neslyšící diváky. Více informací naleznete na sfklub.cz/10-islandsky-den. Těšíme se na Vaši účast a doufáme, že probouzející se Grimsvötn nezabrání příletu vzácných islandských hostů. (lenuse)
  • Obrázek k novince 21.5.2011

    Psycho Film 2011

    Psycho Film 2011 se uskuteční ve dnech 3. – 5. června 2011 v Praze a 8. – 10. června 2011 v Opavě. Věnuje se tématům psychiky člověka, letos se zaměřuje na hranici mezi vírou a duševní nemocí. Součástí projekcí jsou odborné komentáře psychiatrů, teologů či autorů snímků. Vstup na všechny projekce je zcela zdarma.

    Celkem bude uvedeno 42 celovečerních a středometrážních filmů. Ve světové premiéře bude k vidění nový film režiséra Jiřího Stracha Santiniho jazyk podle úspěšného románu Miloše Urbana, nový dokument režiséra Davida Vondráčka (autora oceňovaného filmu Zabíjení po česku) nazvaný Láska v hrobě pozoruhodně pojednávající o tématu bezdomovectví, či nový animovaný dokumentární film Pavla Lukáše Příběh nemocné duše zabývající se zábavnou formou historií psychiatrie od pravěku po dnešek. Představeny budou také snímky kontroverzního britského vědce Richarda Dawkinse Kořen všeho zla? a v české premiéře Nepřátelé rozumu.

    V Praze se festival koná v kinech Atlas a Evald, v Polském institutu v Praze a v Malostranské Besedě. V Opavě bude festival konán ve dvou sálech Obecního domu. Bližší informace včetně programu na www.psychofilm.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 18.5.2011

    Rob Marshall novým kapitánem pirátů

    Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a jeho štáb na místa po celém světě – z Havaje na Portoriko, a z Los Angeles do Londýna, kde konečně skončilo. Na Havaji se většina scén natáčela na otevřeném moři. Marshall, vysoce uznávaný režisér, jehož snímky Chicago, Gejša a Nine posbíraly dohromady celkem 23 nominací na Oscara, tvrdí, že režisérské křeslo čtvrtého dílu vysoce úspěšné filmové série „Piráti z Karibiku“ pro něj bylo jako stvořené.

    „Viděl jsem všechny díly série Piráti z Karibiku,“ popisuje Rob Marshall, „ale za nic na světě by mě nenapadlo, že někdy budu jeden z nich režírovat. „Vždycky jsem chtěl ale natočit klasický dobrodružný film,“ říká. „Myslím, že si lidé občas zpočátku říkali, že se jedná o něco docela jiného, než čím se obvykle zabývám, ale z mého pohledu to tak vlastně ani nebylo. Jednalo se pro mě spíše o rozšíření stávající činnosti, zejména proto, že obecná 'akce' je v podstatě formou choreografie.“ Mám rád historické filmy. Mám moc rád klasická dobrodružství. Celkově se mnohem více dívám na staré filmy než na ty nové. Podle mého názoru jsou mnohem zajímavější a tenhle příběh má velice klasickou atmosféru. Je to jeden z aspektů, které mě na něm lákaly.“

    Snímek byl natočen kompletně ve 3D. „Musím říci, že jsme si v mnohém připadali jako naprostí průkopníci, protože na odlehlá místa, kde jsme natáčeli, se takřka nikdo s 3D vybavením zatím nevydal,“ říká Marshall. „Většina 3D filmů se točila v ateliérech před modrým pozadím, nebo se točily ve 2D a poté byly do 3D zkonvertovány. My jsme ty křehké a drahé kamery brali na místa jako jsou džungle, pláže, jeskyně a lodě. Bylo to náročné. Hodně věcí jsme se naučili až přímo za pochodu během natáčení.

    Natáčení filmu prý pro vás bylo velkým dobrodružstvím...
    RM: No, především jsme natáčeli na celé řadě různých míst. Byli jsme na Havaji, což je pro natáčení filmu úžasné místo. Navštívili jsme jak ostrov Kauai, tak Oahu. Kauai je hodně tropický, protože je plný překrásných džunglí a vodopádů a jeskyní. Natáčeli jsme po celém tomhle působivém ostrově. A potom Oahu, kde jsme natáčeli většinu scén na moři, které ve filmu jsou. Nic se nevyrovná možnosti vyplout s lodí na moře, brázdit jeho hladinu a natáčet. Je to úžasný zážitek.

    Jak důležitá je londýnská část filmu?
    RM: Velice. Celý film v Londýně začíná a my jsme měli možnost využít tam jak přímých lokací, tak natáčet v historických Pinewood Studios, které mám moc rád. Sekvenci u Pramene mládí jsme natáčeli v ateliéru 007, jednom z největších ateliérů v Evropě.

    Dlouhá honička ulicemi starého Londýna se objevuje hned na začátku filmu. Jednalo se o jednu z nejtěžších sekvencí, které jste museli natočit?
    RM: Většinu záběrů do této sekvence jsme natáčeli v anglickém Greenwichi, což bylo skvělé. Na tom místě je sympatické to, že je poměrně odlehlé, takže ho můžete bez větších potíží uzavřít a vytvořit tam historickou lokaci. Ale myslím, že nejnáročnější sekvencí filmu je ta s mořskými pannami. Černovous se s posádkou vydá do zátoky, která se jmenuje „Whitecap bay“ a kde podle pověstí žijí legendární mořské panny, aby jednu z nich polapil. Natáčeli jsme tu scénu na Havaji na úžasném místě s názvem „Halona Cove“ na Oahu. Jedná se o stejné místo, na kterém se Deborah Kerr a Burt Lancaster ve filmu Odtud až na věčnost líbají a leží v písku. A jedná se o nepříliš rozlehlé a velice skalnaté místo, ale současně opravdu krásné. Takže jsme tam celou tuhle sekvenci natočili a pak John Myhre se svým týmem celou zátoku zreprodukoval v Universal Studios v Hollywoodu, protože ta skutečná byla příliš nebezpečná, než aby se tam dala natáčet vodní bitva. A pak nastalo komplikované a dlouhé noční natáčení se spoustou kaskadérských scén a spoustou podvodních záběrů. Všechny naše postavy byly neustále na kost promočené. Takže to byla bez nejmenších pochyb nejkomplikovanější a nejnáročnější sekvence filmu.

    Johnny Depp prohlašoval, že jste z pohledu herce naprosto ideálním režisérem. Je pro vás takový přístup k práci prioritou?
    RM: Práce s herci je skutečně tím, co mě na tomhle povolání baví nejvíce. Nemám problém vykročit z úkrytu za kamerou.

    Povězte mi něco o postavě Angelicy. Je pravda, že měla s kapitánem Jackem v minulosti romantický poměr?
    RM: Rozhodně mezi nimi v minulosti něco bylo a kromě toho byl jejím mentorem. Naučil ji všechno, co umí, a právě proto se mu dokáže dokonale vyrovnat. V průběhu filmu Jack a Angelica jeden druhého stále podvádějí a pokoušejí se navzájem obelstít – jde o takový ten báječně nepředvídatelný vztah, protože si nikdy nejste jisti tím, komu z nich máte věřit.

    Pojďme se zmínit o některých nováčcích. Máme tu Iana McShanea v roli zlého Černovouse. Jak k jeho obsazení došlo?
    RM: No, to bylo velice snadné. Společně s Johnnym Deppem a Jerrym Bruckheimerem jsme si sedli nad dlouhý seznam herců a když jsme ho procházeli a narazili jsme na Iana McShanea, bylo nám okamžitě jasné, že jsme našli našeho Černovouse. Dokáže zahrát zlou postavu, ale současně ji zahrát s humorem. Všechno dělá svým originálním stylem.

    Máte tu také několik nových mladých herců, Sama Claflina a Astrid Bergès-Frisbey. Jak probíhalo obsazení těchto dvou herců?
    RM: V jejich případě se jednalo o skutečné hledání, protože jsme toužili po neokoukaných tvářích – po začínajících, mladých hercích. Hledali jsme všude. Měli jsme potenciální kandidáty v Evropě i ve Státech. Byl to dlouhý proces, kterým procházely stovky herců. Ale když jsme výběr zúžili na několik posledních, začalo nám být naprosto jasné, kteří z nich jsou těmi pravými. Sam je výtečný herec a je také pohledný, ale současně je velice všestranný – má smysl pro humor, je velice okouzlující a současně má patřičnou figuru – je to ve skutečnosti slušný fotbalista. Astrid ve filmu ztvárnila tajemnou mořskou pannu a my hledali herečku, která bude působit nadpozemsky. Přesně to jsme okamžitě spatřili v Astrid – působí velice étericky. Přitom dokáže stát nohama na zemi a hrát velice upřímně, a navíc je velice půvabná. A když jsme je konečně postavili před kameru společně, věděli jsme, že se jedná o tu pravou volbu.

    Dělalo se vám z natáčení na moři špatně?
    RM: Měl jsem ohromné štěstí. Bral jsem každý den ráno jakési běžně dostupné prášky – ani si nepamatuji, co to bylo zač – jen pro jistotu, kdyby náhodou, ale nikdy mi nic nebylo. Vím, že jiným členům štábu špatně bylo a tu a tam jsme pár lidí museli na čas oželet, ale já jsem naštěstí starý mořský vlk. Kdo by to byl řekl?

    Shrňte nám své zážitky z natáčení tohoto filmu.
    RM: Bylo to ohromné dobrodružství, jak před kamerami, tak i za nimi. Každou vteřinu natáčení si každý z nás neustále uvědomoval, o jak ojedinělý zážitek se jedná. Současně jsem si uvědomoval, že k téhle práci musím přistupovat velice cílevědomě a natočit film přesně takový, jaký musí být – a natočit ho včas a s dostupným rozpočtem a tak podobně, což se nám vše podařilo splnit. Moc jsem si tohle dobrodružství užil a užívám si ho stále, protože skončí až při premiéře filmu 19. května. (POMO)
  • Obrázek k novince 10.5.2011

    Filmový festival Zlatý voči

    16. ročník festivalu studentů teorie audiovize se již blíží. Dvoudenní přehlídka studentských filmů bude zahájena 16. 5. v 17:00 a završena 17. 5. v 20:00 a to v kině BIO OKO. Festival se zaměřením na tvorbu studentů, kteří o filmu většinou spíše píší, představí pestré panorama po produkci kateder filmových věd. Akce není určena pouze pro uzavřenou společnost, naopak, pokud se chcete podívat na způsoby, jež odkrývají klasické filmové narativní postupy, rozbíjejí prostor, parodují věhlasné režiséry či americké blockbustery, je festival Zlatý voči určen i Vám! Na podmanivou estetiku tvorby Bély Tarra a tradici filmů s vyprázdněnou narací navazuje dílo studenta pražské Katedry filmových studií Huberta Poula „Muž zabije psa a jde ho zakopat“, které v nesoutěžní sekci zahájí v pondělí festival. Kde jiní užívají přehršel epileptických střihů a překombinovanou naraci, tam si Hubert Poul a jeho kolega Miroslav Otava vystačí se střídmým střihem a jen minimalistickým nástinem událostí. Letošní novinkou je nahrazení ceny Růžové brýle, která je udělována od roku 1994 za manipulaci s objektivitou, za cenu pro dokumentární snímek. Více o filmovém programu a soutěžních filmech na www.zlatyvoci.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 2.5.2011

    SoundtraCon na Festivalu fantazie

    V termínu od 1. do 4. července 2010 proběhne v Chotěboři v rámci Festivalu fantazie v pořadí již čtvrtý ročník SoundtraConu. Minulé ročníky navštívili skladatelé Trevor Jones, Petr Hapka a producent a dirigent James Fitzpatrick. Letos nás poctí svou návštěvou významná osobnost filmové hudby, která je o to zajímavější, že v sobě navíc spojuje i profesi filmového střihače a režiséra. Tím hostem je John Ottman, který složil hudbu k většině filmů režiséra Bryana Singera jakými jsou například Obvyklí podezřelí, X-Men 2, Superman se vrací nebo Valkýra. Budete se s ním moct setkat na besedě a autogramiádě, které proběhnou v sobotu 2. července 2011 v Chotěboři. Více informací o hostovi včetně jeho videopozdravu českým fanouškům filmové hudby a o aktuálním programu na SoundtraCon 2011 najdete na oficiálním webu soundtracon.sff.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 1.5.2011

    13. Seminář archivního filmu

    Od čtvrtka 5. května do neděle 8. května 2011 se v Uherském Hradišti uskuteční v pořadí již 13. Seminář archivního filmu. Hlavním tématem letošního ročníku bude osobnost a dílo německého režiséra Wernera Herzoga, především pak jeho spolupráce s hercem Klausem Kinskim. Představeny budou i dokumentární filmy o nelehké spolupráci těchto dvou výrazných osobností světové kinematografie. Součástí doprovodných akcí budou kromě výstavy plakátů ze sbírek Terryho ponožek a distribučních společností (NFA, AČFK) výrazné a oceňované fotografie švýcarského tvůrce Beata Pressera (*1952), jenž skrze objektiv nezapomenutelně zachytil natáčení dvou Herzogových filmů s Klausem Kinskim, Fitzcarraldo (1982) a Zelená kobra (1987). Více informací naleznete na oficiálních stránkách přehlídky www.archivniseminar.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 30.4.2011

    Festival Anifilm Třeboň 2011

    Letošní Mezinárodní filmový festival animovaných filmů Anifilm 2011 se koná ve dnech 3. - 8. května v Třeboni. Hlavní část festivalu tvoří celkem tři soutěže – Mezinárodní soutěž celovečerních filmů, Mezinárodní soutěž krátkých animovaných filmů a Česko-slovenskou soutěž krátkých studentských filmů.

    Bohatou nabídku přináší také nesoutěžní filmový program, který tvoří např. přehlídka celovečerních filmů Jana Švankamjera, sekce Bilance – nejoblíbenější celovečerní distribuční tituly za posledních 12 měsíců, představení tvorby studia Aardman Animation – v Třeboni uvede snímky o slavné dvojici Wallace a Gromit. Letošní Anifilm tvorbu tohoto studia představí prostřednictvím celovečerního filmu, kompletní kolekce krátkých filmů a jednoho seriálu s populární dvojicí Wallace & Gromit.

    Ve festivalových porotách zasednou animátor a ilustrátor z Izraele Avi Ofer, irská režisérka Nora Twomey (spolurežisérka známého celovečerního filmu Brendan a tajemství Kellsu), vydavatelka, spisovatelka a dramaturgyně belgického festivalu Anima Francoise Cathala, chorvatský animátor, hudebník a festivalový kurátor Daniel Suljic, rakouský animátor, ilustrátor a spisovatel Leopold Maurer, filmový a televizní producent Vratislav Šlajer, režisérka, výtvarnice animovaných filmů a ilustrátorka Galina Miklínová, režisér Aurel Klimt, ředitel píseckého filmového festivalu Nad řekou Michael Havas a pedagožka, výtvarnice a animátorka ze Slovenska Ivana Laičíková.

    Další informace najdete na stránkách festivalu www.anifilm.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 9.4.2011

    Dobrá zpráva pro milovníky filmové hudby!

    Ve středu 27. dubna v 19:30 se uskuteční v Rudolfinu další koncert Pražského filmového orchestru s novým programem. Zazní například hudba z filmů Hvězdné války, Superman, E.T. - Mimozemšťan a další. Vrcholem koncertu bude Česko-Slovenská premiéra skladeb Indiana Jones a Blízká setkání třetího druhu. Těšíme se, že nás během koncertu navštíví i některé postavy z Hvězdných válek. Vstupenky jsou k dostání výhradně na telefonním čísle 731 172 038, kde získáte i bližší informace o koncertě a o Pražském filmovém orchestru. A tajná zpráva na závěr: na našem příštím koncertě 23. listopadu si budou moct naši příznivci vychutnat další premiéry skladeb např. z Harryho Pottera nebo Petera Pana. (POMO)
  • Obrázek k novince 5.3.2011

    Seminář tchajwanských filmů (11.-13.3.2011)

    Filmový klub ve Veselí nad Moravou ve spolupráci s Tchajpejskou ekonomickou a kulturní kanceláří v Praze pořádá ve dnech 11.-13.3. Seminář tchajwanských filmů. Program nabídne pouze jeden film, který se promítal v našich kinech a to Touha, opatrnost (Ang Lee, 2007), ale především tchajwanské filmy, které jsme neměli možnost v našich kinech vidět, např. tři filmy od režiséra Hou Hsiao-hsiena: Nosič reklamy (1983), Čas žít a čas zemřít (1985), Tři časy (2005), Edwarda Yanga (Teroristé, 1986), Dozea Niua (Monga, 2010) a další filmové lahůdky. Seminář bude doplněn výstavou obrazů „Evropskou duši čínskou tuší“ malířky Nataši Suttá, která uspořádá i workshop o kaligrafii a přednášku o Tchajwanu. Vstupné: PÁTEK-NEDĚLE: 300 Kč (pro členy FK 200 Kč), JEDEN DEN: 150 Kč (pro členy FK 100 Kč), JEDEN FILM: 60 Kč. Nocleh je možný také v sále kina Morava (vlastní spacák a karimatka) za 50 Kč/noc, nebo v hotelu Veselan či v internátě obchodní akademie. Bližší informace na www.kinomorava.cz nebo tel. 724 130 770. (POMO)
  • Obrázek k novince 28.2.2011

    Oscar 2011 - výsledky

    Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně dopadlo i 127 hodin (šest nominací). O první místo se dělí se čtyřmi proměněnými nominacemi, včetně nejlepšího filmu Králova řeč (po loňské nominaci Colin Firth konečně uspěl) a Nolanův Počátek (vymetené technické kategorie). V těsném závěsu se s třemi soškami drží The Social Network a dvě ceny si odnesly Fighter (Melissa Leo a Christian Bale) a Alenka v říši divů (výprava, kostýmy). Za zmínku určitě stojí dvojnásobný úspěch Toy Story 3 (které animované "trojce" se to kdy podařilo). Za určitý úspěch se dá považovat i proměněná jediná nominace pro Vlkodlaka (masky). A nakonec je tady jeden Oskar pro Černou labuť (favorizovaná Natalie Portman). Mezi zahraničními filmy uspěl dánský Lepší svět.


    Nejlepší film roku
    Králova řeč
    127 hodin
    Černá labuť
    Děcka jsou v pohodě
    Fighter
    Opravdová kuráž
    Počátek
    The Social Network
    Toy Story 3: Příběh hraček
    Winter's Bone

    Nejlepší herec v hlavní roli
    Colin Firth (Králova řeč)
    Javier Bardem (Biutiful)
    Jeff Bridges (Opravdová kuráž)
    Jesse Eisenberg (The Social Network)
    James Franco (127 hodin)

    Nejlepší herečka v hlavní roli
    Natalie Portman (Černá labuť)
    Annette Bening (Děcka jsou v pohodě)
    Nicole Kidman (Rabbit Hole)
    Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
    Michelle Williams (Blue Valentine)

    Nejlepší herec ve vedlejší roli
    Christian Bale (Fighter)
    John Hawkes (Winter's Bone)
    Jeremy Renner (The Town)
    Mark Ruffalo (Děcka jsou v pohodě)
    Geoffrey Rush (Králova řeč)

    Nejlepší herečka ve vedlejší roli
    Melissa Leo (Fighter)
    Amy Adams (Fighter)
    Helena Bonham Carter (Králova řeč)
    Hailee Steinfeld (Opravdová kuráž)
    Jacki Weaver (Království zvěrstev)

    Nejlepší režie
    Tom Hooper (Králova řeč)
    Darren Aronofsky (Černá labuť)
    Ethan Coen, Joel Coen (Opravdová kuráž)
    David Fincher (The Social Network)
    David O. Russell (Fighter)

    Nejlepší originální scénář
    Králova řeč (David Seidler)
    Další rok (Mike Leigh)
    Děcka jsou v pohodě (Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg)
    Fighter (Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson)
    Počátek (Christopher Nolan)

    Nejlepší adaptovaný scénář
    The Social Network (Aaron Sorkin)
    127 hodin (Danny Boyle, Simon Beaufoy)
    Opravdová kuráž (Joel Coen, Ethan Coen)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich)
    Winter's Bone (Debra Granik, Anne Rosellini)

    Nejlepší kamera
    Počátek (Wally Pfister)
    Černá labuť (Matthew Libatique)
    Králova řeč (Danny Cohen)
    Opravdová kuráž (Roger Deakins)
    The Social Network (Jeff Cronenweth)

    Nejlepší střih
    The Social Network (Kirk Baxter, Angus Wall)
    127 hodin (Jon Harris)
    Černá labuť (Andrew Weisblum)
    Fighter (Pamela Martin)
    Králova řeč (Tariq Anwar)

    Nejlepší výprava
    Alenka v říši divů (Robert Stromberg, Karen O'Hara)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Stuart Craig, Stephenie McMillan)
    Králova řeč (Eve Stewart, Judy Farr)
    Opravdová kuráž (Jess Gonchor, Nancy Haigh)
    Počátek (Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat)

    Nejlepší kostýmy
    Alenka v říši divů (Colleen Atwood)
    Io sono l'amore (Antonella Cannarozzi)
    Králova řeč (Jenny Beavan)
    Opravdová kuráž (Mary Zophres)
    The Tempest (Sandy Powell)

    Nejlepší Makeup
    Vlkodlak (Rick Baker, Dave Elsey)
    Barney's Version (Adrien Morot)
    Útěk ze Sibiře (Edouard F. Henriques, Greg Funk, Yolanda Toussieng)

    Nejlepší hudba
    The Social Network (Trent Reznor, Atticus Ross)
    127 hodin (A.R. Rahman)
    Jak vycvičit draka (John Powell)
    Králova řeč (Alexandre Desplat)
    Počátek (Hans Zimmer)

    Nejlepší píseň
    Toy Story 3: Příběh hraček ("We Belong Together") (Randy Newman)
    127 hodin ("If I Rise") (A.R. Rahman, Rollo Armstrong, Dido)
    Country Strong ("Coming Home") (Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges)
    Na vlásku ("I See the Light") (Alan Menken, Glenn Slater)

    Nejlepší mix zvuku
    Počátek (Lora Hirschberg, Gary Rizzo, Ed Novick)
    Králova řeč (Paul Hamblin, Martin Jensen, John Midgley)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff, Peter F. Kurland)
    Salt (Jeffrey J. Haboush, William Sarokin, Scott Millan, Greg P. Russell)
    The Social Network (Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick, Mark Weingarten)

    Nejlepší střih zvuku
    Počátek (Richard King)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Tom Myers, Michael Silvers)
    TRON: Legacy 3D (Gwendolyn Yates Whittle, Addison Teague)
    Unstoppable (Mark P. Stoeckinger)

    Nejlepší vizuální efekty
    Počátek (Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb, Paul J. Franklin)
    Alenka v říši divů (Ken Ralston, David Schaub, Carey Villegas, Sean Phillips)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Tim Burke, John Richardson, Christian Manz, Nicolas Aithadi)
    Iron Man 2 (Janek Sirrs, Ben Snow, Ged Wright, Daniel Sudick)
    Život po životě (Michael Owens, Bryan Grill, Stephan Trojansky, Joe Farrell)

    Nejlepší animovaný film
    Toy Story 3: Příběh hraček (Lee Unkrich)
    Iluzionista (Sylvain Chomet)
    Jak vycvičit draka (Dean DeBlois, Chris Sanders)

    Nejlepší cizojazyčný film
    Lepší svět (Susanne Bier) - Dánsko
    Biutiful (Alejandro González Iñárritu) - Mexiko
    Hors-la-loi (Rachid Bouchareb) - Alžírsko
    Incendies (Denis Villeneuve) - Kanada
    Kynodontas (Giorgos Lanthimos) - Řecko

    Nejlepší celovečerní dokument
    Inside Job (Charles Ferguson)
    Exit Through the Gift Shop (Banksy)
    GasLand (Josh Fox)
    Restrepo (Tim Hetherington, Sebastian Junger)
    Waste Land (Lucy Walker)

    Nejlepší krátkometrážní dokument
    Strangers No More (Karen Goodman, Kirk Simon)
    Killing in the Name (Jed Rothstein)
    Poster Girl (Sara Nesson)
    Sun Come Up (Jennifer Redfearn)
    The Warriors of Qiugang (Ruby Yang)

    Nejlepší krátkometrážní animovaný film
    The Lost Thing (Andrew Ruhemann, Shaun Tan)
    Den & Noc (Teddy Newton)
    The Gruffalo (Max Lang, Jacob Schuh)
    Let's Pollute (Geefwee Boedoe)
    Madagascar, carnet de voyage (Bastien Dubois)

    Nejlepší krátkometrážní hraný film
    God of Love (Luke Matheny)
    The Confession (Tanel Toom)
    The Crush (Michael Creagh)
    Na Wewe (Ivan Goldschmidt)
    Wish 143 (Ian Barnes)

    (Bart)
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace