Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 17.1.2013

    Bradley Cooper vs. tajná německá invaze

    Po docela překvapivé, ale bez debat zasloužené oscarové nominaci za Terapii láskou se teď bezesporu objeví několik projektů, počítajících s Bradley Cooperem v hlavní roli. Jako první si sympaťáka „osedlalo“ studio Warner Bros., konkrétně pro chystanou adaptaci dobového špionážního thrilleru Dark Invasion od spisovatele Howarda Bluma. Příběh inspirovaný skutečnými událostmi se odehrává v roce 1915, kdy už v Evropě zuřila první světová a Německo se snažilo zajistit, aby se do ní nezamíchaly dosud neutrální Spojené státy. Proto vyslalo za moře své špiony, kteří zahájili sabotáže v továrnách, atentáty na vlivné osoby, bombové útoky na vládní a ekonomické instituce a dokonce postavili tajnou laboratoř na anthrax pouhých šest mil od Bílého domu. Cooper by si ve filmu zahrál newyorského policejního kapitána Toma Tunneyho, který byl pověřen sestavením týmu na vypátrání a likvidaci těchto německých agentů. Tunney je reálná postava, považovaná za jednoho ze zakladatelů amerického úřadu pro národní bezpečnost.

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 16.1.2013

    Conan, Odyseus a Ben-Hur plánují návrat

    Jeden fantasy, jeden mytologický a jeden „téměř-biblický“ hrdina se vrátí na plátna kin. Arnold Schwarzenegger během propagace blížící se Konečné promluvil i o dalších projektech. Tím nejzajímavějším je patrně Legend of Conan. Podle bývalého guvernátora začne natáčení někdy na sklonku tohoto roku, pravděpodobně na Novém Zélandu. Pokud ostrov poskytl atraktivní exteriéry pro rozmanitou Středozemi, proč by tam někdo s dobrým okem nemohl nalézt i bájnou Hyborii? Podle Arnoldových slov bylo studio Universal znechuceno novým Barbarem Conanem a chce postavě vrátit dobrou pověst natočením opravdu kvalitní conanovky. Proto koupilo práva a rozhodlo se svěřit projekt áčkovým tvůrcům. „Budu hrát Conana ve svém věku, takže to bude uvěřitelné a nebudu se snažit být třicetiletým akčním borcem.“ Studio MGM se chce vrátit do biblických dob s novou verzí klasiky Ben Hur. Těžko něčím trumfnout multioscarový velkofilm z roku 1959, ale scénář Keitha Clarkea (Útěk ze Sibiře) je prý mnohem věrnější předloze Lewa Wallace z konce 19. století. Bude se proto víc soustřeďovat na dospělé soupeření Messaly a Bena-Hura. Taktéž by se příběhem měla mnohem výrazněji proplétat dějová linie s Ježíšem, se kterým se hlavní hrdina setká několikrát. No a nakonec na trochu jinou notu. Film studia Warner Bros. The Odyssey je sice inspirovaný Homérovým eposem, ale děj přenese ze světa řeckých mýtů do vesmíru v daleké budoucnosti. Možná si na projekt „Odysea jako sci-fi s planetami namísto ostrovů“ vzpomenete – v roce 2008 se o režii zajímal George Miller a o hlavní roli Brad Pitt. To už neplatí a studio hledá nová zvučná jména. Scénář napíše nováček James DiLapo, jehož dobový thriller Devils At Play skončil na seznamu „nejlepších nerealizovaných scénářů za rok 2012“.

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 15.1.2013

    Jurský park 4 a Piráti z Karibiku 5 oficiálně na cestě

    Jen několik dnů poté, co Steven Spielberg odvolal blížící se natáčení sci-fi Robocalypse (nesmutníme, jde jen o posun kvůli změnám ve scénáři) a nadobro se vzdal úmyslu režírovat cestování v čase i mezi dimenzemi Interstellar (tady už nesmutníme vůbec, protože projekt převzal Christopher Nolan), najednou je tady Jurský park 4. Dlouho připravovaný, pořád odkládaný, znenadání jej má studio Universal mezi prioritami a dokonce už je známý datum premiéry – 13. června 2014. To znamená, že natáčet se musí nejpozději letos v létě. A taktéž to asi znamená, že scénář Ricka Jaffy a Amandy Silver (Zrození planety opic) uspokojil Spielberga i producentku Kathleen Kennedy. Ale pozor, Steven nebude režírovat, pouze produkovat. Jméno režiséra se prý dozvíme velmi brzo. Mezitím, konkrétně 5. dubna tohoto roku, se vrátí do kin původní Jurský park. Jak jinak, ve 3D. Ostatně, i čtyřka bude ve 3D. U Walt Disney Pictures se mezitím začíná další fáze příprav Pirátů z Karibiku 5. Je úplně jedno, co si myslíte o kvalitách čtyřky, u filmů s miliardovými tržbami se neuvažuje o tom, jestli budou mít pokračování, jen kdy vznikne. První verzi scénáře napsal mazák série Terry Rossio, ale teď byl přizván ke spolupráci Jeff Nathanson (Chyť mě, když to dokážeš, jedna z mnoha verzí Království křišťálové lebky). Prozatím se ale neví, jestli bude pracovat s Rossiovým materiálem, nebo napíše něco úplně nového. Johnny Depp by si ale měl pomalu zase shánět tmavé šminky na oči, s jeho návratem se určitě počítá.

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 13.1.2013

    Affleck vytasí prohibici a samopaly

    Sice nebyl nominován na Oscara za režii, ale nemusí smutnit, my stejně víme, že za kamerou je na svém místě. Jaký bude jeho další projekt? Po nedávném odstoupení z hlavní role v krimi-romanci Focus (měl hrát zkušeného podvodníka, který do řemesla zaučuje Kristen Stewart) bylo jasné, že něco chystá. A už se ví, co to bude, a je to něco, co si v jeho podání určitě necháme líbit. Půjde totiž o adaptaci románu Dennise  Lehana Live By Night. Lehana znáte, je autorem předloh pro Affleckovo Sbohem, baby, Eastwoodovu Tajemnou řeku a Scorseseho Prokletý ostrov. O kvalitu příběhu proto nemusíme mít obavu. Odehrává se ve dvacátých letech minulého století v Affleckově milovaném rodném Bostonu a sleduje příběh nejmladšího syna policejního kapitána, který se odvrátí od rodiny a nechá se zlákat podsvětím. Tam začne rychle šplhat po hierarchickém žebříčku a užívá si luxus nabytý zločinnou cestou. Konfrontace s otcem a celou rodinou je však neodvratná. Liják nelegálního chlastu, krupobití projektilů z Thompsonů. Příběh je epický a vrstevnatý a kromě Bostonu se odehrává třeba i na Kubě. Natáčení by mělo odstartovat ještě letos. Bude z toho další smršť oscarových nominací?

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 12.1.2013

    Nolan převzal Spielbergovu sci-fi

    Ke všemu Spielberg další žánrovku nečekaně odložil na neurčito. Nejdřív k projektu Interstellar. Slýcháme o něm už dlouho. Chrisův brácha Jonathan Nolan už před lety napsal scénář, který vychází z teorií uznávaného fyzika Kipa Thornea o takzvaných „červích dírách“. Jimi se údajně dá cestovat nejen do jiných vesmírů a dimenzí, ale i do jiných časů. O námět se dlouho zajímal Spielberg, ale nakonec odstoupil. Zdá se, že bráchu nakonec podrží sám velký tvůrce trilogie o temném rytíři. Je dokonce možné, že začne Interstellar natáčet ještě letos v létě. Na problémy narazila i další Spielbergova scifárna Robocalypse o odboji lidí proti celosvětové nadvládě robotů a umělé inteligence. Natáčení mělo být zahájeno už koncem tohoto měsíce, premiéra byla plánovaná na léto 2014. To už neplatí. Spielberg znenadání řekl štábu a hlavním představitelům (Chris Hemsworth, Anne Hathaway a Ben Whishaw), ať si udělají volno. Minimálně na půl roku. Ten čas Spielberg využije na zapracování zásadních změn do scénáře. Důvod? Ukázalo se, že film podle původního konceptu by stál nehorázné peníze. „Našel jsem lepší způsob, jak ten příběh vyprávět,“ vysvětlil Spielberg. „Je mnohem ekonomičtější a zároveň osobnější. Jakmile budeme mít nový scénář, projekt se opět zvedne na nohy. Premiéra by mohla být na podzim 2014.“

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 10.1.2013

    Levitt a Brolin prolévají krev ve Městě hříchu

    Joseph Gordon-Levitt sice letos neuspěl s Expresní zásilkou (přinejmenším komerčně), ale Looper a hlavně Temný rytíř povstal byly velké hity. Není divu, že se jej mnozí snaží získat do svých projektů. Zkoušeli to třeba v Marvel Studios, kde si uměli JGL představit v hlavní roli komiksové týmovky Guardians of the Galaxy. Levitta ale víc zaujal úplně jiný, mnohem temnější komiks – Millerovo Sin City. Přijal totiž jednu z hlavních rolí v Sin City: A Dame to Kill For, jehož natáčení právě probíhá pod Rodriguezovým a Millerovým dohledem v Troublemaker Studios v texaském Austinu. Postava jménem Johnny je nová, v předloze nebyla a Miller a spoluscenárista William Monahan ji vytvořili výhradně pro film. Levittovi může lichotit, že před ním byla nabídnuta Johnnymu Deppovi. Obsazení postupně bobtná. Christopher Meloni (naposled upírský šéf v Pravé krvi) si zahraje policejního důstojníka a Josh Brolin nahradil Cliva Owena z jedničky v roli Dwighta. Není to první přeobsazená role – Michaela Clarka Duncana v roli Manuteho z logických důvodů musel vystřídat Dennis Haysbert a Devon Aoki nahradila Jamie Chung v roli divoženky s katanou Miho. Ostatní je při starém – Mickey Rourke je opět Marv, Jessica Alba je Nancy, Jaime King je Wendy a Rosario Dawson je opět Gail. Všichni pořád napjatě čekají, kdo bude titulní dámou, pro kterou se vyplatí prohnat někomu kulku hlavou. Světová premiéra filmu bude už letos, konkrétně 4. října.

  • Obrázek k novince 9.1.2013

    Brad Pitt dá ukřižovat Ježíše

    Tedy v případě, že přijme nabídku studia Warner Bros. na hlavní roli v epickém dramatu Pontius Pilate. Jak název napovídá, zahrál by si Piláta, známou biblickou figuru, která poslala Ježíše směrem ke Golgotě. S křížem na rameni. Film ale nemá být biblický, ale spíš historický. Bude sledovat kariéru syna urozeného Římana a jeho proměnu v tvrdého vojáka a velitele. Zhruba v letech 26 – 36 našeho letopočtu působil Pilát Pontský jako prefekt v provincii Judea, která byla tenkrát vřícím náboženským kotlem. Údajně byl tyranem a nepřítelem Židů – záměrně porušoval jejich tradice a konfiskoval jejich peníze. Nakonec byl sesazen, ale ne za účast v ukřižování Ježíše, ale za brutalitu, se kterou potlačil povstání Samařanů. Nakonec byl, už za vlády Caliguly, přinucen k sebevraždě. Film má Piláta zobrazovat jako schopného, ale arogantního vojáka, který překročil své pravomoci a dopustil se několika katastrofálních rozhodnutí. Rovněž se budou řešit víc politika, historie a vývoj hlavní postavy než náboženské otázky. Nicméně mezi postavami se objeví i Jan Křtitel, Salome, Kaifáš či Marie Magdalena, ale i tehdejší římský císař Tiberius. Obavy budí jen jméno scenáristky Very Blasi, která má na svědomí romantické výplachy typu Sex, pochoutky a romantika nebo Chilli, sex a samba.

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 8.1.2013

    Milla Jovovich svádí ruského Bonda

    Jen už u toho nebude Paul Verhoeven, jak původně zamýšlel. Ale popořadě: Boris Akunin je jeden z nejúspěšnějších současných ruských spisovatelů. Je to především zásluha románové série o detektivovi a špiónovi Erastu Fandorinovi, působícím v Rusku a přilehlých zemích na konci devatenáctého a začátkem dvacátého století. Příběhy o Fandorinovi (knížek je prozatím čtrnáct) byly už několikrát zfilmované – u nás známe hlavně výpravný velkofilm Turecký gambit, ve kterém se Fandorin zaplete do rusko-turecké války, ve filmu Státní rada si Fandorina zahrál i slavný Oleg Menšikov. Knížky Borise Akunina jsou velmi populární i v zahraničí, takže už začátkem minulé dekády vznikl úmysl zfilmovat anglicky mluvenou adaptaci Fandorinova prvního dobrodružství The Winter Queen. Scénář už v roce 2002 napsal Paul Verhoeven a dlouho byl odhodlán i režírovat. Avšak v roce 2007, kdy měla padnout první klapka, představitelka hlavní ženské role Milla Jovovich otěhotněla a natáčení bylo odloženo. Verhoevena nakonec nahradil ruský hitmaker a syn legendárního Sergeje Fjodor Bondarčuk. Vypadá to, že se projekt konečně odlepí od země a natáčení začne letos v dubnu s rozpočtem 35 milionů dolarů. Dvacetiletý Fandorin (představitel zatím není známý, spekulovalo se o Antonu Yelchinovi) jako člen petrohradského detektivního oddělení vyšetřuje záhadné sebevraždy několika prominentních Rusů. Jak se brzy ukáže, jde o rozsáhlé spiknutí, které hrdinu přinutí cestovat až do Londýna. A uprostřed všeho stojí záhadná femme fatale, lady Amalia (role pro Millu). Produkce má velké plány a prvními členy mezinárodního obsazení jsou Anjelica Huston (v roli paní Astair, majitelky několika sirotčinců, které nečekaně zdědí jmění mrtvých aristokratů) a David Thewlis jako hrabě Zurov, Fandorinův vlivný ochránce. Dodejme, že The Winter Queen už se dočkala televizní adaptace pod původním názvem Azazel.

    (Cervenak)
  • Obrázek k novince 7.1.2013

    Jiřina Jirásková 1931 - 2013

    Ve věku 81 let zemřela herečka Jiřina Jirásková. Dlouholetá členka a později i ředitelka Divadla na Vinohradech absolvovala DAMU v roce 1950 a po jedné sezoně v Krajském oblastním divadle Hradec Králové přešla na svou domovskou scénu. V 60. letech hostovala v Činoherním klubu (Pension pro svobodné pány) a v době normalizace vystupovala v zájezdových představeních. Do historie Vinohradského divadla se zapsala nejen jako nepostradatelná členka hereckého souboru (Anna Franková, Shawova Kleopatra, Alžběta Anglická), ale po roce 1989 také jako ředitelka, která kolem sebe vytvořila harmonický a zvučný herecký soubor, který zastínil i Národní divadlo. Životnímu partnerství s režisérem Zdeňkem Podskalským předcházelo manželství s hercem Jiřím Pleskotem.

     

    V roce 1953 debutovala ve středometrážním filmu Křejčovská povídka. V 60. letech se stala jednou z nejobsazovanějších hereček ve filmech nové vlny (Každý den odvahu, Bloudění, Hotel pro cizince, Případ pro začínajícího kata, Flirt se slečnou Stříbrnou). 70. léta znamenala pro Jiráskovou politický zákaz a tak mohl zaznít alespoň její hlas v animovaných filmech. Před filmovou kameru jí začal na počátku 80. let postupně vracet její partner Zdeněk Podskalský. Mezi její nejznámější a divácky nejoblíbenější role bezpochyby patří Marcela (Světáci), sekretářka Karolína (Křtiny), babi (Sestřičky), řídící Hubičková (Slunce, seno...) nebo primářka Venclovská (Fany). Z televizních rolí patří mezi ty nejznámější role ve filmech a seriálech Sňatky z rozumu, Zlá krev, Meze Waltera Hortona, Žena z Korinta, Zámek v Čechách, Z hříček o královnách. Naposledy se Jiřina Jirásková objeví ve filmu Jiřího Menzela Sukničkáři, který vstoupí do kin v dubnu.

    (Bart)
  • Obrázek k novince 7.1.2013

    Příliš teplý Soderbergh?

    Steven Soderbergh se už před několika lety pokoušel natočit biografii slavného televizního baviče a zpěváka Liberaceho, který byl v padesátých až sedmdesátých letech minulého století nejlépe placeným showmanem na světě. Ale přestože byl rozpočet pouze 5 milionů dolarů, prakticky každé studio v Hollywoodu projekt odmítlo. Důvod? Byl prý „příliš gay“. Wladziu Valentino Liberace (polsko-italský původ) byl totiž homosexuál a film měl otevřeně zobrazovat i jeho soukromý život. „Nikdo o tom nechtěl slyšet, přestože jsem s tím přišel krátce po oscarovém úspěchu Zkrocené hory. Nedávalo mi to žádný smysl.“ Přesto film nazvaný Behind the Candelabra vznikl, hlavní roli hraje Michael Douglas a v roli jeho mladého milence si dlouhou blonďatou paruku nasadil Matt Damon. Kdo se nakonec projektu ujal? Přesně tak, HBO. Jednička mezi kabelovými televizemi se žádné kontroverze nebojí. Film by se měl na obrazovkách objevit na jaře.

    (Cervenak)

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 26.5.2011

    10. Islandský den začíná a končí filmem

    Tradiční událost pořádaná Klubem islandských fanatiků Islandský den se uskuteční v sobotu 4. června 2011 v 9:00 v Městské knihovně v Praze. Letos byl přizván ke spolupráci také Severský filmový klub, takže se kromě maratonu přednášek, besed, koncertu islandské hobojistky Eydís Franzdóttir a vyhlášení výsledků fotosoutěže Magický Island můžete těšit také na dva filmy a setkání s islandským režisérem. Program bude zahájen dokumentem Příběh o lodi režisérky Ásdís Thoroddsen, pojednávajícím o historii a řemesle stavby klinkerových lodí. Závěr Islandského dne bude patřit celovečernímu filmu Prosinec, jemuž bude předcházet beseda s režisérem Hilmarem Oddssonem. Oba filmy budou uvedeny s českými titulky, film Prosinec pak s barevnými titulky vhodnými i pro neslyšící diváky. Více informací naleznete na sfklub.cz/10-islandsky-den. Těšíme se na Vaši účast a doufáme, že probouzející se Grimsvötn nezabrání příletu vzácných islandských hostů. (lenuse)
  • Obrázek k novince 21.5.2011

    Psycho Film 2011

    Psycho Film 2011 se uskuteční ve dnech 3. – 5. června 2011 v Praze a 8. – 10. června 2011 v Opavě. Věnuje se tématům psychiky člověka, letos se zaměřuje na hranici mezi vírou a duševní nemocí. Součástí projekcí jsou odborné komentáře psychiatrů, teologů či autorů snímků. Vstup na všechny projekce je zcela zdarma.

    Celkem bude uvedeno 42 celovečerních a středometrážních filmů. Ve světové premiéře bude k vidění nový film režiséra Jiřího Stracha Santiniho jazyk podle úspěšného románu Miloše Urbana, nový dokument režiséra Davida Vondráčka (autora oceňovaného filmu Zabíjení po česku) nazvaný Láska v hrobě pozoruhodně pojednávající o tématu bezdomovectví, či nový animovaný dokumentární film Pavla Lukáše Příběh nemocné duše zabývající se zábavnou formou historií psychiatrie od pravěku po dnešek. Představeny budou také snímky kontroverzního britského vědce Richarda Dawkinse Kořen všeho zla? a v české premiéře Nepřátelé rozumu.

    V Praze se festival koná v kinech Atlas a Evald, v Polském institutu v Praze a v Malostranské Besedě. V Opavě bude festival konán ve dvou sálech Obecního domu. Bližší informace včetně programu na www.psychofilm.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 18.5.2011

    Rob Marshall novým kapitánem pirátů

    Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a jeho štáb na místa po celém světě – z Havaje na Portoriko, a z Los Angeles do Londýna, kde konečně skončilo. Na Havaji se většina scén natáčela na otevřeném moři. Marshall, vysoce uznávaný režisér, jehož snímky Chicago, Gejša a Nine posbíraly dohromady celkem 23 nominací na Oscara, tvrdí, že režisérské křeslo čtvrtého dílu vysoce úspěšné filmové série „Piráti z Karibiku“ pro něj bylo jako stvořené.

    „Viděl jsem všechny díly série Piráti z Karibiku,“ popisuje Rob Marshall, „ale za nic na světě by mě nenapadlo, že někdy budu jeden z nich režírovat. „Vždycky jsem chtěl ale natočit klasický dobrodružný film,“ říká. „Myslím, že si lidé občas zpočátku říkali, že se jedná o něco docela jiného, než čím se obvykle zabývám, ale z mého pohledu to tak vlastně ani nebylo. Jednalo se pro mě spíše o rozšíření stávající činnosti, zejména proto, že obecná 'akce' je v podstatě formou choreografie.“ Mám rád historické filmy. Mám moc rád klasická dobrodružství. Celkově se mnohem více dívám na staré filmy než na ty nové. Podle mého názoru jsou mnohem zajímavější a tenhle příběh má velice klasickou atmosféru. Je to jeden z aspektů, které mě na něm lákaly.“

    Snímek byl natočen kompletně ve 3D. „Musím říci, že jsme si v mnohém připadali jako naprostí průkopníci, protože na odlehlá místa, kde jsme natáčeli, se takřka nikdo s 3D vybavením zatím nevydal,“ říká Marshall. „Většina 3D filmů se točila v ateliérech před modrým pozadím, nebo se točily ve 2D a poté byly do 3D zkonvertovány. My jsme ty křehké a drahé kamery brali na místa jako jsou džungle, pláže, jeskyně a lodě. Bylo to náročné. Hodně věcí jsme se naučili až přímo za pochodu během natáčení.

    Natáčení filmu prý pro vás bylo velkým dobrodružstvím...
    RM: No, především jsme natáčeli na celé řadě různých míst. Byli jsme na Havaji, což je pro natáčení filmu úžasné místo. Navštívili jsme jak ostrov Kauai, tak Oahu. Kauai je hodně tropický, protože je plný překrásných džunglí a vodopádů a jeskyní. Natáčeli jsme po celém tomhle působivém ostrově. A potom Oahu, kde jsme natáčeli většinu scén na moři, které ve filmu jsou. Nic se nevyrovná možnosti vyplout s lodí na moře, brázdit jeho hladinu a natáčet. Je to úžasný zážitek.

    Jak důležitá je londýnská část filmu?
    RM: Velice. Celý film v Londýně začíná a my jsme měli možnost využít tam jak přímých lokací, tak natáčet v historických Pinewood Studios, které mám moc rád. Sekvenci u Pramene mládí jsme natáčeli v ateliéru 007, jednom z největších ateliérů v Evropě.

    Dlouhá honička ulicemi starého Londýna se objevuje hned na začátku filmu. Jednalo se o jednu z nejtěžších sekvencí, které jste museli natočit?
    RM: Většinu záběrů do této sekvence jsme natáčeli v anglickém Greenwichi, což bylo skvělé. Na tom místě je sympatické to, že je poměrně odlehlé, takže ho můžete bez větších potíží uzavřít a vytvořit tam historickou lokaci. Ale myslím, že nejnáročnější sekvencí filmu je ta s mořskými pannami. Černovous se s posádkou vydá do zátoky, která se jmenuje „Whitecap bay“ a kde podle pověstí žijí legendární mořské panny, aby jednu z nich polapil. Natáčeli jsme tu scénu na Havaji na úžasném místě s názvem „Halona Cove“ na Oahu. Jedná se o stejné místo, na kterém se Deborah Kerr a Burt Lancaster ve filmu Odtud až na věčnost líbají a leží v písku. A jedná se o nepříliš rozlehlé a velice skalnaté místo, ale současně opravdu krásné. Takže jsme tam celou tuhle sekvenci natočili a pak John Myhre se svým týmem celou zátoku zreprodukoval v Universal Studios v Hollywoodu, protože ta skutečná byla příliš nebezpečná, než aby se tam dala natáčet vodní bitva. A pak nastalo komplikované a dlouhé noční natáčení se spoustou kaskadérských scén a spoustou podvodních záběrů. Všechny naše postavy byly neustále na kost promočené. Takže to byla bez nejmenších pochyb nejkomplikovanější a nejnáročnější sekvence filmu.

    Johnny Depp prohlašoval, že jste z pohledu herce naprosto ideálním režisérem. Je pro vás takový přístup k práci prioritou?
    RM: Práce s herci je skutečně tím, co mě na tomhle povolání baví nejvíce. Nemám problém vykročit z úkrytu za kamerou.

    Povězte mi něco o postavě Angelicy. Je pravda, že měla s kapitánem Jackem v minulosti romantický poměr?
    RM: Rozhodně mezi nimi v minulosti něco bylo a kromě toho byl jejím mentorem. Naučil ji všechno, co umí, a právě proto se mu dokáže dokonale vyrovnat. V průběhu filmu Jack a Angelica jeden druhého stále podvádějí a pokoušejí se navzájem obelstít – jde o takový ten báječně nepředvídatelný vztah, protože si nikdy nejste jisti tím, komu z nich máte věřit.

    Pojďme se zmínit o některých nováčcích. Máme tu Iana McShanea v roli zlého Černovouse. Jak k jeho obsazení došlo?
    RM: No, to bylo velice snadné. Společně s Johnnym Deppem a Jerrym Bruckheimerem jsme si sedli nad dlouhý seznam herců a když jsme ho procházeli a narazili jsme na Iana McShanea, bylo nám okamžitě jasné, že jsme našli našeho Černovouse. Dokáže zahrát zlou postavu, ale současně ji zahrát s humorem. Všechno dělá svým originálním stylem.

    Máte tu také několik nových mladých herců, Sama Claflina a Astrid Bergès-Frisbey. Jak probíhalo obsazení těchto dvou herců?
    RM: V jejich případě se jednalo o skutečné hledání, protože jsme toužili po neokoukaných tvářích – po začínajících, mladých hercích. Hledali jsme všude. Měli jsme potenciální kandidáty v Evropě i ve Státech. Byl to dlouhý proces, kterým procházely stovky herců. Ale když jsme výběr zúžili na několik posledních, začalo nám být naprosto jasné, kteří z nich jsou těmi pravými. Sam je výtečný herec a je také pohledný, ale současně je velice všestranný – má smysl pro humor, je velice okouzlující a současně má patřičnou figuru – je to ve skutečnosti slušný fotbalista. Astrid ve filmu ztvárnila tajemnou mořskou pannu a my hledali herečku, která bude působit nadpozemsky. Přesně to jsme okamžitě spatřili v Astrid – působí velice étericky. Přitom dokáže stát nohama na zemi a hrát velice upřímně, a navíc je velice půvabná. A když jsme je konečně postavili před kameru společně, věděli jsme, že se jedná o tu pravou volbu.

    Dělalo se vám z natáčení na moři špatně?
    RM: Měl jsem ohromné štěstí. Bral jsem každý den ráno jakési běžně dostupné prášky – ani si nepamatuji, co to bylo zač – jen pro jistotu, kdyby náhodou, ale nikdy mi nic nebylo. Vím, že jiným členům štábu špatně bylo a tu a tam jsme pár lidí museli na čas oželet, ale já jsem naštěstí starý mořský vlk. Kdo by to byl řekl?

    Shrňte nám své zážitky z natáčení tohoto filmu.
    RM: Bylo to ohromné dobrodružství, jak před kamerami, tak i za nimi. Každou vteřinu natáčení si každý z nás neustále uvědomoval, o jak ojedinělý zážitek se jedná. Současně jsem si uvědomoval, že k téhle práci musím přistupovat velice cílevědomě a natočit film přesně takový, jaký musí být – a natočit ho včas a s dostupným rozpočtem a tak podobně, což se nám vše podařilo splnit. Moc jsem si tohle dobrodružství užil a užívám si ho stále, protože skončí až při premiéře filmu 19. května. (POMO)
  • Obrázek k novince 10.5.2011

    Filmový festival Zlatý voči

    16. ročník festivalu studentů teorie audiovize se již blíží. Dvoudenní přehlídka studentských filmů bude zahájena 16. 5. v 17:00 a završena 17. 5. v 20:00 a to v kině BIO OKO. Festival se zaměřením na tvorbu studentů, kteří o filmu většinou spíše píší, představí pestré panorama po produkci kateder filmových věd. Akce není určena pouze pro uzavřenou společnost, naopak, pokud se chcete podívat na způsoby, jež odkrývají klasické filmové narativní postupy, rozbíjejí prostor, parodují věhlasné režiséry či americké blockbustery, je festival Zlatý voči určen i Vám! Na podmanivou estetiku tvorby Bély Tarra a tradici filmů s vyprázdněnou narací navazuje dílo studenta pražské Katedry filmových studií Huberta Poula „Muž zabije psa a jde ho zakopat“, které v nesoutěžní sekci zahájí v pondělí festival. Kde jiní užívají přehršel epileptických střihů a překombinovanou naraci, tam si Hubert Poul a jeho kolega Miroslav Otava vystačí se střídmým střihem a jen minimalistickým nástinem událostí. Letošní novinkou je nahrazení ceny Růžové brýle, která je udělována od roku 1994 za manipulaci s objektivitou, za cenu pro dokumentární snímek. Více o filmovém programu a soutěžních filmech na www.zlatyvoci.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 2.5.2011

    SoundtraCon na Festivalu fantazie

    V termínu od 1. do 4. července 2010 proběhne v Chotěboři v rámci Festivalu fantazie v pořadí již čtvrtý ročník SoundtraConu. Minulé ročníky navštívili skladatelé Trevor Jones, Petr Hapka a producent a dirigent James Fitzpatrick. Letos nás poctí svou návštěvou významná osobnost filmové hudby, která je o to zajímavější, že v sobě navíc spojuje i profesi filmového střihače a režiséra. Tím hostem je John Ottman, který složil hudbu k většině filmů režiséra Bryana Singera jakými jsou například Obvyklí podezřelí, X-Men 2, Superman se vrací nebo Valkýra. Budete se s ním moct setkat na besedě a autogramiádě, které proběhnou v sobotu 2. července 2011 v Chotěboři. Více informací o hostovi včetně jeho videopozdravu českým fanouškům filmové hudby a o aktuálním programu na SoundtraCon 2011 najdete na oficiálním webu soundtracon.sff.cz. (POMO)
  • Obrázek k novince 1.5.2011

    13. Seminář archivního filmu

    Od čtvrtka 5. května do neděle 8. května 2011 se v Uherském Hradišti uskuteční v pořadí již 13. Seminář archivního filmu. Hlavním tématem letošního ročníku bude osobnost a dílo německého režiséra Wernera Herzoga, především pak jeho spolupráce s hercem Klausem Kinskim. Představeny budou i dokumentární filmy o nelehké spolupráci těchto dvou výrazných osobností světové kinematografie. Součástí doprovodných akcí budou kromě výstavy plakátů ze sbírek Terryho ponožek a distribučních společností (NFA, AČFK) výrazné a oceňované fotografie švýcarského tvůrce Beata Pressera (*1952), jenž skrze objektiv nezapomenutelně zachytil natáčení dvou Herzogových filmů s Klausem Kinskim, Fitzcarraldo (1982) a Zelená kobra (1987). Více informací naleznete na oficiálních stránkách přehlídky www.archivniseminar.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 30.4.2011

    Festival Anifilm Třeboň 2011

    Letošní Mezinárodní filmový festival animovaných filmů Anifilm 2011 se koná ve dnech 3. - 8. května v Třeboni. Hlavní část festivalu tvoří celkem tři soutěže – Mezinárodní soutěž celovečerních filmů, Mezinárodní soutěž krátkých animovaných filmů a Česko-slovenskou soutěž krátkých studentských filmů.

    Bohatou nabídku přináší také nesoutěžní filmový program, který tvoří např. přehlídka celovečerních filmů Jana Švankamjera, sekce Bilance – nejoblíbenější celovečerní distribuční tituly za posledních 12 měsíců, představení tvorby studia Aardman Animation – v Třeboni uvede snímky o slavné dvojici Wallace a Gromit. Letošní Anifilm tvorbu tohoto studia představí prostřednictvím celovečerního filmu, kompletní kolekce krátkých filmů a jednoho seriálu s populární dvojicí Wallace & Gromit.

    Ve festivalových porotách zasednou animátor a ilustrátor z Izraele Avi Ofer, irská režisérka Nora Twomey (spolurežisérka známého celovečerního filmu Brendan a tajemství Kellsu), vydavatelka, spisovatelka a dramaturgyně belgického festivalu Anima Francoise Cathala, chorvatský animátor, hudebník a festivalový kurátor Daniel Suljic, rakouský animátor, ilustrátor a spisovatel Leopold Maurer, filmový a televizní producent Vratislav Šlajer, režisérka, výtvarnice animovaných filmů a ilustrátorka Galina Miklínová, režisér Aurel Klimt, ředitel píseckého filmového festivalu Nad řekou Michael Havas a pedagožka, výtvarnice a animátorka ze Slovenska Ivana Laičíková.

    Další informace najdete na stránkách festivalu www.anifilm.cz. (Bart)
  • Obrázek k novince 9.4.2011

    Dobrá zpráva pro milovníky filmové hudby!

    Ve středu 27. dubna v 19:30 se uskuteční v Rudolfinu další koncert Pražského filmového orchestru s novým programem. Zazní například hudba z filmů Hvězdné války, Superman, E.T. - Mimozemšťan a další. Vrcholem koncertu bude Česko-Slovenská premiéra skladeb Indiana Jones a Blízká setkání třetího druhu. Těšíme se, že nás během koncertu navštíví i některé postavy z Hvězdných válek. Vstupenky jsou k dostání výhradně na telefonním čísle 731 172 038, kde získáte i bližší informace o koncertě a o Pražském filmovém orchestru. A tajná zpráva na závěr: na našem příštím koncertě 23. listopadu si budou moct naši příznivci vychutnat další premiéry skladeb např. z Harryho Pottera nebo Petera Pana. (POMO)
  • Obrázek k novince 5.3.2011

    Seminář tchajwanských filmů (11.-13.3.2011)

    Filmový klub ve Veselí nad Moravou ve spolupráci s Tchajpejskou ekonomickou a kulturní kanceláří v Praze pořádá ve dnech 11.-13.3. Seminář tchajwanských filmů. Program nabídne pouze jeden film, který se promítal v našich kinech a to Touha, opatrnost (Ang Lee, 2007), ale především tchajwanské filmy, které jsme neměli možnost v našich kinech vidět, např. tři filmy od režiséra Hou Hsiao-hsiena: Nosič reklamy (1983), Čas žít a čas zemřít (1985), Tři časy (2005), Edwarda Yanga (Teroristé, 1986), Dozea Niua (Monga, 2010) a další filmové lahůdky. Seminář bude doplněn výstavou obrazů „Evropskou duši čínskou tuší“ malířky Nataši Suttá, která uspořádá i workshop o kaligrafii a přednášku o Tchajwanu. Vstupné: PÁTEK-NEDĚLE: 300 Kč (pro členy FK 200 Kč), JEDEN DEN: 150 Kč (pro členy FK 100 Kč), JEDEN FILM: 60 Kč. Nocleh je možný také v sále kina Morava (vlastní spacák a karimatka) za 50 Kč/noc, nebo v hotelu Veselan či v internátě obchodní akademie. Bližší informace na www.kinomorava.cz nebo tel. 724 130 770. (POMO)
  • Obrázek k novince 28.2.2011

    Oscar 2011 - výsledky

    Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně dopadlo i 127 hodin (šest nominací). O první místo se dělí se čtyřmi proměněnými nominacemi, včetně nejlepšího filmu Králova řeč (po loňské nominaci Colin Firth konečně uspěl) a Nolanův Počátek (vymetené technické kategorie). V těsném závěsu se s třemi soškami drží The Social Network a dvě ceny si odnesly Fighter (Melissa Leo a Christian Bale) a Alenka v říši divů (výprava, kostýmy). Za zmínku určitě stojí dvojnásobný úspěch Toy Story 3 (které animované "trojce" se to kdy podařilo). Za určitý úspěch se dá považovat i proměněná jediná nominace pro Vlkodlaka (masky). A nakonec je tady jeden Oskar pro Černou labuť (favorizovaná Natalie Portman). Mezi zahraničními filmy uspěl dánský Lepší svět.


    Nejlepší film roku
    Králova řeč
    127 hodin
    Černá labuť
    Děcka jsou v pohodě
    Fighter
    Opravdová kuráž
    Počátek
    The Social Network
    Toy Story 3: Příběh hraček
    Winter's Bone

    Nejlepší herec v hlavní roli
    Colin Firth (Králova řeč)
    Javier Bardem (Biutiful)
    Jeff Bridges (Opravdová kuráž)
    Jesse Eisenberg (The Social Network)
    James Franco (127 hodin)

    Nejlepší herečka v hlavní roli
    Natalie Portman (Černá labuť)
    Annette Bening (Děcka jsou v pohodě)
    Nicole Kidman (Rabbit Hole)
    Jennifer Lawrence (Winter's Bone)
    Michelle Williams (Blue Valentine)

    Nejlepší herec ve vedlejší roli
    Christian Bale (Fighter)
    John Hawkes (Winter's Bone)
    Jeremy Renner (The Town)
    Mark Ruffalo (Děcka jsou v pohodě)
    Geoffrey Rush (Králova řeč)

    Nejlepší herečka ve vedlejší roli
    Melissa Leo (Fighter)
    Amy Adams (Fighter)
    Helena Bonham Carter (Králova řeč)
    Hailee Steinfeld (Opravdová kuráž)
    Jacki Weaver (Království zvěrstev)

    Nejlepší režie
    Tom Hooper (Králova řeč)
    Darren Aronofsky (Černá labuť)
    Ethan Coen, Joel Coen (Opravdová kuráž)
    David Fincher (The Social Network)
    David O. Russell (Fighter)

    Nejlepší originální scénář
    Králova řeč (David Seidler)
    Další rok (Mike Leigh)
    Děcka jsou v pohodě (Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg)
    Fighter (Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson)
    Počátek (Christopher Nolan)

    Nejlepší adaptovaný scénář
    The Social Network (Aaron Sorkin)
    127 hodin (Danny Boyle, Simon Beaufoy)
    Opravdová kuráž (Joel Coen, Ethan Coen)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich)
    Winter's Bone (Debra Granik, Anne Rosellini)

    Nejlepší kamera
    Počátek (Wally Pfister)
    Černá labuť (Matthew Libatique)
    Králova řeč (Danny Cohen)
    Opravdová kuráž (Roger Deakins)
    The Social Network (Jeff Cronenweth)

    Nejlepší střih
    The Social Network (Kirk Baxter, Angus Wall)
    127 hodin (Jon Harris)
    Černá labuť (Andrew Weisblum)
    Fighter (Pamela Martin)
    Králova řeč (Tariq Anwar)

    Nejlepší výprava
    Alenka v říši divů (Robert Stromberg, Karen O'Hara)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Stuart Craig, Stephenie McMillan)
    Králova řeč (Eve Stewart, Judy Farr)
    Opravdová kuráž (Jess Gonchor, Nancy Haigh)
    Počátek (Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat)

    Nejlepší kostýmy
    Alenka v říši divů (Colleen Atwood)
    Io sono l'amore (Antonella Cannarozzi)
    Králova řeč (Jenny Beavan)
    Opravdová kuráž (Mary Zophres)
    The Tempest (Sandy Powell)

    Nejlepší Makeup
    Vlkodlak (Rick Baker, Dave Elsey)
    Barney's Version (Adrien Morot)
    Útěk ze Sibiře (Edouard F. Henriques, Greg Funk, Yolanda Toussieng)

    Nejlepší hudba
    The Social Network (Trent Reznor, Atticus Ross)
    127 hodin (A.R. Rahman)
    Jak vycvičit draka (John Powell)
    Králova řeč (Alexandre Desplat)
    Počátek (Hans Zimmer)

    Nejlepší píseň
    Toy Story 3: Příběh hraček ("We Belong Together") (Randy Newman)
    127 hodin ("If I Rise") (A.R. Rahman, Rollo Armstrong, Dido)
    Country Strong ("Coming Home") (Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges)
    Na vlásku ("I See the Light") (Alan Menken, Glenn Slater)

    Nejlepší mix zvuku
    Počátek (Lora Hirschberg, Gary Rizzo, Ed Novick)
    Králova řeč (Paul Hamblin, Martin Jensen, John Midgley)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff, Peter F. Kurland)
    Salt (Jeffrey J. Haboush, William Sarokin, Scott Millan, Greg P. Russell)
    The Social Network (Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick, Mark Weingarten)

    Nejlepší střih zvuku
    Počátek (Richard King)
    Opravdová kuráž (Skip Lievsay, Craig Berkey)
    Toy Story 3: Příběh hraček (Tom Myers, Michael Silvers)
    TRON: Legacy 3D (Gwendolyn Yates Whittle, Addison Teague)
    Unstoppable (Mark P. Stoeckinger)

    Nejlepší vizuální efekty
    Počátek (Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb, Paul J. Franklin)
    Alenka v říši divů (Ken Ralston, David Schaub, Carey Villegas, Sean Phillips)
    Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (Tim Burke, John Richardson, Christian Manz, Nicolas Aithadi)
    Iron Man 2 (Janek Sirrs, Ben Snow, Ged Wright, Daniel Sudick)
    Život po životě (Michael Owens, Bryan Grill, Stephan Trojansky, Joe Farrell)

    Nejlepší animovaný film
    Toy Story 3: Příběh hraček (Lee Unkrich)
    Iluzionista (Sylvain Chomet)
    Jak vycvičit draka (Dean DeBlois, Chris Sanders)

    Nejlepší cizojazyčný film
    Lepší svět (Susanne Bier) - Dánsko
    Biutiful (Alejandro González Iñárritu) - Mexiko
    Hors-la-loi (Rachid Bouchareb) - Alžírsko
    Incendies (Denis Villeneuve) - Kanada
    Kynodontas (Giorgos Lanthimos) - Řecko

    Nejlepší celovečerní dokument
    Inside Job (Charles Ferguson)
    Exit Through the Gift Shop (Banksy)
    GasLand (Josh Fox)
    Restrepo (Tim Hetherington, Sebastian Junger)
    Waste Land (Lucy Walker)

    Nejlepší krátkometrážní dokument
    Strangers No More (Karen Goodman, Kirk Simon)
    Killing in the Name (Jed Rothstein)
    Poster Girl (Sara Nesson)
    Sun Come Up (Jennifer Redfearn)
    The Warriors of Qiugang (Ruby Yang)

    Nejlepší krátkometrážní animovaný film
    The Lost Thing (Andrew Ruhemann, Shaun Tan)
    Den & Noc (Teddy Newton)
    The Gruffalo (Max Lang, Jacob Schuh)
    Let's Pollute (Geefwee Boedoe)
    Madagascar, carnet de voyage (Bastien Dubois)

    Nejlepší krátkometrážní hraný film
    God of Love (Luke Matheny)
    The Confession (Tanel Toom)
    The Crush (Michael Creagh)
    Na Wewe (Ivan Goldschmidt)
    Wish 143 (Ian Barnes)

    (Bart)
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace