foto

Lloyd A. Simandl

  • nar. 1948
    Polsko
  • Sdílet na Twitteru
  • Sdílet na Facebooku

Biografie

Král ultralevných erotických akčních céček, režisér a producent Lloyd A. Simandl se narodil v roce 1950 v Polsku. Po absolvování budějovického gymnázia se v roce 1968 neúspěšně hlásil na FAMU a téhož roku emigroval do Kanady, kde později vystudoval hematologii. Nadšení pro film ho ale neopustilo a po několika reklamách celovečerně debutoval snímkem AUTUMN BORN (1979), s Playboy Playmate Dorothy Stratten v hlavní roli.

Film pojednával o mladé dívce (Stratten), dědičce rodinného majetku, kterou její chamtivý strýc uvězní a mučením se ji snaží přimět, aby se vzdala svého dědického nároku v jeho prospěch. Simandl snímek režíroval i produkoval a setkáváme se tu s motivy, kterými se bude zaobírat i ve svých dalších snímcích jako sexuální vykořisťování žen a s ním spojená lehká, zejména lesbická erotika. Bohužel, následujícího roku se hranice mezi špatným filmem a krutou realitou smazala - Stratten byla svým žárlivým manželem se kterým se předtím rozešla nalákána do jejich někdejšího společného bytu v Los Angeles, svázána, znásilněna a zastřelena brokovnicí.

"Film tak špatný, že se budete ptát nejen jestli jeho tvůrci už někdy předtím nějaký film točili, ale jestli kdy nějaký film vůbec viděli." - z recenze na Simandlovo EMPIRE OF ASH III na eFilmCritic

Kromě toho film finančně propadl (údajně kvůli distributorům), což Simandla po sedmiletém tvůrčím útlumu vedlo v druhé polovině 80. let k založení vlastní produkční (North American Pictures) a distribuční (North American Releasing) firmy. Pod jejich hlavičkami pak režíroval a produkoval post-apokalyptický šrot EMPIRE OF ASH II (1988) a EMPIRE OF ASH III (1989), ke kterému si napsal i scénář, a podílel se na produkci několika sci-fi béček, která v první polovině 90. let okupovala naše videopůjčovny jako vetřelcoidní XTRO II (1990), akční LOVEC STÍNů (1992) či ÚKRYT V ČASE (1993) s Markem "po Hvězdných válkách jsem si už ani neškrtl" Hamillem.

V roce 1992 se Simandl vrátil domů do Čech a sotva se rozkoukal, rozhodl se z ekonomických důvodů přesunout své filmové podnikání z kanadského Vancouveru sem. Ve vísce Milín poblíž Příbrami zakoupil místní monumentální bramborárnu, kterou šmahem předělal na filmové ateliéry a rozjel v nich svou nechvalně známou pásovou výrobu zakázkových akčních céček se známými americkými a českými herci. Ta fungovala tak, že se napsal scénář, byli osloveni potenciální kupci, dle jejich přání dojednáni relativně známí zahraniční herci do titulních rolí a natáčení filmu, samozřejmě v angličtině, mohlo začít. Hlavním odběratelem byl zpočátku videotrh v Kanadě, USA, Japonsku, Koreji a Německu, který postupně nahradily kabelové a jiné televize. Zpočátku se u nás Simandlovy "bramborárenské" filmy paradoxně nedaly sehnat a až po nějakém čase si našly cestu do našich videopůjčoven, televizí a srdcí.

"To není film o vězení, to je výkon trestu." - z recenze Simandlova PEKLA V ŘETĚZECH 2 na Ziggy´s Video Realm

Prvním Simandlovým snímkem natočeným u nás bylo WIP (Women In Prison) PEKLO V ŘETĚZECH 2 (1993), jehož originální anglický název drze marketingově cizopasil na deset let staré a nesrovnatelně vydařenější klasice tohoto subžánru, CHAINED HEAT. Snímek pojednával o americké studentce, která omylem skončí v české ženské věznici, které železnou rukou šéfuje zkorumpovaná Brigitte "Rudá Sonja" Nielsen, a ve vedlejších rolích se tu objevila Jana Švandová, Marek Vašut a Markéta Hrubešová. Pod scénářem filmu byl podepsán Simandlův dvorní scenárista Christopher Hyde, který měl na svědomí už Simandlem produkovaný ÚKRYT V ČASE a je zodpovědný za scénáře k drtivé většině simandlovské produkce, včetně těch největších pecek.

Po tomto u nás asi nejznámějším Simandlově filmu následoval pokus o seriózní romantické drama o milostném vzplanutí české dívky a německého vojáka na začátku protektorátu, HEAVEN´S TEARS (1994), ale výsledkem bylo jen další ošizené simandlovské softporno. Jiným takovým pokusem měl být i nikdy nerealizovaný snímek o čachtické paní, který chtěl Simandl opatřit pořádným rozpočtem, slavnou herečkou (uvažovalo se o Isabelle Adjani) a zaútočit s ním na kina. Při letmém pohledu na jeho filmografii hemžící se šťavnatě znějícími tituly jako CHAINED RAGE: SLAVE TO LOVE, CRIES OF INNOCENCE nebo WHITE SLAVE VIRGINS asi nikoho nepřekvapí, že jej zaujala právě tato pověst.

Bramborárna v Milíně od té doby vychrlila dlouhou řadu zapomenutelných céček (v průměru tři až pět ročně), z nichž Simandl mnohá režíroval (NEBEZPEČNÁ KOŘIST, LAST STAND, CRACKERJACK 3, ARIANIN SOUBOJ), jiná pouze produkoval a režírovat nechal jiné, např. Michaela Maza (CRACKERJACK), Roberta Lee (CRACKERJACK 2, SMRTÍCÍ OHEŇ), Michaela Bafaro (SLEEPING DOGS) či Mikea Rohla (HELL MOUNTAIN). Zmiňovanými zahraničními hvězdami těchto snímků byla např. Nastassja Kinski (CRACKERJACK), Judge Reinhold (CRACKERJACK 2), Thomas C. Howell (SMRTÍCÍ OHEŇ, SLEEPING DOGS) či Olivier Gruner (CRACKERJACK 3). Z českých herců se u Simandla opakovaně objevili Bořivoj Navrátil, Kateřina Brožová, Kateřina Kornová, Lucka Vondráčková a zejména Eva Aichmajerová (6 filmů) a jednorázově přivydělat si svého času do Milína zaskočil i Karel Roden, Josef Laufer či Jiří Krampol.

Josef "choze" Blažek

Fanoušci tvůrce

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace