Zajímavosti (7)
Hop dva tři Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna ... (1971)
- Ve scénce s květinářkou je mnoho odkazů na reálie z italského filmu, jména Carlo Ponti, Sophia Loren, Marcello Mastroianni nebo Rocco a jeho bratři (1960). (NinadeL)
Hoří, má panenko (1967)
- Italského producenta Carla Pontiho ve filmu nejvíc rozčílila scéna volby královny krásy. „Když jsem si to četl ve scénáři, myslel jsem, že tam obsadíte krásné dívky a ne takové panoptikum,“ křičel na Miloše Formana. (raininface)
Hoří, má panenko (1967)
- Film vznikal v československo-italské koprodukci s účastí slavného italského producenta Carla Pontiho. Rozpočet ve výši 80 tisíc amerických dolarů byl na české poměry velmi vysoký a mimo jiné umožnil natáčení v barvě. Pontimu se však nelíbil Formanův sarkastický tón, z projektu se stáhl a žádal své peníze od Československého státního filmu zpět, oficiálně kvůli nedodržení smlouvy. Objednal si prý film dlouhý 75 minut a obdržel film dlouhý 73 minuty. Formanovi proto hrozilo soudní obvinění s možným desetiletým trestem za „poškozování socialistického majetku“. Situaci zachránil nákupem zahraničních práv francouzský producent Claude Berri. Uhradil tak Formanův dluh vůči Československému státnímu filmu a navíc zajistil promítání filmu po celém světě. (Kubrickon)
Ostře sledované vlaky (1966)
- Slavný italský producent Carlo Ponti si pro západní trh na tvůrcích vymohl erotičtější verzi scény ztráty Milošova (Václav Neckář) panictví. Scéna sice natočena byla, ale nakonec se takto upravená verze filmu nikdy veřejně nepromítala. (DaViD´82)
Doktor Živago (1965)
- Producent Carlo Ponti původně zakoupil práva na původní román, aby mohl do role Lary obsadit svou ženu Sophii Loren. Režisér David Lean však s Lorenovou natáčet nechtěl, protože prý byla pro roli „příliš vysoká“. (Ajka1)
A pátý jezdec je Strach (1964)
- Díky štědré nabídce vlivného filmového producenta a smluvního partnera Československého filmexportu Carla Pontiho byl film natáčen z poloviny v Praze a z poloviny v Římě. Ponti jej po dokončení společně s Ostře sledovanými vlaky (1966) a několika dalšími československými filmy prodal americké distribuční společnosti Sigma 3. Diváci v USA snímek podle režisérových vzpomínek přijali s nadšením. Poté, co Brynych svou trilogii završil myšlenkově ambiciózním dramatem Já, spravedlnost (1967), chtěl s ním Ponti uzavřít smlouvu na další dva roky. Přišel ovšem srpen 1968 a možnost jakékoliv koprodukce se Západem padla. (Zdroj: Letní filmová škola)
Romance na řece (1958)
- Cary Grant (Tom Winters) měl být v této době do Sophie Loren (Cinzia Zaccardi) velice zamilovaný a dle biografií herců a dobových zvěstí ji dokonce rok před tímto filmem (při natáčení dalšího jejich společného snímku Pýcha a vášeň (1957)) požádal o ruku. Avšak Sophia Loren milovala a rozhodla se neopusit svého objevitele a pozdějšíhoji celoživotního partnera - italského producenta Carla Pontiho, kterého si nedlouho poté vzala. Režisér filmu Romance na řece Melville Shavelson uvedl, že napětí, které mezi herečkou a hercem panovalo společně s neustálou pozorností médií, ztěžovalo práci na snímku. (aniiicka)
Producent
Krátkometrážní | |
---|---|
1998 |
Liv |
1966 |
Pan Tau (TV film) |
Host
Pořady | |
---|---|
1967 |
Apropos Film |
Herec
Dokumentární | |
---|---|
2014 |
Donne nel Mito: Sophia racconta la Loren - a.z. |