Zajímavosti (15)
Powaqqatsi (1988)
- Střih měl na starosti český nezávislý filmař v exilu Miroslav Janek, jehož služby režisérovi doporučil Jankův přítel, krajan a filmový kolega Alexander Hackenschmied. (sakuL_)
Na souši (1944)
- Maya Deren a Alexander Hackenschmied boli v dobe natáčania snímku manželia. Vo filme si zahrala aj herečka Hella Heyman, ktorá sa stala o štyri roky druhov manželkou Alexandera Hackenschmieda. (Raccoon.city)
Odpolední osidla (1943)
- Alexander Hackenschmied v roku 1943 kúpil z druhej ruky 16mm kameru Bolex, s ktorou bol film natočený. (Raccoon.city)
Odpolední osidla (1943)
- Maya Deren a Alexander Hackenschmied boli v dobe natáčania snímku manželia. (Raccoon.city)
Lights Out in Europe (1940)
- Týždenník Time na prvej strane o filme referoval: "Pre Američanov, ktorí chcú uvažovať čo najrealistickejšie o európskej vojne, je tento film dôležitý, pretože im dovoľuje prežívať celú hodinu veci tak, ako sú." Kritik potom Hackenschmieda s kamerou označil za "vojaka v civile". (Raccoon.city)
Krise (1939)
- Tvůrcům se podařilo ukázat stupňující se politický tlak, jemuž bylo Československo vystaveno ze strany Německa a sudetských Němců. Na filmu se podíleli americký dokumentarista Herbert Kline a pražský Žid, který se vyznal v místních poměrech, Hanuš Burger. Členem štábu byl také významný český dokumentarista Alexander Hackenschmied, představitel české i americké filmové avantgardy. Kline, vzpomínaje na proces natáčení, řekl: „V Hollywoodu má režisér k dispozici ateliéry. Pro nás byla ateliérem celá jedna země. V Hollywoodu není třeba skrývat vedoucího produkce v autě z obavy, že by v něm někdo mohl objevit Žida.“ (Zdroj: NFA)
Zem spieva (1933)
- Spolupráca Plicka-Hackenschmied dovolila, aby sa zreteľné kameramanské kvality Plicku pretavili do filmového diela pomocou Hackenschmiedových postupov vystavania celku na princípoch ruskej montáže. Hackenschmied narúšal osvedčené strihové postupy. Po celkoch krajiny sa nebál zaradiť polodetail detskej tváre či sériu portrétov dedinčanov. (Biopler)
Zem spieva (1933)
- Hackenschmied určoval strihovú skladbu podľa Škvorovej hudby tvorenej na základe nakrúteného materiálu. Škvor pracoval s hudobným námetom východného Slovenska. (Biopler)
Zem spieva (1933)
- Film je významným z hľadiska strihu. Strihač Hackenschmied konštatoval, že pre realizáciu jeho ideálnej predstavy mu Plicka dodatočne nakrútil zábery na Slovensku. (Biopler)
Zem spieva (1933)
- Film vznikol bez scenára, na základe autorskej predstavy celku, ktorá sa v procese realizácie stále konkretizovala a v priebehu tvorby v strižni dotvárala. Hackenschmied u strihacieho stola s týmto filmom strávil bezmála rok, čo na vtedajšiu dobu bolo aj vo svetových mierkach absolútne výnimočné. (Raccoon.city)
Zem spieva (1933)
- Karel Plicka pri filme vždy uvádzal ako spoluautora a spolurežiséra Alexandra Hackenschmieda, ktorého osobne umelecký vklad na strihu tohto diela je nespochybniteľný. Sám Plicka ho označoval za "veľmajstra strihu". (Raccoon.city)
Na Pražském hradě (1931)
- Alexander Hammid nasnímal celý film sám na profesionální ruční kameru Bell-Howell. (vypravěč)
Obrácení Ferdyše Pištory (1931)
- Výtvarníkem filmu byl Alexander Hackenschmied. (krokodlak)
Jaro na Podkarpatské Rusi (1929)
- Strihač filmu bol iba 21-ročný Alexander Hackenschmied, v tom čase budúci režisér a kameraman. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
Helena Šmahelová
- Jejím bratrancem byl Alexander Hackenschmied. (Duoscop)
Kameraman
Dokumentární | |
---|---|
1964 |
To Be Alive! |
1960 |
Night Journey |
1946 |
2x kaučuk |
Přístav v srdci Evropy |
|
1941 |
Zapomenutá vesnice |
1940 |
Lights Out in Europe |
1939 |
Chudí lidé |
Krise |
|
Vzpomínka na ráj |
|
1937 |
Mladí vpřed! |
Tvář Zlína |
|
1936 |
Svátek práce ve Zlíně 1936 |
1935 |
Střevíček |
1931 |
Na Pražském hradě |
1930 |
Bezúčelná procházka |
Krátkometrážní | |
---|---|
1944 |
Na souši |
1943 |
Odpolední osidla |
1937 |
Kolem dokola |
Silnice zpívá |
|
1935 |
Listopad |
Nová píseň |
|
Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje) |
Režisér
Dokumentární | |
---|---|
1964 |
To Be Alive! |
To the Fair! |
|
1960 |
Night Journey |
1958 |
Power Among Men |
1951 |
Of Men and Music |
1950 |
Marriage Today |
Zlobivý hoch |
|
1945 |
Knihovna Kongresu |
Lepší zítřek |
|
1944 |
Arturo Toscanini |
Soukromý život kočky |
|
Údolí Tennessee |
|
1941 |
Zapomenutá vesnice |
1940 |
Řeka života a smrti |
1939 |
Chudí lidé |
Krise |
|
Vzpomínka na ráj |
|
1937 |
Poslední léto TGM |
Tvář Zlína |
|
1931 |
Na Pražském hradě |
1930 |
Bezúčelná procházka |
Krátkometrážní | |
---|---|
2015 |
Masterworks of American Avant-garde Experimental Film 1920-1970 (video kompilace) |
1967 |
We Are Young |
1957 |
Izrael: Dobrodružství |
1951 |
Gentleman v pokoji 6 |
1950 |
Každý jsme nějaký |
1943 |
Odpolední osidla |
1937 |
Silnice zpívá |
Střihač
Filmy | |
---|---|
1935 |
...a život jde dál... |
Dokumentární | |
---|---|
1933 |
Zem spieva |
1930 |
Bezúčelná procházka |
1929 |
Jaro na Podkarpatské Rusi |
Herec
Dokumentární | |
---|---|
2005 |
Zapomenuté výpravy (seriál) |
2002 |
V zrcadle Mayi Deren |
1996 |
Bezúčelná procházka (TV film) |
1987 |
Invocation: Maya Deren |
Krátkometrážní | |
---|---|
1944 |
Na souši |
1943 |
Odpolední osidla |
Scenárista
Dokumentární | |
---|---|
1931 |
Na Pražském hradě |
1930 |
Bezúčelná procházka |
Krátkometrážní | |
---|---|
2015 |
Masterworks of American Avant-garde Experimental Film 1920-1970 (video kompilace) |
Scénograf
Filmy | |
---|---|
1931 |
Ze soboty na neděli |
Fanklub
(33)- dennykr kameraman
- pm kameraman
- lena60 kameraman
- Tarantinoid kameraman
- 4ward kameraman
- žaba kameraman
- Ciociara kameraman
- drella_lover kameraman
- luke.red kameraman
- Saigetsu kameraman
- Kraatchenka kameraman
- Yaan kameraman
- InTerrre$ kameraman
- DandoDarko kameraman
- Topolos režisér
- Topolos kameraman
- schieleman kameraman
- Cumon režisér
- Svancy kameraman
- Svancy režisér