Český hudební skladatel bulharského původu Angelo Michajlov se narodil 3. října 1939 v bulharské Sofii jako Angel Ivanov Michajlov do rodiny operních pěvců. V hudebním prostředí se pohyboval tedy již odmalička, hrál na klavír a odmaturoval na francouzském gymnáziu v Sofii. Po nepřijetí na Hudební akademii odcestoval roku 1957 do Československa, kde se usadil natrvalo.
V letech 1957 – 1961 u prof. Václava Dobiáše vystudoval na pražské HAMU obor dirigování a skladby. Už jako student skládal písně, byl pianistou ve Filmovém symfonickém orchestru a dirigoval Vycpálkův soubor písní a tanců. Později alternoval s Jiřím Šlitrem jako pianista v prvním programu Laterny magiky, vystupoval v Semaforu jako klavírista, dirigent, improvizátor a parodista („Zuzana je všude jako doma“), později i v Divadle Ateliér.
Vystupoval i v televizi jako zpěvák. Skládal hudbu k písním popmusic, které zpívali např. Karel Gott, Hana Zagorová, Naďa Urbánková, Milan Chladil, Waldemar Matuška, Eva Pilarová, Karel Černoch či Helena Vondráčková, scénickou hudbu („Velikánské uši“, „Kdo zachrání kovboje?“, „Čekanky“, „Pohádka při měsíčku“, „Lásky aneb Dva v tom“) pro česká divadla (např. Olomouc, Karlovy Vary, Městská divadla pražská, Divadlo Jiřího Wolkera) a hudbu k původním muzikálům („Poslední chlap“, „To byl divný špás, Alfonsi!“, „Cik cak“), nejčastěji pro teplické Krušnohorské divadlo.
Pro film napsal Michajlov texty písní (BYLO ČTVRT A BUDE PŮL) a zpíval v něm (BYLO ČTVRT A BUDE PŮL, TVÁŘ POD MASKOU). V 60. letech poprvé vstoupil Angelo Michajlov i do českého filmu. Často tvořil hudbu pro komedie a filmy pro děti a mládež. Roku 1963 poprvé jeho hudba zazněla v krátkém snímku Studia FAMU a Milena Nikolova ZÁVORY (1963) a ve středometrážním TÁTO, PŘEČTI TO! (1963) Dušana Kleina.
Až po pěti letech už komponoval v dlouhém hraném filmu pravidelně. Na rozhraní 60. a 70. let tedy spolupracoval s režiséry Vladimírem Čechem (BYLO ČTVRT A BUDE PŮL, SVATÁ HŘÍŠNICE), rodákem Bulharem Rangelem Valčanovem (TVÁŘ POD MASKOU), Zdeňkem Podskalským (ĎÁBELSKÉ LÍBÁNKY), Ester Krumbachovou (VRAŽDA ING. ČERTA) a s Václavem Vorlíčkem (DÍVKA NA KOŠTĚTI, RUMBURAK).
V 70. a 80. letech si Angelo Michajlov stvořil hudbu u filmů režisérů Josefa Pinkavy (KAPITÁN KORDA, PANTER ČEKÁ V 17:30, METRÁČEK, TEREZU BYCH KVŮLI ŽÁDNÉ HOLCE NEOPUSTIL, CHLAPI PŘECE NEPLÁČOU), Jiřího Hanibala (ÚDOLÍ KRÁSNÝCH ŽAB, LÁSKA S VŮNÍ PRYSKYŘICE), Pavla Hobla (TŘICET PANEN A PYTHAGORAS), Jaromíra Borka (KVOČNY A KRÁL, TŘI OD MOŘE), Jiřího Menzela (KDO HLEDÁ ZLATÉ DNO), dále Milana Muchny (PROFESOŘI ZA ŠKOLOU, HOP – A JE TU LIDOOP), Jindřicha Poláka (sestřihy LUCIE, POSTRACH ULICE, …A ZASE TA LUCIE!, CHOBOTNICE Z II. PATRA a VESELÉ VÁNOCE PŘEJÍ CHOBOTNICE) a Karla Kachyni (DOBRÉ SVĚTLO).
Skládal také pro krátké, dokumentární a animované filmy (mimo jiné KDO VYMYSLEL KONEC SVĚTA). Spolupracoval také s kinematografií Slovenska (FÉNIX, NA DRUHOM BREHU SLOBODA, FALOŠNÝ PRINC, PASODOBLE PRE TROCH), Bulharska (televizní seriál MODRÁ LAMPA) a i NSR (večerníček 1 + 1).
V několika filmech si i zahrál role vedoucího kapely Karla Cankara (BYLO ČTVRT A BUDE PŮL), varhaníka (SVATÁ HŘÍŠNICE), hudebního skladatele (VRAŽDA ING. ČERTA), člena suity (ĎÁBELSKÉ LÍBÁNKY), školníka Pelouška (TŘICET PANEN A PYTHAGORAS), hosta v hospodě (HOP – A JE TU LIDOOP), hudebníka (JAK NAPÁLIT ADVOKÁTA a TA NAŠE PÍSNIČKA ČESKÁ II), technika Jedličky (VESELÉ VÁNOCE PŘEJÍ CHOBOTNICE), pianisty (ANDĚL SVÁDÍ ĎÁBLA), řidiče Zrůbka (PAN TAU).
Komponoval hudbu i pro večerníčky (KÁŤA A ŠKUBÁNEK), filmy (třeba NÁHRDELNÍK MELANCHOLIE, POPELKA, KRIMIREVUE, ZLATOVLÁSKA, ČERVÁNKOVÁ KRÁLOVNA či VZPOMÍNKA NA BŘEHU MOŘE) a seriály (LUCIE, POSTRACH ULICE a nebo ARABELA SE VRACÍ) Československé televize.
Ke konci života musel ze zdravotních důvodů omezit skladatelskou činnost, ale stal se pedagogem na Pražské konzervatoři. Byl třikrát ženatý. Hudební skladatel, zpěvák a herec bulharského původu Angelo Michajlov zemřel na zástavu srdce 7. července 1998 na své chalupě ve Valkeřicích u Děčína ve věku nedožitých devětapadesáti let.
Jaroslav "krib" Lopour