Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 17.9.2019

    Kronika Královraha hledá nový domov

    Zatímco se s fantasy seriály roztrhl v posledních letech pytel, a začíná být trochu obtížné sledovat, která stanice chystá co, existuje jeden projekt, který za pozornost vskutku stojí. Je jím sága Kroniky královraha od spisovatele Patricka Rothfusse. Práva na velebenou knižní sérii vlastní studio Lionsgate TV, které se před pár lety dohodlo se stanicí Showtime, že společně vytvoří seriálovou adaptaci. Na tu pak měl kreativně dohlížet Lin-Manuel Miranda (Hamilton, Mary Poppins se vrací), jehož hudební nadání hrálo v celém konceptu velkou roli, protože hudba je jedním z hlavních aspektů celé série.

     

    Přetočme list, prioritou stanice Showtime je v současnosti akční sci-fi série Halo, jejíž rozpočet neustále roste, a z toho důvodu se zástupci stanice rozhodli, že Kroniku královraha (rovněž finančně náročný projekt) raději pustí. Práva jsou tak zpátky u Lionsgate TV, které teď celý projekt, včetně několika již hotových scénářů, nabízí dalším stanicím a streamovacím službám, mimo jiné i rozhazovačnému Applu. Studio projektu nicméně hodně věří a vidí v něm velký potenciál, což dokazuje i fakt, že kromě seriálu chystá také herní adaptaci, a především film, pod kterým je podepsán režisér Sam Raimi.

     

    Knižní série vypráví příběh Kvotheho, hudebníka a dobrodruha, který v dětství ztratil rodiče, později se naučil umění magie, přežívat v divočině, boj zblízka, ale třeba i herectví a další užitečné věci, které z něj udělají legendárního hrdinu. Kdo četl knihy ví, že se jedná o takový zábavný mix Harryho Pottera a Hry o trůny, a vidět tenhle svět zpracovaný v nějakém vizuálním médiu by určitě stálo za to. Knižní trilogie momentálně čítá knihy Jméno větru a Strach moudrého muže, přičemž poslední knížka Dveře z kamene zatím nemá stanovené datum vydání.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.9.2019

    Nabarvené ptáče v souboji o Oscara

    Česká filmová a televizní akademie vybrala snímek Nabarvené ptáče scenáristy a režiséra Václava Marhoula jako kandidáta na Oscara za nejlepší zahraniční film. Tedy informace, která vzhledem k vývoji posledních týdnů nepřekvapí vůbec nikoho. Snímek byl nejprve uveden na filmovém festivalu v Benátkách, kde získal ocenění od studentské poroty a taky pověst filmu, kvůli kterému diváci opouští sály. Poté se promítal na festivalu v Torontu, jenž se považuje za vstup na americký trh, a čerstvě za sebou má taky první velký víkend v českých kinech. Film je velkým úspěchem nejen pro jeho tvůrce, ale i českou kinematografii, která je díky němu zase jednou světová, logicky tak akademie nemohla nominovat žádný jiný. Jestli se Nabarvené ptáče dostane do užšího výběru, se dozvíme už v prosinci, nominace se pak následně oznamují v lednu. Přímý přenos 92. ročníku cen americké Akademie filmového umění a věd́ se uskuteční 9. února 2020 v Los Angeles.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.9.2019

    Jojo Rabbit vyhrál diváckou cenu v Torontu

    Další Oscarový adept je na světě. Diváckou cenu na festivalu v Torontu si totiž čerstvě odnesl snímek Jojo Rabbit režiséra Taiky Waititiho (Thor: Ragnarok). Snímek se odehrává v nacistickém Německu a je v podstatě válečnou satirou. Jednu z hlavních rolí ve filmu stvárnila taky Scarlett Johansson. Důležité je pak zmínit, že celkově pět z posledních dvaceti vítězů divácké ceny v Torontu si nakonec došlo také pro Oscara za nejlepší film. Tím posledním byla Zelená kniha z roku 2018. Na druhém místě skončil film Marriage Story, také se Scarlett Johansson, a třetí pozice náslendě připadla snímku Parazit.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 15.9.2019

    Tvůrci Přátel vyvrátili možnost reunionu

    Milujete sitcom Přátelé do takové míry, že si jej se železnou pravidelností pouštíte čtyřikrát do roka, Rachel je jméno vaší vysněné polovičky, kvůli Rossovi jste chtěli pracovat s dinosaury, a svůj sarkasmus už od útlého věku tvarujete podle Chandlera? Pak vás vítám do klubu. Zároveň to znamená, že vám letos neuniklo pětadvacáté výročí od premiéry, které se dá v zámoří oslavit třeba návštěvou remasterovaných epizod přímo v kinech, nebo pak ve zbytku světa například koupí limitované edice lega s pověstnou kavárnou Central Perk. Tvůrci pak při této příležitosti o víkendu uspořádali taky speciální výroční panel, kde si Marta Kauffman a David Crane povídali o všem možném i nemožném, no a došlo i na řeči týkající se reunionu/rebootu.

     

    Scenáristé a showrunneři kultovního seriálu pak mnohé fanoušky nejspíš zklamou. Podle nich se totiž ničeho takového nikdy nedočkáme, a to ze dvou důvodů. Tím prvním je, že návrat ke starším postavám by prý nefungoval, jelikož celé téma seriálu bylo o zachycení období života, kdy jsou vaši přátelé vaší rodinou. A to se bohužel s příchodem opravdové rodiny nevyhnutelně změní. Tím druhým důvodem pak je prostě jen obyčejné přiznání si faktu, že by to podruhé s velkou pravděpodobností nebylo tak dobré. Oba tvůrci jsou naprosto spokojení s tím, co vytvořili, a nevidí důvod k tomu, aby se to snažili zopakovat. No a nám nezbývá než souhlasit. Nebo to snad vidíte jinak?

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 14.9.2019

    Micheal Fassbender nasadí kopačky

    Režisér Taika Waititi se po úspěchu třetího Thora stal hodně horkým zbožím, v rámci několika málo měsíců tak stihl satiru zrežírovat Jojo Rabbit, upsat se hrané Akiře, stejně jako čtvrtému Thorovi, natočit epizodu Mandaloriana, jako herec se přidat k The Suicide Squad, a do toho všeho si ještě najít čas letos na podzim na režii malého dramatu Next Goal Wins pro Fox Searchlight. To má teď podle všeho prioritu a potvrzuje to i fakt, že film právě obsadil hlavní roli. V té se objeví Michael Fassbender, který by měl ztvárnit postavu holandského trenéra fotbalu, který se pokusil udělat z amerického týmu nečekané vítěze. Film vychází ze stejnojmenného dokumentu z roku 2015 a dočkáme se ho v kinech v příštím roce.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.9.2019

    Abrams odmítl Apple, upsal se WarnerMedia

    Služby režiséra a producenta J. J. Abramse (Star Wars: Vzestup Skywalkera, Star Trek) si chtěl v Hollywoodu už delší dobu pojistit takřka každý. Nakonec se to povedlo společnosti WarnerMedia, pod kterou pochopitelně spadají filmová i herní studia, nebo například nadcházející streamovací služba. Původně padaly částky jako 500 milionů dolarů, později však vyšlo najevo, že Abrams podepsal smlouvu na pět let za 250 milionů a pod novým kontraktem bude dohlížet hned na několik projektů naráz.

     

    Nově jsme se ale dnes zároveň dozvěděli, že lidé z WarnerMedia rozhodně nenabídli nejvíc. O Abramse totiž vehementně usiloval také Apple, který byl ochoten za režisérovi služby zaplatit sumu v rozmezí 750 milionů až 1 miliardy. Ano, miliardy. Dolarů. A proč se jim to nepovedlo? Najevo vyšly dva problémy. Ten první, že smlouva by byla exkluzivní a tím pádem by se musel zbavit všech ostatních závazků, a tím druhým byl nedostatek zajímavých franšíz. Apple totiž nevlastní práva vůbec k ničemu a to by vzhledem k dosavadním projektům, na kterých Abrams dělal, byl dost velký problém. Režisér tak šel s Warnery.

     

    Každopádně nás teď asi čekají různé spekulace na téma Abrams a DC filmy jako Green Lantern Corps nebo pokračování Muže z oceli. Většinu z nich bychom však měli brát s rezervou. Alespoň do té doby, než nezazní jakékoli potvrzení přímo z režisérových úst.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.9.2019

    Hra o trůny fasuje další spin-off

    Zatímco jeden seriál ze světa Hry o trůny pracovně pojmenovaný jako Bloodmoon nebo taky Long Night už kabelovka HBO potichu natáčí, dostali jsme nyní čerstvě zprávu, že se blíží ke schválení další. Ten by se pak neměl odehrávat tisícovky let před událostmi hlavní série tak jako ten první, ale místo toho se posuneme jen tři sta let do minulosti a podíváme se v něm na začátky dračího rodu Targaryenů. Projekt pochází pochopitelně z hlavy G. R. R. Martina, je pod ním však podepsaný taky Ryan Condal (Rampage Ničitelé). Příběh pak bude z velké části adaptovat román Oheň a krev, který vyšel v loňském roce a tohle období poměrně do detailů zachycuje. Dříve než v roce 2021 se však nového seriálu nedočkáme.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 12.9.2019

    Netflix už se připravuje na příští Oscary

    Loni to byl snímek Roma, letos pak bude Netflix zkoušet štěstí na Oscarech nejen s Irishmanem Martina Scorseseho, ale taky filmy Stevena Soderbergha (The Laundromat) či Noaha Baumbacha (Marriage Story). A nyní už se pomalu oči upírají k příští oscarové sezóně. Tu si nyní Netflix pojistil zatím nepojmenovaným snímkem od režiséra Alexandera Paynea (Nebraska), v němž si hlavní roli zahraje Mads Mikkelsen (Hon). Ten pak bude vyprávět o dánském novináři, jenž se vydá kvůli příběhu na cestu napříč Amerikou, a přitom mu bude dělat společnost jeho dcera. Payne má rovněž rozdělaný snímek The MenuEmmou Stone, který je stále ve vývoji, novinka s Mikkelsenem ale nyní dostane prioritu. Scénář k novému filmu napsal Erlend Loe (Na sever).

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 12.9.2019

    Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

    Pokud sledujete filmové odvětví, chodíte do kina a k mé radosti čtete zdejší novinky, pravděpodobně vám neuniklo, že středněrozpočtové filmy a dramata pro dospělé v posledních letech prakticky zcela vymizely z kin. Důvod je prostý. Velká studia jako Disney spoléhají už čistě na blockbusterovou tvorbu, zatímco ta nezávislá studia jako Blumhouse nebo A24 pro změnu vsází na nezávislé, nízkorozpočtové filmy, které mají potenciál překvapit v box office. A přesně to je důvod, proč si nyní uznávaní kameramani jako Roger Deakins (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Tahle země není pro starý) nebo Rachel Morrison (Mudbound, Black Panther) v rozhovoru se serverem IndieWire postěžovali, že mají problém najít práci, která by je vzrušovala.

     

    „V tuhle chvíli je to volba mezi obřími filmy se všemi hračkami, které bychom si mohli přát, které jsou ale naprosto bezvýznamné, a malými snímky se skvělými záměry, na které ale není buď dost času, nebo peněz, aby mohly být skvělé. Je to těžká pozice,“ komentuje současný stav Morrison.

     

    Ztrátu středněrozpočtových filmů pociťuje i jeden z nejvyhledávanějších mistrů ve svém oboru, oscarový Roger Deakins. Ten má za sebou čerstvě drama Stehlík, které právě patří k těm světlým výjimkám, což známý kameraman nezapomněl zmínit. „Jsem nesmírně vděčný za každý takový film. V dnešní době jsou takové filmy vzácnost. Středněrozpočtových filmů je čím dál tím méně, naštěstí jsou tu ještě nízkorozpočtové, které lidem díkybohu dovolí experimentovat, pak jsou zde ještě blockbustery, velké akční snímky a komiksové filmy, ale projektů jako Stehlík ubývá. Je to smutné,“ uzavírá tvůrce.

     

    Shodou okolností Deakins stihl promluvit i na téma Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem. O filmu režiséra Andrew Dominika se často říká, že má jednu z nejlepších kamer jednadvacátého století, a kdo film viděl, může jen těžko něco namítat. Snímek s rozpočtem 30 milionů dolarů ovšem v kinech vydělal pouhých 15 milionů celosvětově a zařadil se tak k největším propadákům roku 2007. Nyní se Deakins svěřil, že film existuje také v prodloužené verzi, která má přes tři hodiny, a podle něj je tenhle sestřih ještě o něco lepší než ten, který šel původně do kin. I proto by si přál, aby se film v této podobě časem objevil třeba na službě Criterion. Podle jeho slov to ale v současnosti není příliš pravděpodobně. Navíc samotný režisér prý byl s kino sestřihem spokojený, takže zde ani není vůle něco takového udělat.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 11.9.2019

    Kdo v Hollywoodu nechce psát Star Wars?

    Následující novinka je lehce unikátní v tom, že místo filmu, který vzniká, řeší potenciální projekt, jenž nikdy nevznikl. A zajímavé je to z toho důvodu, že tím projektem byl snímek ze světa Star Wars, který studio Lucasfilm nabídlo scenáristům úspěšného hororu Tiché místo. Bryan Woods a Scott Beck se de facto přes noc stali díky hitu s Johnem Krasinskim v Hollywoodu velmi horkým zbožím, což vedlo k otevření hned několika dveří naráz. Jednou z těch atraktivnějších nabídek pak byly právě i filmové Star Wars, nebo případně Indiana Jones.

     

    Oba tvůrci podle všeho jednali se zástupci studia nějakou dobu před tím, než se nakonec rozhodli nabídku zdvořile odmítnout. Důvod nyní odhalili v nedávném rozhovoru. Podle jejich slov se víc zajímají o vytváření nových nápadů a nových hrdinů, ze kterých se jednou můžou vyklubat příští Star Wars, nebo příští Indiana Jones, místo aby svoji fantazii podřizovali již zavedeným látkám. Na jednu stranu je to škoda, protože by tvůrci jistě přinesli do těchto franšíz něco nového, na tu druhou je ale hezké vědět, že někdo v Hollywoodu stále touží po vyprávění originálních látek.

    (dO_od)
<< předchozí 1 2 3 4 131 261 390 520

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 2.5.2011

    SoundtraCon na Festivalu fantazie

    V termínu od 1. do 4. července 2010 proběhne v Chotěboři v rámci Festivalu fantazie v pořadí již čtvrtý ročník SoundtraConu. Minulé ročníky navštívili skladatelé Trevor Jones, Petr Hapka a producent a dirigent James Fitzpatrick. Letos nás poctí svou návštěvou významná osobnost filmové hudby, která je o to zajímavější, že v sobě navíc spojuje i profesi filmového střihače a režiséra. Tím hostem je John Ottman, který složil hudbu k většině filmů režiséra Bryana Singera jakými jsou například Obvyklí podezřelí, X-Men 2, Superman se vrací nebo Valkýra. Budete se s ním moct setkat na besedě a autogramiádě, které proběhnou v sobotu 2. července 2011 v Chotěboři. Více informací o hostovi včetně jeho videopozdravu českým fanouškům filmové hudby a o aktuálním programu na SoundtraCon 2011 najdete na oficiálním webu soundtracon.sff.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 1.5.2011

    13. Seminář archivního filmu

    Od čtvrtka 5. května do neděle 8. května 2011 se v Uherském Hradišti uskuteční v pořadí již 13. Seminář archivního filmu. Hlavním tématem letošního ročníku bude osobnost a dílo německého režiséra Wernera Herzoga, především pak jeho spolupráce s hercem Klausem Kinskim. Představeny budou i dokumentární filmy o nelehké spolupráci těchto dvou výrazných osobností světové kinematografie. Součástí doprovodných akcí budou kromě výstavy plakátů ze sbírek Terryho ponožek a distribučních společností (NFA, AČFK) výrazné a oceňované fotografie švýcarského tvůrce Beata Pressera (*1952), jenž skrze objektiv nezapomenutelně zachytil natáčení dvou Herzogových filmů s Klausem Kinskim, Fitzcarraldo (1982) a Zelená kobra (1987). Více informací naleznete na oficiálních stránkách přehlídky www.archivniseminar.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 30.4.2011

    Festival Anifilm Třeboň 2011

    Letošní Mezinárodní filmový festival animovaných filmů Anifilm 2011 se koná ve dnech 3. - 8. května v Třeboni. Hlavní část festivalu tvoří celkem tři soutěže – Mezinárodní soutěž celovečerních filmů, Mezinárodní soutěž krátkých animovaných filmů a Česko-slovenskou soutěž krátkých studentských filmů.

    Bohatou nabídku přináší také nesoutěžní filmový program, který tvoří např. přehlídka celovečerních filmů Jana Švankamjera, sekce Bilance – nejoblíbenější celovečerní distribuční tituly za posledních 12 měsíců, představení tvorby studia Aardman Animation – v Třeboni uvede snímky o slavné dvojici Wallace a Gromit. Letošní Anifilm tvorbu tohoto studia představí prostřednictvím celovečerního filmu, kompletní kolekce krátkých filmů a jednoho seriálu s populární dvojicí Wallace & Gromit.

    Ve festivalových porotách zasednou animátor a ilustrátor z Izraele Avi Ofer, irská režisérka Nora Twomey (spolurežisérka známého celovečerního filmu Brendan a tajemství Kellsu), vydavatelka, spisovatelka a dramaturgyně belgického festivalu Anima Francoise Cathala, chorvatský animátor, hudebník a festivalový kurátor Daniel Suljic, rakouský animátor, ilustrátor a spisovatel Leopold Maurer, filmový a televizní producent Vratislav Šlajer, režisérka, výtvarnice animovaných filmů a ilustrátorka Galina Miklínová, režisér Aurel Klimt, ředitel píseckého filmového festivalu Nad řekou Michael Havas a pedagožka, výtvarnice a animátorka ze Slovenska Ivana Laičíková.

    Další informace najdete na stránkách festivalu www.anifilm.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 9.4.2011

    Dobrá zpráva pro milovníky filmové hudby!

    Ve středu 27. dubna v 19:30 se uskuteční v Rudolfinu další koncert Pražského filmového orchestru s novým programem. Zazní například hudba z filmů Hvězdné války, Superman, E.T. - Mimozemšťan a další. Vrcholem koncertu bude Česko-Slovenská premiéra skladeb Indiana Jones a Blízká setkání třetího druhu. Těšíme se, že nás během koncertu navštíví i některé postavy z Hvězdných válek. Vstupenky jsou k dostání výhradně na telefonním čísle 731 172 038, kde získáte i bližší informace o koncertě a o Pražském filmovém orchestru. A tajná zpráva na závěr: na našem příštím koncertě 23. listopadu si budou moct naši příznivci vychutnat další premiéry skladeb např. z Harryho Pottera nebo Petera Pana. (POMO)
  • Obrázek k novince 5.3.2011

    Seminář tchajwanských filmů (11.-13.3.2011)

    Filmový klub ve Veselí nad Moravou ve spolupráci s Tchajpejskou ekonomickou a kulturní kanceláří v Praze pořádá ve dnech 11.-13.3. Seminář tchajwanských filmů. Program nabídne pouze jeden film, který se promítal v našich kinech a to Touha, opatrnost (Ang Lee, 2007), ale především tchajwanské filmy, které jsme neměli možnost v našich kinech vidět, např. tři filmy od režiséra Hou Hsiao-hsiena: Nosič reklamy (1983), Čas žít a čas zemřít (1985), Tři časy (2005), Edwarda Yanga (Teroristé, 1986), Dozea Niua (Monga, 2010) a další filmové lahůdky. Seminář bude doplněn výstavou obrazů „Evropskou duši čínskou tuší“ malířky Nataši Suttá, která uspořádá i workshop o kaligrafii a přednášku o Tchajwanu. Vstupné: PÁTEK-NEDĚLE: 300 Kč (pro členy FK 200 Kč), JEDEN DEN: 150 Kč (pro členy FK 100 Kč), JEDEN FILM: 60 Kč. Nocleh je možný také v sále kina Morava (vlastní spacák a karimatka) za 50 Kč/noc, nebo v hotelu Veselan či v internátě obchodní akademie. Bližší informace na www.kinomorava.cz nebo tel. 724 130 770. (POMO)
  • Obrázek k novince 28.2.2011

    Oscar 2011 - výsledky

    Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně dopadlo i 127 hodin (šest nominací). O první místo se dělí se čtyřmi proměněnými nominacemi, včetně nejlepšího filmu Králova řeč (po loňské nominaci Colin Firth konečně uspěl) a Nolanův Počátek (vymetené technické kategorie). V těsném závěsu se s třemi soškami drží The Social Network a dvě ceny si odnesly Fighter (Melissa Leo a Christian Bale) a Alenka v říši divů (výprava, kostýmy). Za zmínku určitě stojí dvojnásobný úspěch Toy Story 3 (které animované "trojce" se to kdy podařilo). Za určitý úspěch se dá považovat i proměněná jediná nominace pro Vlkodlaka (masky). A nakonec je tady jeden Oskar pro Černou labuť (favorizovaná Natalie Portman). Mezi zahraničními filmy uspěl dánský Lepší svět.


    Nejlepší film roku
    Králova řeč
    127 hodin
    Černá labuť
    Děcka jsou v pohodě
    Fighter
    Opravdová kuráž
    Počátek
    The Social Network
    Toy Story 3: Příběh hraček
    Winter's Bone

    Nejlepší herec v hlavní roli
    Colin Firth (Králova řeč)
    Javier Bardem (Biutiful)
    Jeff Bridges (Opravdová kuráž)
    Jesse Eisenberg (The Social Network)
    James Franco (127 hodin)

    Nejlepší herečka v hlavní roli
    Natalie Portman (Černá labuť)
    Annette Bening (Děcka jsou v pohodě)
    Nicole Kidman (Rabbit Hole)
    Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
    Michelle Williams (Blue Valentine)

    Nejlepší herec ve vedlejší roli
    Christian Bale (Fighter)
    John Hawkes (Winter's Bone)
    Jeremy Renner (The Town)
    Mark Ruffalo (Děcka jsou v pohodě)
    Geoffrey Rush (Králova řeč)

    Nejlepší herečka ve vedlejší roli
    Melissa Leo (Fighter)
    Amy Adams (Fighter)
    Helena Bonham Carter (Králova řeč)
    Hailee Steinfeld (Opravdová kuráž)
    Jacki Weaver (Království zvěrstev)

    Nejlepší režie
    Tom Hooper (Králova řeč)
    Darren Aronofsky (Černá labuť)
    Ethan Coen, Joel Coen (Opravdová kuráž)
    David Fincher (The Social Network)
    David O. Russell (Fighter)

    Nejlepší originální scénář
    Králova řeč (David Seidler)
    Další rok (Mike Leigh)
    Děcka jsou v pohodě (Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg)
    Fighter (Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson)
    Počátek (Christopher Nolan)

    Nejlepší adaptovaný scénář
    The Social Network (Aaron Sorkin)
    127 hodin (Danny Boyle, Simon Beaufoy)
    Opravdová kuráž (Joel Coen, Ethan Coen)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich)
    Winter's Bone (Debra Granik, Anne Rosellini)

    Nejlepší kamera
    Počátek (Wally Pfister)
    Černá labuť (Matthew Libatique)
    Králova řeč (Danny Cohen)
    Opravdová kuráž (Roger Deakins)
    The Social Network (Jeff Cronenweth)

    Nejlepší střih
    The Social Network (Kirk Baxter, Angus Wall)
    127 hodin (Jon Harris)
    Černá labuť (Andrew Weisblum)
    Fighter (Pamela Martin)
    Králova řeč (Tariq Anwar)

    Nejlepší výprava
    Alenka v říši divů (Robert Stromberg, Karen O'Hara)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Stuart Craig, Stephenie McMillan)
    Králova řeč (Eve Stewart, Judy Farr)
    Opravdová kuráž (Jess Gonchor, Nancy Haigh)
    Počátek (Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat)

    Nejlepší kostýmy
    Alenka v říši divů (Colleen Atwood)
    Io sono l'amore (Antonella Cannarozzi)
    Králova řeč (Jenny Beavan)
    Opravdová kuráž (Mary Zophres)
    The Tempest (Sandy Powell)

    Nejlepší Makeup
    Vlkodlak (Rick Baker, Dave Elsey)
    Barney's Version (Adrien Morot)
    Útěk ze Sibiře (Edouard F. Henriques, Greg Funk, Yolanda Toussieng)

    Nejlepší hudba
    The Social Network (Trent Reznor, Atticus Ross)
    127 hodin (A.R. Rahman)
    Jak vycvičit draka (John Powell)
    Králova řeč (Alexandre Desplat)
    Počátek (Hans Zimmer)

    Nejlepší píseň
    Toy Story 3: Příběh hraček ("We Belong Together") (Randy Newman)
    127 hodin ("If I Rise") (A.R. Rahman, Rollo Armstrong, Dido)
    Country Strong ("Coming Home") (Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges)
    Na vlásku ("I See the Light") (Alan Menken, Glenn Slater)

    Nejlepší mix zvuku
    Počátek (Lora Hirschberg, Gary Rizzo, Ed Novick)
    Králova řeč (Paul Hamblin, Martin Jensen, John Midgley)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff, Peter F. Kurland)
    Salt (Jeffrey J. Haboush, William Sarokin, Scott Millan, Greg P. Russell)
    The Social Network (Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick, Mark Weingarten)

    Nejlepší střih zvuku
    Počátek (Richard King)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Tom Myers, Michael Silvers)
    TRON: Legacy 3D (Gwendolyn Yates Whittle, Addison Teague)
    Unstoppable (Mark P. Stoeckinger)

    Nejlepší vizuální efekty
    Počátek (Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb, Paul J. Franklin)
    Alenka v říši divů (Ken Ralston, David Schaub, Carey Villegas, Sean Phillips)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Tim Burke, John Richardson, Christian Manz, Nicolas Aithadi)
    Iron Man 2 (Janek Sirrs, Ben Snow, Ged Wright, Daniel Sudick)
    Život po životě (Michael Owens, Bryan Grill, Stephan Trojansky, Joe Farrell)

    Nejlepší animovaný film
    Toy Story 3: Příběh hraček (Lee Unkrich)
    Iluzionista (Sylvain Chomet)
    Jak vycvičit draka (Dean DeBlois, Chris Sanders)

    Nejlepší cizojazyčný film
    Lepší svět (Susanne Bier) - Dánsko
    Biutiful (Alejandro González Iñárritu) - Mexiko
    Hors-la-loi (Rachid Bouchareb) - Alžírsko
    Incendies (Denis Villeneuve) - Kanada
    Kynodontas (Giorgos Lanthimos) - Řecko

    Nejlepší celovečerní dokument
    Inside Job (Charles Ferguson)
    Exit Through the Gift Shop (Banksy)
    GasLand (Josh Fox)
    Restrepo (Tim Hetherington, Sebastian Junger)
    Waste Land (Lucy Walker)

    Nejlepší krátkometrážní dokument
    Strangers No More (Karen Goodman, Kirk Simon)
    Killing in the Name (Jed Rothstein)
    Poster Girl (Sara Nesson)
    Sun Come Up (Jennifer Redfearn)
    The Warriors of Qiugang (Ruby Yang)

    Nejlepší krátkometrážní animovaný film
    The Lost Thing (Andrew Ruhemann, Shaun Tan)
    Den & Noc (Teddy Newton)
    The Gruffalo (Max Lang, Jacob Schuh)
    Let's Pollute (Geefwee Boedoe)
    Madagascar, carnet de voyage (Bastien Dubois)

    Nejlepší krátkometrážní hraný film
    God of Love (Luke Matheny)
    The Confession (Tanel Toom)
    The Crush (Michael Creagh)
    Na Wewe (Ivan Goldschmidt)
    Wish 143 (Ian Barnes)

    (Bart)
  • Obrázek k novince 22.2.2011

    Oceňované dokumenty na Jednom světě

    Třináctý ročník Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který se uskuteční v Praze od 8. do 17. března, osloví letos své diváky a divačky sloganem „Vaše energie je potřeba jinde!“. „Festivalovým mottem chceme upozornit na to, kolik času všichni věnujeme nepodstatným činnostem. Přitom se stačí zajímat o to, co se děje kolem nás a svou energii využít spíše k tomu, aby se věci rozhýbaly k lepšímu,“ říká ředitelka festivalu Hana Kulhánková a dodává, že téma občanského aktivismu prostupuje napříč všemi letošními programovými kategoriemi. K hlavním tématům letošního ročníku patří ožehavý fenomén korupce a velmi aktuální problematika života seniorů a seniorek. Už tradičně uvede festival filmy s ekologickou a genderovou tematikou. Vybrané filmy se po Praze představí také v 33 regionálních městech.

    Ani letos nechybí v programu řada snímků, které byly s úspěchem uvedeny na zahraničních festivalech v loňském roce. V sekci Panorama bude uveden dokument Svět podle Iona B., který posbíral řadu festivalových cen. Hlavní postavou je svérázný bezdomovec a zároveň jeden z nejvyhledávanějších moderních rumunských umělců Ion Barladeanu. Velkou pozornost vzbudil během premiérové projekce v Cannes italský dokument Draquila – Itálie se třese. Režisérka tohoto sarkastického a velmi vtipně poskládaného snímku Sabina Guzzanti zjišťuje, v jak velkém rozporu je mediální obraz italského premiéra s jeho skutečnými aktivitami, zatíženými korupcí a nesčetnými skandály. V tematické sekci Ekologické výzvy bude uveden britsko-brazilský dokument Umění odpadu, který je v letošním roce nominovaný na Oscara. Brilantně natočený snímek, opatřený hudbou Mobyho, posbíral řadu festivalových cen, například na festivalu v Sundance. Kompletní program festivalu Jeden svět najdete na www.jedensvet.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 16.2.2011

    Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

    Přemýšlíte, co s načatým březnovým večerem? Chcete si rozšířit své obzory, potkat se se zajímavými lidmi a načerpat atmosféru různých koutů světa? Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi představí od 2. do 9. března špičky zahraničních filmů uplynulého roku, ale i zajímavé hosty domácí i zahraniční filmové scény v brněnském Velkém Špalíčku. MFF Cinema Mundi odstartuje slavnostním zahájením na náměstí Svobody ve středu 2. března od 16 hodin. Oficiálně bude festival zahájen filmem Ostře sledované vlaky za osobní účasti režiséra Jiřího Menzela a filmové delegace v multikině ve Velkém Špalíčku od 19:30 ZDARMA. Kromě již avizovaných hostů se festivalu zúčastní Mircea Dan Duta z Rumunského kulturního institutu slovenský režisér Jaroslav Vojtek (Hranice) či tvůrci oscarového filmu Amadeus kameraman Miroslav Ondříček a výtvarník Theodor Pištěk. Čtvrtek 3. března bude věnován České televizi, která divákům zdarma představí například snímek Nespavost Lenky Wimmerové, Okno do hřbitova Vladimíra Michálka či kriminální příběh Zrozen bez porodu Filipa Renče a další. Všichni jmenovaní tvůrci se zúčastní projekce. Festival pohltí celé Brno. Část programu se letos přesune do sálu Bakaly, kde bude probíhat festivalová sekce „Český lev 2011, Oscar 2011“ a také výběr filmů z dvojice zemí Rusko a Rumunsko. Další projekce, které může navštívit veřejnost zdarma, se odehrají na Fakultě sociálních studií MU.

    Cinema Mundi nejsou jen zajímavé filmy, ale i bohatý doprovodný program „Hitrádia Magic Brno“. Připraveny jsou také ochutnávky exotických koktejlů peruánské ambasády, výstava fotografií „Zima v Bukovině“, pouliční divadlo, Malé divadlo kjógenu, kapela URband, zpěvák skupiny Čankišou Karla Heřmana a další. Více informací naleznete na www.cinemamundi.info. (POMO)
  • Obrázek k novince 31.1.2011

    Seriál roku pod taktovkou Scorseseho

    Filmový kanál HBO právě uvádí další vysoce oceňované dílo z vlastní produkce, seriál Impérium – Mafie v Atlantic City. Na dramatu o dobovém podsvětí se jako producent a režisér úvodního dílu podílel slavný Martin Scorsese. Scénář, inspirovaný stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor dnes již kultovního seriálu Rodina Sopránů. Děj gangsterské kroniky se odehrává ve dvacátých letech minulého století. Ústřední postavou je pochybný politik Enoch Nucky Thompson, jehož charakter byl inspirován skutečně žijícím prominentem Enochem Nuckym Johnsonem (1883 - 1968). Tento charismatický muž s dvojí tváří (hraje ho Steve Buscemi) organizuje nelegální kšefty s alkoholem, zároveň však nezištně pomáhá důvěřivé Margaret (Kelly Macdonaldová). Další klíčovou postavou je Thompsonův cynický bratr Elias (Shea Whigham), který se na zločinných praktikách podílí jako místní šerif. Do galerie hlavních postav patří i Thompsonův šofér Jimmy Darmody (Michael Pitt), tábor ochránců zákona reprezentuje vytrvalý federální agent Nicholas Van Alden (Michael Shannon).

    Gangsterskou ságu, jež byla nedávno oceněna dvěma Zlatými glóby (za nejlepší seriál v kategorii dramatu a mužský herecký výkon Steva Buscemiho) dotváří pečlivá výprava. V barvitém průhledu do mechanismů podsvětí hrají důležitou roli dobové zábavní podniky, archaická auta i jazzová muzika, včetně slavných písní. Nechvalně proslulé gangstery (mezi něž patřili například Al Capone, Lucky Luciano, či Arnold Rothstein) seriál ukazuje v jejich mladických podobách. Znamenitě natočené dílo má i aktuální přesah: vypráví o propojenosti světa mocných s polosvětem amorálních kšeftů a drsného vyřizování účtů. Více info naleznete na www.hbo.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 29.1.2011

    Severská filmová zima

    Na měsíc únor připravil Severský filmový klub další festivalovou přehlídku zaměřenou na filmy skandinávských tvůrců: SEVERSKOU FILMOVOU ZIMU. Cílem akce je nabídnout českým divákům filmy z produkce zemí, které v tuzemské distribuci nejsou příliš zastoupeny. Od čtvrtka do neděle (17. 2. - 20. 2.) tentokrát uvidíte osm filmů z Dánska, Švédska a Norska. S ohledem na diváky se sluchovým postižením budou tři snímky (Pád nebes, Iluze - film o vlaku, Adamova jablka) uvedeny s rozšířenými, barevně upravenými titulky pro neslyšící.

    Festival zahajují ve čtvrtek 17. února 2011 dvě hořká komediální dramata nejen o krizi střeních let a deziluzi z partnerských vztahů. Jde o norský film 37 a půl (2005) a švédský Třídní sraz (2002). V pátek 18. února 2011 diváky čekají koprodukční norské drama Dívka s pomeranči (2009) a dánský film Spi, děťátko, spi (2009). Oba filmy mladým lidem citlivě předkládají otázky spojené s tématikou smyslu lidského života, předčasného úmrtí, také zamyšlení nad cenou svobody. V sobotu 19. února 2011 jsou na programu dramata, která divákům představí trochu jiné Vánoce. Švédská černá retro komedie Iluze - film o vlaku (2003) a norské rodinné drama Pád nebes (2002).

    Projekce posledního dne přehlídky, neděle 20. února 2011, budou ve znamení divácky úspěšných filmů. Norský dobrodružný akční film Stopař (1987) je léta oblíbený diváky všeho věku. Jeho zajímavost posiluje skutečnost, že jde o první snímek natočený v sámském jazyce. Také komediální společenská metafora Adamova jablka (2005), která festival uzavře, už získala kultovní statut a těší se zájmu diváků i za hranicemi Dánska. Podrobné informace o festivalu naleznete na oficiálních stránkách www.sfklub.cz, kde můžete také zkusit své štěstí v soutěži o volné vstupenky. (formelin)
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace