foto

Emmanuel Lubezki

  • nar. 30.11.1964 (55 let)
    Mexico City, Federální distrikt, Mexiko

Zajímavosti o tvůrci (10)

  • Roma (2018)

    - Původně se měl kamery chopit Emmanuel Lubezki, který s Cuarónem spolupracoval na několika jeho předešlých filmech. Jelikož se ale z důvodu pracovního vytížení natáčení nakonec nemohl zúčastnit, rozhodl se Cuarón, že se kamery chopí sám. (radekgfx)

  • Song to Song (2017)

    - Jedná se už o pátou spolupráci režiséra Terrence Malicka s kameramanem Emmanuelem Lubezkim. Již dříve spolupracovali na filmech Knight of Cups (2015), K zázraku (2012), Strom života (2011) a Nový svět (2005). (MLazi)

  • REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)

    - Film sa nakrúcal na špičkovú, novovyvinutú veľkoformátovú kameru – Arri Alexa 65. Kameraman Emmanuel Lubezki využil radu širokouhlých objektívov od 12 mm po 21 mm, aby dosiahol extrémnu hĺbku. Flexibilita tohto systému umožňovala takmer neobmedzený pohyb kamery, od extrémne detailných záberov, po panorámy v synchronizácii s filmovou akciou, snami a emóciami. (classic)

  • REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)

    - Film by natáčen chronologicky asi 80 dní. Dlouhou dobu natáčení nezpůsbilo jen nepříznivé počasí.Také to bylo dáno velkou vzdáleností mezi místy určenými k natáčení. Hlavní důvod je ale ten, že režisér Alejandro González Iñárritu a oceňovaný kameraman Emmanuel Lubezki pro zachování maximálního realismu pracovali pouze s přirozeným světlem, což znamenalo práci jen pár hodin denně. Doba natáčení proto musela být pečlivě plánována dopředu. (Tristan Rafael)

  • Birdman (2014)

    - Podľa kameramana Emmanuela Lubezkeho je v snímke kamera a strih manipulovaný tak, aby bol celkový dojem, že film ide bez prerušenia strihom. (classic)

  • Gravitace (2013)

    - V úvodním záběru, když prolétá Matt Kovalski (George Clooney) poprvé kolem kamery, můžete si v odrazu jeho přilby všimnout dvou kosmonautů - Alfonsa Cuaróna s mikrofonem a Emmanuela Lubezkiho s kamerou - kteří nebyli "schválně" z filmu digitálně odstraněni. (Brousitch)

  • Strom života (2011)

    - Film je zvláštní hlavně stylem natáčení a sestřiháním různých záběrů. Bylo nutné zharmonizovat neovlivnitelné okolnosti natáčení, jakými jsou přirozená světelná atmosféra prostředí či počasí, s dokonale sladěnou rámcovou improvizací herců i neherců (často dětí), která ale vytváří naprosto kompaktní výkony. To všechno bylo nutné propojit s unikavými trajektoriemi plavně dokumentaristické, a přesto „prokomponovaně" působící kamery Emmanuela Lubezkiho. Následně bylo nutné ve střižně pracovat s materiálem tak, aby se v té permanentní asociativní změti neztratila srozumitelná příběhová i emocionální nit. Na výsledné podobě se podílelo pět špičkových hollywoodských střihačů. (Beastmaster4)

  • Potomci lidí (2006)

    - Za technický přínos získal na filmovém festivalu v Benátkách kameraman snímku Emmanuel Lubezki Zlatou Osellu a režisér Cuarón ocenění Laterna Magica. (imro)

  • Nový svět (2005)

    - Hlavní kameraman Emmanuel Lubezki získal v roce 2005 cenu San Diego Film Critics Society Award za nejlepší kameru. (gojackill)

  • Nový svět (2005)

    - Před samotným natáčením režisér Terrence Malick a kameraman Emmanuel Lubezki navrhli několik pravidel použitých při natáčení:
    - žádné umělé světlo
    - žádné záběry za využití jeřábu nebo kamerového vozíku, pouze záběry ruční kamerou a Steady kamerou
    - bude se natáčet z pohledu osoby
    - popředí i pozadí musí být viditelné a zaostřené
    - je povoleno, ba vyžadováno natáčet i věci neočekávané, následovat svůj instinkt
    - selektivní záběry: nebude použit žádný záběr, který v sobě nemá „vizuální přitažlivost“ (HellFire)

Režijní filmografie

Scenáristická filmografie

Střihačská filmografie

Herecká filmografie

Dokumentární

2006 Making 'The New World'

Producentská filmografie

Dokumentární

2012 El ingeniero

Host

TV pořady

2000 The 72nd Annual Academy Awards (TV pořad)

Fanoušci tvůrce

<< 1-20 >>
všichni fanoušci
(1 830)