Biografie (1)
Významný producent, člen Evropské filmové akademie, Asociace producentů v audiovizi a prezídia České filmové a televizní akademie. Vystudoval na FAMU obor producent, studium zakončil v roce 1974. Už v roce 1970 však působí jako asistent vedoucího produkce ve Filmovém studiu Barrandov při natáčení filmu LIŠÁCI, MYŠÁCI A ŠIBENIČÁK. Posléze v FSB pracuje jako zástupce vedoucího produkce a od roku 1986 jako výkonný producent. Podílí se na vzniku více než dvou desítek… (více)
Zajímavosti (2)
- Už coby úspěšný filmový a televizní producent rekapituloval své začátky takto: "Víc než dvanáct let jsem se na Barrandově věnoval produkci - od asistenta až po vedoucího produkce. Po nástupu Václava Marhoula na místo ředitele jsem na Barrandově pracoval jako produkční ředitel a později jako šéf jednoho z producentských center, ale pak jsem se rozhodl, že tahle úředničina pro mě není a že to zkusím s kariérou producenta. Začal jsem s Vláďou Michálkem a Amerikou, což je film silně nekomerční, podle Kafky, režisér debutant, já debutant, zkrátka experiment po všech stránkách. Všichni jsme se oťukávali, hledali a učili. Potom jsem dlouho tápal a chtěl natočit úspěšný komerční film. Když se díky Petru Jáklovi naskytla příležitost natočit akční film o kaskadérech, přišlo mi to jako dobrý nápad. Jenže ačkoli mám naše kaskadéry rád, nesmírně si jich vážím a řadím je mezi absolutní světovou špičku, stejně jako si vážím Martina Hollého, je to skvělý člověk a vynikající režisér. Cesta peklem nakonec dopadla tak, jak dopadla. Točit v Čechách akční thrillery prostě není nejšťastnější. Rovnat se v tomhle směru Hollywoodu byl od nás nerozum. (...) Takže jsem bezpečně zjistil, kudy cesta nevede. Alfou a omegou mé producentské práce se stal scénář. Zatímco v Hollywoodu totiž nemusíte mít příběh zrovna nejpevnější a divácké body naženete na tricích a hvězdném obsazení, u nás to prostě takhle nefunguje. Já osobně mám v tomhle směru štěstí, že se dlouhá léta kamarádím s Jirkou Křižanem, kterého považuji za jednoho z našich nejlepších scenáristů. (...) Velmi rychle jsme se domluvili na spolupráci a vznikl z toho film Je třeba zabít Sekala, podle mě jeden z nejlepších českých porevolučních filmů. (...) Ale ačkoliv jsem Sekalem udělal film, po kterém jsem vždycky toužil, bohužel neměl ten finanční efekt, aby se mně a ostatním koproducentům vrátily peníze. A protože z něčeho existovat přece jen musíte, hledal jsem projekt, který by měl jistou úroveň a zároveň i jistý komerční efekt. Zdálo se mi, že televizní seriál typu Pana Tau nebo Návštěvníků by mohl být tou správnou cestou. Pořád jsem hledal dostatečně zajímavou látku nebo schopného autora, až jsem jednou na chodbě potkal režiséra Jaroslava Hanuše a ten mi řekl, že v Táboře je zakopaný jistý Honza Míka. Zavolali jsme mu, sedli si a vznikl Život na zámku. Byla to pro mě další obrovská seberealizace a další mimořádně důležitý krok v mé producentské dráze, protože jsem si dokázal, že jsem vedle uměleckého filmu schopen na točit i vkusný, divácky velmi úspěšný televizní seriál." (NIRO)
Odcházení (2011)
- Havel volal producentu Boučkovi dva dny před Štědrým dnem, že se mu na již půl roku připravovaný film nepodařilo sehnat peníze. Producent přislíbil, že je do čtvrt roku sežene, i když v ten den neměl na účtu ani korunu. Nakonec se mu to povedlo dokonce během měsíce a na přelomu června a července mohla padnout první klapka. [Zdroj: týdeník Ekonom] (hippyman)
Galerie (1)
Producent
Filmy | |
---|---|
2018 |
Zlatý podraz |
2012 |
Vrásky z lásky |
2011 |
Odcházení |
2007 |
Václav |
2001 |
Babí léto |
2000 |
Anděl Exit |
1998 |
Je třeba zabít Sekala |
1995 |
Cesta peklem |
1994 |
Amerika |
1992 |
Černí baroni |
Dokumentární | |
---|---|
2016 |
Jiří & Otto Bubeníček |
Herec
Dokumentární | |
---|---|
2010 |
13. komnata (seriál) |
13. komnata Elišky Kaplicky (S06E03) |
|
2000 |
Sametová kocovina |
Host
Pořady | |
---|---|
2013 |
Český lev 2012 |
2000 |
Krásný ztráty |
Scenárista
Dokumentární | |
---|---|
2016 |
Jiří & Otto Bubeníček |